Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: kvlm - Joulukuu 21, 2017, 15:38:11 ip

Otsikko: Huohotusletku
Kirjoitti: kvlm - Joulukuu 21, 2017, 15:38:11 ip
..turhan työn välttämiseksi -se kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin. Alkuperäinen letku kovettuneena laski öljyä sen verran kytkinkopan sisään että levyt pitää uusia. Muuten olisi vielä pinta riittänyt 200tkm ylitykseen.
Letku oli painettu niin tiukasti lohkon pintaa vasten ettei ulospäin vuotoa näkynyt (ite olin laittanut) Nyt tarkoitus tiivistää putken läpivienti ja asentaa letku niin että mahdollinen vuoto tulee jatkossa lohkon päälle..


-KG-
Otsikko: Vs: Huohotusletku
Kirjoitti: motomatti - Joulukuu 21, 2017, 21:54:07 ip
Normisettiä.

Jos on murtumia niin heti vaihtoon.
Myös muita huohotinletkuja kannattaa seurata tulevien vuotojen varalta.
Nykyletkut kestävät noin viisi vuotta.
Otsikko: Vs: Huohotusletku
Kirjoitti: TunturiTT - Joulukuu 21, 2017, 22:34:31 ip
Onko tuon jäljen siis tehnyt tuohon letkuun läpivienti vai klemmari? Komeasti on kyllä turpoillut.
Otsikko: Vs: Huohotusletku
Kirjoitti: motomatti - Joulukuu 22, 2017, 14:26:26 ip
Onko tuon jäljen siis tehnyt tuohon letkuun läpivienti vai klemmari? Komeasti on kyllä turpoillut
Tuossa kampikammion huohotinputken päässä on pullistus ettei klemmari luista pois putken päästä. Sen yläpuolelta letku yleensä murtuu tai jopa katkeaa. Letkussa ei ole kudosvahvistusta.

Mainittakoon että joissain malleissa kyseisessä paikassa on myös huohotusventtiili joka jää letkun sisään ja helposti katoaa sen mukana. Kannattaa katsoa vaikka varaosaluettelosta onko tähän malliin tarkoitettu venttiliä.

En ole ostanut koskaan merkkikohtaista varaosaletkua koska nyttemmin laatu on vielä huonompaa vaan käynyt hydrauliikkalikkeessä ostamassa tavallista kudosvahvistettua kumiletkua. Sopivan pitkä pätkä sitä niin mutkat pysyvät litistymättä. Mutkat tietysti niin loivat kuin saa syntymään vaikka kudosvahvistettu ei herkästi litistykään. Mutta se on kuitenkin kuumissa olosuhteissa. Toistasataa-asteinen öljysumu sisällä ja etupäässäkin kuumat paikat sylinterien välillä varsinkin kun pysähtyy.