Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Helmikuu 04, 2017, 13:05:04 ip
-
Naapurin vinkistä rankka adrenaliinipläjäys:
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005073529.html
Huhhuh!!
-
Karmeaa leikkimistä toisten ihmisten hengellä. Ei ihan helppoa ja riskitöntä tuo moottoripyöräpoliisin hommakaan.
-
Niin.
Jahdataanko rosmoja vai ei?
Miten kauan jahdataan ja millä perusteella keskeytetään?
Paljon kysymyksiä, mutta ei juurikaan oikeita vastuksia.
-
Ei nuo huimausaineet ole minulle niin tuttuja, mutta ilmeisesti kyseisillä aineksilla on jotain itsevarmuutta ja rohkeutta lisääviä vaikutuksia, kun aikamoista pyöränhallintaa on esittää vaikutuksen alaisena! Hyvä, että saivat kiinni.
-
Tuollainen toiminta pilaa motoristien mainetta !!
-
Tuollainen toiminta pilaa motoristien mainetta !!
Toinen näkökohta on että motoristihan on yhteiskunnan normeista vapaa sielu joka tekee mitä miellyttää.
Sitä ainakin pyritään tuomaan esiin aina kun on moottoripyörien markkinoimisesta tai jengitoiminnasta kysymys. Jee jee!
-
Paheksuntani kohdistui tuohon kaahailijaan ei poliisin toimintaan. Poliisi on näissä tilanteissa aina puun ja kuoren välissä: takaa-ajossa voi käydä huonosti aivan sivullisille, jos taas heitetään homma sikseen, kaahailija voi kuitenkin aiheuttaa vakavan kolarin. Teitpä niin tai näin niin aina riittää toiminnan arvostelijoita. Tässä tapauksessa tuo hemmo oli kyllä tarpeen saada kiinni.
Oma moottoripyöräharrastukseni ei perustu miltään osin ajatukselle siitä, että moottoripyöräily vapauttaisi minua mistään velvoitteista, joita minulla on yhteiskuntaa ja läheisiäni kohtaan. Valitettavasti meillä on sekä moottoripyöräkerhoja että "moottoripyöräkerhoja".
-
Jengitoimintaan liittyen se takavuosina motomatin Guzzin lokarissa ollut 99% tarra, tuo turvallisuuden tunnetta edelleen. Tällainen kapeaharteinen (lue: olkapäät) tyyppi on hakeutunut aina kuin luonnostaan ylivoiman puolelle. ;D
-
Voihan asiaa miettiä ihan matemaattisestikin: onko 1% enemmän vapautta kuin 99%?
Kyseinen tarra oli vuosituhannen lopulla jakelussa Ruotsissa. SMC jakoi niitä jäsenilleen ja satunnaisille henkilöille. Myös kypärässäni on sellainen tarra vaikka kypärä hoitaa nyt toisaalla toista tehtävää.
http://www.motomatti.fi/2016/05/kierratyslinnunpontto-puuhun.html
-
Mielestäni konna pääsi vaatimattomalla rangaistuksella, taas. Ilmeisesti siksi kun kukaan kuollut tai loukkaantunut tällä kertaa.
Toivottavasti hovioikeus korottaa tuomiota.
-
Tuokin oli aito taparikollinen. Tuskin on moksiskaan pikkutuomiosta.
-
Katselin tuon videon toiseenkin kertaan.
Täytyy todeta että kahjo kuski tuossa on kyllä piipaapyöränkin puikoissa.
Yksikin yllättävä liike autoilta/ jalankulkijoilta/ polkupyöräiliöiltä, niin olisi rytissyt.
Onneksi kaikki selvisivät vammoitta.
Kyydissä ollut tyttö muistaa taatusti loppuikänsä.
Välillä jalat irti tapeilta, onnekseen ei silloin kun ahtaasti autojen välissä.
Vaikeaa se on tuonlaista hullua pysäyttää ilman että käy huonosti...
Helikopterilla olisi parempi seurata, mutta vähän käytössä ja ei tainneet ehtiä?
Kaikkiaan erittäin ikävää vastaavat tapaukset ja kusta myllyyn mp keskusteluihin.
Julkaisemista on varmaan mietitty, mutta onkohan tarpeeksi.
Adrenaliinikoukkuisella nuorisolla pyörii varmaan "hienona videona" nyt ympäri maailman.
-
Vaikeaa se on tuonlaista hullua pysäyttää ilman että käy huonosti...
Kun on takaa-ajon alkuvaiheessa huomattiin, että jahdattava ajaa kuin kuolematon, niin pysäyttäminen on todella vaikeaa, lähes mahdotonta, ettei satu juhaa leukaan.
Millaiset otsikot olisi, jos poliisi olisi esim. yrittänyt kiilaamalla taltuttaa jahdattavaa ja ois sattunut huonosti ja jahdattavalta henki pois.
Olisiko keskustelupalstat olleet tulvillaan "poliisi on tappaja...
-
Moottoripyörää pysäytettäessä säännöt eivät ymmärtääkseni salli kiilaamista, piikkimattoa jne.
Vaihtoehdoksi jää silloin lähinnä seurata pakenijaa ja varoittaa muuta liikennettä hälytyslaitteilla. Vaaransihan
konna tässäkin liikennettä jo ennen takaa-ajon alkua, ajamalla reilua ylinopeutta.
Pakenija pysähtyy sitten kun sortuu virheeseen tai tulee järkiinsä.
Videolla bussikuski melkein onnistui kiilaamaan konnan tolppaan, vahingossa? Takaa-ajon aikana poliisi ajaa
takaa-ajettavaan kiinni, tarkoituksella vai vahingossa?
Takaa-ajon alkuvaiheessa näyttää siltä, että tehtävään valikoitui tilannetta varten sovittu kuski, tai sitten vain
se kaikkein reikäpäisin?
Muuten takaa-ajo olisi mielestäni pitänyt keskeyttää, niin paljon oli ihmisiä ajoretillä, suojattomia jalankulkijoita ja
pyöräilijöitä. Heidän mahdollista vahingoittumistaan ei voi hyväksyä sen takia että joku ajaa poliisia karkuun.
Konnan pyörä oli lainassa, mutta eiköhän rekisterinumeron perusteella tekijä olisi selvinnyt.
-
Kuolemantapauksessa lehdistö tekee pahimmastakin narkkarista pyhimyksen..
-
Eiköhän tuo sopivasti ole tukemassa moottoripyöräveroa, suuren yleisön mielessä?
-
Varsin vauhdikas video paikoitellen. Siitä olisi saanut paremman editoimalla vähemmän näyttävät kohtaukset pois ja ajaksi vain viisi minuuttia. Ei tuota jaksanut katsoa kuin hyppimällä. Ja loppu lässähti. Ei jatkoon.
Lisäksi väärän tyyppinen pyörä ja vielä kaksi päällä. Tuolla toisaalla netissä jo vakuuteltiin että kyykkypyörällä olisi jättänyt kevyesti mutta eihän se kustomilla onnistu. Vähän tehoa ja paljon painoa. Että sankariainesta mutta huono kalusto.
-
Niitä kyykkypyörillä karkuun yrittäneitä on aika liuta. Ei taida olla yhtäkään oikeasti siinä onnistunutta..
-
Taisi Aapo osua ajallisesti ikään kuin naulankantaan. Alkuvaiheessa taisi rekkari vilahtaa , eiköhän sen perusteella piripää olisi saatu kiinni vähän maltillisemmin. Ajoihan eräs "seriffi" vuosikymmeniä sitten jotain alaikäisporukkaa saapilla takaa lopputulos taisi olla 14 v tyttö kuoli. Olikohan Kärsämäellä?
-
Taisin nähdä tuo videon ensimmäisen kerran toissa viikonloppuna. Kyllähän poliisi ottaa tuollaisessa takaa-ajossa valtavan riskin tuottaa vakavaa vahinkoa ulkopuoliselle ja toki myös itselle. Mahdollinen vahinko ei ole missään suhteessa tuosta ylinopeudesta ja liikenteen vaarantamisesta saatavaan rangaistukseen. Yhteiskunnalle nuoren neliraajahalvaus maksaa helpoisti 1 me + inhimillinen kärsimys vs. sakot kaahailusta ehkä 5.000 euroa (+ paskaiset naurut tekijältä): Sakkoja ei taparikollisilta edes saada perittyä. Linnareissun maksaa veronmaksajat. Saattaa jäädä sakotkin sosiaalitoimen maksettavaksi kuten legenda kertoo ;D
-
mitkäköhän olisi otsikot jos poliisi olisi lopettanut takaa ajon ja kaveri olisi vetänyt bussin kylkeen ja mimmi pakarilla kuollu ?
-
Joskus vuosia sitten jututettiin kaverin kanssa oululaista moottoripyöräpolliisia ja jutut meni sitten takaa-ajotilanteisiinkin. Kysyttiin, että löytyykö tilanteissa koskaan "vastusta"? Poliisi vastasi, että kyllä niitä on vuosien varrella löytynyt muutama semmonen reikäpää motoristi, että on tilanne menny niin "rajoille", että on pitänyt löysätä kaasukättä ja ajatella, että kyllä Pietari korjaa joskus talteen tuon kuskin, menköön...Fiksu poliisi.
Jouko
-
Poliisin hommassa joutuu väistämättä tekemään ratkaisuja nopeasti hetkessä ja kun kristallipalloa ei ole käytettävissä, ei ratkaisuhetkellä voi varmaksi tietää, johtaako tehty ratkaisu parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen. Lopputuloksen kanssa on sitten vain elettävä loppuelämä. Näin joutuu tekemään mm. kolmisenkymmentä vuotta sitten ns. Mikkelin panttivankidraamassa ampumiskäskyn antanut poliisi.
Videon julkistamisen seurauksia voi vain arvailla, toisia se voi yllyttää yrittämään pakoon ajamista, toisaalta se voi myös saada monet miettimään onnistumisen mahdollisuuksia ja heittämään pakenemisaikeet sikseen. Julkiseksi video tuli sen vuoksi, että se on ollut oikeudenkäynnissä todisteena ja pääsääntönä on, että oikeudenkäyntimateriaali tulee julkiseksi kun asia on oikeudessa käsitelty.
-
Parempi kuski kuin se joka ajoi varastetulla Hyuabusalla liikenteenjakajaan puolenkymmentä vuotta sitten. Satuin jalkamiehenä näkemään kun prätkä ja mp -poliisi kohtasivat (toinen toiseen suuntaan). Poliisi laittoi pillit päälle ja koukkasi liikenneympyrässä perään ja Hyuabusakuski kaasun pohjaan.
Sanoin ääneen seurassaoleville, että tuosta ei hyvä seuraa. Sen verran epävarman näköistä oli Hyuabusan meno pitkässä loivassa kaarteessa 60 rajoitusalueella. Meno ja elämä loppui sitten lliikenteenjakajaan Pukinmäen mäkkärin kohdalla. Paikallislehdissä kirjoitetiin, että kyse ei ollut takaa-ajotilanteesta, mutta pakoon kaveri yritti, vaikka poliisibmw ei ihan takavalossa kiinni ollutkaan. Taas yksi "motoristi" kuoli liikenteessä. Sen verraan oli taitoa että sai pyörän liikkeelle, mutta ei pysynyt ollenkaan lapasessa.
-
Yllättävän usein näissä "motoristi kaahasi" jutuissa ei ole mitään perää. Se joka ajaa ei ole motoristi lainkaan vaan varastetulla tai "lainatulla" pyörällä liikkeellä hetken huumassa. Monesti aineissa tai ainakin kortittomana.
Itse pidän itseäni motoristina mutta sen nimikkeen näköjään saa kunhan vain istuu moottoripyörän selkään. Lehden toimituksessa tai Youtubessa tittelöity. Biker -nimike nimike on toinen mutta en ole sitä oikein sisäistänyt. Jotkut esittelevät itsensä bikeriksi heti kun ovat ostaneet elämänsä ensimmäisen H-D Sportsterin. Muunmerkkisillä pyörillä ajavat eivät ole bikereita. Näin minulle ovat isot pojat kertoneet. Olen siis motoristi edelleen vaikka nimikkeellä onkin jo huono kaiku. Pääosin nykyään kuitenkin Guzzisti. Mutta sillä tittelillä jos esittelet itsesi niin tulee hiljaisuus tai kysymys "Häh?"
Motoristi -sana lienee anglismi joka tosin lähtömaassaan tarkoittaa autoilijaa tai yleensä moottoriajoneuvoilijaa. Omassa kielessämme se kuitenkin tarkoittaa kaksipyöräisellä mopoa isommalla kulkimella ratsastavaa henkilöä sukupuolen siihen vaikuttamatta.
-
Itse vältän lokerointia harrastuksen tms mukaan. Olisin varmaan eniten harrastaja. Motoristi vaatii myös minun mielestä enemmän, kuin kaksipyöräisen hanurin alle. Lehdet myös kuvailevat kaikki, jotka ovat kasvonsa televisiossa esitelleet, tähdiksi. Tosi-tv tähti jne. Myös liian nuorena poistuneet ovat aina lupauksia; urheilijalupaus, laulajalupaus jne. Heillä on ilmeisesti toimituksessa kristallipallo, jolla näkee vaihtoehtoiseen tulevaisuuteen.
-
Itse olen vaihtoehtoista tulevaisuutta koittanut välttää. Kaveri on ihan pöhkönä golfiin eli kolopallon pelaamiseen ja suorastaan vaatii minua kokeilemaan. Lupasi maksaakin puolestani kokeilukerran. En ole vielä intoutunut enkä taida intoutuakaan koska tämä kaveri sanoi taikasanat: unohdat koko vaarallisen moottoripyöräilyn kun vain kokeilisit golfia.
Taidan pitäytyä vaarallisessa harrastuksessani toistaiseksi. Ilmiselvästi hän lausumallaan väheksyi harrastustani ja kohotti omansa sen yläpuolelle. Ymmärrän motoristia joka golfaa ja golfaajaa joka ajaa moottoripyörällä. Mutta ei tarvitse ryhtyä vastakkainasetteluun sillä se laittaa myös minut vastakkainasettelun tilaan olemaan hyväksymättä tarjottua harrastusta.
Pilkkiongella käyn.
-
Takavuosina Espoossa vanh. Turuntiellä kuoli kaksikin motoristia. Kun en lehtijutusta ihan oikeasti tajunnut missä kohdassa näin voi käydä, kävin paikalla katsomassa.
Lehdessä kerrottiin kaksikaistaisessa tiessä olleen töyssyn "heittäneen" pyörät keskikaiteeseen.
Tuolla kohdalla ei millään tavalla 60 rajoituksella ao. "töyssy" pysty pyörää edes heilauttamaan. No, olivat molemmat lähteneet ( nyk. paloaseman ) liikennevaloista kääntäen tupen pohjaan...
Helsingissä ajoi joskus mies liikennevalotolppaan. Tapaus selostettiin lehdessä; Keuli valoista ja ajoi kovaan ylinopeutta suoraan seuraavan risteyksen tolppaan. 29v motoristia jäi kaipaamaan vaimo ja 2v lapsi.
Mielestäni po. tapauksissa kyseessä oli tahallinen itsemurha. Olkaa muut mitä mieltä tahansa.
Poliisin tehtävä on myös saada liikenteestä idioottimaiset reikäpäät pois. Kaikki ne, jotka asettuvat lain ulkopuolelle ihan tahallaan. Jos tuollainen takaa-ajossa ajaa itsensä hengiltä, niin sai mitä tilasi.
Valitan suorapuheisuuden aiheuttamaa mielipahaa!
-
Autoilija vs motoristi tai moottoripyöräilijä. Onko noissa muuta eroa kuin kuluväline ja sen vaatimukset? Ehkä on kokeneita tai aloittelevia autoilijoita ja motoristeja. Autoilija on aika neutraali käsite, ei hyvä ei huono. Minun korvaan vastaavasti motoristi on samalla tavalla aika neutraali. Ei kokenut tiellä liikkuja ole välttämättä turvallinen tai vastuullinen, ellei asiaa mitata vain sillä, että on säilynyt hengissä. Minä koen olevani aloitteleva motoristi ja ihan hyvä niin ;D.
-
Motoristi vai autoilija?
https://www.youtube.com/watch?v=mFOhzKR5ulc&app=desktop
Ajokunto ei taida olla kunnossa, kortti kuivumaan ;D
-
Pelottavaa katsottavaa tosiaan tuo video. Monta kertaa kävi mielessä, että kyllä poliisinkin pitää olla kaiketi jonkun kerran rataa kiertänyt, itseluottamus ja pelivarat tiedossa (tosin kerran jarrutus meni pitkäksi kun tuli törmäys pakenijan sivulaukkuun). Siinä taitaa olla niin valtavasti sitä provianttia, että ei ihan taitu ja keinu niin näppärästi kun kevyet ratavehkeet... Muinoin italomiittiin ajaessa pysäytti mp poliisi minut ja nuoren herran... Poliisimies siinä sitten totesi, että sieltähän on tulossa hänkin, kävi katsomassa pyöriä, itselläänkin kun on rsv-r aprilia… Et silviistii, hats off. Saapihan sitä työn puolesta Yamahalla ajella, siviiliajot sitten asianmukaisella laitteella.
Minäkin kavahdan ”motoristi” -nimitystä, kuvittelen että siihen liittyy se, että tämä motoristi voi vaatimattomasti todeta: ”jotain ehkä tietäisin”. Että on tullut yksi jos toinenkin mutka ajettua, sekä koti- että ulkomaassa, erilaisissa olosuhteissa ja -nopeuksilla. Esimerkkeinä voisin mainita Motomatin, LeCa:n ja Pekan. Tiedän että "ajettu on", ketään muuta mitenkään väheksymättä. Kun moottoripyöristä on mukava jutustella, sanon yleensä että en ole motoristi, vaan Moto-Guzzi harrastaja. Ja siitä laajentaen, italialaisten merkkien harrastaja.
-
Yllättävän usein näissä "motoristi kaahasi" jutuissa ei ole mitään perää. Se joka ajaa ei ole motoristi lainkaan vaan varastetulla tai "lainatulla" pyörällä liikkeellä hetken huumassa. Monesti aineissa tai ainakin kortittomana.
Jos ajaisin rekka-autolla vaikkapa cittarin seinään, niin olisiko uutisotsikoissa "Rekka-Kuski ajoi cittarin seinään. Katso täältä karmeat kuvat"...
Vaikka miula C-kortti onkin, mutta silti... ;D
-
Kortiton motoristi kolaroi humalassa. Motoristiksi tullaan ilma ajo-oikeutta, juopottelemalla ja ajamalla jotain päin.
-
Jos ajaisin rekka-autolla vaikkapa cittarin seinään, niin olisiko uutisotsikoissa "Rekka-Kuski ajoi cittarin seinään. Katso täältä karmeat kuvat"...
Vaikka miula C-kortti onkin, mutta silti... ;D
Vähintään rekka-autoilija olisi otsikoissa. Autoilijahan ainakin ennen oli ihan ammattinimike.
-
Syyttäjä kiinnostui moottoripyöräpoliisin takaa-ajovideosta pitkin Espoon ja Helsingin teitä ja takapihoja – poliisin toimet selvitetään
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005090698.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=3&utm_source=tf-other&share=904db13b9345c27b546483be134256f0 (http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005090698.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=3&utm_source=tf-other&share=904db13b9345c27b546483be134256f0)