Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: NorgeGTL - Syyskuu 05, 2017, 00:11:34 ap
-
... mitä ei ole ennen tehnyt kuten ei koskaan mikään muukaan mopo. Pari käynnistysyritystä johti vain siihen, että hörähti hieman ja ikään kuin ei olisi saanut enempää bensaa. Ei arvinnut sahata. Epäonnistuneiden yritysten jälkeen käytin virrat pois jaa uudelleen. Noin kolmennella yrityksellä jäi käymään ja toimi normaalistiu. Ehsin jo epäillä, että tankissa olisi pa-letku irronnut mutta ei. Pumppu kävi sen hetken virtojen laiton jälkeen ja sammui. Ei sammunut kun letku pimahti. Mitähän on tapahtunut? Pitää seurata.
-
Mulla on Sportissa ollut jonkin aikaa sellainen kylmällä koneella, että lähtee käyntiin, mutta ei pysy käynnissä eli sammuu välittömästi jos ei kaasuttele. Automaattistartti ei siis toimi (askelmoottori). Vaatii noin minsan lämmittelyn ennen kuin pysyy käynnissä :)
-
Mulla oli kone ajon jäljiltä lämmin jonka jälkeen jonkin aikaa seisonut. Ja hörähteli eikä jäänyt käymään kaasuttamallakaan. Sitten nkun käynnistyi niin olin kuin ei mitään.
-
Autopuolella tuo on oire lämpöanturin vajaasta toiminnasta. Kone luulee olevansa lämmin, mutta ei oikeasti ole. Pitäisi saada pikku huikka, että lähtisi.
-
Minun sportti ei ole koskaan käynnistynyt kunnolla ilman kaasun käyttöä paitsi alle 15 astetta Celsiusta ecun lykkäessä riittävän rikasta. Lämpimillä ilmoilla koneen seisottua hetken aikaa oli myös ongelmia eikä meinannut käynnistyä ollenkaan (ikävä sahata laivaterminaalilla muiden mopojen ajaessa sisään). Tällä hetkellä asiaan näyttää auttaneen Tunerpro:lla tekemäni rikastus alle 2000 rpm kierroksille. Kulutus tyhjäkäynnillä kasvaa, mutta pitää sitä välttää. Ehkä olisi ollut parempi muutella käynnistykseen ja moottorin lämpöön liittyviä taulukoita, mutta kokeilemalla oppii ja ehkä joskus muutan arvot pelkästään käynnistykseen liittyviin taulukoihin.
-
Nyt se on toiminut normaalisti. Asiaan ei pitäisi olla vaikutusta sillä, että kytkinkahvan turvakatkaisija oli pois pelistä hetken aikaa kun vipujenvaihdon yhteydessä laitoin aluksi katkaisijaa painavan nippelin väärinpäin. Hyvempi näin. Nyt on Stelviossa alla uudet Heidenau K60 -gummit ja soratie kutsuu. Edelliset karheat oli Contin TKC 80:t mutta käyttötarkoitukseen jo liiankin karkeat kun pikitieajoakin tulee huomattavia määriä.