Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: mosa - Joulukuu 28, 2016, 11:06:00 ap
-
Onko useamman kuin yhden auton omistajilla jo kokemuksia pakollisen liikennevakuutuksen lähtöbonuksien kilpailuttamisesta kakkos- jne. autoille? Kun kysyin, niin Ifi ilmoitti mun kakkosautolle lähtöbonukseksi 30 %, kun varsinaisen käyttöauton bonus on jo pitkähkön "tovin" ollut 75 % ja päälle vielä 5 %:n "moniautoetu". Kakkosen bonus ei siis lähelläkään sitä, mitä ite olin kuvitellut. Oliskohan taas aika kilpailutuksen, kun on vakuutuksissa autojen kera pari mp:ää ja peräkärri.
mosa
-
kilpailuttaminen vaan on hankalaa eri vakuutusyhtiöiden kesken kun samoja asioita on vaikea laittaa samalle viivalle. Esim. omavastuut,kaskon voimassaolo ulkomailla, erilaiset ryhmäedut bonukset, järjestöjen alennukset ym, ym. Olen tuon kerran tehnyt, ei ollut mikään helppo tehtävä.
-
kilpailuttaminen vaan on hankalaa eri vakuutusyhtiöiden kesken kun samoja asioita on vaikea laittaa samalle viivalle. Esim. omavastuut,kaskon voimassaolo ulkomailla, erilaiset ryhmäedut bonukset, järjestöjen alennukset ym, ym. Olen tuon kerran tehnyt, ei ollut mikään helppo tehtävä.
Juu, kerran minäkin olen vasta kilpailuttanut, kun kymmenkunta vuotta sitten vaihdoin tarjousten perusteella nykyiseen yhtiöön. Tarjouspyyntöjen pohjaksi taisin vain ilmoittaa yhdellä sähköpostiviestillä kaikkien ajopelien rekisterinumerot ja kunkin ajopelin vakuutuksien sen hetkiset "erityistiedot". Kaikki yhtiöt eivät tarjousta tehneet, mutta valitsin niistä, jotka tarjouksen vaivautuivat antamaan. Noilla nykyisillä vakuutuslaskureilla ei tosiaan taida pystyä useamman ajopelin tarjouspyyntöä tekemään, joten pitänee turvautua tuohon sähköpostiviestiin.
mosa
-
Onko useamman kuin yhden auton omistajilla jo kokemuksia pakollisen liikennevakuutuksen lähtöbonuksien kilpailuttamisesta kakkos- jne. autoille? Kun
Liikennevakuutuksen kilpailutuksessa ei ole mitään muttia tai ongelmaa, kun sen ehdot ja pykälät on joka yhtiöllä prikulleen samat.
Vain hinta vaihtelee vakuutusyhtiöiden kesken, joskus jopa niin paljon, että "oman" vakuutusyhtiön keskittämisetukanta-asiakasbonukset ei riitä erotuksen kiinni kuromiseen.
-
Pari kertaa tehnyt kaikkien vakuutusten kilpailutuksen ja en ihan pienestä enää siihen lähde. Laskutuksen korjailuun menee puoliin vuotta..
-
Paras alennus vakuutuksiin (20%) tuli metsästäjäliiton jäsenyydestä. Kannattaa maksaa jäsenmaksu, vaikka en juuri metsällä käy. Jännä juttu on myös se kun yksi pyörä on firman nimissä, tuli laakista 70 % bonus liikenteeseen ja kaskoon. Kai olen ollut hyvä asiakas.
-
Kilpailutin kahden auton, kahden moottoripyörän ja peräkärryn vakuutukset. Mielestäni tulos oli kelvollinen. Molempien autojen liikennevakuutuksiin sain saman 80 %n bonuksen kuin myös molempiin moottoripyöriin samat 70 %n bonukset. Menopelien vakuutuksien kokonaishinta laski noin 400 €/vuosi. Tosin tuo summa taitaa näillä näkymin kulua siihen kaavailtuun uuteen mp-veroon :'(
mosa
-
Täytynee soitella omaan yhtiöön ja tarkastuttaa numeroita. Tuo kilpailutus on niin iso homma, että taidan sen vielä skipata.
-
Minulla on vain perusvakuutukset ja minimi on koko ajokausi 180 € ja 158 € jos pitää talvella 5 kk liikenteestäpoistossa.
Minimivakuutusmaksut ovat nousseet... n. 30 € jo normaali. 80 % vakuutuksen saa jos vahinkohistoria moitteeton 8 vuotta / 120 pv rekisterissä vuodessa.
Tosin lähtöhinta saattaa olla uudessa korkeampi.
Mr
-
On vakuutushinnoittelussa eroa: yhdessä yhtiössä samasta ajoneuvosta rapiat 700€ vuosi kun toisessa 57€. Ilman bonuksia. Monen pyörän taloudessa se merkitsee sitä että jossain pyörässä saakin olla kovempi vakuutusmaksu kun toisessa on kovin alhainen. Lisäksi kalliimman vakuutuksen ajopeliä voi ajelluttaa vähemmän. Hajasijoitukseen en ryhtynyt vaikka kalustoa on useampaankin lähtöön.
-
80 % vakuutuksen saa jos vahinkohistoria moitteeton 8 vuotta / 120 pv rekisterissä vuodessa.
Täytynee ottaa yhteyttä yhtiöön: moottoripyörällä moitteeton KOKO historia ja pyörä ympäri vuoden ajovalmiina..
-
Tuli viikonloppuna laitettua kolmen pyörän vakuutuksista tarjouspyynnöt Pohjolaan ja IFiin. IF oli nopea, ma kysyivät lisätarkennuksia ja tänään sain tarjoukset. Tuli pyydettyä tarjous 2 kk per pyörä, pvm - pvm, sain vain vuosihinnan. Soitin sitten tänään Pohjolaan idealla miten voin laskea hinnan 2 kk:lle. Kaveri antoi prosentit miten vuosihinnoittelun kk-porrastus menee. Huhti-lokakuun kk hinta vaihtelee 5-20%. Marras- maaliskuu 0%. Kesä-elokuu noita 20% vuosihinnasta per kk. Pitänee tehdä itse joku exceltaulukko, jotta saa todelliset hinnat selville per mopo haluamalleni aikajaksolle.
Bonuksiinkin on kuulemma tulossa muutoksia kuluvan vuoden aikana osana jonkunlaista isompaa muutospakettia. Starttibonukset voivat olla nykyistä isommat ja täydet bonukset voi saavuttaa entistä nopeammin. Nyt on minulla liikennevakuutuksessa bonus 20-25% per pyörä. Kaveri kertoi minun tapauksessa bonuksen nouseva 40% muutoksessa. Siinä vaiheessa kun kaveri vielä kertoi vakuutusten hintojen laskeva, alkoi kuulostaa liian hyvältä. Jossainhan ne rokottaa, mutta missä? Vähän oli epäselvä ulosanti helpdeskin kaverilla
-
Meillähän meni niin, että rouva hoiti vakuutukset kuntoon joutuessaan. Autoihin molempiin 80% boonukset, uusitut vakuutukset jne. Taisi vuositasolla tipahtaa yhteensä 400€. Vielä kun tarkentaa pyörien bonuksia, niin alkaa olla alueella..
-
IF:ssä oli yhden auton liikenne- ja kasko- ja neljän mp:n liikennevakuutukset. Autossa ja yhdessä pyörässä 70% bonukset, kahdessa pyörässä 30%.
Ei olleet halukkaita tarkastamaan bonuksia.
POP puolestaan antoi heti kaikkiin liikennevakuutuksiin 83%. Lisäksi otin yhteen mp:ään ilkivalta-, varkaus-, eläinkolarikaskon.
Kokonaisvuosikustannus aleni 575 €, vaikka lisäksi tuli yksi lisävakuutus.
Kaikkien ajoneuvojeni vakuutusten yhteishinta on nyt himpun alle 1200 €/vuosi. Kallista on vieläkin, mutta siedettävää kuitenkin.
-
Tänään tuli IFstä tarjoukset. Isoin cäppi näyttää koskevan Apriliaa. IFstä tuli noin nelinkertainen hintalappu. Ei myyjä osannut selittää miksi. Eurot ja bonusprosentit sekä vakuutuksen kalenterijaksonkohtaiset laskentasäännöt ratkaisevat lopputuloksen. IF tapa laskea vakuutus vuotta lyhyemmällä aikajaksolta poikkeaa Pohjolasta. Vuosimaksu jaetaan 360 ja siitä sitten siitä ynnäämään haluttua vakuujakson kustannusta.
Kokonaiskustannusten esiinkaivaminen ja vertailu vaatii vähän excelin laskenta-apuja. Siinä on sitten helppo vertailla eri vaihtoehtoja simuloimalla ja parametreja säätämällä.
Tuo POP vaatinee pankin asiakasiakkuutta vai miten. Mobiililaitteella ei heti sattunut sivuilta liikennevakuutusta silmiin tai sitten meni jotenkin okulääristä ohi ;D
-
Vaihdoin auton ja pyörän vakuutukset POP-vakuutukseen. Vuosimaksu tippui yht. 420 euroa, auton 340 ja pyörän 80 eur. Autossa iso kasko ja pyörässä vain palo-varkaus-ilkivalta.
-
Tuo POP vaatinee pankin asiakasiakkuutta vai miten. Mobiililaitteella ei heti sattunut sivuilta liikennevakuutusta silmiin tai sitten meni jotenkin okulääristä ohi ;D
Ei kai vaadi. Itse ostin vakuutukset suoraan verkkokaupasta, eikä mitään pankin asiakkuutta kyselty.
-
Ei POP vaadi pankin asiakkuutta. Vakuutuksen teko on hyvin yksinkertaista netissä. Hoitavat myös entisten vakuutusten irtisanomisen.
IF tarjosi pyörään seisonta-ajallista vakuutusta periaatteella, että voit vaikka päiväksi ottaa ajoon pyörän. Niinkuin jo edellä olikin mainittu tässä keskustelussa. Tarjous oli itse asiassa aika edullinen, jos viitsisi lähteä siihen, että ilmoittaisi vain aina ajopäiviksi liikenteeseen ja seisontapäiviksi pois. Työlästä. Ainakin minusta. Kun kuitenkin ajan lähes joka päivä 5 - 6 kuukauden aikana.
6kk:n jokapäiväisellä käytöllä hinta oli suunnilleen sama kuin POPin ympärivuotisen liikennevakuutuksen.
-
Tuo hinta muuten saattaa muuttua, kun käy ihan siellä vakuutuskonttorilla tekemässä/laskettamassa vakuutuksen. Ainakin Iffillä oli niin, että netissä tehty vakuutus oli kaikilla alennuksilla kalliimpi, kuin tiskiltä otettuna.
-
Vakuutukset lähitapsalla. Liikenteessä 45% bonarit:
Vuosimaksu 290,24 euroa
Merkki ja malli MOTO GUZZI, CALIFORNIA 1400 TOURING
Laajakasko (70%, omavastuut kaikissa tapauksissa 200€):
Vuosimaksu 342,12 euroa
Mielestäni vielä ihan siedettävissä lukemissa.
-
Vaihdoin molempien Volvojen vakuutukset POP-vakuutukseen ja säästöä tuli melkein tonni vuodessa. En ensin uskonut nettilaskelmaa ja soitin. Kyllä se paikkansa piti. MG:n vakuutus oli Iffissä parikymppiä halvempi. Kiitän vinkistä!
-
Liikennevakuutuksella ei saa tehdä kuin rajatun määrän verran voittoa ja kaikki kehuu, miten liikennevakuutusmaksut on pienentyneet.
Joten missä kohtaa yhtälössä on virhe... ???
Mistä vakuutusyhtiöt saan sen menetetyn rahan?
-
Kyllähän vakuutusyhtiöt tahkoava rahaa ja rajusti. Jos nyt en ihan väärin muista niin Pohjola teki 2016 yli miljardin tuloksen. Eikä se Nallepankkivakuutusyhtiö paljoa heikommin mene.
Paperille IF näyttää vuosihinnassa kalliimmalla kuin Pohjola. Tilanne muuttuu, kun otetaan huomioon erot kausihinnoittelussa ja bonuksissa. Nyt pitää kopasta vielä tuo Popvakuutus. Katsotaan mitä lopulta tästä tulee ja mitkä erot lopulta oikeasti ovat.
-
Periaatteessa on vaikeaa tehdä kannattamaton yritys konseptista jossa tahkotaan pakollisilla vakuutuksilla ilmaista rahaa.
Pari miljardia siinä voi helposti kadota jonnekin kun hieman sijoittelee sovitusti muutaman taskuun.
Jonnekin ne on laitettava.
Valtion avustusta vakuutusyhtiöille on mun vaaliteema, pelastetaan nääntyvät pankit ja vakuutusyhtiöt nuo kurimuksessaan köyhät.
On kai julkaistukin suhteesta mitä korvataan/ vakuutusmaksuihin.
Mutta kenen tilaamalta tutkimukselta?
Olis kiva kuulla joskus jonkun puolueetoman tahon miten edes lähelle oikeasti tapahtuu.
Veikkaan että MOT:n fiksuilla olisi aihepohjaa.
Mulla lienee suhde jotain 20.000e antanut ja 1500e saanut korvauksia, lienee yleistä suhdannetta?
-
Alkaisin minäkin olla saamapuolella ajatellen minkä verran eläissäni olen mp-vakuutusmaksuja maksanut. Joskus on ollut jopa kaskovakuutuskin mutta harvoin ja silloinkin vain hyvin uudessa pyörässä.
Viimeksi sain rahaa vakuutusyhtiöltä vuoden kestäneen oikeudenkäyntiprosessin kautta kun kaaduin työmatkalla hirven vuoksi. Silloinkaan ei liikennevakuutus korvannut mitään koska työmatkaonnettomuudet ovat työtapaturmia ja menevät aina työnantajan vakuutuksesta. Mutta kasko sattui olemaan niin korvaus tuli pyörän vahingoista kiukuttelematta. Ainoa kerta kun olen mitään saanut vakuutusyhtiöltä. Pääasiassa saanut maksaa.
Nyt on olleet vakuutukset vuoden verran If nimisessä laitoksessa. Vakuutusmaksut firman vaihdon vuoksi joidenkin osalta laskivat ja eräiden nousivat. Kokonaiskustannus aleneva. On myös mahdollisuus ottaa pyörä liikenteeseen vain päiväksi ja siitä menee vain päivän vakuutusmaksu eli kalliimpikin vakuutus ei tule hintoihinsa vaikka vähän pöristelisikin kylillä.
Pääsyy vakuutuksentarjoajan vaihtamiseen oli se että triken, L5e, oli edellisessä paikassa sama kuin samankokoisella moottoripyörällä, L3e, mutta Ifissä on oma vakuutusmaksuluokka trikejä varten ja koko vuoden liikennevakuutus on noin 50€. Ei siis kannata edes ottaa liikenteestä pois väliaikaisesti. Aina on pyörä valmis tielle. Ajettukin jo tälle kaudelle.
-
Uusimmassa Moto-1:ssä on muuten vertailu vakuutuksista eri yhtiöiden välillä. En kerennyt eilen sen syvällisemmin perehtymään, onko asiaa vai ei, mutta siellä oli Guzzeista ainakin Griso 1200 ja Cali 1400 laskettu hinnat valmiiksi. Moto-1:kin 40 vuotta...aika menee siivillä!
Jouko
-
Olen ollut muutaman kymmenen vuotta Moto1 lehden tilaajana. Juuri eilen irtisanoin tilaukseni. Ei ole enää jaksanut jutut kiinnostaa. Huomasin kun pari kertaa selattuja lehtiä siirtyi paperinkeräykseen lukemattomina. Muitakaan alan lehtiä ei enää tule. Netistä katson joitakin juttuja ja satunnaisesti ostan kioskilta jonkin lehden jossa huomaan mielenkiintoisen jutun. Eiköhän paperijulkaisujen aika ala olla takanapäin.
Tänään sitten tuli Moto1 kuin härnyyksi.....
-
Kyllä paperia pitää olla. Pari lehteä tulee tällä hetkellä. Pitäisi varmaan ryhtyä metsästelemään erään brittilehden tilauksen perään, ei ole muutamaan vuoteen tullut.
-
Nonni, nyt on vakuutukset kilpailutettu ja laskentasäännöt selvillä näistä yhtiöistä. Näyttää tuo POP olevan Apriliaa lukuunottamatta halvin tässä vertailussa:
https://www.dropbox.com/s/4i522axpcpjnlut/py%C3%B6rien%20vakuutukset.pdf?dl=0
Esimerkkilaskelmat ovat toki suuntaa antavia, mutta kutakuinkin noin tulee menemään tämä kesänä.
Exceltaulukossa on helppo "säätää" haluttua vakuutusjaksoa yms. Tässä olen kokeillut tässä idealla, että 2 kolmesta olisi yhtäaikaa kesän läpi vakuutettuna. Ero halvimman ja toiseksi halvimman välillä on noin 300 euroa. Tuolla rahalla tankkaa moton aika monta kertaa ;D.
Jos ja kun vakuutusyhtiöt ottavat käyttöön laajemmin uudet käytänteet bonusten joustavassa määräytymisessä, kuten POP, saattaa tilanne muuttua. Yhtiökohtaiset kausihinnoittelu prosentit per kk, ovat hieman erilaisia yhtiöiden välillä, mutta erot eivät ole kovin merkittäviä. Kesäkuukausien hinnoittelu oli POPssa halvin (18% per kk vuosihinnasta, kallein oli 25%).
-
Nonni, nyt on vakuutukset kilpailutettu ja laskentasäännöt selvillä näistä yhtiöistä. Näyttää tuo POP olevan Apriliaa lukuunottamatta halvin tässä vertailussa:
https://www.dropbox.com/s/4i522axpcpjnlut/py%C3%B6rien%20vakuutukset.pdf?dl=0
Esimerkkilaskelmat ovat toki suuntaa antavia, mutta kutakuinkin noin tulee menemään tämä kesänä.
Exceltaulukossa on helppo "säätää" haluttua vakuutusjaksoa yms. Tässä olen kokeillut tässä idealla, että 2 kolmesta olisi yhtäaikaa kesän läpi vakuutettuna. Ero halvimman ja toiseksi halvimman välillä on noin 300 euroa. Tuolla rahalla tankkaa moton aika monta kertaa ;D.
Jos ja kun vakuutusyhtiöt ottavat käyttöön laajemmin uudet käytänteet bonusten joustavassa määräytymisessä, kuten POP, saattaa tilanne muuttua. Yhtiökohtaiset kausihinnoittelu prosentit per kk, ovat hieman erilaisia yhtiöiden välillä, mutta erot eivät ole kovin merkittäviä. Kesäkuukausien hinnoittelu oli POPssa halvin (18% per kk vuosihinnasta, kallein oli 25%).
Laskelmassa pisti silmään aika pienet liikennevakuutuksen bonarit, mutta niille on varmaan syynsä...
-
Juu, bonukset on alkumetreiltä, kun 2016 oli vasta ensimmäinen pyörä vakuutuksessa. Nyt, kun vakuutusyhtiöt voivat joustavammin säätää bonuksia, pitää vielä katsoa vedätyskierros IF ja Pohjolan kanssa. Idealla, jos eivät tee parempaa tarjousta, menee vakuutukset sitten POPiin. Oma vahinkohistoria on sen verran mitätön, että sen kautta pitäisi olla edellytyksiä saada paremmat bonukset muistakin yhtiöistä kuin POPista. Katsotaan kuinka käy ;D.
-
Eipä Pohjola ja IF kyenneet vastaamaan POP:in hinnoitteluun. Guzzit menee POPiin ja Aprilia Pohjolaan. Sen verran tuttu Pohjolan myyntineuvottelija avasi tilannetta, että bonuskuvio tulee myös heillä muuttumaan yksilöllisemmin vahinkohistorian tms. asiakassuhde huomioiden, mutta se vielä kestää.
IFstä jäi vähän sellainen maku , ettei paljon motojen vakuutus kiinnosta. Oli sen verran räväkkä hinta RSV4lla. Kokonaisuutena IF oli vähintään 1,5 kertaa kalliimpi kuin halvin. Muuten on perheen vakuutukset IFssä ihan kilpailukykyisest hinnoiteltuna, mm. Mondeon liikennevakuutus 116 euroa vuodessa, ei paha. Juuri vuosi sitten kilpailutuksen seurauksena vakuutukset siirtyivät Pohjolasta IFiin.
-
Juu, bonukset on alkumetreiltä, kun 2016 oli vasta ensimmäinen pyörä vakuutuksessa. Nyt, kun vakuutusyhtiöt voivat joustavammin säätää bonuksia, pitää vielä katsoa vedätyskierros IF ja Pohjolan kanssa. Idealla, jos eivät tee parempaa tarjousta, menee vakuutukset sitten POPiin. Oma vahinkohistoria on sen verran mitätön, että sen kautta pitäisi olla edellytyksiä saada paremmat bonukset muistakin yhtiöistä kuin POPista. Katsotaan kuinka käy ;D.
Eikö siula oo autossa sitten kunnon bonareita, koska samat bonarit pitäisi seurata myös muihin kulkupeleihin.
Henkilökohtainen bonarihistoria vekottimesta riippumatta.
-
<snip>
Eikö siula oo autossa sitten kunnon bonareita, koska samat bonarit pitäisi seurata myös muihin kulkupeleihin.
<snip>
Ei kuitenkaan autosta moottoripyörään - pitää olla sama kategoria.
-
<snip>
Eikö siula oo autossa sitten kunnon bonareita, koska samat bonarit pitäisi seurata myös muihin kulkupeleihin.
<snip>
Ei kuitenkaan autosta moottoripyörään - pitää olla sama kategoria.
Mie sain prätkään POPista samat bonarit kuin autoon.
Henkilökohtainen bonus.
Prätkään olin ehtinyt kerätä ennen lakimuutosta vain n. 50% bonarit.
jamaha XT 350 liikennevakuutusmaksu vuodessa 80€ 83% bonareilla.
-
Tuleeko nuo muuten pyörään automaattisesti jos autoon on korjauttanut? En nimittäin ole yhtään varma, onko nuo mopojen vakuutukset tarkasteltu. Vaimo teki meillä sen raskaan työn auto- ja kotivakuutusten kanssa.
-
<snip>
Eikö siula oo autossa sitten kunnon bonareita, koska samat bonarit pitäisi seurata myös muihin kulkupeleihin.
<snip>
Ei kuitenkaan autosta moottoripyörään - pitää olla sama kategoria.
Mie sain prätkään POPista samat bonarit kuin autoon.
Henkilökohtainen bonus.
Prätkään olin ehtinyt kerätä ennen lakimuutosta vain n. 50% bonarit.
jamaha XT 350 liikennevakuutusmaksu vuodessa 80€ 83% bonareilla.
Tuntuupa sitten hyvältä firmalta tuo POP. :)
-
Piti käydä Pop-laskurilla. Autoon (Kia dsl) liikenne + täyskasko satasen kalliimpi kuin If, Grisoon muutaman kympin. Bonukset oli kyllä isommat mutta perusmaksu ilmeisesti myös..
-
Piti käydä Pop-laskurilla. Autoon (Kia dsl) liikenne + täyskasko satasen kalliimpi kuin If, Grisoon muutaman kympin. Bonukset oli kyllä isommat mutta perusmaksu ilmeisesti myös..
Meillä on kaalilavetin vakuutus POPissa, mutta ympyrä ja nuoli on taas OPssa, joten hinnoissa on heittoa.
Tuli vaan se mieleen, että kun POP tarjoaa maks. 83% bonarit, niin silti lähtöhintaa ei voi hinata kovin korkealle, koska se karkoittaa ne asiakkaat, joilla ei ole vielä bonareita kertynyt.
Voi olla, että hinnoittelussa on vielä liikettä, ennen kuin se voitollinen balanssi löytyy.
-
Laskurilla katselin, että Rivieran vakuutus IF = 190,68 ja POP= 175,31 … että POP:piin mennään. :D
-
Sainpa minäkin POP:ilta tarjouksen - liikenne ja kasko 250,21 €.
Pohjolassa nyt 424,80 € eli kylläpä on POP edullinen, ero 174,59 €.
Tosin 1 melko tärkeä osio puuttuu: kolariturva. Eli mikäs "kasko" sellainen on? ;D
Todellisella kaskolla POP onkin 456,11 € eli 31,31 € kalliimpi.
-
Pelkkä hinta ei välttämättä määrittele vakuutuksen hyvyyttä vaikka onkin kaupallisesti houkutteleva.
Pitää huomioida millainen korvauspolitiikka kullakin vakuutusyhtiöllä on jos vahinko sattuu.
Tämä erityisesti kun on kysymys vapaaehtoisista vakuutuksista.
-
Ekana katsotaan mitä vakuutus kattaa sen jälkeen hinta.
-
Pitää huomioida millainen korvauspolitiikka kullakin vakuutusyhtiöllä on jos vahinko sattuu.
Korvauspolitiikkahan selviää vasta kun vahinko on tapahtunut ja korvauksia haetaan.
-
Pitää huomioida millainen korvauspolitiikka kullakin vakuutusyhtiöllä on jos vahinko sattuu.
Korvauspolitiikkahan selviää vasta kun vahinko on tapahtunut ja korvauksia haetaan.
Tähän yhtälöön pitää vielä lisätä, että vakuutusyhtiön kaksi tärkeintä tehtävää on ottaa asiakkaan rahat ja pitää ne...
-
Sainpa minäkin POP:ilta tarjouksen - liikenne ja kasko 250,21 €.
Pohjolassa nyt 424,80 € eli kylläpä on POP edullinen, ero 174,59 €.
Tosin 1 melko tärkeä osio puuttuu: kolariturva. Eli mikäs "kasko" sellainen on? ;D
Todellisella kaskolla POP onkin 456,11 € eli 31,31 € kalliimpi.
Juurikin tämä. Tuo kasko nostaa Popin hintaa yli muiden. Mulle tuo kolariturva on se juttu. Jos itse temppuilen ojaan niin ihan sama mutta jos vieras auto kaataa pyöräni parkissa niin haluan kyllä korvattavaksi.
-
Kolariturva kattaa myös tieltäsuistumiset yms.
-
Sainpa minäkin POP:ilta tarjouksen - liikenne ja kasko 250,21 €.
Pohjolassa nyt 424,80 € eli kylläpä on POP edullinen, ero 174,59 €.
Tosin 1 melko tärkeä osio puuttuu: kolariturva. Eli mikäs "kasko" sellainen on? ;D
Todellisella kaskolla POP onkin 456,11 € eli 31,31 € kalliimpi.
Juurikin tämä. Tuo kasko nostaa Popin hintaa yli muiden. Mulle tuo kolariturva on se juttu. Jos itse temppuilen ojaan niin ihan sama mutta jos vieras auto kaataa pyöräni parkissa niin haluan kyllä korvattavaksi.
Aprilia täyskasko If=422 € ja POP 344 €, että POPissa 78 € alle Ifin.
-
Miksi mulla POP on niin kallis? Olenko jo niin seniili? Mopon arvo ehkä ~3000 € ja 65 hv - mietityttää kaskon tarpeellisuus, mutta ottaahan se päähän, jos jotain sattuu.
-
POP on mullakin V9:n kanssa satasen verran kalliimpi kuin nykyinen Fenniassa (Turvan hinta about sama) .
ja IFin verkkokaupassa tulos on:
Voi hitsi!
Pyöräsi on harvinaisempaa sorttia, joten emme pysty laskemaan hintaa verkkokaupassa. Ota yhteyttä verkkokaupan tukeen puh. 010 19 19 23
Vai, että harvinaisempaa.. on niitä luultavasti ehkä melkein viis kpl myyty ;D
-
Olikohan justiinsa tämä POPpi mistä yksi kaveri kertoili hiljakkoin, että enskan maastovakuutus maksaisi jotain 25 tonnia vuodessa.
Ehkä urbaani legenda, mutta voisi olla tottakin. Ohjataan ei toivottu asiakaskunta pois luukulta.
-
Kyllä näissä aikamoisia eroja on. Brevaan liikennevakuutus + osakasko: Fennia 790 €/v, POP 610 €/v ja If 560 €/v. Fenniasta aikanaan autoon edullinen tarjous ja tuossa nyt tarjotussa hinnassakin keskittämisalennus + Autoliiton jäsenalennus (joka kuitenkin koskee vain tuota osakaskoa). Toki tämä hinta on vain yksi osa pakettia, tosipaikan tullen paljastuu korvauskäytäntö ja sen jälkeen edullinenkin vakuutus voi vaikuttaa vähän vähemmän edulliselta.
-
Toki tämä hinta on vain yksi osa pakettia, tosipaikan tullen paljastuu korvauskäytäntö ja sen jälkeen edullinenkin vakuutus voi vaikuttaa vähän vähemmän edulliselta.
Onneksi liikennevakuutuksen korvauspykälät on kaikilla samat = lakisääteinen. Sen takia liikennevakuutus on helppo kilpailuttaa.
Kaskot on sitten ihan oma lukunsa.
-
Liikennevakuutusten osalta on tosiaankin säädelty se, mitkä erilaiset vahingot sen tulee kattaa. Korvauksen saajana on lievimmissä tapauksissa usein vain vakuutuksenottajan vastapuoli, sillä liikennevakuutuksesta ei korvata vahingon aiheuttaneen ajoneuvon omistajan ja kuljettajan omaisuusvahinkoja. Henkilövahingoista saavat liikennevakuutuksesta korvauksen myös vahingon aiheuttaneen ajoneuvon kuljettaja ja matkustaja.
Vaikka laki säätääkin, mistä eri vahingoista korvausta on maksettava, ja vaikka henkilövahinkojen korvaamisesta on annettu korvausmääriä koskevia suosituksia, jää valitettavasti henkilövahinkojen korvaamiseenkin aika paljon liikkumavaraa vakuutusyhtiölle. Näistä sitten hankitaan asiantuntijalääkärien lausuntoja ja riidellään eri oikeusasteissa. Hiljattain olikin lehdissä juttua Konginkankaan tuhoisassa onnettomuudessa loukkaantuneiden pitkästä taistelusta korvauksista onnettomuuden aiheuttaneen ajoneuvoyhdistelmän liikennevakuuttaneen yhtiön kanssa.
Vakuutusyhtiön valinnalla voi siis liikennevakuutuksenkin osalta olla vakuutuksenottajan kannalta kauaskantoisia vaikutuksia. Ikävintä asiassa on tietysti se, että eri vakuutusyhtiöiden noudattamasta korvauskäytännöstä ei ole saatavissa tutkittua tietoa valinnan tueksi.
-
Vakuutusyhtiön valinnalla voi siis liikennevakuutuksenkin osalta olla vakuutuksenottajan kannalta kauaskantoisia vaikutuksia. Ikävintä asiassa on tietysti se, että eri vakuutusyhtiöiden noudattamasta korvauskäytännöstä ei ole saatavissa tutkittua tietoa valinnan tueksi.
No näin on, pääpiirteittäin ainakin. Vaikka liikennevakuutukset on laissa säädetty, niin lain säätäjillä ja lain tulkitsijoilla on niistä eri näkemyksiä, aivan kuten muissakin lakiin perustuvissa asioissa. Asiat sitten ratkeavat jossain vaiheessa, eri oikeusasteissa ja niiden erilaisten lakitulkintojen myötä. Ratkaisuista jäänee dokumentit, mutta ratkaisutkin liittyvät aina tietysti jokaiseen tapaukseen erikseen, joten lienee vaikeaa, jollei jopa mahdotonta, kerätä puolueetonta tutkittua tietoa kymmenistä ja sadoista tuhansista erilaisista oikeuden ratkaisuista kuluttajan kannalta ajateltuna. Tähän pitää lisätä sitten myös kaskovakuutukset. Kyllä korvauskäytännöt valitettavasti pitää selvittää vakuutusyhtiöiden laatimista vakuutusehdoista ja kyselemällä vakuutusyhtiöistä, niin työlääksi kuin asia on tehty. Tässä olisi yksi esimerkki päättäjille heidän lupaamansa kuuluisalle toimenpiteelle nimeltään "säännösten purku". Paljonko lienee se "hukkaan mennyt" aika, mikä käytetään näihin vertailuihin, verrattuna jos homma menisi suurin piirtein samoin kuin ruokakauppojen hintoja vertailemalla. Näinhän asiat pitäisi edetä, jos haluttaisiin oikeanlaista ja kuluttajille selvää kilpailua.
Jouko
-
Säännösten purku kylläkin tarkoittaisi sitä, että annettaisiin vakuutusyhtiöille vieläkin vapaammat kädet.
-
Moi,
Uusimmassa MOTO1 lehdessä oli taas hyvä kooste eri yhtiöiden vakuutuksista sekä seikkaperäinen artikkeli uudesta moottoriajoneuvojen vakuutusten bonusjärjestelmästä. Siinä kerrotaan myös liikennekäytöstä poiston vaikutuksista maksuihin.
T. Kimmo
-
Keski-Suomen MP-messuilta POP:n tarjous matkaan - ei huono. Perheen kaikkien kulkimien vakuutusmaksut -42% vrt. LähiTapiola!
Tulevalle viikolle tuli asiointia LähiTapiolan marmoritiskille - saas nähdä miten monivuotinen yhteistyökumppani, tosin Lähivakuutus aiemmin, vastaa.
Todennäköisesti vakuutusyhtiö menee vaihtoon...
T,
Jukka
-
Juu, Jyväskylän mp-messuilla oli tosiaan POP:n stage, jossa tuli päivitettyä jo vanhentuneet tarjoukset pyöristä. Kahden viikon sisällä on hinnat hieman muuttuneet. Noin 50 euroa halvemmalla tuli vuosihinta vakuutuksille.
Jos jotain kiinnostaa, tässä linkissä näkyvät vuodenaikavakuutuksen kuukausikohtainen osuus (%) vuosimaksusta.
https://www.dropbox.com/s/bgg0hyg9vxodn8i/py%C3%B6rien%20vakuutukset_2.pdf?dl=0
Jonkinverran yhtiöiden hinnoittelu eroaa toisistaan tässäkin suhteessa.
-
Siirsin vuosi sitten vakuutukset popsvakuutukselle ja maksut laskivat reilusti. Henkilövaunussa on kilsa-vakuutus kun ajan alle 5000 km vuodessa ja guzzissa liikenne- ja kaskovakuutus. Aikaisemmin oli pohjolassa, mutta sellaista ihmettä ei, eikä hinnanpudotustakaan tapahdu, että siirtyisin op-pohjolan asiakkaaksi. Syy on tietysti op-pohjolan vatulointi entisen Suomi-yhtiön henkivakuutuskannan kanssa. Jotenkin keskinäisten vakuutuksenottajien raha polttaa osuuspankkiväkeä ja väkisin yrittävät saada luopumaan vakuutuksesta, joka on loppuun maksettu, sisältää lisäetuja sekä sairaala- ja sairaalamaksuvakuutuksen 365 päiväksi.
Näitä on ehdotettu:
1) vakuutus jatkuu ennallaan, 2) säästösumman voi nostaa lisättynä tuotolla, joka tulisi vanhan sopimuksen mukaan 3) säästösumman voisi sijoittaa OP:n rahastoon, jolloin summaan lisätään hatusta vedetty summa päälle.
Vaihtoehdossa 3 rahoja ei kannata nostaa ensimmäisenä vuonna, sillä silloin peritään kuluja 30%. Seuraavina vuosina kulut 2%, 1% ja jos yli 36 kk niin 0%.
2 ja 3 vaihtoehdoissa riski siirtyisi pois vakuutusyhtiöltä ja liittyy jotenkin vakavaraisuusvaatimukseen. Valitsen tietysti kohdan 1, ihan noiden sairaalavakuutusten takia ja kun säästösumman saa takaisin kun täyttää 64 niin ei tässä hurjan kauan ole venattavaa. Koska Suomi-yhtiö oli vakavarainen ja keskinäinen, niin varoja on kertynyt runsaasti taitavasti sijoitettuna. Tuo raha, jota mm. Iiro Viinanen nimitti "löysäksi rahaksi" on vakuutuksenottajien omaisuutta ja koska kysymys on yksityisestä rahasta, niin Iiro sai lähteä. kun vakuutuskanta on siirretty nyt kokonaisuudessaan op-pohjolalle, niin näitä hyökkäyksiä tullee jatkossakin.
Ainiin asiaan liittyen Popsvakuutuksessa bonukset 77 ja 40
-
Bonukset POP:n tarjouksessa:
Liikenteissä autoissa 81 ja pyörissä 80. Kaskoissa 70.
T,
Jukka
-
Toisella palstalla liikkuu huhuja, että POP olisi eilen nostanut prätkävakuutusten hintoja.
Puhuvat satojen eurojen korotuksesta.
Joten, jos on viimeviikkoinen POP-hinta tiedossa ja tarkoitus ottaa POP-vakuutus, niin kannattaa kerran vielä laskurilla tarkastaa.
-
Toisella palstalla liikkuu huhuja, että POP olisi eilen nostanut prätkävakuutusten hintoja.
Puhuvat satojen eurojen korotuksesta.
Joten, jos on viimeviikkoinen POP-hinta tiedossa ja tarkoitus ottaa POP-vakuutus, niin kannattaa kerran vielä laskurilla tarkastaa.
Laskurista äsken sain hinnat, jotka olivat linjassa ainakin viikonvaihteen messujen tarjoukseen.
Kyllähän se yhtiö vaihtui kulkimien osalta - LähiTapiola ei edes vaivautunut kirjalliseen tarjoukseen kerrottuani eron suuruusluokan ???
T,
Jukka
Ps. Matkamökin vakuutuksien vaikutus maksujen 42% alenemiseen huomattava.
-
Mihinkähän nuo yhtiöiden tarjoukset perustuvat ???. Mulla Lähi Tapiola tarjosi kahteen autoon 80 %:n ja kahteen mp:ään 70 %:n bonukset ja kokonaiskustannukset laskivat noin 400 €/vuosi. Eikä ole muita vakuutuksia ko. puljussa.
mosa
-
Pitipä vielä tatkistaa tuo POP hinta kun niin edulliseksi on mainittu useaan otteeseen.
Tuli Grison vakuutusmaksu IFistä; Bonukset 70%, liikenne+kasko yht. 464,-/vuosi.
POP laskurilla liikenne 83%, kasko 70% mutta vuosimaksu 693,97. Eli mulla POP on 50% kalliimpi kuin IF.
Jos ei näistä muuta opi niin ainakin sen, että jokaisen kannattaa kyllä itse kilpailuttaa vakuutukset kun näin isoja heittoja on suuntaan jos toiseen.
Edit. Ja siis kaskot on kummassakin ne laajimmat kolariturvalla.
-
Taitaa olla pientä kilpailunpoikasta ilmassa ;D
Näyttää ettei vanhoille pyörille POP edes suosittele kaskoa. Palo,varkaus ilkivalta ja hinaus = Jackal 187,70 ekua. Liikenne pelkästään 136,69 €
Kaikille 83 rosenttia.
Jos ottaisi vaan täyskaskon jos lähtee reissulle . . .
Valkyrien vaihdan luultavasti Ifiltä pois kun on jopa edullisempi kuin MG
Mr
-
Huomannut hyväksi hinnoissa kun esittää mitä muut tarjoaa "omalle" yhtiölle, voi tulla vastaava tarjous ripeästi ettei menetä lypsylehmää naapurin laitumille.
-
Huomannut hyväksi hinnoissa kun esittää mitä muut tarjoaa "omalle" yhtiölle, voi tulla vastaava tarjous ripeästi ettei menetä lypsylehmää naapurin laitumille.
Itse oli aikoinaan Turvan asiakas 20 vuotta, siis aikaa ennen helppoa kilpailutusta.
Sitten kun alkoi saada muualta helposti hintatietoa, niin kysyin tuota mahdollisuutta Turvasta ja vastaus oli EI.
Turvassa on Turvan hinnat ja muilla on muiden hinnat.
Näin kerrottiin ainakin kahteen kertaan kasvotusten konttorissa.
En ole enää Turvan asiakas.
-
Huomannut hyväksi hinnoissa kun esittää mitä muut tarjoaa "omalle" yhtiölle, voi tulla vastaava tarjous ripeästi ettei menetä lypsylehmää naapurin laitumille.
Itse oli aikoinaan Turvan asiakas 20 vuotta, siis aikaa ennen helppoa kilpailutusta.
Sitten kun alkoi saada muualta helposti hintatietoa, niin kysyin tuota mahdollisuutta Turvasta ja vastaus oli EI.
Turvassa on Turvan hinnat ja muilla on muiden hinnat.
Näin kerrottiin ainakin kahteen kertaan kasvotusten konttorissa.
En ole enää Turvan asiakas.
Vastaava Pohjantähdessä. Olin asiakkaana 20-30 vuotta, tuli ilmoitus, että ko. vakuutusmaksut nousevat 15% vahinkokehityksen johdosta, seuraavassa laskussa oli kuitenkin korotus 17%. Kyselin myyntijohtajalta, ”miksi 17% korotus vaikka ilmoititte 15%”, kehotti vaihtamaan sopivampaan yhtiöön .. niin teinkin, en ole Pohjantähden asiakas, enkä tule.
Muutekin on ne ajat ohi, että harrastaisin minkäänlaisia kanta-asiakkuuksia ja keskittämisiä, otan vakuutuksen juuri sieltä, mistä halvimmalla saa.
Just eilen tein kesäbuickkiin vakuutuksen POP:sta, 175€/vuosi 83% bonuksilla, Pohjolat, ifit, turvat, fenniat ei edes kartalla.
-
Pohjantähti oli joskus edullinen. Sieltä siirryin If-konserniin vakuutukset. Päähoukutin on triken edullinen vakuutus. Maksu putosi 450€ vuodessa siirron ansiosta.
-
PDF-tietoa vakuutuksista.
Moto-Ykkönen lehti.
http://www.smoto.fi/wp-content/uploads/2017/04/Vakuutus_2017.pdf (http://www.smoto.fi/wp-content/uploads/2017/04/Vakuutus_2017.pdf)