Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: @ - Lokakuu 31, 2016, 15:56:00 ip

Otsikko: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Lokakuu 31, 2016, 15:56:00 ip
Löytyisikö palstalaisilla hyviä vinkkejä vanhasta kunnon nyrkkipajasta tms., jossa voisi kätevästi teettää pieniä hitsaus- ja sorvaushommia. Pitäisi sorvata ja hitsata kiinnikkeitä jalkatappeihin ja lokareihin sekä hitsata rälläköity swingi umpeen. En ole näitä hommia joutunut ennen teetättämään, joten omat tietoni hyvistä ja kustannustehokkaista paikoista ovat olemattomat. Talonrakennuksesta olen oppinut, että tunareita on maailma pullollaan. :)
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 31, 2016, 18:41:08 ip
Norsa oy Nurmijärvellä lienee sellainen paja mitä haet. Mitä siellä ei tehdä ei juurikaan tarvita.
http://www.norsa.fi/
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 31, 2016, 20:45:17 ip
Bomber foorumilta voisi löytyä hyvin suosituksia.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 31, 2016, 21:43:10 ip
Lainaus
hitsata rälläköity swingi umpeen
Tuossa pitääkin olla tarkkana koska pitkittäiset hitsaussaumat aiheuttavat kardaanitunnelin taipuman sisäänpäin. Svingi pitää tukea niin että ilmiötä ei synny. Asiansa osaava hitsari vetää sauman tigillä ja silloin taipuma on mahdollisimman pieni kun homma tehdään oikein. Voi tarvita tukemisen sopivaan alustaan. Kuinka iso se väistö on pituudeltaan?

Osat pitää olla puhtaat öljystä ja muusta liasta ennen hitsausta hitsausalueen lähistöltä.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Lokakuu 31, 2016, 21:52:48 ip
^Kyllä siihen 10 cm pitkä mutka tulee. 150/90 rengaskin on jo 13,5 cm korkea. Uusi hitsattava seinämä jää vain parin millin päähän kardaaniakselista. Swingiähän voi siirtää oikealle muistaakseni 5-7 mm koneistamalla laakereiden säätöruuvit. Lisäksi pitää rälläköidä pala pois rungon alaosasta, että swingi pääsee liikkumaan. Onkohan tällaisia virityksiä tehty Suomessa paljonkin?
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 31, 2016, 22:09:31 ip
Olen itsekin syyllistynyt moiseen siirtoon mutta en sitä niveltä rasittanut ihan noin isolla sivusiirrolla. Jos levittää vanhempaa Californiaa niin esimerkiksi Stonen takasvingi on valmiiksi leveämpi. Kumpaa mallia levität, lyhyellä nivelellä vai pitkällä nivelellä varustettua haarukkaa?
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Lokakuu 31, 2016, 22:22:55 ip
Tarkoitat lyhyellä ilmeisesti Calin "perinteistä" swingiä. Tästä on kyse. Toki Stonen valmiiksi leveä swingi olisi takoituksiini parempi, siinähän sopisi 4,25 vanne ilmeisesti pyörimään valkiona. Oma Guzzi-tietämykseni päättyy vuoteen 2003, josta lähtien pyörä on seisonut osittain purettuna tallissa muistuttamassa kesken jääneestä customointiprojektista. Hieno pyörä mutta tarvitsee runsaasti rälläkkää päästäkseen vielä tien päälle. :)

Vaikea sanoa miten murrosnivel suhtautuu muutoksiin. Yksi asia, jota en ole vielä ratkaissut on murrosnivelen keskittäminen samaan linjaan vaihteiston akselin kanssa. Moottori täytyy laittaa takaosastaan hieman vinoon, mutta tarkka mittaaminen lienee arpapeliä.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 31, 2016, 23:09:29 ip
Onkos tuolla sivuttaissiirrolla niin suurta merkitystä. Sama kai se on mihin suuntaan se kardaani on mutkalla; sivulle vai jouston suuntaan.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 01, 2016, 09:48:06 ap
Onkos tuolla sivuttaissiirrolla niin suurta merkitystä. Sama kai se on mihin suuntaan se kardaani on mutkalla; sivulle vai jouston suuntaan.
Tästä on joskus kiistelty mutta eiköhän päätös ollut että hieman murtoa joka suuntaan on hyväksi nivelelle. Mutta rajansa siinä lienee jos lyhyelle matkalle paljon murtoa laittaa.

Rungossa on "kupit" svingin puolella olevien laakeripesien suojaksi. Lisäksi alapuolella rungossa oleva poikkiputki on litistetty siltä kohtaa jossa kardaanitunnelin nivelen kohdan paksunnos heiluu. Lähinnä kumipalkeen takapään kohdalla.

Akselipulteilla voi siirtää takahaarukkaa sivusuunnassa muutaman millimetrin. Jos siirtää reilusti oikealle niin lukitusmutterin alle joutunee laittamaan aluslevyn. Vanhemmassa kalustossa akselipultin kierre on muistaakseni hienokierre 1mm:n nousulla ja halkaisija 20mm. Uudemmissa isompi. Ikävä kierre tehdä sorvilla mutta onnistuu kyllä.

Haarukan sivuun asettamista voisi kokeilla pelkällä haarukalla kiristämällä vasen akselipultti niin pitkälle että oikella haarukan laakeripesä alkaa ottamaan kiinni runkoon. Siitä milli takaisin niin on toimintavälystä jäljellä. Samalla näkee kumipalkeen haittaamatta paljonko on nivelen kohdalla murtoa vaihdelaatikon takaosan suhteen.

Moottorin ja vaihteisto kääntäminen rungossa vinoon niin että kardaanin lähtö on enemmän oikealla on jo tehty aikanaan malleissa Daytona ja Centauro. Niissä on siis runko suunniteltu hiukan vinoksi. Tonti-rungon muuttaminen siten että moottoria ja vaihteistoa kääntäisi vinoon lienee aikamoinen homma. Menee monta osaa uusiksi. Mutta jospa siirtäisikin koko pakettia vain oikealle? Se edellyttäisi rungon levittämistä oikealle eli ainakin alapään poikittaistuet pitäisi katkaista (joita ei montaa ole) ja laittaa siirron mittaiset holkit moottorin ja vaihteiston kiinnityspultteihin vasemmalle. Korvakkeethan ovat lattarautaa joten niiden taivuttaminen ei suuria vaadi. Vaihteiston päällä sijaitseva rungon tukilevy menisi uusiksi. Yleensähän se vaihdetaan muutenkin jämäkämpään ja paksumpaan alumiinilevyyn jossa on tarkat pultinreiät.

Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 01, 2016, 12:18:53 ip
Tontissa vaatisi aika tarkkaan tehdyt vinopäiset offset-rikat kiinnityksiin. Käytännössä mahdoton sitenkään tehdä, teoriassa kyllä.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Marraskuu 01, 2016, 16:26:16 ip

Rungossa on "kupit" svingin puolella olevien laakeripesien suojaksi. Lisäksi alapuolella rungossa oleva poikkiputki on litistetty siltä kohtaa jossa kardaanitunnelin nivelen kohdan paksunnos heiluu. Lähinnä kumipalkeen takapään kohdalla.

Akselipulteilla voi siirtää takahaarukkaa sivusuunnassa muutaman millimetrin. Jos siirtää reilusti oikealle niin lukitusmutterin alle joutunee laittamaan aluslevyn. Vanhemmassa kalustossa akselipultin kierre on muistaakseni hienokierre 1mm:n nousulla ja halkaisija 20mm. Uudemmissa isompi. Ikävä kierre tehdä sorvilla mutta onnistuu kyllä.


Moottorin ja vaihteisto kääntäminen rungossa vinoon niin että kardaanin lähtö on enemmän oikealla on jo tehty aikanaan malleissa Daytona ja Centauro. Niissä on siis runko suunniteltu hiukan vinoksi. Tonti-rungon muuttaminen siten että moottoria ja vaihteistoa kääntäisi vinoon lienee aikamoinen homma.

Minulla on jo koneistetut akselipultit tätä tarkoitusta varten jossain tallessa. Toivottavasti ei kuitenkaan liian hyvässä tallessa. :) Olen ne aikoinani hommannut Saksasta. Swingiä pitäisi voida siirtää oikealle niin paljon, että ottaa kiinni laakeripesän "suojakuppiin". Kupista voi puolestaan rälläköidä palan pois, jotta swingi pääsee liikkumaan ylös-alas.

Moottorin siirtäminen vinoon ei ole ongelma, koska alarunko on irtonainen. Oikeanpuoleisen alarungon ja varsinaisen rungon väliin vain sopivan kokoinen pusla kuten myös vaihteiston alla olevan kiinnityspultin ja vasemmanpuoleisen alarungon väliin. Rungosssa olevia vaihteiston yläpuolisia kiinnitysreikiä voi vähän suurentaa jos ne ahdistavat. Rungolle ei moottorin etupäässä tarvitse tehdä mitään. Swingiä voi siis siirtää 5 mm oikealle, jolloin vaihtamalla keskiö hieman leveämpään ja pinnaamalla vanne lievästi offsettiin vasemmalle, pyörä on keskellä runkoa tai joitain millejä keskilinjan vasemmalla puolella riippuen halutusta rengaskoosta. Rälläköimällä swingi saadaan Calissa 3-5 mm lisää tilaa oikealle. Renkaasta ja vannekoosta riippuen 160-170 leveä rengas pitäisi sopia pyörimään Calin swingissä.

Näillä konsteilla asentelevat Guzzeihin leveämpiä takapyöriä Saksassa (kuvassa on uudemman mallinen swingi mutta sama periaate kuin Calin swingin kanssa).
http://www.mandello-cycles.de/html/breitreifenumbau.html

Le Mans 4:n swingissä 5" vanne:

http://www.mandello-cycles.de/html/strada_speziale.html
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: LeCa - Marraskuu 02, 2016, 09:26:42 ap
Tomi's Custom Carage.
Ei ole iiiihan pääkaupunkiseudulla  :D, mutta kannattaa käydä vaikka nettisivua vilkaisemassa.
Löytyy kuvia Guzzin runkomuutoksista yms.
Myös alumiini taipuu ko. pajalla varsin nätisti.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 10:38:07 ap
Tomi's Custom Carage.
Ei ole iiiihan pääkaupunkiseudulla  :D, mutta kannattaa käydä vaikka nettisivua vilkaisemassa.
Löytyy kuvia Guzzin runkomuutoksista yms.
Myös alumiini taipuu ko. pajalla varsin nätisti.

Ei tainnut olla kuin facebook sivut? En siellä ole, niin en paljoa näe. Mielenkiintoisen kuuloinen paja.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: LeCa - Marraskuu 02, 2016, 12:14:13 ip
No halvattu! Kyllä se pitäisi mennä ihan googlella sisään ja tuolla nimellä. En edes kokeillut facebookkia.
Tuossa on vielä se osoite. En varmaankaan saa sitä sillai nätisti "upotettua", että aukeaisi ihan suoraan mutta kopioimallahan se onnistuu.
http://tomiscustomgarage.com/garage/index.htm

Onnistuhan se! Hyvä minä!   :o

Etusivun etualalla oleva TT 125 RR on Tomin (Anttila) satapiikki Suzukista tekemä. Siis kone Suikista. Rungossa taitaa olla osin Tunturi Sporttia. Kaikki alumiinihomma Tomin naputtelemaa. Myös kate. Tuo laite on hänen omansa.
Takana oleva Norton on Imatran suunnalla.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 12:18:41 ip
Nyt näkyy. Hyvältä näyttää!
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Marraskuu 02, 2016, 12:18:57 ip
Tomi's Custom Carage.

Vaikuttaa hyvältä paikalta ainakin swingin levittämisessä. Leveämmälle takapyörälle on näemmä tehty tilaa:

(http://tomiscustomgarage.com/garage/galleria_pyorat/pyo_guzzihaarukka.jpg)

Leveämmän takapyörän myötä Calissa menee myös takalokari ja rungon takaosa uusiksi. Ensin olin aikeissa levittää runkoputkien väliä mutta luovuin ajatuksesta, koska 175 mm lokari sopii vielä sinne ja onnistuin löytämään mieleisen Saksasta:

(http://www.lottermanns-bikes.de/media/images/popup/RL909150_r.jpg)

175 mm riittää niukin naukin leveämmälle takapyörälle. Runkoputket on tarkoitus katkaista takaiskareiden yläkiinnityksen jälkeen ja takaiskareiden yläkiinnitys uusia, koska niillä kiinnitetään myös uusi lokari ja sen kiinnikkeet runkoon. Vanhat kiinnikkeet on hitsattu runkoon kiinni, joten en tiedä onnistuuko niiden irroitus iman suurempaa tuhoa rungolle. Ne pitäisi saada suhteellisen siististi irti ettei projekti laajene tarpeettomasti  kuten kävi kerran aikaisemmin. Yritän tässä vielä hillitä rälläköintihimojani, jos vaikka Motomatti keksii jonkun syyn, miksei homma onnistuisi. ;)



Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: egon - Marraskuu 02, 2016, 12:21:47 ip
Jos moottorin kääntää vinoon, niin kai siinä hiukan kiinnitysreikien sovitukset alkavat ahdistamaan. Senhän täytyy mennä runkoon nähden hiukan kuin korttipakan yhtä korttia kääntäisi pakassa. Neljä pistettä on silloin eri kohdassa kuin ennen kääntämistä sekä pituus- että poikittaissuunnassa. Kun moottori/vaihteisto -yhdistelmässä kiinnitysreikien paikat on jokseenkin kiinteät, täytyy rungon puolelta löytyä joustoa/väljyyksiä että osat saa sopimaan yhteen. Jos osat kirraa yhteen vinoon hiukan voimaa käyttäen, pystyy vaihteiston alla oleva leveä korvake joutumaan sellaiseen kiristykseen, että se saattaa jossakin vaiheessa murtua kun runko joutuu tiukassa paikassa hiukan sujumaan. Oikeaoppisesti tuo kääntö pitäisi kai tehdä niin, että moottorin petiputkien korvakkeiden asentoja muokataan tai sitten tehdän kokonaan uudet putket, uusi asento huomioonottaen. Joku 15 millimetrin käännös vaihteiston perään ei vaikuta käytännössä yhtään mitään painopisteen sijaintiin eikä pilaa pyörän outlookiakaan dramaattisesti.  
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 13:10:58 ip
Tätä tuolla eilen kirjailinkin, jos siis halutaan kampiakselilinja vinoon pituusakselin suuntaan, on edessä älytön urakka. Onko sitten järkevä työ saavutettuun hyötyyn nähden.
Saksalaiset rihtaavat takavanteen offsettiin vasemmalle ja sovittavat siten jopa 180 takaläskin haarukkaan (esim Dynotec). Pyörät eivät mene enää samaa linjaa, mutta veikkaan että Guzzin tekniikalla tehden lienee aika sama onko takapyörä 10mm pois etupyörän keskilinjalta. Ei varmaan juuri tunnu.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: LeCa - Marraskuu 02, 2016, 13:49:08 ip
Siinä TCG:n (Tomi's Custom Garage) projektikuvissa on Moto Guzzi Le Mans Café project.
Lopputekstinä "... Pajalta metallivalmis cafe racer asiakkaalle lopputöille ..."

Heh! Laite seisoo eräänkin tyypin kotimökin peräkamarissa vartoomassa niitä "asiakkaan lopputöitä ..."   :'(

No on siinä taas pientä virettä laitteen ympärillä ollut. Lähinnä vannehommien suhteen tässä vaiheessa. Ei ole erityisemmin intoa lähteä noilla orkkiksilla 16/18 " pyörillä eteenpäin.

Pinnapyörät siinä on kaikotellut mielessä, mutta ostin tässä hiljan pois kuleksimasta myös sen TTT:n vinkkaaman (Nettimoto) Guzzi café projektín. Oli myynnissä ihan kotikulmilla. Siinä tuli mukana ne 80-luvun alun tyylikkäät valupyörät. Pesee ulkonäössä mennen tullen nuo -87 mallin puikkopinnaiset. (mun mielipide ...)

Eli niitäkin voisi ajatella. Tosin jonninverran kapoisemmat kuin ne Lempparin orkkisvanteet, mitkä nekään eivät olleet kovin leveät. 130 millinen takarengas. Edessä 110, jos oikein muistan. Taitaa olla SP:n vanteet nuo kaupassa tulleet ja käsittääkseni lähinnä neljätuumaiselle takarenkaalle. Tuleeko ongelmaa laittaa sellaiselle esim. satakolmekymppinen? Itsellä ei mitään käsitystä asiasta.  
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Marraskuu 02, 2016, 14:27:35 ip
Jos moottorin kääntää vinoon, niin kai siinä hiukan kiinnitysreikien sovitukset alkavat ahdistamaan. Senhän täytyy mennä runkoon nähden hiukan kuin korttipakan yhtä korttia kääntäisi pakassa. Neljä pistettä on silloin eri kohdassa kuin ennen kääntämistä sekä pituus- että poikittaissuunnassa. Kun moottori/vaihteisto -yhdistelmässä kiinnitysreikien paikat on jokseenkin kiinteät, täytyy rungon puolelta löytyä joustoa/väljyyksiä että osat saa sopimaan yhteen. Jos osat kirraa yhteen vinoon hiukan voimaa käyttäen, pystyy vaihteiston alla oleva leveä korvake joutumaan sellaiseen kiristykseen, että se saattaa jossakin vaiheessa murtua kun runko joutuu tiukassa paikassa hiukan sujumaan. Oikeaoppisesti tuo kääntö pitäisi kai tehdä niin, että moottorin petiputkien korvakkeiden asentoja muokataan tai sitten tehdän kokonaan uudet putket, uusi asento huomioonottaen. Joku 15 millimetrin käännös vaihteiston perään ei vaikuta käytännössä yhtään mitään painopisteen sijaintiin eikä pilaa pyörän outlookiakaan dramaattisesti.  

Ei moottoria tarvitse kääntää kovin paljoa, riittää kun kääntää saman verran kuin swingiäkin saa siirrettyä oikealle. Kuten liitteenä olevasta kuvastakin näkyy, moottori/vaihteisto on taka/yläosastaan kiinni vain noilla neljällä pultilla, joiden kiinnitysreikiä voi viilailla. Alarunkoahan voi sivuttaissuunnassa siirtää myös oikealle.

Kuten edellä on jo todettu, ei vanha Guzzi ole moksiskaan pienistä epäsäännöllisyyksistä kuten takapyörän sijoittamisesta hieman keskilinjasta poikkeavasti. Enemmänkin on kysymys ulkonäköseikoista. Esim. 180 rengas on jo niin paljon vasemmalla, että sen huomaa. Se ei myöskään sovi enää orgisrunkoon, jonka sisämitta on 175 mm.  150/160 renkaan saa puolestaan jo lähes keskelle, korkeintaan 2 mm vasemmalle. Sitähän ei edes huomaa kukaan.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Marraskuu 02, 2016, 14:42:43 ip
Taitaa olla SP:n vanteet nuo kaupassa tulleet ja käsittääkseni lähinnä neljätuumaiselle takarenkaalle. Tuleeko ongelmaa laittaa sellaiselle esim. satakolmekymppinen? Itsellä ei mitään käsitystä asiasta.  

Vanteistahan löytyy kokomerkintä. Kullekin vanteelle sopivat rengaskoot löytyvät puolestaan vaikka tuolta:

http://www.mpblogi.com/moottoripyoran-rengasvanne-taulukko/
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 15:57:06 ip
180 Tontissa

(http://www.dynotec.de/bilder/2V-2010/DSC00201.JPG)

(http://www.dynotec.de/bilder/2V-2010/DSC00207.JPG)

(http://www.dynotec.de/bilder/2V-2010/DSC00223.JPG)

(http://www.dynotec.de/bilder/2V-2010/DSC00197.JPG)


Takahaarukka on toki spesiaaliosa. Ja kardaani on avonainen.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: LeCa - Marraskuu 02, 2016, 15:57:33 ip
Oukkei. Hyvä. Kiitoksia. Tuolla lapulla on hyvä suunnistaa ja pohtia eteenpäin.

Herkullisen näköisiä kilkkeitä tuossa TTT:n kuvassa.  :P
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: @ - Marraskuu 02, 2016, 17:46:54 ip
180 Tontissa

Tuossa taitaa rengas olla aika keskellä kun on avokardaani. Onko lemppari 4:n swingistä modifioitu?

Minkähän kokoinen vanne/rengas sopii uudenpiin Calin swingeihin, siis niihin jossa on kardaani ja murros samassa paketissa?
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 18:01:30 ip
Tuon Lempparin haarukka oli irrallaankin joskus kuvattuna, mutten tähän hätään löytänyt.

Uudempaan menee ilman muutoksia 150 millinen kumi.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 18:06:03 ip
Tässä näkyy irrallisena haarukka.

(http://www.dynotec.de/bilder/2V-2009/2009-11a.jpg)
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 02, 2016, 20:19:21 ip
Oikein kivoja kilkkeitä kuvissa. Runkoon on emäputken taa saatu jäykkyyttä ja huohotustilavuutta samalla lisärakenteella.
Perän reaktiotangon etukiinnike on kätevästi "akkutelineen" oikeassa takakulmassa. Takajarrun vastaava kiinnitys ei ole näkösällä.
Vaikka avokardaanilla on tehty tilaa niin näyttää että takarengas on hiukan vasemmalla.
Jos 160 mm leveä rengas riittää niin sen saa sopimaan tuolla ratkaisulla todennäköisesti keskelle.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 20:52:05 ip
Jarrutaaki näkyy tuolla ylemmässä kuvassa, missä on rullaava runko.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: GMies - Marraskuu 02, 2016, 20:53:06 ip
Ehkä kannattaisi tehdä  riittävästi tilaa vielä ...  :D

(http://www.officinerossopuro.it/wp-content/uploads/2012/11/slide_rossopuro.jpg)
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: Pekka - Marraskuu 02, 2016, 21:04:52 ip
Joku "nopeusmittarin vaijeri" kardaanina :o Vai millä saa niveliin jonkinlaiset järkevät kulmat?
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 02, 2016, 21:27:57 ip
Yhteen V-Maxiin tehtiin niin että käytettiin kahta kardaaniakselia peräkkäin että saatiin yksipuoliseen svingiin 360 rengas. Niveliä kun on riittävästi niin voi voiman siirtää monenkin mutkan taa.
Nyt yksi kaveri laittaa etupyöräksi 360:sen ja taakse kaksi älyttömän leveätä auton rengasta rinnan. Kaikkea voi tehdä. Onko se järkevää niin en ole lainkaan varma mutta näyttelyihin kelpaa.....
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 21:31:38 ip
Älytön offset takavanteessa. Tuossa Guzzissa siis.
Otsikko: Vs: Nyrkkipaja pääkaupunkiseudulla hakusessa
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 02, 2016, 21:32:45 ip
Yhteen V-Maxiin tehtiin niin että käytettiin kahta kardaaniakselia peräkkäin että saatiin yksipuoliseen svingiin 360 rengas. Niveliä kun on riittävästi niin voi voiman siirtää monenkin mutkan taa.
Nyt yksi kaveri laittaa etupyöräksi 360:sen ja taakse kaksi älyttömän leveätä auton rengasta rinnan. Kaikkea voi tehdä. Onko se järkevää niin en ole lainkaan varma mutta näyttelyihin kelpaa.....

Finnbikersin foorumilta löytyy myös Rezin intruder jossa oli tuplanivelet kardaanissa.