Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Tuulenpoika - Helmikuu 06, 2007, 06:26:36 ap
-
Onko kukaan Calikuski( vm. 88 ) vaihtanut lyhempää tankoa pyöräänsä ??
Olisikohan hieman etukenompi ajoasento miellyttävämpi ? Entä Dunstallin putket,muttuuko saundi huomattavasti verrattuna akuperäisiin putkiin ?
-
Hoblaa
Olen itse kanssa kiinnostunut noista Dunstallin putkista ja kysylyyni sain seuraavan vastauksen.
ameeriikan pojat kertoivat laittaneensa Dunstallit ja kehuivat ääntä paremmaksi (kovemmax? )
ps. Supertrappiakin kehuivat hyväksi hinnat 300-600$ sarja.
Eli nyt jään odottamaan josko Tuulenpoika vääntää kyseiset putket Caliin ja kertoo sit täällä miltä maistuu.
Muuten muistaisin mitanneeni joskus Calin putken halkaisijan 42mm, olenko vääsässä.
Dunstallin näyttäis olevan maksimissa 41mm.
-
Tiedä sitten noista Dunstalleista. Minulla ei ole kokemusta niistä 70-luvun jälkeen. Oli sellaiset Hondan kolmepuolikkaassa twinissä. Muutamassa kuukaudessa "punapäät" puhals villat ulos ja sitten kyllä meteliä piisas. Ei uskaltanut kylillä ajaa kuin tasakaasulla, ettei olis saanut sinivuokkoja perään.
-
Tuliskohan Dunstallista kauheen kova ääni jos on mukana alkuperäinen h-pönttö, sehän vaimentaa aika paljon.
-
Otin 06 classicista äänenvaimentajat pois puhdistusta varten katalysaattorista sojottaa melkein yhtäpitkät sisäputket ja ääni ei muuttunyt ollenkaan kun suunnittelen vaimentajien vaihtoa pitää katalysaattorikin näköjään poistaa .
Tehoa on koneessa ihan riittävästi tällaiselle huuru-ukolle mutta kuulo on mennyt sen verran huonommaksi ettei tahdo kuulla käykö moottori niin siksi vaihtoa olen suunnitellut
Kävin eilen Storm-motoris Dunstalii kattomass näytti lyhyeltä classicin omiin verrattuna mutta tarttee mittaa hinta oli 80€kpl. Vitosella saa adapterin 35-38-42-45mm.putkille.
-
Mulla on ohjaustankona 97 Calissa Nevadan tanko ja pelittää hyvin. Tosin laite on sivuvaunuveturi ja siinä on tuo 90-luvun vaihteen Guzzin kokokate, eli en tiedä miten se soolona toimii. Minulle ainakin sekä ajoasento, että ranteiden kulma muuttui luontevammaksi ja samalla pyörteet väheni pleksin takana, kun pää on matalammalla ja lähempänä pleksiä kuin normaalitangolla. Ai niin, mullahan olikin -90 mallin tankokin, joka oli vähän nykyisen Vintagen tangon tapainen, eikä se vakio Calin korkeampi ja kapeampi.
Ts. en tiedä kuinka käy, nämä tanko- ja pleksi-, satula-, ja jalkatappiasiat kun ovat niin yksilöllisiä.
Kaijus
-
Onneksi Guzzia voi modifoida oman käsityksen mukaan, monessa nykypyörässä se on mahdotonta ja niitä putkia kannattaa miettiä tarkoin, hyvillä putkilla kulutus alenee ja tehot kasvaa huonoilla just päin vastoin. Itse ajan nyt gt:tä norttonin vaimentimin ja kulkee paremmin kuin omilla.
-
Mistä hankit Nortonin putket.
poku kirjoitti: Onneksi Guzzia voi modifoida oman käsityksen mukaan, monessa nykypyörässä se on mahdotonta ja niitä putkia kannattaa miettiä tarkoin, hyvillä putkilla kulutus alenee ja tehot kasvaa huonoilla just päin vastoin. Itse ajan nyt gt:tä norttonin vaimentimin ja kulkee paremmin kuin omilla.