Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: MotoJussi - Marraskuu 22, 2006, 04:35:44 ap
-
Nii, meinaako väki tehdä jotain eksoottista talven aikana?
Omaan California K-pyörääni ilmestyi / ilmestyy talven mittaan pari pientä muutosta:
* 40mm pakoventtiilit (alkuperäiset on 37mm)
* avarammat pakoröörit kanteen
* toiset tulpat kansiin ja
* reilusti lisää ahtopainetta
Jos rahhaa ja energiaa ja aikaa riittää, saattaa tulla mukaan vielä Ignitecin ohjelmoitava sytytysjärjestelmä, mutta tämä selviää talven mittaan ...
Muilla kivoja tai muuten vaan villejä suunnitelmia?
MotoJussi & California K
-
hiljaista on...
..jos kattelis luistokytkintä, kiristäis ja rasvais vaikka ketjut. iskarit vois käyttää huollossa. Venttiilin välyksiä vois tylsinä iltoina mittailla.
ob guzzi: vois vaikka uneksia cafe racerista tonti rungolla, usd-keulalla ja ruisku koneella. ja Jarruilla. :D
-
Uudet töötit pitää vissiin laittaa.
Alkuperäisistä kuuluu vain vieno piiiip.
Pitää kai laittaa myös rele niitä varten.
-
Tars talven mittaan selvittää, miksi jouduin lainaamaan mersun,peräkärryn ja kuljettajan Räyskälän kentältä mennä suvena. Vasitenkin kun toisena kaksipyöräisenä reissussa oli HDn streetrod, ja näistä kahdesta Guzzi hukkas toiminta-ajatuksensa... Ikinä en enää istu streetrodin takana. Semmoinen käy luonnon päälle.
Releet satulan alta vaihdoin kaikki ja taas pelitti, mutta edelleenkään ei ole tietoa, mikä niistä kärvähti ja miksi. Hyviä vinkkejä?
Toisaalta, olen hiukan myynti-ajatuksissakin ollut. Tasapainotuksen jälkeen V11 sport on kyllä aikalailla mukavampi peli kuin ennen painotusreissua. Suosittelen edelleen muillekin. Kone kappaleiksi ja balanssiin!
Pekka
-
Tuommoista yritän tässä talven mittaan synnyttää, kuvan laadusta kiitos nokian tuotekehittelyosastolle.
Pekka
-
Rakentelu jää vähiin. Mitä tuota valmista parantelemaan :) Nevada tuli tänään pestyä ja puunattua. Laiton peiton alle odottamaan kevättä. Akunkin irroitin, jos vaikka latailisin sitä talven aikana. Ei projekteja vireillä!
Kimmo
-
Katteita, kytkin, putken mutkia, etuvalot, takavalot, takalokari, rekkariteline, maalailua jne. Semmosta pientä tavallista.
Ei ole ainakaan talvella vapaa-ajankulutusongelmia.. :D
-
Terve Guzzipeikko,
Näyttäa tuo peräkärry aika kevytrakenteiselta. Lienee mp-käyttöön ajateltu?! Tuleeko siitä joku avolava vai katettu versio?
Kimmo
-
Kimmo kirjoitti:
Terve Guzzipeikko,
Näyttäa tuo peräkärry aika kevytrakenteiselta. Lienee mp-käyttöön ajateltu?! Tuleeko siitä joku avolava vai katettu versio?
Kimmo
Lavakoko on 1/4 osa "oikean kärryn koosta, samoin paino asettui yllättävän hyvin mittakaavaan. Tarkoitus on tehdä ihan avolava, Minun on helpompi mieltää sellainen kuviteltuun käyttööni tarkoituksenmukaisemmaksi.
Pekka
-
Tuommosen mittariston jo viimeviikolla kyhäilin kun ne vegliat on ollu ruikulla vähän väliä enkä muutenkaan niistä koskaan tykänny. Oli vaan tämä talvi näin lyhyt tälläkertaa jotenka kiiruskin tuli jotta pääsi viikonloppuna kutsittelemaan. Sievempi kiinnitysrauta on tulossa joskus kun ehtii ja viittii sen vääntää. Ja alumiinista tottakai.
Muuten on nuo talven ruuvailut vielä auki. Kone/laatikko/perä tuntuvat olevan vielä sen verran kuosissa että taitaa olla turha tekniikkapuolta tälläkertaa availla. Maalauttaa sen taas ajattelin, johan se noissa väreissä melkein koko kesän oli.
edit ja kuvan vaihto: Nyt on mittaristo valamis. Sähköt veetty. Muuten on menny uinailles koko talvi. Tallia rupeen laajentaan täs seuraavaksi. Nykynen koppi on käyny ahtaaksi.
-
Talvisesta roplaamisesta muuten...
http://humour25.free.fr/telechargement/flash/jj1/vz01.swf
-
On tyttö tainut kaatua pärrällä kun on polvessa paha arpi, aivan siis polvessa HEI katso polvea:D
-
Antsu kirjoitti:
On tyttö tainut kaatua pärrällä kun on polvessa paha arpi, aivan siis polvessa HEI katso polvea:D
Sehän on leikattu. Vaimokkeella on tuollainen yksiraiteinen rata uusi kyljessä. Äiteellä kyynärpäässä.
-
Voi juku jjp kirjoitti:
Antsu kirjoitti: On tyttö tainut kaatua pärrällä kun on polvessa paha arpi, aivan siis polvessa HEI katso polvea:D
Sehän on leikattu. Vaimokkeella on tuollainen yksiraiteinen rata uusi kyljessä. Äiteellä kyynärpäässä.
-
kiinnostuin saksan pellen virisarjasta ja ajattelin asentaa väittivät että ducatit jää ja alla 74 gt
-
RAM-kytkin pitäis laittaa ja kaikki sähköjohdot ja liittimet uusiksi. Samalla voisi maalauttaa moottorin.
(http://thumb11.webshots.net/t/59/459/9/32/46/2087932460015228991DwKSKR_th.jpg) (http://good-times.webshots.com/photo/2087932460015228991DwKSKR)
Kun nyt sais purettua edes moottorin irti... Ehkä huomenna. Tarvitsikos tuo kytkimen irroitus kaikkia niitä erikoistyökaluja vauhtipyörylän lukitsemiseen, mitä korjausoppaissa mainostetaan?
-
Ei tartte.
-
Mitään eksoottista en aio laittaa. Syksyllä kävi mielessä PC, vaan - kuten rippikoulukin - varojen puutteessa homma kesken.
Kokonaan uutta on stonga. Stoneen EV:n stonga, jotta ajoasento olisi vähän mukavampi.
Merkkivalot ja takavalo olisi tarkoitus tehdä ledeillä, jos lumisateilta ehtii...
Muuten sitä perinteistä, öljyä ja filtteriä & jarrua ja yleistä ropaamista.
-
PekkaHml kirjoitti:
Tars talven mittaan selvittää, miksi jouduin lainaamaan mersun,peräkärryn ja kuljettajan Räyskälän kentältä mennä suvena. Vasitenkin kun toisena kaksipyöräisenä reissussa oli HDn streetrod, ja näistä kahdesta Guzzi hukkas toiminta-ajatuksensa... Ikinä en enää istu streetrodin takana. Semmoinen käy luonnon päälle.
Releet satulan alta vaihdoin kaikki ja taas pelitti, mutta edelleenkään ei ole tietoa, mikä niistä kärvähti ja miksi. Hyviä vinkkejä?
Wanhan ketjun nostatusta:
En tiiä sportin releiden paikkaa ja järjestystä mutta sen kerran ku tuo mun lehmä hyyty tienposkeen niin vika oli juur tuossa oikeelta laskien ekassa releessä. Sekun menee mykäksi niin eipä oo kipunaa tulpalla. Se on onneksi ainakin tuossa kalissa vaihtokelepoonen vaikka rääkän releen kanssa että ei siinä matkalle jää vaikka se pimeneekin. Kait ne vanhuuttaan mykistyy, en tiiä. Toisilla releillä on enempi ainakin töitä kun toisilla, ei varmaan oo pahasta niiden paikkoja joskus vaihdella.
-
Niinpä, ihmeellisiä on releet. Nyttemmin aion pitää ...tana koko satsin vaihtoreleitä matkassa. Maksaa jotain vitosen nurkilla kappale. Aina ei ole saatavilla mersuja ja peräkärryjä. Muuten pitäs ryhdistäytyä ja katella, mihin tuli sportti syksyllä varastoitua. Talvi loppuu kohta.
-
-Juuri sain viimeisimmät sähköasennukset tehtyä. Otin akulta virran, asensin releen joka saa ohjauksen eräältä virtalukon takaiselta navalta, laitoin pienen jakorasian jossa 4kpl sulakkeita, tälle rasialle siis 2,5 mm²syöttö tuon releen kautta. Jakorasiasta (10A sulake) syöttö, lisävaloille (oman releen kautta), kahvanlämmitimille (15A sulake) ja TomTom Riderille (2A Sulake), yksi sulakepaikka jäi vielä varalle.
-Puhaltelin paineilmalla kahvakumit irti ja liimasin kahvanlämmittemet kinni ja taas paineilmalla kumit paikoilleen, sitten johot kiinni ja lämmöt päälle, toimii.
-TomTomin asennus tyssäsi siihen, kun sain telineen kiinnitettyä tankoon ja aloin sievästi kääntään näyttöä oikeaan katselukulmaan, kuului pieni rapsaus ja näyttö jäi käteen, teline halkesi keskeltä. Voimaa ei tarvinnu ollenkaan, kun pallonivel oli vielä aivan löysällä, kaikki neljä pienten ruuvien kinnityskohtaa oli murtuneet poikki. Varmaan kiinalaisille sattunut asennuksessa kömmi tai vedetty ruuvit liian kireelle jolloin kohdat murtuneet, pitänee kysellä takuun perään.
-Tuli laitettua uusi takavalosarja pyöreillä lampuilla ja -vilkuilla samoin pyöreät vilkut eteen. Entiset kanttivalot (ehjät ja siistit) vois tietysti myydä, käyvät myös Cali II:seen.
-Moottoriöljyt ja suodatin vaihettu uusiin.
-Svingi on purettuna ja kardaanin laakeri irrotettuna, ristikon kaula oli kulunut 0,15mm pieneksi ja laakerin reikä 0,1mm isoksi. Taas ihimetellään millä sen vian sais lääkittyä.
jaatkuu....
t Rauno
-
Kardaanin laakerista ...
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/laakeri.html (http://www.kolumbus.fi/koivupiha/laakeri.html)
Elikkä lukkorenkaan kun korvaa toisenlaisella kiinnitystavalla, niin ristikon ja laakerin voi niputtaa yhteen vaikkapa hitsaamalla. Ei tarvitse luottaa laakerin reiän ja ristikon kaulan väliseen tiukkaan sovitukseen. Tuossa esimerkissä käytettiin lukitetta.
- JuhaV
-
Heps
Valitettavasti minä olen jo kokeillut niin tiukat (0,03mm krymppi) sovitteet kuin liimalukituksetkin, eikä se laakeri vaan pysy sillä ristikon navalla, aina se vaan haluaa pyöriä siita välistä!!!!! Konepajahommissa yli 30v toimineena en kyllä lähtis tuhoamaan laakeria hitsaamalla, ja tuskin italiaanotkaan ovat tarkoittaneet sitä hitsattavaksi, vielä uskon että joku konsti täytyy olla jos jollakin muulla kestää.
t Rauno
-
Laitoin 30mm.raiserit classicin ohjaustankoon. Aika paljon muuttui, mutta ei ajamatta voi arvella onko hyväx. Palataan ens kuussa aiheeseen!
-
Niinpä, ihmeellisiä on releet. Nyttemmin aion pitää ...tana koko satsin vaihtoreleitä matkassa. Maksaa jotain vitosen nurkilla kappale.
Relesarja guzziosina 180e. Kannattanee harkita tarvikeosien käyttöä.