Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: rimpjar - Helmikuu 13, 2017, 18:13:12 ip
-
niin tälläinen tuli vastaan täältä meikäläisen nurkilta.
Ja hinta eivarmaan ole kiveen hakattu. https://www.blocket.se/kronoberg/Moto_Guzzi_motor_71581571.htm?ca=21&w=3
-
Nyt kun akuutti persaukisuus ei vaivaisi,saisi Caliin helpolla vetoja..
-
Ruisku 992cc 95hp 88Nm/5800rmp lienee siis kyseessä.
Onko ajokilometreistä mitään tietoa?
-
Persetin persetti. Mulla ei oo rahaa....
-
Jos on Centaurosta niin on Carrillon kiertokanget (Daytonasta en tiedä)... muistan lukeneeni että kaikki enemmän korjauskelvottomat näistä (venttiilikoneiston liittyvät jutut) moottoreista on jo haalittu pois ja purettu, koska ne kiertokanget on niin arvokkaat ja käypäset.
-
Edullinen lisäys olisi. Kun BB1 kone taitaa olla 5500-7000€..
-
Mielenkiintoa varmasti löytyy.
Tuossa ruotsalaisessa ilmoituksessa on jostain syystä (tosin suluissa) mainittu myös Daytona.
Niissä taisi olla sama peruskonstruktio hieman vielä kiristettynä.
102hp 88Nm/6600rpm.
Daytonan proto tuli -89 ja tehdasmalleja Daytona 1000 tehtiin 92-95, Daytona RS mallia -96-00.
Centauro -96-00.
Korjatkaa jos olen väärässä.
-
Minä soitin kaverille ja se on Centauro -98 moottori ajettu 2000mil elikkä 20 000km ja tuohon kuuluu vaihdelaatikko ja kuvassa olevat tilbehöörit
lupas laittaa lisää kuvia. Jos jollain vaikka kuume nousis. Hinta on siinä 18-19 000kr.
Jaa syy että moottori on tuossa niin perinteisesti mopo karkas käsistä :)
-
Hakekaa nyt joku tuo pois äkkiä!
On varmasti hintansa arvoinen.
-
Minkäkokoiset läppärungot tuossa muuten on?
-
Jos huomenna tallilla muistaisin mittailla. Jäi melki käyttämättömät hyllyyn suuttimien ja TPS:n kanssa kun laitoin muutoin samanlaiset mutta kaksisuuttimiset Ducati SPS:n läppärungot. Ei niistä ihan nyrkki läpi mene mutta melko isot ovat.
Tästä tulikin mieleen että pitäisi laittaa tulpanreiästä pari tippaa öljyä männän päälle ja käynnistellä muutaman viikon päästä. Kevään ääniä ja saa naapurit taas pahoittaa mielensä. Ne joilla se tapa on.
Oletteko huomanneet että alkusarjan Daytonoissa oli nuo samat SPS-tyyppiset läppärungot mutta toisen suutinparin reiät tukossa? Otin alkusyksystä kuvan sellaisesta kohdasta: http://www.motomatti.fi/2016/09/syysajelu-vaaksyyn.html
-
Eli ovat ilmeisesti samat, kuin V11:n koneessa.
-
Eli ovat ilmeisesti samat, kuin V11:n koneessa.
Ihan tarkkaan en tiedä onko tätä läppärunkomallia ollut V11 sarjassa jossain vaiheessa. Itse olen törmännyt tähän sileäpintaiseen läppärunkoon vain V10 koneiden yhteydessä.
Pikaisen Google kuvahaun tuloksena V11 malleissa on ulkonäöltään samaa läppärunkotyyppiä kuin on saman aikakauden Californioissa. Hakusanat: guzzi v11 throttle body ja guzzi v11 sport
Jospa muistaisin ottaa valokuvatkin mittojen ohella kun käyn tallilla.
-
Ne V11 Sportin rungot on isommat, kuin Calissa. Valu varmaan on sama. Tuo Centauron koko lienee reiältään samoissa.
-
No sekin vielä että 20.000 ajettu...
Kyllä tuo pitäisi suomeen saada.
Mitä jos vähävaraiset tekisi yhteisostoksen ja sitten kenen projektiin päätyykään, niin saisi lunastaa muiden osan?
Voisin osallistua 400eurolla.
-
Niin kauan kun ei mene tieto Saksaan se olisi ehkä saatavissa... tuo oikeanpuoleinen...aina olen sitä ihaillut...
Läppärungot on erinäköiset kun V11 mallissa.
-
Tässä liitekuvassa Weber V10 läppärunko. Satuin mittailemaan mitä muita läppärunkoja hyllyssä on niin BMW M5:n läppärunko on mitoiltaan aivan sama. 50 mm. Omavalmisteitakin on pari kappaletta mutta ne ovat vain 60 mm koska ovat tarkoitettu kahdelle sylinterille.
-
Eli tuo on vanhempaa polvea vaan, mutta kokoluokka sama kuin V11:ssa. Siten voisi kuvitella muun ruiskunohjauksen menevät suoraan V11:sta.
-
Nyt hinta tippunut.Pyynti 15000 Skr.
-
Tulihan sieltä jokunen kuva ja on sitä koitettu fixata.
-
Vaurioista päätellen vaihteiston kytkinakselin suhteen olisin huolissani. Alumiinivalun viat ovat korjattavissa täytehitsauksella ja koneistuksella. Ainakin vaihteisto pitäisi käyttää osina. Päivän homma jos ei tarvitse vaihtaa tai korjata osia.
-
Calin runkoon nostettuna ei laatikonkaan kunnolla olisi merkitystä..
-
Onhan noita versioita monia. ;)
(https://www.mgcn.nl/database/images/stories/hj1.jpg)