Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: californi-are - Tammikuu 16, 2007, 09:36:51 ap

Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: californi-are - Tammikuu 16, 2007, 09:36:51 ap
Muutaman vuoden pikku-customilla ajaneena mieli halajaa OIKEAA pyörää, ensi kesän haaveissa kangastelee 90-luvun puolivälin California.

Voisiko joku valaista noviisille näitä eri mallien eroja: 1100, 1100i, 1100 EV jne...

Vai haaveilenkohan turhaan: onkohan meikäläisen hulppeat 170 cm riittävästi Calin puikkoihin - ajoasento näyttää matalahkolta mutta toisaalta penkki leveältä. Kokeilemallahan se tietysti selviää mutta kun ei malttaisi odottaa...
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: California - Tammikuu 16, 2007, 12:13:47 ip
 

:prof:

Satula on Calissa suhteellisen leveä. Minä kohoan maan pinnasta 180cm korkeuteen ja ihan ei ylety jalkapohjat koko matkalta maahan kun istun Calfornian satulassa. Eli hiukan joutuu kohottaan kantapäitä. Mutta eipä hätää. Tietääkseni Moto Italiassa pientä korvausta vastaan voidaan suorittaa satulan madallus/kavennus operaatio, joka lyhyemmälle kuskille auttaa kummasti. Uskoisin, että elopituutesi ei tule olemaan ongelma jos satulaa operoidaan.

 
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: Terho - Tammikuu 16, 2007, 13:22:40 ip
Mulla on cali-III -93 ja pituutta hulppeat 174. Ei ole ollut mitään ongelmia persjalkaisuudesta. Cali on ensimmäinen pyöräni. Siinä on painopiste sen verran alhaalla, ettei töpöjaloista ole haittaa. Rohkesti vaan kokeilemaan !!
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: motomatti - Tammikuu 17, 2007, 08:14:23 ap
Peruseroja:

Paljas 1100 on kaasaripeli, pikku "i" lopussa tarkoittaa ruiskua, Jackal ja Stone "neekerimalleja" ts. niukemmalla varustelulla ja EV on "high end" varustelutason ja viimeistelyn osalta. Erot ovat pääosin jarruissa, jousituskomponenteissa ja kromin määrässä.

Kaasuttimilla varustetut mallit ovat viime vuosituhannelta. Suurin osa isoista malleista on ollut jo pari vuosikymmentä saatavilla ruiskulla varustettuna ja nykyään muuta ei enää tehdäkään. Nykyään ruiskun olemassaoloa ei enää mallimerkintään liitetä koska se on arkipäivää ja pakollista päästöjen osalta.

Jousitusta voi hieman rukata jos korkeus hirvittää. Tosin takaiskarit joutuu silloin vaihtamaan lyhyempiin ja jämäkämpiin. Keulaa voi laskea liu'uttamalla teleskooppeja ylös kolmioissa.

mm
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: californi-are - Tammikuu 18, 2007, 00:54:58 ap
Kiitos asiallisista vastauksista. Kesää odotellessa...
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: - Tammikuu 18, 2007, 08:09:50 ap
Varmaan joku tietää oliko 75-vuotisjuhlamallin California 1100 ruiskupeli vai kaasutinmalli. Kaveri on kovassa Guzzikuumeessa ja tällainen olis tyrkyllä. Vuosimalli lienee -96 vaikka onkin rekisteröity 1997. 
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: Ikkala - Tammikuu 18, 2007, 09:03:33 ap
Tappura kirjoitti:
Lainaus
Varmaan joku tietää oliko 75-vuotisjuhlamallin California 1100 ruiskupeli vai kaasutinmalli. Kaveri on kovassa Guzzikuumeessa ja tällainen olis tyrkyllä. Vuosimalli lienee -96 vaikka onkin rekisteröity 1997. 
Ruiskupeli se on.  -95 on vielä saanu valita ruutan ja dellorton väliltä mutta -96 eteenpäin on vain ruiskucaleja. Eikös?

 
Otsikko: Californiasta
Kirjoitti: Lare - Helmikuu 10, 2007, 04:41:13 ap
Multa tulee maaliskuun alussa Moto Italiaan EV vaihtopyöränä. Siinä on Corbinin istuin, joka on pikkuisen matalammalla kuin alkuperäinen.

Kuva löytyy tuolta omien pyörien joukosta.

P.K.