Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Thunder Man - Elokuu 15, 2016, 10:38:34 ap
-
Hep!
Öljypintojen tasot tarkistetaan siis vasta ajetusta pyörästä, se on selvä asia. Perän öljyntarkistuksessa swingin pitäisi kuuemma olla vaaterissa. Moottoriöljyn tarkistuksen osalta laippa laitetaan lohkon tasoon muttei jengata sisään.
Pitääkö pyörän olla tarkistettaessa ajoasennossa vai keskituella? Pitääkö vaihteiston tsekkausreijästä tulla öljyä vai pitääkö laskee niin kauan pois, ettei enää tule??
Jee, yihuomenna Norjaan, saadaan Californian kolmannelle satatonnille kilometrejä, ei tosin kovinkaan paljoa..
T.M.
-
"Moottoriöljyn tarkistuksen osalta laippa laitetaan lohkon tasoon muttei jengata sisään. Pitääkö pyörän olla tarkistettaessa ajoasennossa vai keskituella? "
Ei sivujalan varassa kyljellään, muuten ei väliä. Moottorissa öljyn ylitäyttö ei ole suotavaa, siksi mittatikku on hyvä kiertää sisään (Cali).
Vaihteiston ”tsekkausreijästä” pitää tulla öljyä ulos, mutta sitä ei tarvitse valuttaa pois. Vaihteistossa ei ole haittaa, vaikka öljyn pinta olisikin hieman yläkanttiin, paremmin yläosan hammaspyörät ja laakerit saavat voitelun.
-
Näissä on mallikohtaisia eroja, kannattaa pyrkiä tarkastamaan manuaalista.
Vaihteiston pieni ylitäyttö ei haittaa. Enempi ylitys kyllä löytää itsensä pihalle, paikasta tai toisesta.