Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Kimmo Saarelainen - Tammikuu 08, 2018, 21:48:09 ip
		
			
			- 
				Tervehdys!
 Gruppon kotisivulla uutinen Moto Guzzin uudesta maahantuojasta:
 
 http://www.guzziclub.fi/hscms/news/118/161/2018-Brandt-Oy-maahantuojaksi.html
 
 t. Kimmo
 
- 
				Kuulostaa loistavalta ja tuli kyllä hyvä mieli kun maahantuoja vaihtui ja pääsee asioimaan uuden myyjän kanssa :) Nyt pitää myös täältä kerhon tuotteita tilata kun alkoi aurinko paistamaan risukasaan ;D
			
- 
				Lupaavalta tosiaan kuulostaa, ihan aidosti tuntuu olevan mielenkiintoa Guzziedustukseen.
 Piaggiolta ihan loogista että meidän pikkumaassa edustamansa tuotteet on sitten saman firman käsissä.
 Hyvä.
- 
				Eipä voi kuin toivottaa onnea ja menestystä asiaan. Ja paljon kauppoja sekä gruppolaisille, että tuleville gruppolaisille. 
 
- 
				No nyt kelpaa olla Guzzin omistaja täällä Turun puolessa. Palveluja kun on tarjolla sekä Turussa että Piikkiössä.
			
- 
				No nyt on 2/3 mopoistani, kolmea merkkiä, sama maahantuoja. Synenergiaetuja? 
			
- 
				Kun noin ajattelee, merkkikohtaisesti, ovat kaikki talouden pyörät saman maahantuojan merkkejä nyt. Tosin, tallissa olevat eriteltyinä, yksi on omaa tuontia, toinen ja kolmas tuntemattomien jobbarien tuomia, neljäs ja viides MotoItalian maahantuomia, kuudes RM Heinon toimittama. Yhtä monta maahantuojaa kuin pyörääkin.
 
 Vanhoja jos muistelee niin neljä uutta pyörää ja neljä käytettyä ovat olleet MotoItalian maahantuomia. Yksi Heinon ja loput neljä tai viisi Brandtin. Muut käytettynä hankitut sekalaisten jobbareiden toimittamia tai omatoimisesti maahantuotuja.
- 
				Brandtilla tapahtuu vaikkakaan ei suoraan liity Guzziin vaan Indianiin ja muihin Polaris-tuotteisiin:
 https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/6595/Polaris-ostaa-Brandtilta-t%C3%A4m%C3%A4n-Polaris-liiketoiminnot-mm-Indianit-Victory-Indian.htm
 
 Brandt siis myy kyseiset maahantuontitoiminnot Polarikselle mutta jos oikein käsitin niin Brandtin tytäryhtiöt jatkavat Polariksen tuotteiden markkinointia.
- 
				Mitkä näistä vanhoista jenkkimerkeistä nyt on olemassa ja mitkä ei? Olen aivan sekaisin näiden kanssa.
			
- 
				H-D lienee ainoa originaalimerkki ja itsenäinen. Nykyinen Indian on vain nimioikeuksilla. Mitään sen kummempaa sidettä sillä ei ole alkuperäiseen Indianiin. Victory perustettiin ja lakkautettiin. Ilmeisesti Indianin eduksi.
 Brandtilla Polariksen maahantuonnista vapautuminen antanee lisää liikkumatilaa nykymerkkien markkinointiin.
- 
				Nuo merkit ilmeisesti ovat aika kovaa kamaa maailmalla, kun kuollessaan aina joku merkki kuitenkin nousee uudelleen pintaan.
			
- 
				Nuo merkit ilmeisesti ovat aika kovaa kamaa maailmalla, kun kuollessaan aina joku merkki kuitenkin nousee uudelleen pintaan.
 
 Niinhän yritetään tehdä jopa Nokia-brandillä: uusia kiinalaisia puhelimia.
 Tuossa juuri luin että jokunen vuosi sitten GM myi kaikki eurooppalaismerkit pois. Nyt pyrkii Cadillac merkillä valtaamaan euroopan uudelleen.
 
 Ihmiset kun muistavat brändin niin sen siivellä voi tehdä uuttakin. Vaikka ihan eri pohjalta.
 
 Otto Brandt on jo itsessään brändi. Sillä on ollut suurin osuus suomalaisista mp-markkinoista + kelkat ja mönkijät. Veneitä unohtamatta. Vuosisataiset perinteet moottoripyörien maahantuonnissa. Kun lukee historiikkia niin aika paljon tuttuja merkkejä siellä vilisee.
 
 Historiaa lyhyesti: https://www.otto-brandt.fi/yritys/historia/1905
 
 Tästä enteenpäin, meidän näkökulmastamme, millainen on panostus Guzziin, varaosiin, tarvikkeisiin, huoltoon ja varaosien nopeaan saatavuuteen?
 Sen voin sanoa, ja toivottavasti olen väärässä, että tuskin pääsee koskaan likikään sitä tasoa joka oli MotoItalialla pyörien ylläpidon suhteen.
- 
				Nokialla on ainakin mielenkiintoinen tapa yrittää takaisin pinnalle. Herättelee vanhat mallit surkealla tekniikalla uudelleen..
			
- 
				Nokialla on ainakin mielenkiintoinen tapa yrittää takaisin pinnalle. Herättelee vanhat mallit surkealla tekniikalla uudelleen..
 
 Enpä pysty tuohon sanomaan vielä mitään. On ollut vasta vajaa puoli vuotta. Sillä voi soittaa ja somettaakin mutta se on minulle tarpeetonta.
 http://www.motomatti.fi/2017/11/uusi-kayttopuhelin.html
 
 Itse toivon Brandtilta vastavuoroisuutta ja halua ottaa vastaan guzzistien näkemyksiä. Vahvasti epäilen että kovinkaan maanläheistä heidän toimintansa tuskin tulee olemaan.
 
- 
				Onkos näissä nykyisissä Nokioissa sellaista ominaisuutta, että ennustavan 
 tekstinsyötön ollessa päällä ehdottaa kaikkea huvittavaa. Esimerkiksi jos
 yrittää kirjoittaa "lentokentälle" Nokia ehdottaa "lentojenualle".
 Nokian ansiosta Urpo ja Turpo kutsuvat edelleen läheistä lentokenttää Jenuaksi.
 
 
- 
				Onkos näissä nykyisissä Nokioissa sellaista ominaisuutta, että ennustavan 
 tekstinsyötön ollessa päällä ehdottaa kaikkea huvittavaa. Esimerkiksi jos
 yrittää kirjoittaa "lentokentälle" Nokia ehdottaa "lentojenualle".
 Nokian ansiosta Urpo ja Turpo kutsuvat edelleen läheistä lentokenttää Jenuaksi.
 Voi noissa kalliimmissa malleissa olla jotain sen tapaista.
 Omassa mallissani taotaan nappuloista niitä kirjaimia joista sanoja muodostuu ja kun on useampi niin, toivottavasti, jopa ajatuksen sisältävä lause. Ei tää puhelin oo mikään Enigma.
 
 Mutta noin muutoin: tuota arpovaa tekstinsyöttöä noudattaen saisi aikaan hyvän salakielen. Jos saan lainata niin olen aamusella lähdössä Vantaan Jenualle.
 
 Mutta asiaan: olen laittanut Bike Worldiin sähköpostia mutt siihen ei ole vastattu. Ainakaan asiallisessa ajassa. Vetänevätkö lonkkaa vielä....
- 
				Tuon Huimapäät-kirjan ostin MP-messuilta, mielenkiintoista luettavaa OyAB Otto Brandt - yhtiön yli satavuotisesta toiminnasta   8)  
			
- 
				Uudet androidit eivät tarjoa "tupla-aika" yhdeistelmää, vaan jotain ihan muuta..
 Bike World oli ainakin ennen siinä maineessa, ettei juuri sähköpostia noteerannut. Itsellä ei henk koht kokemusta.
- 
				Ehkeipä heillä ole kiinnostusta myydä edes yhtä pyörää....
 Tai sitten ei ole myytävää.
 
 Pitänee käydä henkilökohtaisesti asialla.
- 
				Sillähän siitä pääsee.