Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: GuzGuz - Lokakuu 01, 2017, 15:38:18 ip
-
Käytän samaa GPS ohjuria ajoittain pyörässäkin vaikka autossa on yleisemmin osoitteita hakemassa.
Pyörään kiinni siis myös välillä ja takavasemmalla tupakinsytytin liitäntä ei ole hyvä paikka virralle varsinkaan sateessa.
Siitä Heinolta tuli ostettua muutamalla kympillä olisko kannatuksen vuoksi 2x UBS liitin joka kävi paikoilleen erittäin ongelmattomalla asennuksella.
Asennustarpeissa tulleista pulteista pidempi on just oikean mittainen ja johtojen pituus akulle maa ja lisävälojen 10a omaan sulakeliitäntään ei täydellisemmin voi osua, ei kun liittämään, sopivasti 10A sulakkeen lisävävaloille liitäntä ja siihen kiinni.
Maa puolella oli akun kenkään sopiva, ei oikein vähemmällä voi päästä.
Eihän toi sinänsä kaunis ole, mutta ajanee asiansa jatkuva wirta ulos tarvittaessa, eli just mitä hain.
Mutta..
Saamarin led valaistustahan siinä on, hienosti sinistä valoa vesitiiviin tulpan alla..
Ei purettavissa tietenkään nykymallin mukaan, mutta tätä kysyn sähkötekniikasta, mitä jos puhkaisen ledin hehkuvalla neulalla (muu sinne ei mahdu ja oletan että ei ole lasia noiden pikkuisten kuvut), niin vaikuttaako se tuon latauspisteen funktioon?
-
Mieluimmin suosittelen peittämään valaisevan alueen. Maalikynä, tarra, tms turvallinen juttu.
-
Huppu silmille ei auta tietoisena virtaa syövästä.
Eikä valaisu kantensa alta.
Enemmän ongelma on että syö akkua jatkuvasti.
Mitähän nuo amppeereja vie, ei varmaan paljon, mutta turhaa sekin.
On kyllä erikoisesti ajateltu liitin, kuka hemmetti kaipaa neonhohtavaa valoa kertomaan että on virtaa?
-
Kaikki USB-liittimet, joita olen hypistellyt ja muutaman käyttöön ottanut, ovat olleet valaistuja.
Kulutus on erinomaisen vähän. Että sikäli ei akku muutaman viikon seisonnasta mene mykäksi liittimen valon takia jos sillä ei sinä aikana lataa mitään...
On kaksi vaihtoehtoa jos jos valo häiritsee: laita kytkin jonnekin sopivaan paikkaan jolla saat virran liittimestä pois. Toinen on laittaa linjaan rele joka antaa virran vain kun on virrat päällä. Mulla on sekä-että: käydessä tulee virtaa tai sitten koska vain. Laitoin sekä releen että kolmiasentoisen kytkimen. 1) releen kautta käydessä, 2) katkaisimen kautta milloin vain, 3) ei milloinkaan.
-
Itse olen käyttänyt mallia, jossa kannen ollessa kiinni valo ei pala ja kansi auki valo palaa ja pistoke on käyttövalmis. Kätevä. Ainakin Louisilta löytyy.
-
Paljonko tuosta tulee muuten virtaa ulos? Uudessa puhelimessani on pikalataustuki ja se tarkoittaa 2A:n virtaa. Omassa autossani alkoi virtatöpseli pätkiä, kun laitoin siihen kahden ampeerin kännykkälaturin. Mikähän siinä on syynä?
-
Idea on mielestäni äärimmäisen typerä, laittaa lamppu valaisemaan jotain missä sitä vähiten tarvitaan, eikä saa pois päältä ja palaa koko ajan.
Onnistuuko joku kääntämään tuon yhtälön toimivaksi?
Sinänsä talveksi ottaa muutenkin akun irti ja nyt oikeasti syistä..
5V, 2A.
-
Olisiko vaan tulevaisuuden kannalta järkevämpää laittaa rele väliin ja sileä heräte esim valoilta.
-
Olisiko vaan tulevaisuuden kannalta järkevämpää laittaa rele väliin ja sileä heräte esim valoilta.
Itsekin tätä ratkaisua mietin mutta sitten pitäisi olla virta päällä jos haluaa ajotapahtuman ulkopuolella latailla laitteita. Siksi katkaisija on hyvä vaihtoehto releen rinnalla. Itsellä samassa 12v liitäntä. Eniten käytetty ilmapatjapumpun energialähteenä leirinnässä. Samalla liitynnällä toimii myös GPS. Vaikka harvoin sitä tarvitsen.
-
Katkaisijan kanssa tuo sininen ledivalo töpselissä on taas paikassaan..
-
Herätevirran kautta missattaisiin just se mitä haettiin.
Ok, mutta mitä tapahtuu jos murhaan tuon ledin?
En tykkää ideasta että akkua syö joku valo jota kukaan ei tarvitse, "erinomaisen vähän virtaa vieväkin" on akun tyhjentymistä ja sitä se nyt tekee.
Katkaisija väliin olisi tietysti myös ratkaisu, mutta turha valo pois suorempi, seuraisko siitä mitä?
-
Led on lähes poikkeuksetta muovinen - siis sen linssi. Itse elementti on hieman hyttysen kikulia suurempi. Todennäköisesti se led-elementti on pintaliitoskomponentti, jonka koko on pieni. Siis ihan pieni. Sen murhaaminen on periaatteessa helppoa, mutta rakenteesta johtuen kuumalla neulalla saatat tehdä sen sisällä johtimiin oikosulun. Ja sittenhän koko vehje on kelvoton.Jo pelkästään "sokkona" siihen osuminen voi olla mahdotonta.
Minä joskus siirsin tupsyn satulan alta stongan juureen. Siinä liittimessä on korkki ja koko komeus suojattu ao. kummisukalla. Kännykän latauksessa soiva peli.
Ja huom! Se sulake, se sulake!
-
Mites tämmönen systeemi? Herää, kun akkujännite nousee n. 14 volttiin
Valosarjan ohjainlaitteeseen on kytketty rajajännitekytkin, jos jännite on pienempi kuin normaali latausjännite (noin 14v), automatiikka sammuttaa valot noin 5 sekunnin viiveellä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/481355/LED-Huomiovalojen-johtoohjainsarja-12V (http://www.motonet.fi/fi/tuote/481355/LED-Huomiovalojen-johtoohjainsarja-12V)
-
Onko kyseessä sellainen tupakansytytin, jossa on irroitettava USB-sisusta? Silloin on helppo vaihtaa vain leditön USB-sisuskappale. Maksaa muutaman euron. Sisuskappale menee syvälle reunoja myöten tupakansytyttimeen, jolloin suojakuorikin menee nätisti kiinni.
Minulla on vastaava viritelmä. Eli normaalikokoinen tupakansytytin ja sisään laitettava USB-mötikkä. USB-mötikkä on ollut jatkuvasti kiinni, kun perinteiselle tupakansytytinliittimelle on vähemmän käyttöä. Jos en väärin muista, niin ostin Motonetistä. On kiinni akun navoissa ja on sulake. Katkaisinta ei ole.
-
2 UBS liitintää kuvan kuosissa ohjaustangon kiristimeen.
Ultrahelppo asennus.
Olkoon nyt sitten noin, tuskin 30A akkuni tuosta sipsahtaa.
On sille käyttöä, GPS piuhaa ei enään tarvitse vetää takasivulle ja ns älypuhelin virtasyöppönä pitää reissuissa kauppaneuvottelut yllä nettiin.
En ole muuten innostunut noista kosketusnäyttöisistä, mutta tuli todettua että kyllä hemmetin laadukas ääni tulee Shenheiserin laatunappeihin ja kohtalaista kuvaakin ottaa Sony Experia E5.
Nykyaikaan tuli päivitettyä asioita kun vanha puhelin levisi ja nyt näppärämmin töspeleitä pyörässä latailla.