Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Elokuu 08, 2016, 18:27:08 ip
-
Selvittelin asiaa. Homma oli helppo parannella. Löytyi selviä vuotopaikkoja jotka korjaantuivat helpoin menetelmin. http://www.motomatti.fi/2016/08/california-1400-sivulaukkujen-tiiveys.html
-
Moi,
Omasta pyörästä laukut vuotavat myös.
Aikomus on ollut, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi, tutkia tarkemmin.
Nyt ei tarvitse, kun mm on hoitanut tutkimisen ja ohjeistuksen, kiitos!
t. Kimmo
-
Kiitos itsellesi vakionopeussäätimen parannuksesta!
http://www.motomatti.fi/2016/08/california-1400-vakionopeussaatimen.html
-
Noiden laukkujen tiivistys puhuttaa myös ulkomailla. Tiivisteen mitta voi olla mitä tahansa. Tässä esim on täydennetty jatkosta silikonilla.
http://guzzicalifornia.forumcircle.com/viewtopic.php?t=291 (http://guzzicalifornia.forumcircle.com/viewtopic.php?t=291)
-
Mikä näiden pakkien valmistaja on? Sama vikahan vaivasi Norjalaisten omistajia taannoin.
-
Moi,
Tuli nyt tutkittua omaa laukkua tarkemmin. Minun pyörässäni laukun vuotokohdaksi paljastui laukun liitossauma.
Ruutalla laitoin vettä saranakaulukselle ja se lorotti tuosta merkitystä saumasta laukun sisälle.
Myös minulla nuo motomatin mainitsemat kohdat potentiaalisia, mutta tämä sauma vuoti selkeästi.
Se pitäsi tilkitä jollakin elastisella massalla. Joku silikonityyppinen saumausaine kenties?
Laukut joutuvat aika kovalle rasitukselle, kun siihen ängetään tai siitä otetaan ylitäysiä kasseja sisään ja ulos.
Tavaraa on aina matkassa liikaa tai sitten laukut ovat poikkeuksetta liian pienet :)
t. Kimmo
-
Silikonikin toimii jos avaat ruuveja ja saat massan sinne rakoon. Jos et halua availla niin uretaanimassa pysyy yläpinnallakin. Sehän ei ole ulospäin näkyvällä alueella. Kiitos vinkistä, pitää vielä tutkia sekin sauman kohta.
Vaimon kanssa oltiin reissussa. Takalaukku jätettiin kotiin. Tavaratelineellä teltta, foliopintainen pressu patjan alle, ilmapatja ja 4 x 5 metrin kevytpeite sekä sivulaukuissa molempien henkilökohtaiset leirintävälineet (makuupussit, ym) + henkilökohtaiset vaihtovaatteet sekä hygieniavälineet. Silti jäi tilaa laukkuihin "muille hankinnoille" sekä eväille. Sivulaukkujen sisälaukut ovat erityisesti vaimon mieleen. Isomman pikkulaukun pyhitin pyörän välineille (paikkasarja, narua, ym) sekä aputyövälineille kuten puukko ja kalapuntari. Isoon pakaasiin kaikki vaatteet ja kengät, pienimpään lääkkeet, pesuaineet, hius- ja hammasharja, jne. Vaimolla sama homma paitsi siihen keskikoiseen, jossa mulla työkaluja, niin hänen puolellaan varmaan jotain täytettä kun tungin niitä sivulaukkuun niin olivat aika tiiviisti täynnä. Silti sillekin puolelle jäi vielä laukkujen päälle tilaa. Eli täyteen pakatut sisälaukut mahtuvat täyteenkin pakattuna sivulaukkuihin.
http://www.motomatti.fi/2016/07/california-1400-kuormaus-reissua-varten.html
Mutta opetteula edelleenkin ja sen selvittämistä mikä on tämän pyörän kanssa tarpeellisinta ja mikä ei.
-
Löysin lisäongelman Californian sivulaukuista. Ilmeisen kokoonpanovirheen.
Vika on helppo paikantaa jos sellainen on laukussa jo uutuuden. Korjauskin sujuu varsin vähillä edellytyksillä.
Laukun joutuu kuitenkin irrottamaan telineestä toimenpiteen ajaksi. Kerholla on biljardipöytä jota oli hyvä hyödyntää.
http://www.motomatti.fi/2016/11/california-1400-sivulaukkujen-tiiveys.html
Se että pitääkö moottoripyörän laukkujen olla vesitiiviit vai vain roiskevesitiiviit tai eivät tiiviit lainkaan on tietysti arvostuskysymys. Näitä kaikkia laukkutyyppejä on pyörissä ihan vakiona.
Jos laukku ottaa vettä sisäänsä niin tekee sen pohjaan vuodon. Vaikka pienen reiän alimpaan kohtaan. Ei pysy vesi laukussa!