Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: aj@ - Heinäkuu 11, 2016, 15:21:04 ip
-
Kolme viikkoa Euroopassa, tällä kertaa kameliksi lastatulla Bemarilla, olivat vanhukselle liikaa. Saksassa jo kattelin Nettimotoa ja löytyihän sieltä pikkumalli, jonka ostin pois kuleksimasta tänään. Voi olla, että alkutaipale on vaatimaton, koska eihän mulla ihan pieniä pyöriä ole koskaan ollutkaan. Avoimin mielin ja puutteeni tiedostaen. Tekeepä mieleni lainata kahta tunnettua filosofia, M. Nykästä ja Timo S. Vaskelaista:" Elämä on ihmisen parasta aikaa" ja " Mukana pyynnöistä huolimatta ".
-
Pikkulohko-Breva? Asiallista!
-
Kiva kun pikku Brevoja tulee tänne lisää.
Ajelen kolmatta kesää semmoisella.
-
Tervetuloa joukkoon. Itsellä pikku Breva ollut 8 viikkoa ja pelkkää iloa on siitä ollut.
-
Tuu Asko kahaveelle näyttään Brevaa. Kotosalla oon enimmän aikaa.
Onneksi olkoon uutukaisesta. Siirryit sitten lepposampaan ruisailuun vaan kyllä tuollaki jalakamiestä jätättää ihan kelevosti.
-
Geelisatula, mieluiten madallettu, olisi tarpeen. Jousitus on pintakova täristäjä. Satula auttaa vähän siihen, mutta mitä jousitukselle voi ja yleensä kannattaa tehdä. Muuten peli on yllättävänkin piristävä kokemus. Takana tosin vasta 100 km, mutta onhan näitä ollut. En oikein löytänyt, tai osannut netistä etsiä.
-
http://www.guzzitek.org/gb/ma_us_uk/750/Breva750IE_042003_Atel(GB).pdf
http://www.guzzitek.org/gb/ma_us_uk/750/Moteur750IE-MIUG3_122014_Atelier(GB).pdf
Nämä löytyvät tuolta: http://www.guzzitek.org/gb/ma_us_uk/750/
muuta infoa: http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm
-
Jousitus on pintakova täristäjä. Satula auttaa vähän siihen, mutta mitä jousitukselle voi ja yleensä kannattaa tehdä.
Takajouset tai koko jousijalkaparin voi vaihtaa pintapehmeämpään. Etupään suhteen voi jostain löytyä pintapehmeämpiä jousia kunhan etsii.
Noin yleensä ottaen jousitus on hyvin kantava: kaksi +100-kiloista aikuista kulki oikein hienosti ja jousitus oli mukava toiminnaltaan. Olen nimittäin kokeillut. Esimerksi 1100 Breva ei kyennyt samaan uutena lainkaan vaan takajousi pohjaili mutta iskunvaimennuksessa oli silti vielä säätövaraa.
Piti tehdä remonttia.
-
Ne vakiot taitaa olla ilman mitään säätöjä? Tuohon kun kaivaisi jostain vanhan mallin Dial-a-Ridet.
-
Sachsin iskarit ja vissiin tehtaalla jo ruuvattu kireimpään asentoonsa. Siinä se. En saanut vakiotyökalulla säädettyä.
-
Iskarien jousipaineen säätötyökalut sisältyvät pyörän työkalusarjaan.
-
Siellähän se. Ajamaton peli, rautaa ympärillä ja sen semmosta. Joudun joka tapauksessa vaihtamaan kivikovat renkaat ja silloin on tilaa säätää iskaritkin. Hyvä siitä tulee, luulisin
-
Muutamia B750 huoltoja ja päivityksiä.
Vaihteen siirtoakselin vipu ( osa 8 ), jolla on taipumusta irrota, käydä löysäksi, otin kiristysruuvin kokonaan pois ja tilalle uusi 8.8 kuusiokantaruuvi ( osa 6 ) voiteluineen tilalle ja kiristys, nyt ei ”lonksu”.
Säätelin samalla vaihdepolkimen sopivaan asentoon nilkkavaurioiselle jalalle.
https://www.harpermoto.com/images/pl/2000/breva%20ie%20750%202003-2009/images/engine-gear-lever.jpg (https://www.harpermoto.com/images/pl/2000/breva%20ie%20750%202003-2009/images/engine-gear-lever.jpg)
- Takapyörän eteen roiskeläppä estämään saven ja hiekkaveden pääsyä vaihteiston takapään vivustoihin.
- Akulle päävirtakytkin, josta helppo kytkeä pyörän sähköt poikki.
- Peileihin adapterit, joilla peilejä siirretään hieman ylemmäksi ja hieman sivummalle, jotta näkee taakse muutakin kuin omat kyynärpäänsä.
- ”Cruise”, jotta voin lepuuttaa verenkiertohäiriöistä kättä.
- Keskijalan asennus, huoltojen – tarkastusten helpottamiseksi. http://gutsibits.co.uk/prod_img/lrg/V7IIStand.jpg (http://gutsibits.co.uk/prod_img/lrg/V7IIStand.jpg)
-
Muutamia B750 huoltoja ja päivityksiä.
Lisää, kun edelliseen ei mahtunut.
Sivuheijastimien päivitys:
Takaheijastimien päivitys:
Huomiovalot, jotta puusilmäautoilijatkin huomaisivat.
-
Varsin kelevollisen oloinen reissujuhta. Eikä painoa ole kuormankaan kanssa järettömästi. Kuluku vaan tasaantuu pikku lisäpainolla.
Hieno peli.
-
Varsin kelevollisen oloinen reissujuhta. Eikä painoa ole kuormankaan kanssa järettömästi. Kuluku vaan tasaantuu pikku lisäpainolla.
Hieno peli.
Kesän kokemuksella erinomainen yleispyörä matkantekoon, varsinkin silloin, kun ajellaan muualla kuin moottoriteillä. Matkamotoristille bensatankki voisi olla hieman isompi, tosin tuollakin pärjää, kunhan siihen totuttautuu.
Keveytensä ansiosta tuo ajeluun mukavan ” lisämausteen”.
https://motoguzziriders.com/ (https://motoguzziriders.com/)