Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Piippis - Helmikuu 22, 2017, 09:54:43 ap
-
Kiva katsella näitä. https://www.youtube.com/watch?v=mIO4oEFf0dg
-
Jakoketjun asennus paljastaa että ollaan ensi kertaa guzzin moottoria kasaamassa.
-KG-
-
Mukava katsella, kyllä mutta normiarkea tallilla. Vuoden sisään kolme 950 cc koneen kasausta.
Videoista puuttuu liki kokonaan se miten tulkitaan onko jokin osa vielä käyttökelpoinen, miten mitataan ei välykset tai laitetaan ajoitukset kohdilleen. Suurin osa koneremontista on osien pyörittelyä käsissä. Ensin puhdistus ja mahdolliset pintakäsittelyt, sitten mittaukset, mahdolliset työstöt ja sovitukset sekä viimeisenä helpoin: kokoonpano.
Ennen kuin kokoonpanon filmaamiseen asti pääsee on siis tehty se päätyö mikä moottorin toiminnan kannalta on tärkeää. Epäilen että katsojalta unohtuu totuus pelkän kokoonpanovideon katsomisella. Mutta on se silti eräällä tavalla viihdyttävää. Itse bongailen virheitä muiden tekemisistä.
-
Minkä takia asentaja käytti öljynsuodattimen kiristämiseen avaamiseen tarkoitettua avainta?!?
-
Tässähän esitetään miten homma luistaa rytmimusiikin tahdissa.
Eri asia tuliko toimiva kone.
-
Menivätkö kiertokanget varmasti oikeinpäin, oliko öljypumpun pesävälys toleransseissa, tuliko laitettua uudet lukkorenkaat männäntappeihin, oliko öljynpaineensäätimen jousi oikealla kireydellä, asennettiinko o-renkaat keinuvipupukkien alle, tarkastettiinko nokka-akselin ja kampiakselin päittäisvälykset ja vaikka kuinka monta muuta "pientä" yksityiskohtaa.
-
Video onkin vain asennusvideo. Ei lupaa mitään sen ulkopuolelta. Ilmeisesti laittaa osat samalla lailla, kuin olikin.