Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: NorgeGTL - Syyskuu 01, 2017, 21:18:29 ip
-
Viime viikonloppuna oltiin Troll-Rallyssa Norjassa ja kotiinlähtöä tehdessä onnistuin ajamaan pienen pieneen kantoon, joka kuitenkin ylsi Stelvion vaihdepolkimeen ja eipäs kuin poikki. Henkilökunnan, lattaraudan ja porakoneen avulla saatiin homma hoitoon ja matka jatkui. Ihmettelin vaan kuinka helposti se katkesi kun viime syksynä ensilumilla ajoin jarrupolkimen tuhannen solmuun sen kuitenkaan katkeamatta. On se jarru tanakampikin kun on ei ole lävistyksiä. Vastedes on vaihdevipu mukana varalla. Korjaan tuon katkenneen varalle. Ja sen rutussa olevan jarrupolkimenkin. Voipi tarvita. Emäntäkin kaatoi omansa Geirangerin serpentiinien yhdessä neulansilmässä. Onneksi miltei paikaltaan, joten suuremmilta vaurioilta selvittiin.
-
kuinka helposti se katkesi
Muistelen että MM on ilmaissut kantanaan, että vaihdepolkimet Guzzeissa saattavat olla tieten tahtoen sellaisia, että toimivat "sulakkeena" - rikkoutuvat enemmin, ennen kuin hankalammin/kalliimmin korjattavaa rikkoutuu?
-
Vipupää voisi ollakin taittuva, olisi ilmeisesti pelastanut tämänkin. On se jarrupoljinkin "kevennetty", huomasin...