Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Topi K - Marraskuu 10, 2017, 19:28:44 ip
-
2000-luvun alussa rakennettu Guzzi 8C -replica näyttäisi olevan myynnissä Ebayssä: https://www.ebay.com/itm/1955-Moto-Guzzi-8C/352205862353
Onkohan tuo miten intensiivinen huollon suhteen, jos väliin käynnistää ja hieman ajaa/laulattaa moottoria?
Topi
-
Tuon huolloista taitaa harva osata antaa vastausta. Taitaa olla c8 "sisäpiirillä" ainoa oikea tieto.
Kysyin parilta italialaiselta guzzi-ystävältäni tuosta linkin pyörästä, että tietävätkö siitä jotain. Kehottivat ainakin minua olemaan sotkeutumatta ko.pyörään sen enempiä siitä selittelemättä...Mutta tämä voi olla sitäkin, että näille italialaisille "vanhan liiton" guzzisteille ainoastaan aidot Mandellossa valmistetut kilpapyörät ovat jotain ja niistä voidaan keskustella..
Hienoahan tuo olisi, jos Suomessa ja vaikka jossain Guzzirallissa saisi kuunnella c8 ääniä! Olipa aito tai replica!
Jouko
-
Todennäköisesti hintavaraus on jotain asunnon luokkaa. Tuota magnesiumkatetta ei viitsi tallissa kolhia..
-
Kellä varaa, niin kannattaisi ostaa pois.
Ääriharvinaisia ja muutenkin ja kohta kun ne lopettaa koko Guzzin tällä menolla, niin joku Kiinalainen miljardööri taatusti tarjoaisi kohta kymmenkertaisen summan, tavallaan jonkun replikasta...
-
Olikos niin, että alkuperäisiä Moto Guzzin 500-kuutioisia V8 pyöriä on tehty vain 3 kappaletta? Bil Lomas, Ken Kavanagh ja Guiseppe Colnago niillä ajeli kilpaa.
-
Mun kirjallisuus ei antanut määriä. Tuota tietoa ei varmaksi oikein löydä netistäkään.
-
Oliko niin, että yksi niistä paloi paskaksi tässä joku vuosi sitten jossain näytösajossa? Vai muistanko harhoja?
Yksi on tietenkin museossa ja sitten se jolla ajelevat juhlapäivinä siinä kylillä. Onkohan se jonkun yksityisen huostassa millä ajelevat? Ainakin oli takavuosina joidenkin kymppijuhlien aikaan siinä Continetalin lähellä olevalla huoltsikalla. Sain istua jopa selässä ennen kuin laittoivat tulille.
-
Tämä alkuperäinen lienee se, jonka päällä Leca on istunut.
(https://lh3.googleusercontent.com/CKzczddWo_kSY-6_iz3beRnmQQn3nrTr1F4KNsQLSX7vOyZW0E_vteFYo_Eqwu4v9yinblGgrwEq8p3yeQ=w440-h330)
Taitaa olla kauluspaitaisen herrasmiehen isän käsialaa kyseinen peli.
Onkohan tuo miten intensiivinen huollon suhteen, jos väliin käynnistää ja hieman ajaa/laulattaa moottoria?
On.
T,
Jukka
-
Mick Walkerin "Racing Story" -kirjassa mainitaan nimen omaan huollontarve, laitteen hauraus ja huolto_epä_ystävällisyys syiksi, miksi mallista loppujen lopuksi luovuttiin. Taisivat toki muuttaa sääntöjäkin noihin aikoihin (-57-58?), ettei sylinterimäärät kuninkuusluokassa karanneet ihan mahdottomiksi.
-
Mun kirjallisuus ei antanut määriä. Tuota tietoa ei varmaksi oikein löydä netistäkään.
Classic Racer-lehden #187 on Alan Cathcart:n kirjoittama juttu V8:ta.
Sen mukaan kaikkiaan 8 kokonaista pyörää valmistettiin.