Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: motomatti - Heinäkuu 24, 2016, 18:40:46 ip
-
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/moto-guzzi-mgx-21-flying-fortress-nyt-ennakkovarattavissa
-
Ymmärsin jo aiemmin Amerikan foorumeilta, että olisi ollut jo ihan normaalisti tilattavissa. On se huikean näköinen laitos.
-
Voi hel..tti!
-
Ihan hirveä möhköfantti taas.
-
Hieno :o
-
Ja voin ennustaa, ettei Usassa tule olemaan vaikeata myydä koko varasto loppuun. Menee hujauksessa.
-
Amerikassa on kaikki todella vaikeaa....
-
Vain 31490,- + mahdolliset ruksattavat optiot ja "tietenkin" toimituskulut. Halpaa kun makkara ;)
-
Kuitenkin reilusti alle satasen kilo, että ei paha sillälailla ajatellen.
-
Komppaan Aapoa ja Summua.
Nimimerkillä ' Uutta Le Mansia ja Grisoa odotellessa'
-
Aikansa kutakin. Toki saisi tulla markkinoille riittävän tehokas sporttipyörä Guzziltakin mutta kilpailu siinä ryhmässä on kovaa ja Piaggiolla on jo sporttimalleja joista valita niin konsernijohdolla ei saata olla paineita tehdä sporttimallia Guzzille.
Itse olen, toistaiseksi, varsin tyytyväinen 1400 Californiaan. Erityisesti sen erinomainen kiihtyvyys yllättää joka kerta. Eikä ajettavuudessakaan ole moittimista. Olen jo pappamopoiässä joten tuskin tulee enää kovasti etunojaisilla pyörillä ajettua. Centauro tallissa olisi lähenemässä museoikää mutta on sen verran muutettu että ei taitaisi kelvata. Vaan voisi sillä muutoin ajella. Varsinkin jos olisi parikymmentä vuotta nuorempi.
-
Taidan hommata muutaman kaksykkösen talliin ihailtavaksi... sitten kun se kuuluisa lottovoitto tulee... siihen asti pitää tyytyä rippikouluikäiseen California Stoneen :D
Ikävä kuitenkin huomata että MGX muistuttaa huolestuttavan paljon ameriikan vehkeitä mutta sinnehän sen markkinat ovat varmaan suunnattukin... ei vaan tällaiseen HD -vastaiseen kaveriin oikein uppoa... ;)
-
ei vaan tällaiseen HD -vastaiseen kaveriin oikein uppoa...
Rajoitteisuus on usein kasvatuksen tulosta tai jotain muuta.
Itse katson ettei minulla ole rajoitteisuutta mihinkään suuntaan mp-merkkien suhteen. Vain kiinnostus tai sen puute muovaa harrastusta ja muitakin elämän valintoja.
H-D-porukan osalla, niinsanotuilla rakentelijoilla, on paljon ymmärrystä moottoripyörien tekniikan suhteen ja useinkin siitä suunnasta ammennan kokemusta mutta myös pystyn jakamaan tietoa siihen suuntaan. Puolentoista viikon päästä olen kutsuttuna H-D ja Indian-tapahtumaan puhumaan nimenomaan tekniikasta muiden osaajien kanssa.
Olen käynyt myös Ducati- ja Guzziryhmille esitelmöimässä mutta kiinnostus pyörän tekniikan oppimiseen ei ole ollut kovin suurta.
-
Guzzimiehen laulu. Sen oikean guzzimiehen. ;D
https://www.youtube.com/watch?v=SXS2TNBEuuo
-
Ihan suoraan en uskalla tuota hienoksi kutsua, mutta minun mielestä Guzzille sopivaan tyyliin röyhkeä ja erottuva pyörä. Sitähän Centaurokin oli tullessaan. Välillä normeja on pöyhittävä.
-
Kyllä voisin tuollaisen itselleni huolia. Tosin nykytuloillani saisin ehkä ostettua, kun alkavat lähennellä kahdenkymmenen vuoden ikää.
-
Makuasioita!
Onpas kova hinta ja synkkä väritys. Muuten näyttäisi ihan kelpo peliltä. Tuunaamalla saisi varmaan mieluisan pelin. Lieskat, lepakot ja pääkallot ei kiinnosta näin hippikaudella varttunutta. Ei nyt ihan kukkasia tarviis maalailla, mutta iloisemmat ja keveämmät värit saisi olla.
-
Onpas kova hinta ja synkkä väritys. ...
Ei nyt ihan kukkasia tarviis maalailla, mutta iloisemmat ja keveämmät värit saisi olla.
Pari "Ämeriikan" mallia...
-
Siviilisäätymuutoksen ja siitä johtuvien velvoitteiden takia pääsen vasta nyt vastaamaan asiaan joka näköjään on aiheuttanut mielipahaa moottoripyöräharrastajien joukossa. Myönnän oman asennnevammani amerikkalaisten moottoripyörien suhteen joka saattaa oikeasti juontaa juurensa jo saamistani kasvatusperiaatteista ja niiden sisäistämisestä. On täysin selvää että nyky-yhteiskunnassa ihmisillä on valinnanvapaus harrastuksien ja jopa mielipiteiden suhteen, minun pointtini ei ollut siinä että kuka tuntee tekniikkaa tms. paremmin. "Olen muita ylempänä koska mulla on amerikkalainen... ", se on se juttu mitä minä en ymmärrä...
-
Moottoripyörät on usein esteettisestikin kauniita, lentävästä linnoituksesta en voi sitä kyllä sanoa.
Mutta makunsa kullakin ja pääasia että viihdytään.
Nätti Virolaisen rakentama HD tarttui toissapäivänä kameralle Pärnu:n majoituksessa.
Misu oli sitä mieltä että Yamahan satula on mukavampi kuin Vintagesta satula EV:ssä.
Ei ule merkistä kiinni mikä pyörä istuu päälle asvaltin.
Itselläni kaikki pyörät on olleet Guzzeja, mutta tykännyt varsinkin vanhemmista briteistä ja kaksipyöräisistä yleensäkin.
-
Tavan takaa kuvat jäi taas jonnekin, voisiko ehdotuksena hieman lisätä muuten kokoa palstoille?
-
Pääsinpä tänään tutkimaan uutuutta oikein läheltä. Työn jälki on oikein laadukkaan näköistä. Hiilikuituosat on hienosti tehty. Laite näyttää luonnossa sirommalta, kuin kuvien perusteella arvaisi. Takaapäin se on hyvän näköinen. Arvokas se on, mutta lienee hintakin meikäläinen verotus huomioden aika kohdallaan.
Henk koht kyllä enempi mielenkiinnolla odottelen mitä tavallisempaa uutta matkapeliä linjalta tulee lähivuosina.
Jos lompsassa olis löysää, saattaisin kuiteski kokeilla, miltä linnoituksen omistaminen tuntuisi....
-
Omalla kerholla noin 1,5 henkilöä hehkuttaa Linnoituksesta. Toisella ehkä olisi varaa siihen mutta sillä halukkaammalla pistää pahasti hellasärö korvaan.
Kokemuksesta tiedän että perheenjäsenen houkuttelu mukaan hankintaan on työläs rupeama. Tosin keinoja siihenkin on mutta parasta on jos onnistuu kysymättä omilla varoilla niin että kaupan jälkeinen talous ei heitä tappiolle. Mulla se on pitkälti tätä viimeistä mallia. Mutta pyörä sentään on....
https://fi.wiktionary.org/wiki/hellas%C3%A4r%C3%B6
-
Viitta-asun kanssa ihan tyylikästä, katteet riisuen voi löytyä pyöräkin alta?
Erikoinen veto Guzziksi.
-
Erikoinen veto Guzziksi.
Enpä usko että Piaggiollakaan on ollut tarve tehdä tästä massamyyntimallia mutta vaikuttaa siltä että merkille se kerää mainetta ja ne tulevat myydyksi tulleet mallit ovat vielä pitkään markkinointimielessä tärkeitä kulkiessaan pitkin ja poikin.
Jos väri ei tyydytä niin maalari kyllä vetää hiilikuidunkin päälle maksavan asiakkaan haluaman sävyn. Jos olisi mun pyörä niin piruuttani haluaisin helmiäisvalkoisen british racing green tuplaraidalla.
-
Kokemuksesta tiedän että perheenjäsenen houkuttelu mukaan hankintaan on työläs rupeama.
Juu. Heti alkuunsa se mun KultaSiipi1800 kuume on aina torpattu, jo pian 10 vuotta tätä yrittänyt ajaa läpi. Viimeksi Säkylässä.... ;D
-
Heti alkuunsa se mun KultaSiipi1800 kuume on aina torpattu, jo pian 10 vuotta tätä yrittänyt ajaa läpi.
Akkas pelkää että olet pervo....
-
Tai se pelekää että muutkin huomaa. Mutta olis se wingi silti mukava!
-
Akkas on ittees viksumpi.
-
Sen kokonaisen Civicin saa puoleen hintaan. Ja mukana on myös ilmastointi..
-
Sen kokonaisen Civicin saa puoleen hintaan. Ja mukana on myös ilmastointi..
Mulla on jo se civikki... farmari... puol vuotta vanha...vaihtaskohan ne muuten sen siihen...
-
Laitat siihen ohjaustangon ja otat selkänojan pois. Eikös se ole siinä :P
-
Pöh. Ei se GW nyt NIIN kamala sentäs olisi...vai ::)
Mutta jotain pitäis keksiä. Tuntuu ettei tuo HD ookkaan se mun juttu. Tänään kävin kattomassa rocket tourinkia mutta ei sekään oikeen napannu, vaikka välirahaakin olis ollu tarjolla. En tiiä, alkaisko ajella vaan autolla :-[
-
Joko oot koittanu Indian Roadmasteria?
Meikäläiseen kolahti kyllä. Eivät vain ota Guzzia vaihdossa joten asia jäi harkintaan ja voisinhan varrota sen verran että pääsen aikanaan sellaisen loppukäyttäjäksi edukkaammin.
http://www.indianmotorcycle.com/en-us/roadmaster-thunder-black
Ota yksi kesä väliä ettet aja metriäkään millään pyörällä. Se voi auttaa....
Tai sitten hankit asuntovaunun/auton ja pysäköit Tuuriin. Tulee ihan uudet kaverit....
-
Tuo Tuurin keikka vois kyllä päästää irti järjestä ja varmaan pyörä ku pyörä sen jäläkhin kelepais taas jonnii aikaan. Hyvältä kuulostava metodi kun motoilu alkaa tylsistyttää.
-
Baggerista en perusta ja Tuurissa en ole käyny, paitsi kerran tankkaamassa, mutta matkailuautoilu ja sen myötä tulleet ystävät ovat antaneet ja tuoneet kasalti hienoja elämyksiä ja kokemuksia, kuten Guzzeilla kurvailukin - viimeksi eilen, josta toisaalla myöhemmin...
Kannattaa kokeilla - varsinkin silloin, kun moottoripyöräily ei syystä tahi toisesta luonnistu.
T,
Jukka, SF-Caravan Matkailuautoilijat ry:n hallituksen jäsen.
Ps. Matkailuautolla Mandeloon ;)
-
Tuo Tuurin keikka vois kyllä päästää irti järjestä ja varmaan pyörä ku pyörä sen jäläkhin kelepais taas jonnii aikaan. Hyvältä kuulostava metodi kun motoilu alkaa tylsistyttää.
Minun mielestäni henkilökohtaisten erimielisyyksien paikka ei ole Gruppon foorumi, vaa ne olisi hyvä selvittää nokakkain.
Yleinen ilkeily ja vihjailu ei koskaan vie asioita ainakaan parempaan suuntaan.
Jep, jep :)
Annetaan kaikkien kukkien kukkia, niin harrastuksen sisällä, kuten niiden välilläkin. Matkustamisen vietti ja halu tavata saman henkisiä ihmisiä säilyy ilmeisesti niin kauan kuin se on mahdollista - välineestä riippumatta ;)
T,
Jukka
Ps. Varsinkin terveydellisistä syistä caravaanareiksi siirtyneiden motoristien puolesta.
-
Kai sitä on saanut suku joskus lorauksen mustalaisen verta kun tiellä viihdyn kuten Velipoikakin. Vielä en tarvitse matkailu/retkeilyautoa. Mutta ajatus on siitä olemassa....
-
Miten muuten tuo matkailuautoilu vs motoilu, onko kesäkohtaiset kustannukset miten linjassa keskenään? Jos siis liikutaan Suomen rajojen sisäpuolella.
-
Tietämättä matkailuautoista paljokaan mutta muutamissa niistä vierailut niin isäntä on aina ollut kertomassa kuinka paljon siitä piti maksaa. Sama oli aikanaan Päijänteen Laivureiden bileissä. Kyselivät silloisen uuden pyöräni hintaa niin vastaukseni jälkeen oli kommentti: sillä rahallahan saisi uuden potkurin....
Uskoakseni kaikki eivät ole samalla linjalla ja itsekin syyllistyin eräänä ehtoona kun naapuri kehui tojotaansa ja sen hyvää vaihtoarvoa Guzzin vieressä niin siihen tuumailin ääneen että sillä rahallahan saisi halvan japanilaisen moottoripyörän. Ei päivää enää sano kun nähdään.
Eiköhän se tilanne siitä normalisoidu. Ajan kanssa.
Onhan se hienoa että kun jotain omistaa, vaikka vähän velaksi, voi siitä tuntea ylpeyttä. Se kantaa monen ikävän asian ylitse. Henkisestikin.
Kaverilla on ns. retkeilyauto. Matkailuauton pikkuveli. On oikein tyytyväinen siihen. Transit johon on takatilaan laitettu vuode ja hieman muita mukavuuksia. Kumarassa siellä pitää hieman kulkea ja varoa ylähyllyjen reunoja. Mutta hienoksi on laittanut ja kaiket vapaa-ajat kesällä on reissun päällä. Eukkonsa kanssa kaksin. Sellainen voisi olla vaihtoehto moottoripyöräilylle ja telttailulle kun ei enää jalka nouse pyörän yli. Talvella Transit on lämpimässä tallissa. Siellä otetaan silloin tällöin parit pilsnerit....
-
Minun kanssa harrastepelien hinnasta keskustelun lopetan alkuunsa. Se ei kuulu minulle harrastuksiini. Mutta iha mielenkiinnosta vaan tuosta matkailuautoilun kustannuksista, kun jos vaikka joskus lainaisi/vuokraisi autoa kesäreissulle. Omistamaan en tuollaista ryhdy, mieluummin hommaan retkiveneen. Siihen itse asiassa voisi ryhtyäkin, vähän ollut rouvan kanssa puhe. Jos vaikka hänen pyörän vaihtelisi, aloite on jopa tullut häneltä..
-
Onneks mulle riittää soutuvene. Sähkömoottorilla tai eukkovoimalla.
-
On mullakin soutuvene, 2m pitkä jahti, itse valmistamani, vanerijolla nimeltään Muna-anjovis. Unohdin laittaa hankaimet, olen ajellut sitten moottorilla.
-
Nyt ei tässä jonossa enään näy koko Baggeria ;)
Matkailuauton todelliset kustannukset. Pääomakulut mikäli kamppeen hankkii Suomesta:
http://www.camper.fi/blogi/asia-jota-ei-uskalla-ajatella (http://www.camper.fi/blogi/asia-jota-ei-uskalla-ajatella)
Matkailuauton vuokraus:
http://www.jyvascaravan.fi/vuokraus/matkailuautot/hinnasto/ (http://www.jyvascaravan.fi/vuokraus/matkailuautot/hinnasto/)
Yöpymiset SF-Caravan alueilla/autokunta 15-20€.
T,
Jukka
-
Hi-Fi -laitteiden vannoutunut harrastaja totesi joskus, että mitäs sillä kesämökillä oikein tekisi, kun sen hinnalla saa jo kunnon vahvistimen... Ja eikös purjehduksestakin ole sanottu, että se on kallis kesäloma vietettynä vinossa, heiluvassa, märässä ja ahtaassa laatikossa hiljalleen matkalla ei-mihinkään.
-
"Nyt ei tässä jonossa enään näy koko Baggeria"
Tuolla tien päällä kun näkee "moottoripyöriä" joissa on ylt ympäriinsä muovilaatikoita ja sitten vielä satulan takana taivaisiin nouseva peräkontti ja koko komeuden perässä peräkärry, niin tulee väkisinkin mieleen, että olisiko matkailuauto kenties fiksumpi ratkaisu. Siis jos leiripaikalle pitää välttämättä saada vietyä se oma ruokapöytä ja nojatuoli. Ja telttasauna kiukaineen. Plus halot. No, jokainen tyylillään ... sehän tässä lajissa on kuitenkin parasta.
Ja pikkuisen kyllä arvelen, että nykymuotoinen caravaanari ryyppää nykymuotoisen motoristin pöydän alle. Perustuu silmämääräiseen havaintoon esim. Säkylästä. ;D
-
Minut saa kyllä ihan vapaasti ryypätä penkin alle kunhan ei tarvitse omia juoda.
Baggerista matkailuautoon. Mitäpä tämä keskustelu kertoo lukijalleen?
Siitä huolimatta on ajatuksena laittaa moottoripyörän perään perävaunu.
Leveys kaksi metriä, korkeus suurinpiirtein sama ja pituutta 3 - 4 metriä aisanpäästä takavaloon. Painoa saa olla alle 175 kg. Siis vain kevyesti lämpöeristetty kori yöpymistarkoitukseen. Rungon ja korin yhteispainon saa hyvillä teknisillä ratkaisuilla noin 110 kg:n tietämille joten kuljetuskykyäkin jää. Tiedä sitten tuleeko tehtyä mutta taito ja välineet hommaan on jo olemassa. Materiaalit pitää tietysti hankkia.
Perävaunuista noin yleensä: usein näkee väärin kytkettyjä perävaunuja moottoripyörissä. Ei ole ajateltu ajettavuutta ja perävaunun vetäminen voi siksi olla työlästä. Pääsääntö on että yksipyöräisessä perävaunussa kytkentäpiste on mahdollisimman ylhäällä ja kaksipyöräisessä mahdollisimman alhaalla.
-
Aika rouhee peli tulee noilla mitoilla. Jotenkin tuntus omalta kannalta, että kun ottaa mittoja sopu-teltasta, niin niilläkin tiedoilla saisi jonkunlaisen nukkumapaikan tehtyä pyörän perään. Jos kerran teltassa mahtuu kuorsaamaan, niin kai sitä samoilla opeilla mahtuu samakokoiseen muovikupuunkin punkkaamaan. Kerran paikallisen huoltiksen pihaan puksutti harrastaja 25-Zetorillaan ja siinä oli perävaunu, joka oli tehty jostakin Fordin pikkupakettiautosta, hiukan semmoinen farkku-Escortin näköinen siinä oli takapää. Omistaja esitteli pelit mielellään ja kertoi, että vaunussa mahtuu oikein hyvin punkkaamaan jos väsymys yllättää. On siellä kuulemma pidetty bileitäkin. Tila ei kyllä ollut paria meträ pitempi ja mitähän pieni paku on leveä... onko puoltatoista metriäkään... ja ryömintäkorkeus. Ilmanvastus ja sivutuulipaineet kuitenkin asettavat jotain rajoja sile, mitä kaksipyöräisellä viitsii ottaa hinaukseen. Trike ei tietenkään ole niille niin herkkä.
-
Baggerista matkailuautoon. Mitäpä tämä keskustelu kertoo lukijalleen?
Luontaisen ja yleisen jatkumon: Kulkuväline - yhdistelmä - päämäärä
(http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2016/2016-Moto-Guzzi-MGX21-Flying-Fortress1-small.jpg)
(http://www.motouutiset.fi/get_img?ImageWidth=957&ImageHeight=718&ImageId=2212)
(http://vogeltalksrving.com/wp-content/uploads/2014/09/Alfa-Gold-3905SH-from-Lifestyle-Luxury-RV.png)
T,
Jukka
-
Nuo mitat siksi että on olemassa laki moottoripyörän perävaunun mitoista. Nuo laittamani mitat suurelta osalta ovat alle sallittujen maksimimittojen. Entisenä lentokoneammattilaisena kyllä tiedän millainen pitää tehdä että ilmanvastus minimoituu. Toki muoto on aina jonkinlainen kompromissi tilantarpeen ja käytännöllisyyden suhteen.
Jos olisikin notkeampi selkä niin korkeudesta tinkisin mutta arvelen että seisomakorkeus olisi hyvä sisämitta.
Jos perävaunun sivutuuliherkkyys vaikuttaa merkittävästi soolopyörän ajettavuuteen niin kysymys on edelleenkin kiinnityspisteen sijainnista.
Alustava suunnitelma on että vetäisin perävaunua sekä sekä kaksipyöräisellä että trikellä. Kevyemmän pyörän omamassa rajoittaa perävaunun painoa merkittävästi. Silti rakenteen voi tehdä kokolailla normaaleista materiaaleista.
Mp-perävaunua ei tarvitse katsastaa eikä siinä tarvitse olla jarruja. Jousitus pitää olla että saa vetää 80 km/h vauhtia. (Ilman jousitusta 60 km/h eikä asiaa moottoritielle.)
Normaalit perävaunun valo- ja heijastinlaitteet on oltava.
En toki ottaisi pitkälle seikailuretkelle mukaan eikä monessa ulkomaassa edes sallittaisi mp-perävaunua liikenteessä. Mutta kotimaan kokoontumisiin sen kanssa voisi mennä. Jos on riento kaukana niin lähtee sitten vaikka päivää aikaisemmin ja ottaa paluuseenkin riittävästi aikaa. Useimmat käymäni kokoontumiset ovat kuitenkin sen verran lähellä että samalla tankillisella pääsee matkan edestakaisin. Tampere sijaitsee aika hyvällä hollilla siinä mielessä.
Matkailuun tarkoitettuja telttoja on taloudessa kaksi ja yksi vaellukseen. Juuri vanhemman matkailuteltan korjasin: sen sisäiset kuminauhat olivat perstuneet. Ompelin uudet tilalle. Tulee käyttöön ainakin Savojärvellä ja ehkä pystymettässäkin. Haglöfs-merkkinen. Tämä uudempi teltta on 4Biker-merkkinen, hiukan hutera ja liian iso kylmissä oloissa yöpymiseen mutta hankittu juurikin suuren kokonsa ja halvan hintansa vuoksi. Ei tarte välttämättä kontata. http://www.motomatti.fi/2016/02/teltta.html
-
"Nyt ei tässä jonossa enään näy koko Baggeria"
Tuolla tien päällä kun näkee "moottoripyöriä" joissa on ylt ympäriinsä muovilaatikoita ja sitten vielä satulan takana taivaisiin nouseva peräkontti ja koko komeuden perässä peräkärry, niin tulee väkisinkin mieleen, että olisiko matkailuauto kenties fiksumpi ratkaisu. Siis jos leiripaikalle pitää välttämättä saada vietyä se oma ruokapöytä ja nojatuoli. Ja telttasauna kiukaineen. Plus halot. No, jokainen tyylillään ... sehän tässä lajissa on kuitenkin parasta.
Nuo on mielestäni erkaantuneet jo muutenkin moottoripyöräilystä sen verran, että ehkei ole tarve enää puhua motoristista. Mieluummin vaikka siitä caravaanarista.
-
Tuon peräkärryn maksimipituutta joskus arvailtiin ja kysyttiin konttorilta. Vastaus oli, että yhdistelmä saa olla pitkä. Eli sen mitä autonkin perässä, eli 12.5m. KAveri sitten leikittelikin ajatuksella, että rakentaa styroksista 12 metrisen peräkärryn moponsa perään ;D Olisi saattanut herättää mielenkiintoa liikenteessä.
-
Matkailuauto on ollut haaveina mutta ei ole rahaa tarpeeksi. Viimeksi Dusserdorfin karavan messuilla fiilisteltiin.
Olemme panostaneet Glampingiin (Glamour campin) näistä on jopa lehtiä. Keski euroopan auto matkoilla on vajaa autotallin kokoinen teltta, pari huonetta ja tarpsilla lisää tilaa. Eikä pystytys vie kuin vartin. Guzzi matkoilla on tietenkin pienempi teltta ja glamour kaukana.
-
https://www.youtube.com/watch?v=rgmB_-7igPg (https://www.youtube.com/watch?v=rgmB_-7igPg) "Come for a spin on one of the coolest bikes we've seen for a long time."
-
Amerikkalainen koeajaja tykkää! Ja siellä päämarkkina-alue onkin. :)
-
En ole mikään laukkupyörien ihailija tai matkamopojen rakastaja, mutta tuohan näyttää videolla paremmalta kuin kuvissa aiemmin! Ja aito hiilikuitu on plussaa.
-
Jep. Samat fiilikset tuli minullekin tuon liikkuvan kuvan myötä.
-
Tukholmasta tuommosen olisi saanut halutessa heti mukaan. Tämän päivän kruunun kurssilla noin 24000 euroa. Plus tietysti tämän Sipilandian verot jos tänne nyt mitään uskaltaa enää tuoda.
Paremman näköinen "livenä" kun kuvissa mutta ei sitä mitenkään kauniiksi kyllä voi silti sanoa. Rouvakin hieman varovasti kysyi että " etkai sää nyt oikeesti tuosta tykkää".... Sivulaukut on lähinnä kosmeettiset, 1/5 mukana olleista tavaroista niihin olisi ehkä saatu sovitettua. Laukkujen lukkomekanismi oli pätevän tuntuinen ja se että kannet aukeaa sivulle on aina plussaa.
-
.
-
Tuo on kyllä varsinainen "out of the box" pärrä Batmanille. Makunsa kullakin. Onneksi markkinoilla on valinnan varaa