Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: jAgo - Elokuu 17, 2016, 21:44:17 ip
-
Jotta ei menisi vain "vanhojen" rakentelun muisteluun aika, niin päätin tehdä myös 2000-luvun Moto Guzzi
pyörästä Cafe Racerin.
Ei muuta kuin Grison kimppuun ja pikkumuutoksia.
Kyllä tuosta uudestakin Guzzista kahvilapyörän saa ;D
Uusi perheenjäsen siis Scuderia 59 Cafe Guzzeihin 8)
-
Tuo numerolätkän alla oleva vekki / ritilä taitaa liittyä pakoputkiin?
Muuten hyvä, mutta se vain pisti vähän silmään, kun on eri tavalla toteutettu kuin normisti. Ne on harvemmin kaksikerroksisia...
-
2000- luvun Guzzeja on harvemmin kutsuttu kilpapyöriksi, busseiksi sitäkin useammin ;)
Cafe Racer kulttuuri on lähtenyt Englannista, joka on tunnettu punaisista kaksikerroksista
"double decker" busseistaan. Kun olen vielä nuorena katsonut " Mennään bussilla" sarjaa niin siitähän
tämä sitten lähti :D :D
Teknisesti tuo kaksoisperä toimii takaspoilerina ja antaa pitoa jatkuvasti sutivalle takapyörälle ;D
Omaan silmään tuo ratkaisu kanssa oli aluksi hieman outo, mutta silmä tottuu, silmä tottuu.
Syynä tuohon on Grison takavalon muotoilu, joka rajasi valikoimaa.
Halusin kuitenkin niin, että muutamia ruuveja irroittamalla se on helppo poistaa.
Tällöin on mahdollista tehdä Grisosta taas kahden istuttava vakiopenkillä tai laittaa sivulaukku
telineet kiinni ja niiden päälle majoituskama pussin.
Monikäyttöisyys ajoi ehkä tällä kertaa ihannemuotoilun ohi.
Tuo sama ratkaisu on muuten käytössä Griso Cup pyörissä.
https://www.youtube.com/watch?v=vKHwhFZ5FXM
-
No niin, nyt on saatu vuoden kestävät rakennusmies, sähkömies, putkimies, kivimies ja puutarhuri hommat siihen malliin että voi taas siirtyä "motosportin" pariin ;D
Taas täytyy heti aluksi myöntää olleensa "väärässä" eli ei tuo silmä tuohon kaksikerrosratkaisuun tottunut,
vaikka vuoden päivät sitä on katsellut.
Päätin siis tehdä jotain jolla silmää voisi hämätä.
Automiehiltä oli jäänyt mustaa teippausteippiä yli sopiva palanen ja päätin sitten tehdä Grisoon uuden takalokasuojan.
Ei muuta kun sopiva palanen aloituspaikkaan. Lämpöpuhaltimella hieman lämpöä ja venyttelyä. Siinä mielessä "kiitollista" käsiteltävää tuo teippi että voi liimata ja irrottaa, taas liimata ja irrottaa kunnes saa kelvollisen lopputuloksen aikaan. Ei siis tarvitse kerralla onnistua. Terävällä veitsellä
sitten reunat leikaten kuten kirurgi. Näin siis tuo uusi takalokari syntyi edullisesti upotetulla takavalolla.
-
Nätti. Saako vielä pyytää kuvan sivulta?
-
Tuolla myös oma ketju missä kyseltiin Griso 850 :stä.
Ehkä nämä kaksi kuvaa kertoo riittävästi, että pyörästä on moneen käyttötarkoitukseen ;D
Mukaan sopii siis tarvittaessa myös telttailuun tarvittavat tavarat.
-
Nuo nykyteipit on kyllä hyviä. Niissä on ilmakanavat liimapuolella, joten kuplia on asennettaessa vaikea saada edes aikaan. Toisten liimatkin aktivoituvat vasta 24 tunnin aikana liippauksen aloittamisesta.
Kaveri juuri kuori autonsa, joka oli keskinkertaisen ammattilaisen teippaama. Piti ottaa välillä pari viikkoa taukoa, että nahka kasvoi takaisin sormenpäihin..
-
Pitää hieman lämmitellä talvea varten pikkuprojekteilla ;)
Tuli hommattua Grisoon Cafe peilit Loisilta:
https://www.louis.eu/artikel/highsider-barend-mirror-organic-black-for-left-or-right/10028566?filter_article_number=10028566&list=365620863
Kahvapainot irti. Tanko on ns umpimalli johon ei sovi tangon sisään työnnettävä peilikiristin.
Siispä alumiinista sorvaamalla sovituspala kahvapainon ja tangon väliin pelin asennusta varten. Leveys 15mm jotta jää kaasukahvalle tilaa kiertyä ja palautua turvallisesti.
Motonetistä uudet pidemmät RST ruuvit 6x70mm.
Asennuspaketti kiinni ja peilien säätöön ;D
-
Moni on miettinyt miten saada Grisoon laukut kiinni.
Ohessa oma ratkaisu:
1) Poistetaan kiinnityspisteet johon saa esim. verkkokoukut kiinni
2) Rakennetaan teline joka kiinnitettään samoihin pisteisiin ja samoilla pulteilla takalokarin yläosaan kiinni
3) Telineeseen sopivat putket, päähän sisäkierteet jotka sijaitsee toisistaan C-BOW laukkuraudan kiinnitysetäisyydellä.
Ainakin ennen noita rautoja sai ostaa irtokappaleina, muuten kannattaa valita halvin sarja josta ne hyödyntää.
4) Kootaan teline valmiiksi
5) Pujotetaan paikoilleen ja kiinnitetään
6) Laitetaan laukut paikoilleen ja lukitaan kiinni Tämä tärkeää, kerran montusta lensi laukku ilmaan. Onneksi kaveri tuli perässä ja näki mihin lensi ;D
Omat laukut on muistaakseni Krauserin Straykerit
Näin sitä saa yksin matkaaja hyvin tavaraa mukaan Grisoon.
-
Mukava nähdä asiallista työtä.
-
Ai niin, jos laukkukapasiteetti ei riitä niin niin laukkujen ja takaistuimen päälle saa tavarapussin hyvin kiinni
kiinnitysrautoihin tavaraliinalla.
Nyt mukana kulkee jo telttailuunkin tarvittavat tavarat ;D
Pyörä valmiina odottamassa Guzzi- ralliin lähtöä
-
Ihaillaanpa sitten Marjoniemessä lisää elävältä.
-
Saako nuo telineet kokonaan "pikana" pois? Jos on niin tuo on todella jees.