Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: jAgo - Tammikuu 24, 2018, 20:59:25 ip
		
			
			- 
				Milanossa oli Eicma messujen aikaan myös oma pienempi rakentelijoiden Vintage messut.
 Messuille oli vapaa pääsy ja metrolla pääsi nurkille. Päälle n. 1 km kävely.
 
 http://www.eicma.it/it/eventi/east_eicma_motorcycle/
 
 Messut oli vanhassa teollisuushallissa joka loi mukavaa tunnelmaa tuonne. Paikka ei ollut iso mutta nähtävää ja kuvattavaa oli yhdeksi illaksi.
 
 Moto Guzzilla oli oma osastokin paikalla. Samoin erityyliin rakennettuja Guzzeja löytyi hallista
 
 Päivittelen MP- messukuumeen nostattamiseksi  kuvia pyöristä tähän ketjuun.
 
 Aloitetaan kuitenkin paikkakuvilla
 
- 
				Aloitetaan tällä Cafe pyörällä. Nuori kaveri oli kiillottelemassa ja haastattelin hieman.
 Oli rakentanut myös muita Guzzeja mm. Grison joka oli käyttöpyöränä.
 Kyselin missä on nopeusmittari, ei kuulemma Italiassa tarvita  :o
 
 Miten me saataisiin noita nuoria innostumaan rakennushommista näiden Guzzien kanssa?
 
 Edulliset osat ja suhteellisen helppo tehdä ja huoltaa. Osia on kuitenkin vielä hyvin saatavissa.
 
 Eihän nämä mitään tehotykkejä ole, mutta sopii hyvin cruisailuun  kuppiloiden välillä ;)
 
- 
				Seuraavaksi silmiin osui tämänlaista tyylisuuntaa 
			
- 
				Tämä on muistaakseni jonkulaisen kutsukilpailun tulos. Noita uusia pikkulohkoja "annettiin" rakentajille muokattavaksi.
			
- 
				 Noita uusia pikkulohkoja "annettiin" rakentajille muokattavaksi.
 
 Juu, nämä on jälleen niitä Piaggion markkinamiesten temppuja..Onneksi on viikon kuluttua Petrol Circus Custom Bike Show, perinteisesti MP näyttelyssä. Siellä on nähty myös erittäin harvinaista ja hienoa herkkua rakentamisen ilon saavutuksista Guzzi-rintamalla! Saas nähdä jatkuuko perinne viime vuodesta..
 
 Jouko
- 
				Olipa tuolla muitakin pikkulohkoja näytillä.
 
 Valaistus ei ollut hyvä joten pahoittelut kuvien laadusta
- 
				Guzzeista on moneksi  :D
			
- 
				Griso vaatinee dirt trackissa omanlaisensa ajotyylin.. On tuo painopiste vähän eri paikassa, kuin muilla.
			
- 
				Onkohan rata paremmin hallinnassa tällä "pikkumallilla"  ;)
			
- 
				Kyllä tuolla varmaan jo harrastuksen aloittaisi.
			
- 
				Löytyi tuosta toisesta Grisosta parempia kuvia
 
 http://www.pipeburn.com/home/2017/06/30/art-darkness-officine-rossopuros-moto-guzzi-griso-cafe-fighter.html?utm_source=Pipeburn+Email+Subscribers&utm_campaign=efe20b221b-PIPEBURN_RSS_NEWSLETTER_CAMPAIGN&utm_medium=email&utm_term=0_ac1ad1f2b6-efe20b221b-205530733
 
 Toivottavasti linkki toimii
 
 
- 
				Kyllähän noita rakenneltuja laitteita on kiva katsella mutta niillä ei useinkaan olen mitään tekemistä käytännön tarkoituksen kanssa.
 Esimerkiksi lokasuojat ovat näköjään tarpeettomia, ei äänenvaimennusta eikä lain määräämiä muitakaan varusteita. Jossain vaiheessa tullaan näkemään sellaistakin muotoilua että ei edes kuljettajaa oteta huomioon. Aikanaan varmaan jää satulakin laittamatta. En osaa arvostaa noin vieraantunutta rakentamista.
 
 Sellaista muotoilijaa arvostan joka osaa täyttää käytännön vaateet niin että laite on käyttökelpoinen ja samalla miellyttää silmää. Mutta ne taitaa olla jo kuolleet.....
- 
				Yleensä menee muodollisesti pilalle, kun pitää kilpi ripustaa. Meidän rekkari on iso, mutta saksalaisilla esim holtiton!
			
- 
				Yleensä menee muodollisesti pilalle, kun pitää kilpi ripustaa. Meidän rekkari on iso, mutta saksalaisilla esim holtiton! 
 Kilpi on kahdella tavalla huono: iso ja kömpelö kiinnittää ja lisäksi siitä saa selville mikä laite ja kuka on haltija ja muuta tietoa. Onneksi ei sentää sitä että millä asialla ollaan liikkeellä.
 Monessa pyörässä onkin muotoilija heittänyt pyyhkeen kehään juurikin kilpitelineen kohdalla. Hirvittäviä kötöstyksiä. Mutta ei aina. Voi nekin muotoilla ja silti lainmukaisuus säilyy.
 
 Toinen, usein muotoilullisesti ohitettu asia, on pakoputkisto ja äänenvaimentimet. Siinä vaaditaan sekä muotoiljan ja hieman muotolua ymmärtävän insinöörin yhteistyötä. Onneksi pykälät ovat muuttuneet niin että pakoputken pään ei tarvitse osoittaa taaksepäin jollakin kohtaa jossakin kulmassa vaan ns. keskipöntötkin ovat sallittuja. Parhaiten muotoilluissa pyörissä pakoputkisto voi olla se pääasia pyörän muotoilussa. On siis tehty "paheesta hyve". Vanha muotoilukikka: jos et voi piilottaa niin korosta.
 
 Pakoputkistoa ei kohta tarvita kun tulevaisuuden voimalaitteet eivät sitä tarvitse eikä suurta osaa energiasta tarvitsee syytää ulkoilmaan.
 
 Hyvin kuvastaa vanhoillisuutta muotoilussa se että pyörässä jossa ei polttoainetankkia ei ole tai se on jossain muualla siihen kuitenkin tehdään "tankki" eli apinoidaan vanhaa. Reisi/polvituiksi kelpaa vaikka levy tai ritilä sopivasti sijoitettuna. Ihmisen fysiikkaa kun lienee äkkiä vaikea muuttaa. Tai sitten kuljettajan rooli osana moottoripyörää muutetaan.
 
 Joskus olen nähnyt nätisti muotoillun moottoripyörän mutta kun sen päälle laitetaan ihminen niin kokonaisuus ei enää niin silmää miellytä.
- 
				Pakoputkistoa ei kohta tarvita ...
 
 Pikkupoikana naureksittiin kuplavolkkareille kun niissä oli kaksi pilliä takana. Että "pitäähän kottikärryssä olla kaksi aisaa".
 Nykyään ei ole auto eikä mikään jos ei ole kahta rouhean kokoista putkenreikää perässä. Pikkuisen vaan hupaisan näköisiä joskus talviaikaan kun on peruutettu hankeen ja toinen reikä lunta täynnä.
 
 Kyllä niihin sähköprätkiinkin varmaan jotkut feikkiputket duunataan. Vaikka kajareiksi, että saa vanhan maailma saundin liikennevaloissa.
- 
				Tämä ei sentään koske moottoripyöriä.....
 http://www.tuulilasi.fi/uutiset/eu-sahkoautosta-taytyy-kuulua-selva-aani
- 
				Pakoputkistoa ei kohta tarvita ...
 
 Pikkupoikana naureksittiin kuplavolkkareille kun niissä oli kaksi pilliä takana. Että "pitäähän kottikärryssä olla kaksi aisaa".
 Nykyään ei ole auto eikä mikään jos ei ole kahta rouhean kokoista putkenreikää perässä. Pikkuisen vaan hupaisan näköisiä joskus talviaikaan kun on peruutettu hankeen ja toinen reikä lunta täynnä.
 
 Kyllä niihin sähköprätkiinkin varmaan jotkut feikkiputket duunataan. Vaikka kajareiksi, että saa vanhan maailma saundin liikennevaloissa.
 
 
 Jopa näin..
 
 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRG_LekO922DP-y05botQ163T7MRIt5ZQgqVcMf7JzynMpG_QuS (https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRG_LekO922DP-y05botQ163T7MRIt5ZQgqVcMf7JzynMpG_QuS)
- 
				Seuraavaa muoto/ rakennusmaailmaa  ;D
			
- 
				Mikä lienee tuo purkki moottorin edessä?
			
- 
				Pakoputkistoa ei kohta tarvita ...
 
 Pikkupoikana naureksittiin kuplavolkkareille kun niissä oli kaksi pilliä takana. Että "pitäähän kottikärryssä olla kaksi aisaa".
 Nykyään ei ole auto eikä mikään jos ei ole kahta rouhean kokoista putkenreikää perässä. Pikkuisen vaan hupaisan näköisiä joskus talviaikaan kun on peruutettu hankeen ja toinen reikä lunta täynnä.
 
 Kyllä niihin sähköprätkiinkin varmaan jotkut feikkiputket duunataan. Vaikka kajareiksi, että saa vanhan maailma saundin liikennevaloissa.
 
 
 Niinpä. Muotoilu vaatii nykyään kaksi pakoputkea autoon vaikka autossa on vaan "puolimoottori", jos enää sitäkään kun on noita kolmesylinterisiäkin. Jos nokalla on oikea V8 niin kaksi putkea kuuluu asiaan.
- 
				Vielä näitä löytyy  ;D
			
- 
				Tämähän on jo ihan tiellä ajettavan oloinen.
			
- 
				Muuten on ihan sievän näköinen, mutta häiritsee tuo tankki. On lähdetty oikopolulle muotoilussa.
			
- 
				Onkohan tuossa aihiona ollut Bellaccio ?
			
- 
				Siltä runko näyttää. CARC-Tonti  ;) 
			
- 
				Moto Guzzi Scrambler
			
- 
				Vielä muutama hallista. Olihan se kiva kierrellä kun Guzzeja oli enemmän näytillä  ;)
 
 Huomenna sitten katsellaan monta löytyy kotomaan messuilta.
- 
				Muutama malli muistakin rakennetuista pyöristä
			
- 
				Vielä lisää "näyttelypyöriä"
 
 Tuo Laverda oli italialaisen nettisivuston  "moto it" osastolla ja pyyntihinta netissä 6 590 euroa
 
 https://www.moto.it/
 
 ja siellä Guzzien hintoja
 
 https://www.moto.it/moto-usate/moto-guzzi
 
 
 
 
- 
				Tuo tt-katteella kuorrutettu Scrambler.. hieno.
			
- 
				Miljoonan nastan paukuttaminen näyttelypyöriin taitaa olla kauden hitti. Kuten Ducati-kuvassa. Sama trendi Hesassa. Miten lie Saudeissa?
			
- 
				Mutta hyvin pitää pyörä ....
 
 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=760778540779935&id=392914654232994
- 
				Tässä vielä vähän muuta "hömppää" vintage tyylillä.
 
 Minusta oli ihan mukava yleisfiilis paikassa, sopi minulle ;D
- 
				Huoh!
 Harmittaa entistä enemmän, että minulta jäi tämä paikka näkemättä Eicma-reissulla!
 Olisi ollut mukava paikka käydä fiilistelemässä....
 T. Kimmo
- 
				Älä Kimmo huoli, nyt on syy lähteä toinenkin kerta messuille ;D
 
 Tässä vielä omalta osalta viimeinen päivitys East Eicmasta 2017.
 
 Siellä oli leffateatteri missä mustavalkoisia vanhoja prätkä filmejä näytettiin.
 Katsottiin miten Nortonin tehtaalla lyötiin moottoria kasaan.
 
 No, leffateatterin ulkopuolella oli DVD  myyjä. He olivat keränneet rahaa motoristeiltä, jotta saivat vanhan 50- luvun italialaisen leffan entisöityä katsottavaan muotoon. Leffassa vahvaa roolia Moto Guzzin tehtaalla ja tuulitunnelilla. Tietenkin tiukkaa kilvanajoa ja romantiikkaa  ;)
 
 Ehdotus Gruppon hallitukselle: Hankitaan filmi ja järjestetään ensi kesän Guzzi- rallissa leffailta.
 Nähdään välillä muutakin kuin toimintakertomuksia ja- suunnitelmia . Toki tärkeitä nekin on  ;D
 
 Ohessa linkkejä, mistä voi ennakkotutustumista tehdä.
 
 https://www.youtube.com/watch?v=KEXRLtNzEHk
 
 https://www.youtube.com/watch?v=lEYUZ1F_j_0
 
 https://www.youtube.com/watch?v=C1F5A1sQMxE
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- 
				Nuoruudessani, sitä ennen ja sen jälkeen liitettiin sana "morte" -kuolo- moottoripyöräilyyn yhtä usein kuin sotaan. Mikä mahtoi olla todellinen peruste?
			
- 
				Leikittelyä kuolon kanssa?
			
- 
				Leikittelyä kuolon kanssa? Sitäköhän tämä onkin? Siinä tapauksessa olen pärjännyt hyvin.
- 
				Lähinnä se, että varmaan tuota mopoilua olisi rinnastettu vapauden hakuun ja kuoleman kanssa veljeilyyn. Kun on niin kamalan vaarallista..