Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Muut italialaiset moottoripyörät => Aiheen aloitti: California - Helmikuu 28, 2017, 22:14:16 ip
-
Niin siinä kävi, että veri veti takaisin rouheaan italialaiseen V2:een, tällä kertaa Aprilian muodossa. Eli Thunderbird 1600 vaihtui tuliterään Aprilia 1200 Caponord Rallyyn ;D Halu kevyempään, endurohenkisempään, tehokkaampaan ja rouheampaan matkapyörään liianki seesteisen ja asiallisen Triumphin jälkeen ajoi taas Italialaisen pariin :) Vaikka T-birdissä kaikki speksit kohdallaan matkakruiseriksi niin silti se jokin puuttui, ja se paino, jota on 80 kg enemmän kuin esim. entisessä Calissani. Voin raportoida tänne kokemuksia Caposta sitten kun ajoa alkaa kertymään. Guzzin sivujakin taas selailin mutta kovin on ohueksi tarjonta käynyt, yllätyksekseni huomasin että mallistosta puuttuu kokonaa 1000 - 1200 cc matkapyörä (lähinnä Stelviota olisin miettinyt Aprilian ohella).
-
Italialaiseen V2:een - - Aprilia 1200 Caponord
:)
90 asteen DOCH V2-Twin, 1200 ccm, 125 hp, 115 Nm - vastaan 238 kg.
-
Onko tuo edelleenkehitelmä siitä kuitenkin 60 asteen Rotaxista? Kuvan mukaan en usko 90 asteeseen. Ulkonäkökin kovasti aiemman oloinen.
-
Minä nyt vaan heitin vanhan kuvan ("vanha kakkonen") kun Aprilia on myös lähellä sydäntä ja tuo kuva on mielestäni niin sykähdyttävä... se on tosiaan "toisen sukupolven" Rotax kuvassa, siinä mielessä pyydän anteeksi veneen keikuttamista...
-
Tämä lienee uusi, kappas 90 astettahan tuo näyttäisi olevan. En olis luullut. Vie kuitenkin rungossa enemmän tilaa ja muitakin jippoja 60 asteeseen verrattuna.
(http://www.sagmart.com/car-images/aprilia-caponord-1200/engine-caponord-1200.jpg)
-
Onnea uudelle pyörälle. Itsellä on vain hyvää sanottavaa rotaxin moottoreista. Canamin mönkkärillä on tullut ajettua vuosi polttopuuta metsästä ja sitten hupiajoa jäällä ja maastossa. Ei murheen murhetta ole ollut. Nyt sitten tulevana kesänä perehdyn Aprilian RSV4 RR käyttöön radalla ja kadulla ;D.
-
Onnea uudelle pyörälle. Itsellä on vain hyvää sanottavaa rotaxin moottoreista. Canamin mönkkärillä on tullut ajettua vuosi polttopuuta metsästä ja sitten hupiajoa jäällä ja maastossa. Ei murheen murhetta ole ollut. Nyt sitten tulevana kesänä perehdyn Aprilian RSV4 RR käyttöön radalla ja kadulla ;D.
Kiitoksia! Innolla odotan kevättä ja uutta italialaista tuttavuutta. Siitä tietää, että nyt olen taas oikealla maaperällä, kun odotus ja polte on samanlainen kuin eka pyörän kohdalla, joka oli guzzi :) Jotain italialaiset onnistuu tuuppaamaan noihin pyöriinsä sellaista extraa, jota on vaikea selittää, mutta sen tuntee...Italialainen 1000 cc +...V2 matkapyörä tähän saakka kertyneellä kokemuksella on ehkä sittenkin se ydin juttu omalla kohdalla. Pienen englantilaisen tutkimusretken,(mutta ei kuitenkaan moitittavan) asian ymmärtäminen tosin vaati.