Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Kari Sairanen - Helmikuu 14, 2017, 23:27:11 ip
-
Hoi
Museointi jatkuu, vaikka mp-vero mahdollisesti peruuntuu.
Nyt tarvittaisiin tietoa LeMans4 vuosimalliin 1987 liittyen, pyörä on väritykseltään puna/valkea, kuten tuossa seuraavassa osoitteessa, mutta moottori on alumiinipinnalla.
http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Moto%20Guzzi%201000%20LeMans%20IV%2084%20%201.jpg
Tässä muutamia "varmistusta" vaativia kysymyksiä
1. jarrulevyjen keskiöt ja ns. tähti, onko maali hiukan mattamustaa "satin" sama matta-aste kuin esim. autojen ovien pystytolpissa ja ikkunankehyksissä
2. onko starttimoottori samaa matta-astetta kuin jarrulevyjen keskiöt, vai kiiltävä musta "glossi"
3. peilit: pyöreät ja "taivutetuilla" varsilla, vai suorakaiteen muotoiset ja suorilla varsilla
4. ohjaustangonpainot, olisko jollakin myytävänä ko. painot?? jos ei, niin voisiko joku ystävällinen käydä mittaamassa kuvassa kysytyt mitat A, B ja C ja samalla vilkaista onko painon kiinnitysruuvina kuusiokoloruuvi, vai ristipää??
Kiitos jo kovasti tässä vaiheessa vastaajille :)
-
Tere Kari.
Tavoittelit tietäjää, mutta täällä on pelkkä omistaja.
Katselen nuo jutut tarkemmin viikonloppuna kun olen kotona.
Perstuntumalta, muistilta, sanon, että levykeskiöt on ainakin mulla ihan normaali perusmusta. Samaten startti. Ei mitään satiinia tai mattaa.
Tankopainot on kuusiokololla. Saattaisi joutaa jopa myyntiin.
Peilit pyöreät ja taivutetuilla varsilla.
Se mun Lemppari on -87 kevätpoikuetta. En tiedä oliko kyseisenä vuotena miten monia virityksiä maalausten yms. suhteen.
Perusväri pyörässä sama kuin sinullakin. Puna / valko, mutta moottori on musta. Ja fillari on Lemillä. Sinä vissiin edelleen Vuoksen varrella?
-Jussi
-
3. peilit: pyöreät ja "taivutetuilla" varsilla, vai suorakaiteen muotoiset ja suorilla varsilla
Joskus kauan sitten Moto Italian miesten kanssa jutellessani LM IV:n peilit nousivat puheen aiheeksi. Kuulemma asiakkaalle toimitettaessa vähän mitä sattuu, peilit asennettiin Suomessa; ei siis välttämättä yhtenäistä linjaa. Tämä oman muistkuvani mukaan. Omassa 86-mallisessani oli nelikulmaiset peilit.
Topi
-
Vahvistetaan TopiK , juuri näin, pyörät ja peilit tulivat eripaketissa.
-
Tässä muutamia "varmistusta" vaativia kysymyksiä
....
1. jarrulevyjen keskiöt ja ns. tähti, onko maali hiukan mattamustaa "satin" sama matta-aste kuin esim. autojen ovien pystytolpissa ja ikkunankehyksissä
2. onko starttimoottori samaa matta-astetta kuin jarrulevyjen keskiöt, vai kiiltävä musta "glossi"
3. peilit: pyöreät ja "taivutetuilla" varsilla, vai suorakaiteen muotoiset ja suorilla varsilla
...
Kiitos jo kovasti tässä vaiheessa vastaajille :)
En ole Lemans4-tietäjä, mutta minun silmiini ei ole sattunut gloss-boschin starttia, eikä gloss- jarrulevyn keskiosaa. En osaa sanoa mattausastetta, mutta katso pyörän kokonaisuus.
Jos jarruissa on ”himmeä” ympäristö , esim. brembon satulat, niin kiiltävä keskiosa ”hyppää silmille”. Sama koskee starttia, jos solenoidin suoja on himmeä, niin startin pitäisi olla samaa tasoa.
Peilit saman aikakauden kuin pyörä ja jälleen kokonaisuus huomioiden.
-
Nuo kahvapainot on varmaan samat kaikissa tuon ajan Guzzeissa. Myös pikkusporteissa. Helpottanee niiden etsimistä, kun on enemmän lähtökohtia.
-
..minulla ainakin molemmat mattana ja peilinä (vain yksi) pyöreä taivutetulla varrella (mitä edeltäjä vielä lyhentänyt tyköistuvaksi ;))
-KG-
-
Mie en ihan huolissaan olisi peilien muodosta, väristä tai muutenkaan pikkutarkuudesta 80/90-luvun Italialaisessa prätkässä.
Esim. Jos starttimoottori on erivärinen, kuin jossain tehtaan esitteessä, niin mitä sitten. Sehän ei vaikuta museorekkarointiin millään tavalla
Peilit. Prätkää kasataan linjalla, osia otetaan laatikosta ja hommma etenee.
Sitten tuodaan uusi laatikko, jossa onkin eri alihankijan peili, joka eroaa väriltään ja ulkonäöltään, mutta ajaa saman asian.
Ei se Luigi ala pähkäilemään, se mättää osia kiinni. korkeintaan ehkä sen verran, että ei laita erllaisa peiliä samaan prätkään.
jarrulevyt on kulutusosa ja niille on omat vapaudet museohommissa.
Mie entisöin Apriliaa. Tilasin rekisterikilven valon. Tuli tumman harmaa, vakka pärtkässä on vaalean harmaa, siis saman sävyinen kun on takalokasuoja.
Aprilialla ei ole ko. osalle värinumeroa... joten kumpi väri on oikea? ? ?
Aprilian myyjä sanoi, että yhteen kolarikorjausmopoon tuli vasemman puolen katteet mustana, vaikka mopossa on valkoiset katteet! ! !
Ko. osassa ei ole värinumeroa.
Yritän tässä vaan kertoa, että yhtä oikeaa Italialaista prätkää ei ole olemassa, joten ei se museotarkastaja voi olla ehdoton.
-
Mie oon yrittänyt Apriliaan ehtii kuvan mukaisa kiristimiä suomesta, mutta huonolla menestyksellä.
Koivuselta tilasin, mutta suurin on 24mm ja pitäs olla 25,5mm
Ei uskos, että tuommoinen tuote on niin hankalasti saatavissa.
Joten haastellista on tämä entisöinti...
(http://www.moottoripyora.org/keskustelu/attachment.php?attachmentid=12496&d=1486043005)
-
Koeta Reboot Guzzia,sieltä uskoisin että painot löytyy,saattaa löytyä muutakin kiinnostavaa.Mulla on tommonen samanlainen -87
ja olen rebootilta saanut apua.
-
Hoi tietäjät!
Kiitos vastauksista, pikku yksityiskohdat tarkentuu.
Kyllä nuo jarrujen keskiöt ovat hiukan mattaa kuten kuten Gmies arveli, jarrusatulat ovat mattaa tehtaan jäljiltä, startin väri löytyy varmaankin muovisuojuksesta, eli hiukan mattaa.
Peileista tuli hyvät kommentit Topin ja Harrin toimesta! Tuohon peiliasiaan ja moottorin väritykseen liittyen tuossa on linkki: https://www.youtube.com/watch?v=VSMXOA1UDaU
jossa 87 mallissa on juuri samanlaiset peilit kuten minulla. Ja tuohon moottorin väriin, musta, olisiko kyse jostakin erikoismalista kuten linkissä esittelijä toteaa??
Minun pyörä vm. 87 on alkujaan myyty Italiassa ja siinä on alumiinipintainen moottori ja vaihteisto. Minulla on pari lehtiartikkelia mm. MP1, koeajot, vuodelta 87 joissa moottorit ovat alumiinipinnalla, osassa kuvia ei ole peilejä laisinkaan ja MP1 testissä oli yksi peili, vain vasemmalla ja pyöreä!!
Yksi puute joka jäi pois ensimmäisestä viestistäni oli hätävilkkujen katkaisija, se joka on etukatteen kannattimessa vasemmalla puolella, eli jos jollakin olisi ylimääräinen, niin olen kiinnostunut.
Sikäli kun tietäjät muistaa lisää yksityikohdista, niin antakaa vain palautetta.
-
Kyllä moottoreita oli kumpiakin, mustia ja vaaleita, että voit kertoa tarkastajille.
Takaiskareiden jouset mustat?
Museoajoneuvolausuntoon pyörän oikea tyyppimerkintä Le Mans 1000, eikä Le Mans IV.
-
oikea tyyppimerkintä Le Mans 1000
By Courtesy of Motomatti:
-
Tässä pari kuvaa Urpon arkistoista. Kaksi ensimmäistä ovat Motorrad Katalogista 1987
ja kaksi jälkimmäistä Moto Guzzi Sport & LeMans Biblestä.
-
Yhdellä tutulla Kuopiossa on juuri tuollainen kaksivärimaalattu LM. Oli jossain vaiheessa myynnissäkin mutta kiinnostuneita ei silloin ollut. Nyt ei ole enää myynnissä. Hänellekin on selvinnyt pyörän omistusarvo. Paras maalaus Guzzissa mitä tiedän.
-
Tuohon vielä se musta moottori. Olis aika jees.
-
Kauneus on katsojan silmässä. Mulla on justiinsa tuollainen -87 vuoden puna-valko mustalla moottorilla enkä ole ollut juuri koskaan haltioissani sen ulkonäöstä.
Varmaan se on tuo bomber perä mikä ei vaan nappaa. Hautovan kanan perse.
Mukava moittia omaansa. ;D
-
Tuo, ehkä hieman liioiteltu takalippa, oli liki kaikissa tuon aikakauden pyörissä mutta paljon huonommin onnistuneina. Mutta oletteko huomannut että moottoripyörän keulan muotoilu on useimmiten onnistuneempi kuin perän? Mutta tässä LM:ssä homma on onnistunut molemmissa päissään.
-
Tuosta peräpäästä tulee minulla ainakin mieleen kahdeksankymmentä luvun alun ja 70-luvun lopun superbiket. Aikansa katukilpurit siis. Niissä oli ankanpyrstö.
-
Mulla on justiinsa tuollainen -87 vuoden puna-valko mustalla moottorilla
Kuten myös - oli.
Hankintaankin MP:n jutuilla oli suuri merkitys.
Hyvä oli alkuperäisenä ja koko katteellakin varustettuna, mutta vasta kilvanajoon muutettuna pääsi oikeuksiinsa.
Tuossa avattaren kuvassa sylinterit eivät enää olleet mustat... ;)
T,
Jukka
-
Kyllähän "ankanpyrstö" tai "takalippa" pistää silmään modernimpien laitteiden joukossa.
-
avattaren kuvassa
Ei sattuisi olemaan tuota näyttävää kuvaa isompana..?
port erin
...Siinä sitä ihmetellään...Kaikki paikat on vielä käymättä... toivottavasti aikaa, terveyttä ja rahaa on niin että Isle of Man myös tulisi joskus koettua.
Sattuu sopivasti tuo tyylin muutos väliin Daytona => Sport 1100 (kuvassa "Sport1100 4V koneella").
-
Ei sattuisi olemaan isompana
(https://lh3.googleusercontent.com/oPGWhg8JdbkMvv6KcxEmVda4FGIQJzeOADCG3MXBP2WJWA1-CFZIbmCSMKEaM1vgz-BPF30FYftQ-w=w440-h330)
Knutstorp tai Anderstorp 1989
LeMans tietämystä:
Sylinterit vaihdettu halkaisijaltaan 90 millisiin - BOTT säännöt tuolloin. Ei ollut mustia tarjolla ;)
Istumakorkeus - "runkoputkilla" - paransi myöskin ajettavuutta
T,
Jukka
Ps. Omalla pakoputkistolla äänet eivät menneet katsastuksessa läpi. Varikolta muutamaan kisaan lainaksi löytyneellä kyhäelmällä kyllä - huippuja hävisi, mutta muistaakseni vääntö oli ok.
-
Omalla pakoputkistolla
Olen ihmetellyt (myös tuo Dr.John kuva toisaalla), miten joillakin on jokseenkin vaimentamattomat äänet. Jos suoralla seisoo katsomassa ohiajoa se tosiaan koskee, ellei peitä korviaan... Tuossa kuva Oscherslebenistä, suurin osa LeMans -pohjaisia rataguzzeja. Osassa aivan hirmuiset äänet. Valkoinen taitaa olla se V11 jossa on MGS-01 katteet.
-
Näyttämisen halu noissa vehkeissä. Suht sivistyneet äänet saa virtauksen pahemmin kärsimättä.
-
Nykyään meluhomma on jotenkin vinksahtanut. Maantielaillisella moottoripyörällä ei ole välttämättä mitään asiaa moottoriradalle.
On eri mittaustapoja ja epäselvyyttä siitä mitä mitataan. Joskus moottorin mekaaniset äänekset voivat olla kovemmat kuin pakoäänet. Maantiellä tästä ei tarvitse olla huolissaan: lainsäädäntö tähtää vain pakoäänien mittaukseen. Ei kokonaismeluun.
Moottoriratojen meluarvot mitataan radan ulkopuolelta. Pyritään mittaamaan korkeinta mahdollista melua.
Moottoriratojen ohjearvoina käytetään valtioneuvoston päätöksen mukaista melun keskiäänitason päiväohjearvoa asuinalueilla 55 dB ja loma-asumiseen käytettävillä alueilla 45 dB.
Moottoriratojen enimmäismelutasoina sovelletaan asuntoalueilla 60 dB(LAFmax) ja loma-asutus sekä ulkoilu- ja virkistysalueilla 55 dB (LAFmax)
Lainaus:
Pohjois-Savon ELY
ALUEIDENKÄYTÖN KOULUTUSPÄIVÄ 4.12.2013
Edellä olevan perusteella moottoriradan ulkopuolisilla teillä saa ajaa meluisimmilla vehkeillä kuin radalla mikäli rataa ei ole melusuojattu riittävästi. Lisäksi ratojen läheisyyteen voidaan määrätä määräaikaisia alhaisempia melutasoja paikallisten ympäristöviranomaisten toimesta. Toisaalta paikallinen ympäristöviranomainen voi päättää myös niin sanotuista "melupäivistä".
Tällöin on mahdollista ajaa kilpailuja tai pitää muunlaisia ratapäiviä.
Onneksi melulla on yksi hyvin positiivinen ominaisuus: sen "puoliintumisaika" on hyvin lyhyt eli etäisyys tappaa melua ja kun melulähde hiljenee niin melukin lakkaa melko nopeasti. Äänen nopeudella.
Jos rata "koteloitaisiin" niin silloin ei radan sisäisellä melulla olisi merkitystä kuin siellä olijoille. Laki suojelee siinäkin tapauksessa sisällä olijoita liiasta melusta. Halusivat sitä tai eivät.
Em asiat ja osa muustakin lainsäädännöstä säätelevät melupäästöjä ja siksi radalla tapahtuvien erillisten ajoneuvojen melumittausten maksimiarvojen tulee olla radan ympäristön mittauskohteiden melukartan maksimimeluarvojen alle huomioiden etäisyyden, tuulen suunnan ja eräiden muiden seikkojen ohella. Ei siis ole helppoa melumittaus.
Tässä on melulukemista: http://www.moottoriliitto.fi/site/assets/files/1548/ymra_28_2008_meluntorjunta_moottoriurheiluratojen_ymparistoluvissa.pdf
Onneksi on saanut elää aikakautta milloin sivuseikkoihin kiinnitettiin vähemmän huomiota ja sai kuulla moottorien pauhua ihan omalla vastuulla. Nykyään on kyllä tinnitusta.
-
Ihan mielenkiinnosta; jos Suomeen saadaan F1/MotoGP-mitat täyttävä, millaiset rajat sille asetetaan melun suhteen..
-
Äänen nopeudella kohti sähköpyöriä?
Miten ne määrittelee radoilla limittiä soundille, luulis pyörissä melutason olevan hieman vaimeempi kuin vaikka kimeissä autopuolen formuloissa.
Olikos vielä niin että matalat taajuudet heilauttaa mittareita enemmän vaikka korvaan satuu enemmän korkeat?
-
Vai, että äänet ???
Suomen kisoissa mitattiin äänet, kun kerran säännöt vaati. No mitattiinhan niitä. mutta tarpeen vaatiessa, niin kaukaa ja sellaisesta kulmasta, että aina meni läpi ;D
Sain Kapen suhteilla 2-2:n tehtaan kisaputket - megafonit + teknisen infon. Renkaat olivat 70-luvulta sen verran kehittyneet, että niillä tontti tuli vastaan. Jkl:n ympäristön virivelhot rakensivat 2-1 putken - toimi. Myöhemmin sain käyttöön "Dr. John:in putken" - oli yllättävän hiljainen ilmaan minkäänlaista vaimennusta - vain kartiokuristus.
Kaatumista varten suojaudutaan kypärällä. nahkapuvulle jne. Ääneltä voi suojautua kuulosuojaimilla tai korvatulpilta, jos on tarvetta tai siltä tuntuu ;)
T,
Jukka
-
Ratakierroksella on mittauspiste, mitataan ohiajomelua. Siinä kohtaa joutuu yleensä hieman himmaamaan, radan henkilökunta yleensä
opastaa asiassa. Mittaustulokset taltioidaan ilmeisesti valvonnallisista syistä.
Kerran sitten sanottiin, että tänään on sellaiset sääolosuhteet että voit vetää täysillä koko ajan. Tuulen suunta ja nopeus oli muistaakseni
sopiva.
-
Motopark?
-
Motopark?
Juuri Motoparkissa melu tuntuu olevan erityinen ongelma. Varmaan siksi radanpitäjältä vaaditaan joustavuutta,
etteivät asiakkaat katoa.
Pitäen kuitenkin kiinni ympäristöluvan ehdoista.
Lempparilla Motoparkiin? Ei normaalina ajopäivänä tarvitse yrittää.
-
Erkaantuu aiheesta, mutta menköön...
Motoparkin nykyinen rata-alue rajautuu tyttäreni enon maihin.
Aikoinaan kiihdytysajot järjestettiin hyvässä yhteisymmärryksessä ja talkoilla kyläyhteisön kanssa - kuten myös "uuden radan" rakentaminen...
Olemassa olevaan infrastruktuuriin muutti kaupunkilainen viherpiipertäjä sekottaen koko pakan. Tiesi kyllä mökin ostaessaan radan olemassaolosta - "oppineena" myös lainsäädännön. Ei muuta kuin älämölö pystyyn tarkoituksella pistää rata nurin.
Ei ihan onnistunut, mutta teki yrittäjän elämän toki vaikeaksi - eikä huomioinut paikallisia saatika, edes kysellyt mielipiteitä ???
Se on tämmöstä melua tyhjänpäiväisestä melusta :o
T,
Jukka
-
Toinen aktiiveista herkesi viimevuonna lopullisesti valittamasta R.I.P
-
Erkaantuu aiheesta, mutta menköön...
Se on tämmöstä melua tyhjänpäiväisestä melusta
Nyt vasta erkaantuukin aiheesta, mutta kun "kohalle sattui", niin menköön, kun Jukkakin...
Kerran olen käynyt vuosia sitten Motoparkissa katsomassa SM-kisat koko viikonlopun harjoituksista lähtien. Kun iltaisin monenlaisia jutun aiheita porukan kesken aina viriää, niin näistä iltajutuista jäi mieleen yhtenä kiinnostavimmista juuri nuo melupäästöt ja "ratanaapurin" valitukset. Ja sen valitusäänen merkityksen mm. yrittäjälle. Niin isona asiana se silloin tuli esille, että ei lyöty kavereiden kanssa kättä päälle vuoden päähän tapaamisista..
Liekkö tänä päivänä tuo "melu" tyhjänpäiväisestä melusta lakannut jo itsestään, tai kuristettu jotenkin..Siellä kuitenkin rata elää ja tyhjänpäiväinen melu kuuluu edelleen ja se on hieno asia.
Jaha, Harri kerkesi vastatakkin jo..
Jouko
-
Eikös Ahvenisto ole kriittisin, kun on keskellä asutusta? Muistelen että aikanaan kun nuori herra oli piikillä visiitillä serkkunsa luona ja piti päivällä kuluttaa aikaa yksin, sanoin että mene radalle. Meni, mutta ennen maksua oli ensin jokaisesta pyörästä melumittaus. Oli Räsässä kaikki muu avarampaa ilmanputsarista pakoputkeen mutta vaimenninosa oli alkuperäinen duunailtu sinne takapäähän. Kokeilin itse syksyllä jo dB killereitä Mistraleihin. Siinähän suhisevat, veto kyllä mielestäni heikkeni myös selvästi, kovin pienet reiät niissä onkin, katsastusvarusteena varmasti äänien suhteen kelvolliset, V11 malliin "omogoloitu", sanoo italialainen...
Onkos se niin että LeMans IV -aikana kun oli kaasuttimet käytössä, pakovastuksen vähentäminen oli aina asia, josta oli etua ? Suuttimet vaan kohdalleen? Kun kaasuttimet jäivät, alkoivat asiat mutkistua siinä mielessä että pelkät mekaaniset työkalut eivät enää riittäneet...
-
Eikös Ahvenisto ole kriittisin, kun on keskellä asutusta? Muistelen että aikanaan kun nuori herra oli piikillä visiitillä serkkunsa luona ja piti päivällä kuluttaa aikaa yksin, sanoin että mene radalle. Meni, mutta ennen maksua oli ensin jokaisesta pyörästä melumittaus. Oli Räsässä kaikki muu avarampaa ilmanputsarista pakoputkeen mutta vaimenninosa oli alkuperäinen duunailtu sinne takapäähän. Kokeilin itse syksyllä jo dB killereitä Mistraleihin. Siinähän suhisevat, veto kyllä mielestäni heikkeni myös selvästi, kovin pienet reiät niissä onkin, katsastusvarusteena varmasti äänien suhteen kelvolliset, V11 malliin "omogoloitu", sanoo italialainen...
Onkos se niin että LeMans IV -aikana kun oli kaasuttimet käytössä, pakovastuksen vähentäminen oli aina asia, josta oli etua ? Suuttimet vaan kohdalleen? Kun kaasuttimet jäivät, alkoivat asiat mutkistua siinä mielessä että pelkät mekaaniset työkalut eivät enää riittäneet...
Aiemmin Motoparkissakin mitattiin melut radalle menijöiltä. Jossain vaiheessa siirryttiin ohiajomittaukseen, olisi radalle menijän
hyvä tietää suunnilleen ajopelinsä melutaso etukäteen. Toki sen varmaankin mittaavat pyydettäessä, ettei tule maksettua ratamaksua
turhaan?
Ei se vaikuta onko kaasutinpeli vai ruisku. Joidenkin mielestä sähköinen moottorin ohjaus on vain helpompi säätämisen kannalta.
Oikeasti pakoputki ja ilmanputsari muutoksiin pitäisi vielä lisätä nokka-akselin ajoituskin. Muutoin voivat lisääntyneet
seokset karata sylinteristä ja "lisääntynyt" teho on pelkkää melua.
Ainakin tonninen LeMans on jo tehtaalla säädetty rikkaalle.
-
Jos jokin Guzzimalli on laitettu tehtaalla rikkaalle niin se on Lario. On tullut jonkin verran ajettua nuorempana "hauskimmalla Guzzilla" ja tutustuttua sen matkaominaisuuksiin. Muutaman olen sittemmin tehnyt nuukemmaksi bensiinille niin tulpat sekä kansi yleensäkin kävivät puhtaampina. Yksi syy saattoi olla se että meillä täällä oli silloin polttoaineen tehosisältö suurempi kuin tekomaassaan.
-
Oikeasti pakoputki ja ilmanputsari muutoksiin pitäisi vielä lisätä nokka-akselin ajoituskin. Muutoin voivat lisääntyneet
seokset karata sylinteristä ja "lisääntynyt" teho on pelkkää melua.
Ainakin tonninen LeMans on jo tehtaalla säädetty rikkaalle.
Kyllä vaan. Edellisten lisäksi muokatut kanavat, suuremmat venttiilit, uusi nokka, suuremmat sylinterit...
Säätämisten jälkeen saattoi todeta, että Dellorto kaasuttimissa oltiin lähes LM4:n tehdasarvoissa.
T,
Jukka
-
Hoi
Kiitosta vain LM4 tietäjille, yksityiskohdat alkaa hahmottumaan, tuo Turpon ja Urpon kuva on hyvä.
Jos vielä pilkkuja viilataan niin miten "raati" näkee nuo etukatteen oranssiset huomioteipit, teipit jotka ovat etuvilkkujen yläpuolella, ovatko ne jo tehdasasennettuja vai jälkikäteen lisätyt varusteet??
Entäpä käsikahvojen kumit, ovatko ne alkujaan paksuhkot ja pehmeät "vaahtokumimaiset"???
Yksi pikkujuttu on tuo etulokarin alapää, osassa LM4 kuvia lokarissa on noin 50mm pitkä mustksi maalattu osa, kuten omassani, ja joissakin kuvissa tuo jatkopätkä puuttuu. Onko tämä musta pätkä tehtaan jäljiltä -vai onko se monesti sahattu pois tuunausmielessä??
https://www.google.fi/search?q=Moto+guzzi++Lemans+mark4&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwijmoOZ4-LSAhVLDywKHZwqDAgQ7AkIJQ&biw=1574&bih=901
-
Nuo huomioväriraidat on myös Lariossa. Tehtaalta asti mukana.
-
Hoi
Jos vielä pilkkuja viilataan niin miten "raati" näkee nuo etukatteen oranssiset huomioteipit, teipit jotka ovat etuvilkkujen yläpuolella, ovatko ne jo tehdasasennettuja vai jälkikäteen lisätyt varusteet??
Ovat tehdasasennettuja kuten TTT jo vihjasikin.
Entäpä käsikahvojen kumit, ovatko ne alkujaan paksuhkot ja pehmeät "vaahtokumimaiset"???
Minulla olevissa tehtaan kuvissa ovat pehmeät, mutta monissa Guzzeissa oli samaan aikaan myös kovia.
Yksi pikkujuttu on tuo etulokarin alapää, osassa LM4 kuvia lokarissa on noin 50mm pitkä mustksi maalattu osa, kuten omassani, ja joissakin kuvissa tuo jatkopätkä puuttuu. Onko tämä musta pätkä tehtaan jäljiltä -vai onko se monesti sahattu pois tuunausmielessä??
”Roiskeläppää” en löytänyt tehtaan kuvista ja niiden dokumenttien mukaanhan tässä mennään. Jälkeenpäin otetut kuvat ovat periaatteessa kelvottomia dokumentteja.
-
[
Hoi
Kuvasin huonosti tuon etulikasiiven mustan jatko-osan johon GMies vastasi: ”Roiskeläppää” en löytänyt tehtaan kuvista ja niiden dokumenttien mukaanhan tässä mennään. Jälkeenpäin otetut kuvat ovat periaatteessa kelvottomia dokumentteja".
Kyseessä ei ole jälkeenpäin lisätty roiskeläppä, vaan aivan kiinteästi valmistusvaiheessa kokonaisuuteen kuuluva osa siipeä, pää on maalattu mustaksi jonka pituus 55mm
Kyllä noissa linkin kuvissa osassa on tuo musta jatko-osa näkyvissä ja osassa ei. LM4:n "osanumerokatalookin kuvassa" näyttäisi tuo ala-osa olevan vakiona.
Onko jolla kulla tiedossa mistä nuo etukatteen huomioteipit voisi ostaa??
-
Jos nuo kuviot saisi mittailtua, niin esim Hart tapes voi ne leikata.
-
[
Hoi
Kuvasin huonosti tuon etulikasiiven mustan jatko-osan johon GMies vastasi: ”Roiskeläppää” en löytänyt tehtaan kuvista ja niiden dokumenttien mukaanhan tässä mennään. Jälkeenpäin otetut kuvat ovat periaatteessa kelvottomia dokumentteja".
Kyseessä ei ole jälkeenpäin lisätty roiskeläppä, vaan aivan kiinteästi valmistusvaiheessa kokonaisuuteen kuuluva osa siipeä, pää on maalattu mustaksi jonka pituus 55mm
Kyllä noissa linkin kuvissa osassa on tuo musta jatko-osa näkyvissä ja osassa ei. LM4:n "osanumerokatalookin kuvassa" näyttäisi tuo ala-osa olevan vakiona.
Onko jolla kulla tiedossa mistä nuo etukatteen huomioteipit voisi ostaa??
OK. Varaosakuvastossa oleva lokasuoja 1 on uudemman ja tuo 20 vanhemman, mutta luettelosta puuttuu tuo lyhyt malli. Onko luettelo uudempi versio? Minun kuvistani voisi päätellä, että 87 oli tuo "pitkä" malli, 84-86 lyhyt. Onko 87 tehty alkuvuodesta edelleen tuota lyhyttä, joka tehtaan punavalkoisessa esitekuvassa ja myöhemmin jatkettu malli?
http://www.movingtargetracing.com/~sfiggins/1987/lemans4.jpg (http://www.movingtargetracing.com/~sfiggins/1987/lemans4.jpg)
Siis lyhyestä lokasuojasta ei ole sahattu pois mitään, koska niitä on tehtaan esitekuvissa, kuten myös 80-luvun testiajokuvissa.
Katteen teippejä voisi kysellä esim. Valassilta, heillä aikaisemmin oli hyvät valikoimat tai Stucchilta.