Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: GaliNat - Heinäkuu 21, 2016, 12:06:04 ip
-
mittari nopeus 135, aivan kuin kone sammuisi pari kertaa ja sitten taas veto palaa normaaliksi.sama ilmiö nelosella ja vitosella
-
Malli, vuosimalli jne?
-
sori cali 3 1000 eli 950kymppinen vm 94
-
Pätkäiseekö hetkiseksi vai aivan mitättömän lyhyt katko? Sellainen lyhyt nykäisy pari oli eräässä pyörässä, kun sivutuen kytkin pääsi katkaisemaan ajossa. Sopiva resonanssi, niin se jalka käy aavistuksen auki ja katkaisija saa herätteen.
Muita vaihtoehtoja virtalukon piuhat hyvin kiinni liittimissä? Polttoaineessa ei ole vettä?
-
TTT ehti jo tyyppivian suhteen: sivuseisomatuen käynnistyksenestokytkin.
Cali Kolmosia oli jo ruiskulla 80-luvulla mutta nyt ilmeisesti ja todennäköisesti kaasutinversio ja katkojan kärjillä.
Tutki toimiiko virtalukko oikein. Hemputtele virta-avainta varovasti ajon aikana. Voi kavaltaa vian virtalukon pohjassa. Akun liittimet, kaikki johtoliittimet (mm. tankin oikean etukulman takana ja sivupaneelien takana) sulakkeiden liittimet ja samalla releiden liittimet. Kaikki pitää lisäksi olla puhtaita.
Jos noilla ei pätkiminen lopu niin konsteja on lisää:
Ilman omakohtaista vikakokemusta oireiden perusteella katselisin vikaa virranjakajan suunnasta. Ensin keskipakosäätimen puhdistus ja voitelu (90% tapauksista jätetty kokonaan huollossa huomioimatta) sen jälkeen katkojan kärkien kunnostus ja säätö. Jos sen jälkeenkin on ongelmia niin ajatus kiinnittyisi kondensaattoreihin, puoliin, puolan johtoihin ja tulpanhattuihin. Niiden arvoja voi mittailla iltapuhteina ja verrata korjaamokäsikirjan antamiin arvoihin.
-
Sitten jos on kärjetön sytty, niin sen ohjauspurkin toimnnan pätkiminen ei ole mikään tavaton juttu.
-
Olisko kuitenkin se Motoplat ellei ole ruiskua?
-
Tuossa vuosimallissa voi jo olla elektroninen sytytys.
Vika voi olla itse laitteessa tai sille menevässä johtimessa, antureissa, maadoituksessa, jne.
-
tämä on ruiskupeli alkuperäiset osat. rupesin itsekin miettimään sitä sivuseisonta tukea. koska se on aika lerppu
-
Uusi jousi sivuseisontatukeen tai sen asentokytkimen eliminointi auttaa. Eliminointi tosin mahdollistaa käynnin tuki alhaalla.
Onnittelen valinnasta: P7 ja P8 moottorinohjaukset ovat osoittautuneet hyviksi laitteiksi.
-
Sen kytkimen säätö kannattaa myös tarkastaa ja mahdollisesti säätää, ennen kuin sen eliminoi.
-
pieni säätö, mieli hyvä. sieltä jalasta se nykiminen johtui
-
Näiden vanhojen moottorinohjausten kotelot ovat isoja ja painavia ja usein on saanut nähdä että ovat satulan alla irtaallaan. Se ei ole ollenkaan hyväksi. Kiinnitys on joustava ja sellaiseksi se on korjattava. Myös ulkoinen maadoitusjohto on hyvä uusia tuplana koska vanha on ollut tärinässä jo aika kauan.
Kumityynykiinnityksiä saa vaikka Biltemasta tai Motonetistä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/130525/Kannatinkumi-M6-paat21mm-paks