Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: NorgeGTL - Heinäkuu 27, 2017, 10:39:02 ap
-
Tuli tuossa tilattua Stelvion startti italialaisesta Brixia Moto -firmasta. Kuluineen 201€. Näyttää olevan Valeo ja olisikohan peruskorjattua mallia. Vielä jos käy paikalleen ja toimii niin hyvä olisi.
-
Katos vaan. Eri merkkejä ilmenee mallisarjassa. Yleisin, joihin olen törmännyt, on ollut Bosch. Toki Valeo käy sen tilalle. 1100 Brevan Valeon joskus irrotin ja laitoin sen toiseen pyörään ja Boschin tilalle. Kuusivaihteisen vaihteiston yhteydessä ei ole ongelmaa sovittaa minkä merkkistä starttia hyvänsä paikoilleen. Viisivaihteisen kanssa on "ikäkausiongelmia". Riippuu siitä missä kohtaa on vapaavalon kytkin. Mutta silti vaihtokelpoisuutta on merkittävästi olemassa.
Äkkiseltään tuntuu arvokkaalle hinnalle peruskorjatuksi. Valeosta. Boschin hinnaksi olisin ymmärtänyt.
Aviamo -merkkinen startti on varsin edullinen mutta siitä ei ole itselläni kokemusta. Onko muilla?
Liitteenä SD:n hinnasto.
-
Googletus antoi Aviamo merkillä vai Guzzin startteja. Eli lienee edullinen tarvikevalmistaja ko tuotteelle.
-
Vaikea sanoa ihan varmasti onko korjattu vai uusi mutta ihan uuden näköinen kaikilta osin. Lisäksi oli kiire saada tuo motikka. Kiireeseen nähden ainakin edullinen kun käytetyistä alkuperäisistä pyydettiin aika kovasti niistäkin.
-
Jonkun vuoden on Valeon kiinankopio Aviamo toiminut moitteetta LM IV käynnistäjänä.
-KG-
-
Tutkailin asioita ja kuvia. Aviamolta tuo näyttää. Mukana tuli jonkinlainen testiraportti ja siinä oli mainittu Valeo. Mikä lie.
-
Paikalleen meni, että heilahti. On kuitenkin pari senttiä pitempi kuin alkuperäinen ja muovikoppaa pitää vähän kolota. Vaihdepolkimen tangolle on liikkumatilaa juuri ja juuri. En koekäyttänyt vielä.
-
Joko starttasit?
-
Ensi viikonloppuna... Pyörä on mailla.
-
Emäntä teki itseni ja yleisön pyynnöstä koekäynnistyksen... Toimii! Pyörä on ollut nyt toistakuukautta ajamatta ja olin ladannut aku ihan van varmuuden välttämiseksi.
-
Itsekin katsellut tuota Aviamoa nuukana. Valeo ei ole niitä kestävämpiä. Tosin kun niitä muutaman vuoden välein huoltaa niin ikä pitenee. Huolto edellyttää purkamisen kokonaan, alennusvaihteen pesun ja voitelun, hiiliharjojen vaihdon tai ainakin tarkistuksen. Motonet myi vielä taannoin korjaussarjaa joka sisältää hiilet, hiilisillan, eristeet ja jousen. Hiilisillan asennus vaatii hieman sorminäppäryyttä. http://www.motomatti.fi/2016/01/valeo-kaynnistinmoottorin-tarkastus.html
Korjaussarja: http://www.motomatti.fi/2013/04/valeo-kaynnistinmoottorin-tyyppivikoja.html
Bosch on varma valinta. Varsinkin tämä uudempi versio.
Vertailua: http://www.motomatti.fi/2012/03/moto-guzzin-kaynnistinmoottorien.html
Pitääkin laittaa ylös tuo emännän käyttö epävarmoissa tilanteissa. Saa sitten vierittää syytä....
Akku pitää ohjeen mukaan irrottaa virtapiiristä mikäli pyörä seisoo yli kaksi viikkoa. Ylläpitolaturi saattaa hoitaa saman asian.
-
Onkos tuo Valeo starttina oikeasti oma merkkinsä? Noissa autosähköosissa oli parikymmentä vuotta sitten merkkinä Valeo, mutta valmistaja saattoi olla mikä tahansa.