Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Junkers - Toukokuu 15, 2017, 23:18:35 ip
-
Ostamassani Brevassa tuli mukana Mistralin pakoputki ja siihen liittyvä pakokäyrien yhdyskappale. Nyt on paikallaan alkuperäinen putkisto. Jossain vaiheessa on siis ollut ollut paikallaan toisenlainen putkisto. Olisiko tarpeen tarkistuttaa pyörän säädöt asiantuntijalla kun minulla ei ole tietoa siitä, onko säätöjä jotenkin muutettu tuota tarvikeputkistoa käytettäessä (tästä kyllä äkkiä kurvaisi Piikkiöön hoitamaan asian kuntoon) ?
-
Tuuppaako mustaa putkesta? Onko pienemmillä kierroksilla uneliaan oloinen kaasun avauksissa? Jos joo, niin on rikkaalla ja siten mahdollisesti säädetty paremmin virtaaville putkille. Jos taas kulutus on siedettävissä rajoissa ja mopo toimii, niin ei juuri kannata päätään vaivata..
-
On kai alkuperäisessä putkistossa katalysaattori, eli lambda-anturi vasemmalla, heti pakoputken ja välipöntön liitoksen takana? Jos putkisto on kerran vaihdetty tyyppiin, jossa ei ole katalysaattoria, niin on erikoista jos ei kartalle ole samalla tehty mitään. Katalysaattori pysyy kuumana sillä palamattomalla polttoaineella, joka tulee katalysaattorille saakka, joten systeemi on yleensä alunpitäen säädetty hivenen rikkaalle. Ainakin lambda on pitänyt huijata jollakin keinolla arvaamaan suunnilleen oikeaa tulosta. Kyllä itse ainakin kävisin näyttämässä pyörää asiantuntijalla.