Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Muut italialaiset moottoripyörät => Aiheen aloitti: Urpo ja Turpo - Marraskuu 15, 2016, 13:53:41 ip
-
Ducatien edustus siirtyy Keskolle:
http://yle.fi/uutiset/3-9291134
Toivottavasti Ducati-ostoksista saa jatkossa plussapisteitä.
-
Meillä tuossa onkin K-rauta naapurissa.
Onkohan tarjouksia: sinivalkoinen Pirkka-tuote, yksi per talous!
-
Plussapisteet paukkuvat siis Ducatilla ja Porschella. KUN siis ostelee niitä K-ryhmältä..
http://www.kesko.fi/en/media/news-and-releases/stock-exchange-releases/2016/kesko-to-acquire-autocarrera---porsche-representation-transfers-to-vv-auto/ (http://www.kesko.fi/en/media/news-and-releases/stock-exchange-releases/2016/kesko-to-acquire-autocarrera---porsche-representation-transfers-to-vv-auto/)
-
Pirkka-Ducatin voisi saada halvemmalla. Missään ei lukisi Ducati,
tankin ja moottorin kyljessä Pirkka, mutta muodosta arvaisi, että Bolognassa on tehty.
-
En löytänyt mainintaa Ducatin siirtymisestä.. Ducatin maahantuoja on Oy Cavallino Ab - ei Oy Auto-Carrera Ab.
Saman suvun firmoja toki..
-
Niinpä... ja Ducatin omistaa oikeastaan Lamborghini.
No, Lamborghinin omistaa Audi ja Audin VAG. Ilmeisesti siis ei ihan vielä plussapisteitä Ducatin tai Lamborghinin ostamisesta. ;)
-
Jos edes Pins-pisteitä..
On muuten jännä juttu oikeasti nuo kauppakytkökset. S-ryhmältä saa bonusta jonkun autokaupan kylkiäisenä. Samoin Tokmanni antoi muutaman tonnin edun asiakkailleen Renault kaupassa. Kaveri äiti ostikin Kapturin juuri tuolla alennuksella.
-
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huhut-harley-davidsonin-ducati-kaupasta-kiihtyvat/86amK3MQ?ref=iltalehti:e518&_ga=2.117022342.1013763532.1498843775-142618257.1465133940
-
Jep.
Tästä vihjailin jo aikaisemmin:
http://www.motorcycledaily.com/2017/06/harley-davidson-reportedly-among-potential-bidders-for-ducati/
-
H-D menee jo kolmannen kerran samaan ansaan mikäli historia kolmoistaa itseään. Takkiin on tullut, ja rankasti, joka kerta.
-
H-D menee jo kolmannen kerran samaan ansaan mikäli historia kolmoistaa itseään. Takkiin on tullut, ja rankasti, joka kerta.
Lyhyt kertaus HD:n kahdesta aiemmasta kierroksesta (1960-1978 ja 2008-2009) italopyörien maailmassa:
http://www.aermacchi-world.de/history.html
Ducati on tosin paremmassa lihassa kuin edeltäjät, mutta niin on hintakin.
-
Ducati on amerikkalaisomistuksessa ollut aikaisemmin (Texas Pacific Group) eikä siitä hyvää seurannut.
-
Siitä olen ihaillut H-D:n ja Applen (puhelimet) liikkeenjohtoa, että ovat luoneet tuotteilleen aivan tolkuttoman arvostuksen ja haluttavuuden ”suuren ostavan yleisön” silmissä. Applella on 15% markkinaosuus puhelimissa globaalisti, mutta maailman puhelimista saatavasta katteesta saavat 80%. Molemmilla taitaa olla niin, että tuote on saatu niin haluttavaksi, että saadaan valmistuskustannuksiin nähden kova kate. Silti käy kaupaksi ja saatavuus on jopa niukkaa ja käytettynäkin kauppa käy, ja ilmeisen kovaan hintaan edelleen. Applen kohdalla tietty mullistivat monta asiaa maailmassa ja H-D:n ääni- ja tyylimaailma on legendaarinen.
Ducatillahan menee MV Agustaan verrattuna hyvin, mutta jotenkin olisi masentavaa jos Ducatin omiin italialaisiin perinteisiin pohjaava tekniikka, tapa toimia ja brändi joutuisi Trump -maan markkinamiesten käsiin (moni gruppolainen on käynyt Ducatin tehdaskierroksella). VW:n tapauksessahan kirjoitettiin että firma ostettiin koska yksi johtajista ajeli Ducatilla ja piti merkistä... En kokenut että Audi ja saksalainen omistus mitenkään haittasi Ducatin mainetta. H-D:n alla omissa silmissä kyllä heti laskisi hohto… Mitä lie H-D -sportteja alkaisivat pukata maailmalle. Mutta jäähän sinne sitten ne vanhat mallit (sen lisäksi että uusi SuperSport on kuin V11 LeMans -jälkeläinen...), kuten nykyisen Custom-Guzzin kohdalla…vanhat sportit ovat…siellä jossakin... ja erilaisissa tapahtumissa ihasteltavissa.
-
Tässähän tulee ilmi kaksi brändiä joita ei vaatimattomat basistin aivoni suostu ymmärtämään... Audi ja Kesko... Molemmat boikotissa...
-
To/20.7.2017
"
VW tytäryhtiö himoittu; perhe Benetton tekee tarjouksen Ducatista - HD ei ole enää mukana
Teollista omistusta omaava Benetton perhe haluaa voittaa tarjouskilpailun Ducatista. Heillä on kuitenkin vahvoja kilpailijoita. VW saattaa saada Ducatista noin miljardin. Finanssipiireissä puhutaan, että VW:n tytäryhtiö Audi voi laskea saavaansa 0,9-1,2 miljardia € Ducatista. Benettonien puhutaan iskeneen pöytään ensimmäisessä tarjouskierroksessa reilun miljardin. Alalta on mukana intialainen Eicher Motors, johon kuuluu perinteinen merkki Royal Enfield ja Bajaj Auto. Moottorikelkkavalmistaja Polaris USA:sta on jo heittänyt lusikan nurkkaan (lopetti myös 18 vuotta sitten ostamansa Victor moottoripyörämerkin). Toivoa elättelevät myös Finanssi-investoijat Bain Capital, CVC, Advent and PAI ja italialainen InvestIndustrial, joka itse möi Ducatin Audille 2012, 860 miljoonalla. Benetton saattaisi myös lyöttäytyä lopulta muiden investojien kanssa yhteen, arvelevat useammat sisäpiiriläiset.
Ducati on jalokivi
Toimeksisaanut investointipankki Evercore voisi valita todennäköisimmät tarjoajat jo viikonloppuna. Harley Davidson ei ole mukana joukossa. Amerikkalaiset olivat tutustuneet Ducatiin, mutta säikähtivät korkeaa hintatasoa. Ducati saavutti viimevuonna 731 miljoonan liikevaihdon ja 100 miljoonan operatiivisen tuloksen. Vaikutusvaltaiset VW:n työntekijöiden edustajat katsovat myyntiä kriittisesti: ”Ducati on jalokivi”, jonka VW on nostanut hyvin ylös.
"
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Familie-Benetton-bietet-fuer-Ducati-article19947541.html (http://www.n-tv.de/wirtschaft/Familie-Benetton-bietet-fuer-Ducati-article19947541.html)
kaksi brändiä joita - - aivoni suostu ymmärtämään... Audi ja Kesko
Minusta taas Audi toi lisää "luotettavuutta ja teknologiaa" italialaisten moottoripyörien Ferrariin - Ducatiin. Benetton tuntuisi mukavavammalta kuin joku "hajuton ja mauton" investoijataho.
-
Benettonin tapauksessa ei ainakaan aiheen mukainen rättikauppa tökkisi.
Saattaisi olla hyvä kombinaatio. Osta Benetton puku ja saat Ducatin kylkiäisenä.
Itse taidan olla pahasti jälkijunassa kun on jo Benetton kaapissa. Pitäisikö tulla ulos?
-
Erikoisia on omistussuhteet olleet jo pitkään.
Kauppapoliittisessa myllerryksessä summat on sitä luokkaa että pyörätehtaat on pieniä pelimerkkejä.
-
Uusia käänteitä.
https://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagen-laittoi-jaihin-legendaaristen-ducati-moottoripyorien-myynnin/ (https://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagen-laittoi-jaihin-legendaaristen-ducati-moottoripyorien-myynnin/)
-
No jo nyt on kumma... saksalaisilla ammattiliitoilla ei ole minkään valtakunnan tekemistä Ducati -perinteeseen... taitavat kiukutella koska varmaan heillä ei ollut myöskään sananvaltaa siihen että aletaan manipuloimaan dieseleiden moottorinohjausjärjestelmiä...
-
Itselläkin tuli mieleen, että kyse on hidastelusta ja jarruttelusta. Luulisi olevan Volkkarin mittakaavassa aika huono tuottoinen teollisuudenhaara.
-
Erikoiset on kuviot, en usko että mihinkään ainakaan ale hintaan Dukatista luopuisivat.
Pyörät myy kuitenkin ihan fine ja onhan ne loistavia pyöriä, millä ei nykyisin ole kyllä mitään tekemistä kauppapoliittisesti.
-
Niin sitä luultiin Buellistakin, ja uusi mallikin syljettiin maailmalle. Vaan nurin meni. Alennusmyyntiä ei tullut, vaan uusia pyöriä silputtiin ja paalattiin..
-
On tää nykyisin..
Mun pihalle saa tuoda kaikki paalausuhanalaiset pyörät.
Ei ongelmajäte maksua..