Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Junkers - Lokakuu 04, 2017, 23:48:52 ip
-
1100 Brevassa on käsittääkseni jonkinmoinen kierrosluvun rajoitin. Joitakin kertoja on tullut käytettyä kierroksia sen verran reippaammin, että on alkanut mittarissa punainen valo vilkkua. Mikä on tämän kierrosluvun rajoittimen toimintaperiaate ? Mikä on oikea kierrosluku, jonka kohdalla rajoittimen kuuluu puuttua peliin (löytyisikö tälle joku raja-arvo korjaamokäsikirjasta) ? Onko tuo rajoittimen aktivoitumisen kierrosluku mahdollisesti jotenkin säädettävissä ? Ei sillä, että olisi erityistä tarvetta ruuvaamiseen, hyvin on voimassaolevilla säädöillä muun liikenteen rytmissä pysytty. Ihan vain mielenkiinnosta ja pyörän tekniikasta jotain oppiakseni kyselen.
-
Ei kai se mitään rajoita mutta toimii vaihtovalona jos sellaista tarvii. Punarajaa kun ei ole. Norgessani oli sellainen ja nyttenkin Stelviossa ja Pegasossa. Jos sen valon haluaa säätää vaikka varoitukseksi liioista kierroksista eli punarajaksi, niin sehän on yleensä hieman päälle suurimman tehon kierrosluvun. Itselläni se säädetty suunnilleen suurimman väännön kierrosluvulle. Pegasossa joskus talvella vilkuttaa kun mennään kovaa muta Norgessa enkä Stelviossakaan en muista sitä koskaan nähneeni palavan. Noin olen sen itse kuutioinut.
-
Kyllä meikästä ainakin tuntuu, että rajotin se on. Ylärajalla ennen punasta selkeesti joku puuttuu peliin ja pitää vaihtaa isompaan tai meno hyytyy siihen. Ainakin entisissä pyörissä rajotin tuntu samalla tavalla.
-
1100 brevan vakio bin. fileä mulla ei näköjään ole mutta 1200 2v norgen ja sportin tiedostossa rajoitin on laitettu 8400rpm. Luultavasti sama on 1100 versiossa. Tunerprolla+ guzzidiagilla sitä rajoitinta voi tietty nostaa tai laskea.
Sen vaihtovalon syttymisen taas saa muutettua ihan sielä ajotietokoneelta. En muista ulkoa kuinka tapahtuu mutta se selviää omistajan käsikirjasta.
-
Ainakin Calissa tuo rajoitin ottaa varsin pehmeästi vastaan. Voiman ja kierrosten nousu vaan lakkaa. Parissa muussa pyörässä on kuin heittäisi ankkurin.
-
Moi,
California 1400 touring 2013, rajoitin on juuri kuin ankkurin heittäisi. On muutaman kerran peljästyttänyt, kun on iskenyt rajoittimen päälle! Omaa hölmöyttä, kun ei vaihtanut ajoissa isommalle. On vain aika raju tunne, kun ohitustilanteessa tehot katoavat johonkin :o
T. Kimmo
-
California 1400 Custom 2015 ei taida olla noin jyrkkä kierrosrajoittimen osalta. Alkaa ravistamaan tai oikeastaan nypyttämään eikä kierrokset enää nouse. Varsin harvoin on tarvinnut noin korkealle kierrättää tositilanteessa. Ohitukset hoituvat 5-vaihteella satasen alueella ja pienemmässä vauhdissa nelosella. Kuutonen ei ole ohitusvaihde eikä kone edes taida kiertää sillä rajoittimelle asti. Vaan en tiedä kun en ole kokeillut. Vauhtia silloin on jotain 180 km/h.