Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: antero mäkelä - Helmikuu 21, 2017, 09:32:18 ap
-
Katselin Gruppon vanhoja jäsenlehtiä.
Numerossa 1/2012 oli vanha broshyyri jossa on LeMans V1000 III, Lario ja V35. Hinnasto 1989.
Mikä mahtaa olla tuo LeMans III ? "Samat lyömättömät ominaisuudet kuin 850 LeMans III:ssa".
Teknisissä tiedoissa näyttäisi olevan 950 cc. En ole tiennyt tuollaista valmistetun, ja varsinkin vuosi 1989 on hämmentävä.
-
Minusta tuntuu, että tuo esite ja hinnasto ovat eri paria. Esite ehkä vuodelta 1984/85, jolloin Lario tuli valikoimiin ..
Kaijus
-
Kaijuksen kanssa samoilla linjoilla. Ostin oman Lempparini keväällä -84. Se oli jostain syystä tonninen. Olisinko itse valinnut niin? Ei muista, ei muista ...
Pyörä tuli Suomeen siihen malliin, että oli Moto Italian puolesta näytillä MP-näyttelyssä Dipolissa. Siihen aikaan näyttely mahtui vielä sinne.
Pyörästä oli kuva näyttelyartikkelin yhteydessä jossain sen aikaisessa kotimaisessa moottoripyörälehdessä. Enpä ole sitäkään läpyskää enää löytänyt.
-
Tässä Wikiä: https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_Le_Mans
Noin äkkiseltään en löytänyt mutta mahtaako alan tekniikkalehtien juttuja löytyä noilta ajoilta netistä?
Gruppon omasta arkistosta löytyi yksi juttu: https://gruppomotoguzzifinlandiary.kuvat.fi/kuvat/GMGF-yleiset/Testiraportit+ja+lehtiartikkelit/V+1000+Le+Mans/MG_V1000_Le_Mans.pdf
-
Mulla mahtaa olla tuon aikakauden TM:t kansiossa. Tod näk siinäkin noteerattu.
ps. Oli vähän karannut lapinlisää tuohon gruppon arkiston artikkeliin. Tehoa hivenen liiaksi, jotta uskoisi..
-
90hv oli maahantuojan ilmoitus. Piikkiön pojat joskus myöhemmin naureskelivat tuota.
Jossain lähteissä ilmoitettiin n. 73 hv takapyörältä. Toisissa lähteissä 84hv kampiakselilta.
-
Jeps. Nuo ovat tutumpia numeroita.
-
Kaijuksen kanssa samoilla linjoilla. Ostin oman Lempparini keväällä -84. Se oli jostain syystä tonninen. Olisinko itse valinnut niin? Ei muista, ei muista ...
Pyörä tuli Suomeen siihen malliin, että oli Moto Italian puolesta näytillä MP-näyttelyssä Dipolissa. Siihen aikaan näyttely mahtui vielä sinne.
Pyörästä oli kuva näyttelyartikkelin yhteydessä jossain sen aikaisessa kotimaisessa moottoripyörälehdessä. Enpä ole sitäkään läpyskää enää löytänyt.
Oliko siis LeMans III ?
Ainakaan Ian Falloon:n Sport & LeMans Biblessä ei ole tonnisesta kolmosesta mainintaa.
Toisaalta, kolmosta ja nelosta on kai valmistettu hetken rinnakkain, joten kai sellaisen on voinut saada tilattua, kun niitä on myynnissäkin ollut.
Enemmän ihmetystä aiheutti 1989 hinnasto tuohon liitettynä, mutta ei broshyyri tosiaankaan ei tainnut olla saman vuotinen.
-
Katselin Gruppon vanhoja jäsenlehtiä.
Numerossa 1/2012 oli vanha broshyyri jossa on LeMans V1000 III, Lario ja V35. Hinnasto 1989.
Mikä mahtaa olla tuo LeMans III ? "Samat lyömättömät ominaisuudet kuin 850 LeMans III:ssa".
Teknisissä tiedoissa näyttäisi olevan 950 cc. En ole tiennyt tuollaista valmistetun, ja varsinkin vuosi 1989 on hämmentävä.
850 Le Mans III ja 1000 Le Mans III valmistettiin noin 1983 ja 1985 osittain samanaikaisesti.
850 teho n. max 78 hv ja 1000 .n. max 84 hv.
Tuolla hinnastolla ei ole mitään tekemistä broshyyrin kanssa kuten Kaijus jo totesi.
1984: 850 Le Mans 49600 mk ja 1000 Le Mans 51700 mk.
1985 tuli 1000 LeMans
-
Ravistelin hetken päätäni ja kalkit meni eri asentoon. Tuloksena oli muistikuva että noita tonnisia lm kolmosia teki ekaks Saksan maahantuoja ja sitten vasta tehdas.
-
Ravistelin hetken päätäni ja kalkit meni eri asentoon. Tuloksena oli muistikuva että noita tonnisia lm kolmosia teki ekaks Saksan maahantuoja ja sitten vasta tehdas.
1000 Le Mans III DMB, 40mm Dell Ortot ja 95 hv, 237 km/h. ?
(http://static2.carsablanca.de/files/medias/filename/P1030057_5264_big.jpg?1280331736)
-
MP-lehden raportissa Dipolin 1984 näyttelystä...
No , tuli huono otos; -1000 lukee kuitenkin III mallin kyljessä
-KG-
-
No mutta ... siinähän se. Kiitos kvlm.
Siinä oli tuo alakuuppa. Pyörän rekkariksi tuli TO-??? en muista numeroita.
Missä mahtanee mennä nykyään?
-
Turhapuron muisti palailee pätkittäin ...
Tein laitteesta kaupat kohta tuon näyttelyn jälkeen. Frank Nymanilla, Heikki Aggen kanssa. 1,1 Jammu jäi sinne Kauniaisiin. Lempparin noudin keväällä Piikkiöstä. Oli eka reissuni sinne.
Oltiinhan me aika äijiä sinä keväänä. Kaijus ja minä. Kaijuksella uudenkarhea Laverda ja mulla Lemppari. :D
Tuo vehje oli 1000 kylkikopilla Dipolissa. Ehkä pytyt ja männät myös. ;D Siinä oli joku valinnan mahdollisuus kuten lapussa lukeekin, että halusiko 850 vai 1000 cc versiona. Suuruudenhulluna otin tietenkin tonnisena.
-
Frank Nymanilla syttyi minun rakkauteni LeMansia kohtaan, noin 1984 - 85. Köyhänä ei tuolloin ollut mitään mahdollisuutta kaupan tekoon.
Nyt, runsas 30 vuotta myöhemmin, talous on hieman paremmassa kunnossa ja LeManssit, silloin kun on myytävänä, ovat siedettävän hintaisia.
Kyllä odotus kannatti.
-
Minkä firman valmistetta tuo alakate tuossa näyttelymopossa on? Esitekuvan, lähes Lario-mallinen, on tutumpi.
-
Ei kyllä mitään hajua, muistikuvaa, että minkä putiikin tuotetta on ollut.
Varmaan se on kuitenkin virallinen tehtaan juttu, kun tuossa GMiehen aiemmin esille laittamassa La Prima Guzzi kuvassa on samanlainen.
-
Juu, on varmasti. Näyttää vaan erikoiselta tuo alhaalta leveä kate. Olisko sitten facelift mallia tuo kapeampi? Hyvän näköisiä molemmat katteet.
-
Turhapuron muisti palailee pätkittäin ...
Tein laitteesta kaupat kohta tuon näyttelyn jälkeen. Frank Nymanilla, Heikki Aggen kanssa. 1,1 Jammu jäi sinne Kauniaisiin. Lempparin noudin keväällä Piikkiöstä. Oli eka reissuni sinne.
Oltiinhan me aika äijiä sinä keväänä. Kaijus ja minä. Kaijuksella uudenkarhea Laverda ja mulla Lemppari. :D
Aggen kanssa minäkin kauppaa väänsin. Enemmän oli tunnetta kuin järkeä pelissä - minulla, siis. Vaihtoon meni uudenkarhea Gold Wing 1100, puolivuotias Suzuki DR 125 (talvirallia varten hankittu) ja vielä useampi tuhat markkaa tilkkeeksi.... Mutta olihan upea pyörä. Vakiolaitteeseen asennettiin "Executive"-varusteet, eli katteen levikkeet, korkeampi stonga ja muotoon valetut sivulaukut.. valitettavasti en löytänyt kuvaa hänestä.
Toisen kerran tein saman laitteen kanssa tunteella päätöksiä keväällä -97, kun RGS oli palannut Piikkiöön (vakiovarusteisena) ja katsoi minua kutsuvasti.. pitihän hänen päästä takaisin kotiin, joten pistinpä vaihtoon silloisen soolopyöräni (sivuvaunuilu oli tuolloin päähommaa) eli 850 LM III:n. Ihan samanlaisen kuin Anterolla nyt on, vähän harmittaa vieläkin silloinen hölmöilyni. Talouden realiteetit iskivät aika pian ja jouduin Laverdasta luopumaan.. eli siinä sitä oltiin ilman RGS:ää ja ilman Lempparia, -kele :'(
-
Olen sellaisen asian huomannut että kun on hankkinut hyvällä aikaa hienon ja arvokkaan laitteen ja jos sen menee huonona aikana hukkaamaan niin tarvitaan seuraavaksi enemmän hyvää aikaa että edes sen saman saa takaisin. Melkein aina on riipaissut kun on joutunut luopumaan, vaikkakin vain vaihdossa, jostain pyörästä jonkin sillä hetkellä himoittavamman laitteen vuoksi. Mutta jos myy pyörän pois ja saa siitä rahaa niin raha ei kauaa säily. Kummasti valuutta vain katoaa jos sitä ei sijoita.
-
Onko nuo amerikkalaisen videon etuvilkut jotkin Amerikan versiot? Rumat ainakin..
-
Hyviä tarinoita ja kuvia on kysymys poikinut.
Alkuperäiseen kysymykseenkin on tullut vastaus.
Kuinkahan monta LeManssia, 850-1000, on Moto Italia tuonut maahan?
-
Riipaisevan osuva filosofia motomatilla:
Olen sellaisen asian huomannut että kun on hankkinut hyvällä aikaa hienon ja arvokkaan laitteen ja jos sen menee huonona aikana hukkaamaan niin tarvitaan seuraavaksi enemmän hyvää aikaa että edes sen saman saa takaisin.
Itselläni oli toinen jalkaterä Laverdan suuntaan syksyllä -86. Kävin jopa koeajamassa oikein kunnon lenkin RGS:llä siinä Piikkiön ympäristössä. Lähtemätön kokemus vieläkin. Hyvässä.
Ei siinä ollut takana varmaan muuta kuin se, että oli italialainen. Lisäksi vuosina 84 - 86 tuli ajeltua jonkin verran Kartteen Tommin ja Ahosen Antin kanssa. Molemmilla komeat mustat Laverdat. Antilla vieläpä Corsa. No, kaupat jäi tekemättä Lavukasta mutta se vaihtovimma jäi päälle. Sitten keväällä -87 Kähkösen Jussin kanssa Kouvolan Tori-Sportissa paperit siirrosta Le Mans-opiston kolmosluokalta neloselle. Vähän kaivelee ... olisin voinut jättäytyä luokalle.
Aika erikoiset vanteet tuossa Kaijuksen Lempparissa. Puikkomalli. Luulin, että kolmossarja meni kokonaan läpi sillä taivutetulla puolalla.
Olipa komeet kuvat. Kolme klassikkoa/legendaa samassa. Lemppari, RGS ja Moto Italia. PEUKKU!
-
toi italian tonni on muistaakseni oikeesti 932 cc että siitä varmaan tulee se 950 . . .
-
Hyviä tarinoita ja kuvia on kysymys poikinut.
Alkuperäiseen kysymykseenkin on tullut vastaus.
Kuinkahan monta LeManssia, 850-1000, on Moto Italia tuonut maahan?
Jostain jäänyt mieleen, että '86-mallisia (1000) olisi tuotu 6 kpl. Ehkä tuo antaisi jonkinlainen suuntaa ja suuruusluokkaa III- ja IV-mallien vuotuiselle määrälle.
Saatan kyllä erehtyäkin tuosta määrästä.
Topi
-
Muistaisin, että -85 LM IV:sia olisi tuotu uutena 5 kpl.
-
Ei siinä ollut takana varmaan muuta kuin se, että oli italialainen. Lisäksi vuosina 84 - 86 tuli ajeltua jonkin verran Kartteen Tommin ja Ahosen Antin kanssa. Molemmilla komeat mustat Laverdat. Antilla vieläpä Corsa. No, kaupat jäi tekemättä Lavukasta mutta se vaihtovimma jäi päälle. Sitten keväällä -87 Kähkösen Jussin kanssa Kouvolan Tori-Sportissa paperit siirrosta Le Mans-opiston kolmosluokalta neloselle. Vähän kaivelee ... olisin voinut jättäytyä luokalle.
Moro LeCa,
Kyllä se Kartteen Tommin Laverda oli Corsa. Tuollahan se seisoo mun tallissa. Ei vaan ole tullut ajettua valovuosiin.
Mutta onhan sillä hyvää seuraa. LM1 ja muutama muu.
Terv, Jussi
-
Voi juma! On se komee. Karisma ei haihdu mihinkään vaikka vuodet vierii.
Ja tietysti tuplasti komeeta kun niitä oli kaksi rinnatusten.
Kyllä se tosiaankin oli varmaan niin, että molemmat oli Corsia. Jostain jäi joku mielikuva, että olisi ollut joku pieni ero keskenään mutta lienee ollut unennäköä.
Päätyiköhän se Antin pyörä myöhemmin Salmen Japelle? Vai Tommin?