Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: vete - Marraskuu 12, 2016, 11:55:22 ap
-
Pitäis ehkä vaihtaa jarrulevyt.Oliskohan kellään kokemuksia näistä Kiinan ihmeistä.Hinta olis ainakin edullinen jos katselee Euroopan hintoja.
http://www.ebay.com/itm/1-Front-Brake-Disc-Rotor-BREVA-750-1100-1200-ABS-SPORT-ABS-1200-NEVADA-750-NORGE-/271894556396?fits=Year%3A2007%7CMake%3AMoto+Guzzi%7CModel%3ANorge%7CSubmodel%3A1200&hash=item3f4e2daeec:g:OsQAAOSw3xJVdQNc&vxp=mtr
-
Ei ole kokemusta noin edullisista levyistä.
Itse hankin Brevaani levyt täältä: https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/moto-guzzi/breva-1100/2006/
Tosin mallisto on muuttunut. Nyt valintani olisi tämä: https://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/moto-guzzi/breva-1100/2006/ebc-pro-lite-floating-disc-ebc-md859/
Silloin aikoinaan kun laitoin "piparilevyt" niin jarrupaloja kului enemmän ja levyt kuluivat raidallisiksi.
Kiinasta nuo Stormin levytkin tulevat vaan ei voi olla varma.
Vaikka Stormin luettelossa ei 1200 Brevan kohdalla ole tuotteita juuri lainkaan niin 1100 osat sopivat.
Liitekuvassa näkyy miten levy ei ole ihan sellainen kuin pitäisi eli yksivärinen vaan onkin raidallinen. Jarrutusteho on ihan kohtuullinen mutta alkuperäisessä levyssä oli parempi. Kunnes kului ohueksi.
-
Moottoripyörä.orgin puolella paljonkin keskustelua aiheesta.
-
Joo, aika lottoo tuntuu olevan saako hyvät vai huonot.Mutta ei siinä hirveetä tappiota tulis että ehkä keväällä kokeilen.
Kyseessä on Norge joten käytän alla olevaa konstia Absin suhteen.
https://www.motointernational.com/service/michas-2-valve-norge-front-brake-replacement-option
-
Omaa nykertämistäni asian osalta: http://www.motomatti.fi/2012/08/moto-guzzi-breva-1100-etujarrulevyjen.html
Erikoisen kokoista kuusiokoloavainta tarvitaan mutta muutoin metodit ovat normaaleja asennusjuttuja. Keskivahva ruuvilukite on myös tarpeen.
Nopeus/ABS -anturista on hyvä hoitaa metallipöly pois. Anturi on magneettinen ja siihen tarttuu kaikenlaista ylimääräistä.
-
Omaan varmaan tullee Kiinan brakingit kun nuo aidot Brembot loppuvat. Toinen on alle rajan ja ajan sillä tasan niin kauan että menee kieroksi tai jotain.
-
Omaan varmaan tullee Kiinan brakingit kun nuo aidot Brembot loppuvat. Toinen on alle rajan ja ajan sillä tasan niin kauan että menee kieroksi tai jotain.
Seuraa myös levyn rei'istä tai reunoista lähteviä hiusmurtumia. Ohuen levyn massa kun kuumenee äkimmin kuin paksumman. Lämpövaihtelu voi aiheuttaa materiaalissa haurautta.
-
Tämä onkin testi. Seurailen levyn kuntoa ja katson milloin alkaa vaikuttaa ohuus.
-
Taitaa käytännössä moni ajaa alle min merkintöjen levypaksuuksilla.
Itselläkin molemmat etulevyt on hieman alle, takana uusi.
Bremboja kaikki.
Kustannuskysymyksiä ja vaikuttaa ettei mitään ongelmia hieman ylikulutettunakaan ole kunhan muuten kunnossa.
-
Joskus kauan sitten posliini levyjä mittaili tien varressa muovisella työntömitalla. Kyllä nauratti.
-
Siitä keskiöstä voi hioa sen vähimmäismitan pois niin saa mitata sydämensä kyllyydestä millä vaan..