Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Pulmu - Heinäkuu 10, 2016, 18:33:06 ip
		
			
			- 
				Uusi jäsen ilmoittautuu. Neljätoista vuotta H-D:llä takana mutta pari viime kesää olleet hankalia kun selkä ei enää tykännyt mennä jalat edellä. Tarkoitus oli vaihtaa jokin  sporttisemman ajoasennon omaava harrikka tai Buell  tilalle mutta eikö perhana sattunut Parkanossa silmään vm 2012 Griso 1200 8V ja tässä ollaan.. 
 Vaan mukavalta tuntuu uusi mopo  ja muistuu taas mieleen miksi mutkatiet on keksitty. Sen verran tuossa kotimatkalla pohjoiseen Griso näytti että kuka tässä oikein on pomo ja starttautti Viitasaarella vartin ennenkuin matka pääsi jatkumaan:D Seuraavana aamuna kotipihalla ei sitten enää alkanut millekään, pelkkää releen naksahdusta vaan. Vähän raavin päätä ja tarkistin sitten akun kenkien kireyden, käytin sulakkeet irti ja otin lopuksi startin suojakannen irti ja kas, joku ohjausvirta/anturikaapelin pää oli löystynyt ja irti. Pihdeillä hiukan kiristystä ja kiinni ja kaikki taas onneksi ok! Eiköhän tämä tästä..
 
 Aurinkoista kesää ja mukavia reissuja kaikille foorumilaisille :)
 
- 
				Kyllä tänne Foorumille ja varsingin Gruppoon jäseniä mahtuu. Hakemusta vetämään!
 http://www.guzziclub.fi/
- 
				Puolikateus iskee; Griso on mainio peli! Tervetuloa joukkoon. 
			
- 
				Tervetuloa Griso-kuskien joukkoon, tai "Rismo" kuten eräs tuttu, asiasta mitään sen enempää ymmärtävä kaverini sanoo..  :D
 
 Viitasaarella tulee varsinkin kesäisin käytyä melko aktiivisesti omalla Rismolla äitimuoreen luona, eli jos niillä huudeilla ilmenee uudelleen vikaa, niin hyvällä tsägällä apuja voi löytyä läheltäkin. Ei vaan aloituksestä käynyt ilmi, missä Grison uusi koti sijaitsee.
 
 Jani
- 
				Onnea uudelle pyörälle! Arvelisin myös itse viihtyväni moisen "huligaanipyörän" sarvissa (toinen Piaggion tuote, Aprilia Tuono 1100 Factory olis kans kiva...). En halua olla pahanilmanlintu mutta varmaankin tämä tarina on hyvä lukea: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4604.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4604.0) "Keskivaiheilla 2012 koko tuotanto vaihtui rullanostimiin".
 
 
 
- 
				Tervetuloa guzzistien porukkaan, Pulmu. Pohjosen Guzzit saivatten täydennystä ja Kemi kolmannen Guzzin.
 Heittäyvyn heinäkuun lopulla tallousalueelle, notta voep olla että tuun juttusille.
 Pohjosen guzzistit kokoontuvat Oulussa Maikkulan Nesteellä parittomien viikkojen maanantain. Sunkhan solekko lasetella guzzistisupille.
 Laitahan kuvatus Jäsenistön kulkineet-osioon.
- 
				Tervetuloa joukkoon.  :)
			
- 
				Tapasin tuon Pulmun Turun Ruissalossa (ei Ruisrokissa), kovasti tuntui olevan mieltynyt Grisoon. Aika erikoinen tapaus, kun pyörä vaihtuu matkan varrella. Sanoi että olisi Harrikkapaitoja myynnissä.   ;D
			
- 
				Heinäsen Pena vois ostaa noita T-paitoja. Kun on jo kuulemma tarpeeksi Guzzi-aiheisia...  :P
			
- 
				Näköjään HD-kuskilta sujuu kivuttomasti Guzzinkin  liiketeessäpito, vanhasta tottumuksesta ::)
 Onneksi et kuitenkaan Buluun sortunut ;D
- 
				Arvelisin myös itse viihtyväni moisen "huligaanipyörän" sarvissa  
 Itse olen ainakin viihtynyt sen verran hyvin, että yhteiskuntakin kiittää. Tänään tuli toiset sakot parin kuukauden sisään. No, harrastuskuluja.  ;D
 
 T. Huligaani
- 
				yhteiskuntakin kiittää Hyvä suoritus jos kortti kuitenkin säilyi. Siinä on tekemistä sporttisen guzzin puikoissa... Tämä kuvahan se Grisopalstoilla pyörii...jossain luki että Puolasta olisi ollut peräisin?
- 
				Ja vielä nainen.. uuh.  ;) Tuohan voisi olla vaikka Iisalmen tyttö, hällähän on samanlainen Griso, oli Koljonvirralla viime elokuussa.
 
 Ei taida ihan vakio olla tuo, massaa on kuitenkin ja pitkä akseliväli.
 
 Joo, kortti säilyi sentään, mutta nyt ei oikeastaan vuoteen kärsi ottaa enää sakkoja. Oli vielä sama pulliisi molemmilla kerroilla, mutta ihan rennolla päällä. Oma moka, aivan keskellä landea missä ei ketään muita, ja sitten pitkällä suoralla tämä ikimuistoinen kohtaaminen. Mutta semmoista se joskus on.
 
 Mutta onpahan nyt ainakin nopeusmittari kalibroitu pariin otteeseen, tosin jossain tuonkin voisi ehkä hoitaa edullisemmin.  :)
 
 Jani
- 
				Ei taida ihan vakio olla tuo, massaa on kuitenkin ja pitkä akseliväli. Niin sanottiin mullekin kun -73 GT850:n hankin: Ei keuli!
 Pari kertaa harjottelin syrjemmällä ja sitten kirkonkylän kioskilla hiukan näytin. Oli kyllä liki ettei mennyt yli. Mutta loppui puheet.
 
 Huligaanittaren Griso näkyy olevan vielä työntötankomallia koneen puolesta mutta köykäisesti näkyy etenevän.
 
 Keulimista kun on kahta sorttia: pelkällä kaasukahvan käännöllä keula pystyyn ja toinen, helpompi tapa, kytkimellä nypäyttää keula yläviistoon. Jälkimmäinen onnistunee melkein millä pyörällä tahansa. Siihen ei kauheasti voimaa tarvita. Taitavasti kun tekee niin kuullostaa ja näyttää ensinmainitulta tavalta.
- 
				No prkl, pitää alkaa Tennillä reenaamaan, niin saa rispektiä kylillä.  ;D
 
 Kiitti vinkeistä!
 
 Jani
 
 Ps. Ja tämä siis huumorilla.  :)
- 
				Näköjään HD-kuskilta sujuu kivuttomasti Guzzinkin  liiketeessäpito, vanhasta tottumuksesta ::)
 Onneksi et kuitenkaan Buluun sortunut ;D
 
 
 Ja sujuu se toisinkin päin  ;D
 
 
 
 
- 
				No prkl, pitää alkaa Tennillä reenaamaan, niin saa rispektiä kylillä. Älä kovin terävästi nyppää: on ristikko kovilla eikä perävaihdekaan tykkää nykäyksistä. Kierroksia ja vauhtia pitää olla hiukan pohjalla niin menee suorempaan mutta pitkä keuliminen Guzzilla menee aina vinoon. Tai ainakin mulla. Kahden Quotan kardaaninivelen verran harjottelin. Eka nivel pamahti Triesten torin laitaan, toinen Tampereella eikä maastoa lähimaillakaan.
 
 Eka ristikko tämän aukion kulmalla merenpuoleisella sivulla: https://www.videoblocks.com/video/central-square-of-trieste-italian-neoclassical-architecture-hjjt64dimv1tdl0/
 Toka ristikko poiki pohjoiseen menevällä Hämeenpuiston kaistalla kohta Rummin Jussin patsaan jälkeen.
 
 Molemmilla kerroilla pääsin ontuen verstaalle saakka. Itse ristikot pysyivät ehyenä mutta haarukat olivat vääntyneet. Eli molemmilla kerroilla piti uusia koko nivel kannatinlaakereineen.
- 
				Ehkä mä skippaan nyt tän treenin, ainakin Tennillä. Jotenkin tulee flashbackejä kultaisesta lapsuudesta, piti ekalla mopolla eli vuoden -64 pappatunturilla leikkiä kiihdytysajajaa, eli kädet suorana tarakalla istuen ja jalat takaviistoon. Siitä ei jäänyt olemattomille lapsenlapsille jäänyt muuta kerrottavaa, kuin katkennut kytkinkahva, kun neljän metrin jälkeen oltiin kumollaan.  :D
 
 Jani
- 
				Raskaamman pään Guzzin saa kyllä pystyyn, mutta voima ei riitä laskemaan hallitusti alas. Keulahan ei siitä tykkää.
			
- 
				No ens viikollahan vois kävästä Oulussa mutkan jos kelit vaan sallii. Nyt kun pari päivää on ajellut Grisolla niin aina vain paremmalta tuntuu. Myös se mitä pelkäsin että kun ajo-ominaisuuksia riittää niin vauhdit kasvaa :P
 
 Pari pikku kyssäriä tähän...huolto on tehty 4tkm sitten mutta jo v.2013 kun on seisonut. Venttiilit siinä hieman rallattaa, onko vakavaa? Toi Camn:n linkihän viittasi nostinongelmiin, pitäiskö lie tarkistaa noi välykset pikapuoliin..
 Entäs toi pikku välys voimansiirrossa, kuuluuko asiaan vai voiko sitä säätää?
- 
				Venttiilit siinä hieman rallattaa, onko vakavaa? Eipä taida olla V2-Guzzimallia jossa venttiilit eivät hieman rallattaisi. Jos ei rallata niin on vika tulollaan ja jos rallattaa epämääräisesti ja kovaa (vika tulee, jos tulee, ensin yhteen venttiiliin ja sen kyllä kuulee) on syytä tutkia asia. "Kovien" nostimien sijalle on saatavissa muutossarja rullanostimille mutta nyt en muista missä vuosimallissa (moottorin valmistusnumero) meni raja sen suhteen että kuinka paljon sijoitusta rullanostimiin siirtyminen vaatii. Nykyään mallit joissa on nokka-akselit kannessa ovat jo kaikissa rullanostimilla. Grisoja on ollut matkan varrella työntötankomallin koneella joista pienin 850cc ja sitten kovilla nostimilla (nokat kansissa) olevia isompia malleja sekä lopulta rullanostimilla jo tehtaalta asti.
 
 Tutkipa mikä on koneen valmistenumero niin selvitetään täällä mihin ryhmään moottori kuuluu ja tarvitseeko minkäänlaisiin toimenpiteisiin ryhtyä. Venttiilit ovat ruuvisäätöiset ja säätäminen vaati uudet venttiilikopan tiivisteet mutta ei juurikaan purkamista.
 
 Entäs toi pikku välys voimansiirrossa, kuuluuko asiaan vai voiko sitä säätää? Voimansiirrossa on välystä. Johtuu pääasiassa vaihteiston rakenteesta vaikkakin sitä on näissä uudemmissa kuusivaihteisissa kovin vähän enää aiempiin 5-vaihteisiin verrattuna. Moottorin toiminta eli alakierroksien herkkyys tai karkea käynti korostaa kyseistä ilmiötä. Aiemmassa pyörässäni, jossa on sama vaihteisto/voimansiirto kuin Grisossa sain välyksen melkein katoamaan muuttamalla moottorinohjauksen parametrejä. Kaipa tiedätkin jo että on mahdollista ohjelmoida pyöräsi moottorinohjausta ihan kotioloissakin? Pyörässäsi on 5AM-moottorinohjaus Euro3-päästötasolla.
 Foorumin tekniikkaosiossa on lisää aiheesta GuzziDiag-otsikon alla.
- 
				Linkki Grisoghettoon:
 
 http://www.grisoghetto.com/
 
 Siellon softaeksperttejä lujasti.
- 
				mikä on koneen valmistenumero - tarvitseeko minkäänlaisiin toimenpiteisiin ryhtyä 
 Crossover from Flat to Roller:
 
 Stelvio - Motor#AC12596  Build Date  3/12/12
 Griso   - Motor#A813524  Build Date 4/12/12
 Norge  - Motor#AA12214  Build Date 4/18/12
 
 http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=82146.0 (http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=82146.0)
 
 PS.
 Sattui myös samalla palstalla silmään tuo näiden mallien tulpanhattuasia. Irtoaa ens kerralla paremmin. Ymmärrän niin että lämpö ei haittaa ja sinne kopan alle kaikki jää jemmaan.
- 
				Sieltähän se tieto tupsahti.
 
 Ei välttämättä koske tätä asiaa mutta "yleinen vuosimallitieto" joka on kirjattu Trafin tiedostoihin tai myös aiemmin ns. rekisteröintitodistukseen ei aina pidä paikkaansa.
 Esimerkiksi täkäläinen kaveri osti käytetyn Hayabusan mielestään edullisesti yksityiseltä vähillä kilometreillä ja varsin "tuoreena". Kun ihmettelin kutenkin että peli on kaasuttimilla ja pitäisi kyllä olla ruiskulla vuosimallinsa mukaan niin pyörän myyjä oli ilmoittanut vuosimalliksi pyörän rekisteröintivuoden eikä valmistusvuotta. Taannoin kun EU:n Komissio antoi poikkeusluvan japanilaismerkeille Euro3-päästöluokan voimaantultua myydä niin sanottuja ylivuotisia malleja jotka oli jo aiemmin tuotu Eurooppaan niin vuosimalleissa tavallaan "joustettiin". Kaveri oli hiukan huonona asiasta mutta myyjä piti päänsä ja sanoi se mikä on papereissa riittää hänelle.
 
 Tästä opimme että vain runko- ja moottorinumerot ovat kokolailla varmoja identiteettitietoja. Ei se mitä on netissä, vaikkakin viranomaisen palvelimella, pidä välttämättä paikkaansa saati mitä myyjä tai kauppias kertoo.
 
 Pelkästään se tieto mitä Trafin tarjoamasta massatiedostosta on poimittu Guzzin osalta on huvittavan sekalaista: http://www.ajoneuvotilastot.com/home
- 
				Mulla on tuo moottorin nro A013378 eli ilmeisesti ei vielä rullanostimilla? 
			
- 
				"yleinen vuosimallitieto" joka on kirjattu Trafin tiedostoihin tai myös aiemmin ns. rekisteröintitodistukseen ei aina pidä paikkaansa. 
 Ilmeisesti tämä asia toteutui tämän pyöräyksilön kohdalla. Lieneekö kuinkakin vanha yksilö kun moottorin numero alkaa nollalla? Jostain taisi saada runkonumerolla selville valmistumispäivämäärän eli todellisen vuosimallin.
 
 Tässä aiempaa keskustelua aiheesta: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4604.0
- 
				Onkos noista muutetuista listaa missään, josta voisi tarkastaa? Muualla, kuin muutoksen tehneellä pajalla.
			
- 
				Onko tää valmistenumero: ZGULS6080CM111xxx ? Löytyiskö tän perusteella vuosimalli?
			
- 
				Tässä tietoa runkonumeron perusteista: http://www.guzzitech.com/forums/threads/deciphering-griso-8v-vin.6912/
 
 Pitäisi löytyä kaikki 17 merkkiä että VIN-kalkulaattori kertoisi asian.
- 
				No siis tuo VIN on siis ZGULSG000CM111545. En tajunnut tuota vin-laskuria, se kertoo siis sen että numero on oikea vai mikä on sen anti?
			
- 
				Tulkitsinko nyt oikein että tuon C-kirjaimen perusteella kyseessä kuitenkin on 2012-malli?
			
- 
				Käytitkö tarjolla olevaa laskuria?
 
 Voi hyvinkin olla 2012-mallia. Mutta jos on ennen (Griso - Motor#A813524  Build Date 4/12/12)
 neljäs päivä joulukuuta 2012 valmistettu ei ole rullanostimilla jos ei jälkeenpäin ole tehty kyseistä muutosta. Millainen on huoltohistoria ja onko huoltokirjassa merkintää muutoksesta rullanostimille?
 Takuuaikana sai rullasetin ja vaihdon takuuseen ja sen jälkeen rullasetti tehtaan piikkiin mutta työt piti teettää tai tehdä itse omalla kustannuksella. Lieneekö tarjous vielä voimassa?
 Muutostyö ei sinällään ole mikään iso remontti.
 
 Eli valmistusvuosi selviää runkonumerosta mutta moottorin tyyppi moottorin numerosta.
- 
				Kokeile ristiin muillakin decoodereilla.
			
- 
				Nyt on runkonumero osoitettu toivottavasti oikeaksi ja siitä tärkeänä asiana selvisi valmistusvuosi. 
 Moottorin numerossa on kahdeksan merkkiä. Sellaisen kun löydät niin päästään ehkä eteenpäin.
 Numero todennäköisesti alkaa A80xxxxx
 
 Löysin tällaisen takaisinkutsulistauksen. Tiedä sitten onko siitä apua: https://www.recalls.gov.au/content/item.phtml?itemId=1050032&nodeId=70d2be5ca5d998fd16e02be5fa806728&fn=Affected%20Model%20Number%20and%20VIN%20List%20-%20Moto%20Guzzi%20Motorcycles.pdf
 
- 
				No hetkinen, onko toi toka lumiukon näköinen merkki siis kasi? Sitten toi moottori nro ois A8013378
			
- 
				http://www.vindecoder.pl kertoo että olisi vm. 2012, muita toimivia laskureita en löytänyt. Huoltokirjassa ei mainintaa muusta kuin määräaikaishuollot 1600 km ja 9700 km.
 Tuo moottorinumero viittaisi että olisi kiinteillä nostimilla olevaa mallia. Liekö syytä soittaa maahantuojalle eli R.M.Heinolle ja kysäistä miten he asiaan suhtautuvat..
- 
				Samaa mieltä numeroista. Poikkiviivallinen O on nolla ja lumiukko 8.
 Vimeksi laittamassani listauksessa sinun Grisosi moottori- ja runkonumeron liki olevia pyöriä on ollut Australiassa oikein hallituksen viraston takaisinkutsun kohteena. Tietäisipä vain mikä on ollut aiheena.....
 
 Parhaiten asian tietää Piikkiössä pajaansa pitävä Make. Hän oli edellisellä maahantuojalla töissä ja pyöräsi on varmaan siitä pajasta lähtenytkin. http://www.proitalia.fi/
 
 Nytten täytyy mennä nukkumaan kun huomenaamulla pitää ilmoittautua sairaalassa hoitoon.
- 
				Tuo kun on virallinen recall, pitäisi sen mennä joka tapauksessa tehtaan piikkiin.
			
- 
				Kiitoksia näistä tiedoista. Olen yhteydessä tuonne proitaliaan ja tarvittaessa Heinolle ja katsotaan miten homma etenee.
			
- 
				Tuo kun on virallinen recall Muistelen niin, että ei ole virallinen takaisinkutsu siinä mielessä että vaihdettaisiin osia tehtaan toimesta automaattisesti.
 1. Ehdot
 - pitää löytyä (valokuvin tehtaalle dokumentoitu) vaurio (kannattaa tarkistuttaa ajoissa, vaikka omaan piikkiin)
 - pitää olla aukoton huoltohistoria
 2. Siitä seuraa
 - saa sekä osat että työn jos on takuu voimassa
 - saa vain osat, jos takuu ei ole voimassa
 - jos ei takuuta eikä aukotonta huoltohistoriaa, saa kaivaa kuvettaan
 
 Nimimerkki "lemppari" osaisi varmaan kertoa tarkemmin asiasta, kun hänelle tuo muutostyö on Grisoon tehty.
 
- 
				Soittelin Marko Nurmelle Proitaliaan. Puheli että ongelma koskee erityisesti mallisarjan alkua eli vanhempia pyöriä mutta että uudemmissakin asia kannattaa tutkia. Erityisesti jos venttiilin välykset ja meteli tuntuvat kasvavan nopeaan. 
 Camn:n vinkkaamana soitin myös nimimerkki Lempparille. Mielipiteenä että suunnitteluvirhe ja nostimet pettää ennemmin tai myöhemmin ja kun pinnoite kuluu niin tosi nopeasti loppuu ajot siihen.
 
 Mulla on eka huolto tehty aikoinaan Moto-Italian toimesta mutta toinen oli nimellä Pauli Pekkanen..ei ollut leimaa. Onko tuttu ja valtuutettu huoltaja? Taitaa tehtaan vastuu edellyttää aukotonta huoltokirjaa ja valtuutettua huoltoa?
 
- 
				Pete Roper Australiassa on noita vaihtanyt poistöikseen jo pidempään ja on kertonut mm., että hänen oma Grisonsa korkkasi massiivisesti 90 tuhannen kohdalla eli selvästi myöhemmin kuin yleensä. Hän huoltaa omaansa pilkuntarkasti joten laiminlyönnistä se ei johtunut. Samassa yhteydessä hän sanoi, ettei ole yhteenkään 2-venttiiliseen joutunut tekemään remppaa venttiilikoneistoon, joten jonkinlaisia johtopäätöksiä tuosta voi vetää.
 
 Tuli mieleen, että soitapa uudestaan Nurmelle Proitaliaan, hän taatusti tuntee kaikki virkansa puolesta Kustien kimpussa hääräävät.
- 
				Yritin postata linkin epäonnistuen siinä täysin, mutta Grisoghettossa tänään:
 http://www.grisoghetto.com/t2495-another-flat-tappet-failure
- 
				Pitäisi olla tunnarit, jotta näkisi kuvat.
			
- 
				Tuommonen siellä oli (Stelvio), rajasin ja hieman muokkasin.
			
- 
				Liitekuvassa pakonokan puoleisen nostimen (alempi) hajoaminen on selkeästi alkanut pittingistä eli paineiskujen aiheuttamasta metallin rasitusmurtumasta. Imunokkaa vastaan olevan nostimen kuluminen on edennyt jo pitkälle ja pintakarkaisu on suurelta osalta kadonnut ja välys on kasvanut suureksi. Tällä kertaa ovat molemmat nostimet kärsineet vaurioita mutta kuvasta ei selviä onko imupuolen nostimen alkukuluminen alkanut myös pittingistä vai kiinnileikkautumasta. Nokan siisteys, vaikka se ei kokonaan näy, viittaa kuitenkin pittinkiin nostimessa. 
 
 Kyseinen kuluma johtuu useimmiten ohuesta öljykavosta osien välillä. Alkaa pittingillä mutta muuttuu kohta kiinnileikkautumaksi. Kyseiseen asiaan on ennaltaehkäiseviä metodeja olemassa: korkeaa pintapainetta sietävät moottoriöljyt (usein mineraaliöjyjä) tai asianmukainen öljyn lisäaineistus. Jo alkaneelle mutta lievälle pittingille on tarjolla öljyyn sekoitettavaa metallin lisäainetta joka jossain määrin korjaa vauriota ja hidastaa vaurion etenemistä.
- 
				Laahurinostajille sinkkiä. Sitä saa eri sekoittajien pulloissa ainakin ameriikanautopuljuista.
			
- 
				Laitoin maahantuojalle kyselyä aiheesta:
 
 Moi
 
 Onnea uudelle pyörälle!
 
 Tehtaalta on näihin tullut vastaantuloja edelleen, mutta silloin huollot on oleellinen olla kunnossa.
 Päivityksiä kuitenkin tehdään vain vian sattuessa. Käytännössä ehtona päivityspaketin saamiseen takuuna on ollut:
 - huollot suoritettu ohjelman mukaan
 - vika todennettu (kuvat nostimista)
 - Todenteet pyörän mittarilukemasta, kannen versiosta yms.
 
 Näillä on huollettuina ajettu 100 000 km:kin ilman ongelmia.
 Se mikä yleensä ensin alkaa varoittaa viasta on kasvavat venttiilivälykset.
 
 Ja valmistaja on parhaimmillaankin korvannut vain osat. työt näissä on jäänyt asiakkaan maksettaviksi + rahti Italiasta.
 
 Ystävällisin terveisin
 Seija Lahtinen
 R.M. Heino Oy
 
 
 Omalta osaltani taidan lakata murehtimasta, ajoa vaan :P
 Sitten kun välykset kasvaa hälyttävästi tai on ylimääräistä rahaa käytössä niin päivitetään rullanostimiin. Proitalian Markon mukaan osineen kiloeuron paukku tällaiseen uudemman mallin Grisoon. Elämä on.
 
- 
				Suosittelen kuitenkin käyttämään jotain lisäainetta oli se sitten metallille tarkoitettua tai öljyn pintapainesietoa kohottavaa. Ihan tarkastamisen ilosta ei laitetta kannata alkaa purkaa. Ajoa vaan jos venttiilikoneiston kilkatus on tervettä laatua. Omassani on rullanostimet mutta silti muunmerkkisillä pyörillä ajavat ihmettelevät voimakasta venttiilikoneiston metelöintiä. Vain työntötankomoottorisissa Guzzeissa olen törmännyt todella hiljaisiin venttiilikoneistoihin. Itselläni myös V10-mallia oleva 8-venttiilinen Guzzin kone Centaurossa. Aika rapina sielläkin käy ja varsinkin jakopään ratastus on meluisa mutta nokkia vetävät hammashihnat ovat suhteellisen äänettömät. Nostimet myöskin kovaa tyyppiä. Yli 100.000 ajettu mutta toistaiseksi kunnossa. Kannet ovat kookkaammat ja vipusuhde venttiilikoneistolla lievempi.
			
- 
				Sen käsityksen olen Grisoghetton pääruuvaajan (Roper) jutuista saanut, että avaus ja tarkistus. Alkavankin vaurion voi kuvata ja dokumentoida tehtaalle. Tässä joitakin otteita teksteistä, vastuu jää lukijalle...
 
 ("Even the factory accepts that any degradation is indicative of failure - - the problem is that engines can continue to run showing few, if any, symptoms until the damage becomes accute - - you have to remove the cambox to look. Using the theory that wear would manifest itself by opening gaps cost me my engine - - I haven't seen a single bike with over about 7,000 Km the didn't have visible damage - - at the end of the day they're all going to die, rollerisation is the only cure - - as long as they have a mileage/Km record of service they are getting the 'Thumbs Up'.")
- 
				Sen lisäaineen käyttö ei varmaan hukkaan mene, kun sen aloittaa ennen kovaa ääntä. 
			
- 
				Sen lisäaineen käyttö ei varmaan hukkaan mene, kun sen aloittaa ennen kovaa ääntä.
 
 Ja kun minä taas olen tähän päivään asti luullut että hyvät korvatulpat auttaa siihen kovaan ääneen, Elikkä nyt tarvitaan
 jotain öljyn lisäaineita ja korvatulppia. :o
- 
				
 Mulla on eka huolto tehty aikoinaan Moto-Italian toimesta mutta toinen oli nimellä Pauli Pekkanen..ei ollut leimaa. Onko tuttu ja valtuutettu huoltaja? Taitaa tehtaan vastuu edellyttää aukotonta huoltokirjaa ja valtuutettua huoltoa?
 
 
 
 Pauli Pekkanen on ollut Jämsässä Huolto-Kaksikossa työssä -jos  kilvanajolta jäi aikaa. Liikkeellä on guzzin (RM Heinon) valtuutus huoltoihin.
 
 -KG-
- 
				Pauli Pekkanen on ollut Jämsässä Huolto-Kaksikossa työssä -jos  kilvanajolta jäi aikaa. Liikkeellä on guzzin (RM Heinon) valtuutus huoltoihin.
 
 -KG-
 
 
 Kiitos tiedosta; huoltokirja siis kunnossa eli hyvä juttu jos ongelmia ilmenee.
 
 Kaikesta pelottelusta huolimatta taidan kuitenkin vain nauttia pyörästä ja kesästä...katsellaan syksyllä ja talven aikana jos vaikka kurkkaisi venakoppien alle miltä siellä näyttää.
- 
				Suostuskohan Pyykön Tommi  Kemistä ymmärtämään jotain Guzzin päälle, se kun noita mopottimia on ropannu joltisenki kauan ja varsin menestyksekkäästi. Kuulemani perusteella.
			
- 
				Suostuskohan Pyykön Tommi  Kemistä ymmärtämään jotain Guzzin päälle, se kun noita mopottimia on ropannu joltisenki kauan ja varsin menestyksekkäästi. Kuulemani perusteella.
 
 No tuttu mies on, tuossa viikolla oltiin kahveella rannassa. Korjaa mitä vaan, tuskin guzzi poikkeus:)
- 
				Eilen käväsin Grisolla Oulussa mutkan. Maikkulan Nesteellä oli aika hiljaista, punaista Jackalia ajelleen Timon kanssa poristiin mukavia tovi mutta muita ei näkynyt. Otetaan uusiksi parin viikon päästä jos kelit sallii:)
			
- 
				Murteet ovat kielen rikkaus. Etelän miehenä törmäsin sanontaan "tehdä mutka" ensi kertaa 1980-luvun puolivälissä Pudasjärvellä. Paikalliset tapasivat "tehdä mutkan Oulussa". Matkaa kertyy melko tarkkaan 200 km edestakaisin. Meillä Turun puolessa mutkat ovat jyrkempiä ja lyhyempiä.
 
 Toinen hieman oudostuttanut sanonta oli suksen ja tukin "huilaaminen", mikä tarkoitti suksen luistamista ja uitettavan tukin liikkumista joessa. Meilläpäin "huilaaminen" on melkolailla rauhallista meininkiä.
- 
				Täälläpä ilmoittautuu syksyn kunniaksi uusi Guzzi-kuski.
 
 Varmaan aika klassinen polku, miten Guzziin tuli päädyttyä. Teininä tietty kevarilla, ja sitten lähes 30 vuoden tauko. Innostuin ostamaan BMW F650 Funduron kaverin kanssa puoliksi halvalla (!) ja sitten heti perään oman F650 GS:n, jolla ajelin vuoden verran. Vaihdoin sen sitten BMW R1200RT:hen, jolla ajelinkin kolme vuotta.
 
 Tänä syksynä tuli semmonen olo, että pemarin matkapyörä on nähty, ja rupesin katselemaan muita koneita. Customit ei ole koskaan säväyttäneet, mutta kun paikalliseen liikkeeseen tuli Cali 1400 myyntiin, ajattelin, että käympä kokeilemassa, kun tuo ulkonäkö on jotain aivan jumalaisen kaunista.
 
 3h koeajon jälkeen tein kaupat.
 
 En tiedä pyörästä mitään, enkä kuvittelekaan kuuluvani motomattien ja muiden konkarien joukkoon, mutta ilmoittauduin kuitenkin. Käyn päivittäin autotallissa katselemassa ja ihailemassa pyörääni, johon ehdin ajaa n. 100 kilsaa ennen lumien tuloa... Ciao...
 
 
 
 (http://i1.aijaa.com/t/00077/14284841.t.jpg) (http://aijaa.com/zmqewT)
- 
				Terveyttä ja tuloa Guzziharrastajien joukkoon.
 Hieno pyörä ja ajettavuus, varmaan baanalle hieman "kevätkuumetta" tiedossa.
- 
				Tervetuloa porukkaan! 
 Oletkin jo varmaa lukenut kaiken mitä täällä Foorumissa on kirjoitettua Isosta Calista.
 Omat omituisuutensa ja puutteensa siinäkin mutta valtaosin pyörä tyydyttää erinomaisesti matkapyöräntarvetta olematta erityisen paljon matkapyörän näköinen. Onpa suunnitellulle moottoripyöräverollekin veroperustetta.
 
 Kevätkuumetta on täälläkin mutta onneksi siihen on vielä aikaa. Pitää saada "pörssi" kuntoon kesään mennessä. Tänäänkin kävin Kerholla ihailemassa kulkupeliä ja suunnittelemassa lisäpitkille ja mahdollisesti sumuvaloille telinettä etuhaarukkaan. Rautalankamallin sain aikaiseksi jonka perusteella taivutan putkesta telineen.
 
 
- 
				Tervetuloa. Sata kisaa varmaan jätti aikamoisen poltteen ensi keväälle  ;D
			
- 
				Tervetuloa porukkaan! 
 Oletkin jo varmaa lukenut kaiken mitä täällä Foorumissa on kirjoitettua Isosta Calista.
 Omat omituisuutensa ja puutteensa siinäkin mutta valtaosin pyörä tyydyttää erinomaisesti matkapyöräntarvetta olematta erityisen paljon matkapyörän näköinen. Onpa suunnitellulle moottoripyöräverollekin veroperustetta.
 
 Kevätkuumetta on täälläkin mutta onneksi siihen on vielä aikaa. Pitää saada "pörssi" kuntoon kesään mennessä. Tänäänkin kävin Kerholla ihailemassa kulkupeliä ja suunnittelemassa lisäpitkille ja mahdollisesti sumuvaloille telinettä etuhaarukkaan. Rautalankamallin sain aikaiseksi jonka perusteella taivutan putkesta telineen.
 Kiitos kiitos.
 
 Onhan siinä omat piirteensä. Pemarin bokseriin verrattuna tuntuu tyhjäkäynnin ja 2500 kierroksen välillä vähän hengettömyyttä ja tarpeetonta tärinää, mutta alueelle päästynä kone käy aivan hienosti. Jotenkin tuo ulkonäkö vie mennessään kuitenkin. Ihan kuin Jennifer Lopez asuisi talven mun autotallissa  ;D
 
- 
				Pemarin bokseriin verrattuna tuntuu tyhjäkäynnin ja 2500 kierroksen välillä vähän hengettömyyttä ja tarpeetonta tärinää, mutta alueelle päästynä kone käy aivan hienosti. Se on aina ollut V2-Guzzeille ominaista että veto alkaa vasta 3000 kierroksen kohdalta kunnolla. Muutenkin vanha totuus pitää paikkansa että voimansiirtoa ei pidä hakkauttaa pienillä kierroksilla vaikka se paras vääntömomentti onkin hyvin alhaalla. Kierroskone. Tykkää pörryyttää punarajan tuntumassa ei ole siitä minään. Eikä vatkaa. Kuutosvaihde on melko tarpeeton jos ajelee paikallisteillä rajoituksen mukaan. Enempi "saksavaihde" moottoritielle.
- 
				Eihän noita kierroksia käytetä, kuin hetken aikaa paikaltaan lähtiessä..
			
- 
				Täälläpä ilmoittautuu syksyn kunniaksi uusi Guzzi-kuski.
 
 Varmaan aika klassinen polku, miten Guzziin tuli päädyttyä. Teininä tietty kevarilla, ja sitten lähes 30 vuoden tauko. Innostuin ostamaan BMW F650 Funduron kaverin kanssa puoliksi halvalla (!) ja sitten heti perään oman F650 GS:n, jolla ajelin vuoden verran. Vaihdoin sen sitten BMW R1200RT:hen, jolla ajelinkin kolme vuotta.
 
 Tänä syksynä tuli semmonen olo, että pemarin matkapyörä on nähty, ja rupesin katselemaan muita koneita. Customit ei ole koskaan säväyttäneet, mutta kun paikalliseen liikkeeseen tuli Cali 1400 myyntiin, ajattelin, että käympä kokeilemassa, kun tuo ulkonäkö on jotain aivan jumalaisen kaunista.
 
 3h koeajon jälkeen tein kaupat.
 
 En tiedä pyörästä mitään, enkä kuvittelekaan kuuluvani motomattien ja muiden konkarien joukkoon, mutta ilmoittauduin kuitenkin. Käyn päivittäin autotallissa katselemassa ja ihailemassa pyörääni, johon ehdin ajaa n. 100 kilsaa ennen lumien tuloa... Ciao...
 
 
 
 (http://i1.aijaa.com/t/00077/14284841.t.jpg) (http://aijaa.com/zmqewT)
 
 En sitten kovasta yrittämisestä huolimatta tottunut tuohon moottorin alaväännön puutteeseen. Jotenkin se vei maun koko pyörästä. Muutenhan se on ihan mahtava kampe.
 
 Vaihtuupi nyt tulevana lauantaina K1600 GTL:ään. Pitäis siis riittää löylyä alhaaltakin.
- 
				En ole vieläkään päässyt kokeilemaan, miltä tuo tuntuu, mutta ei tuo käyrä paperilla pahalta näytä.
 
 (http://motorcycle.com.vsassets.com/blog/wp-content/uploads/2013/09/2013-World-Cruiser-Shootout-torque-dyno.jpg)
 
 Toki tuon kokoisessa patissa pitäisi enemmän olla..
- 
				Enköhän jossain vaiheessa puutun tuohon vääntömomenttiasiaan kunhan pyörän takuuaika vain kuluisi umpeen.....
 
 Tosin olen varsin tyytyväinen pyörän kulkuun. Ripeä ohituksissa eikä yleensäkään ole jäänyt jalkoihin. Kierroksia pitää käyttää. Kuten V2-Guzzeissa aina.
 
 Alle 3000 kierroksen alueelle tuskin lisää vääntöä tarvitsee sillä moottori käy silloin sykkivästi ja ravistaa ikävästi jos sitä yrittää niillä kierroksilla kiihdyttää. Mutta siinä 4000 kierroksen kohdalla vetoa alkaa olemaan kivasti. Sitä sitten riittää koko varvikellon mitalta.
- 
				Aiemminkin ihmetelty seikka, mutta minne Guzzilla on suorituskyky hukattu? Tuon kokoisen neliventtiilisen tulisi luovuttaa "ominaisvääntöä" reilusti päälle sata newtonia. Käyrän muotokin on sellainen, että sitä on ikään kuin leikattu koko kierrosalueella. Sama käyrä parikymmentä numeroyksikköä ylemmäs. Sitä en epäile, etteikö riittäisi jo tuolleen, mutta kaiken järjen mukaan enemmän pitäisi irrota.
			
- 
				Paperilla on luvattu Customista 120 Nm 2800 rpm. Liekö tuo siis totuus mitä käyrästössä kuvataan. Lieneekö eri markkina-alueille sitten erilaisia tehoja päästömääräyksistä johtuen. 
			
- 
				Tien päällä.., mitä hiton on väliä Guzzin koneiden tehokäyrillä.
 Onko ohitukset liikenteessä jotenkin liian hitaita?
 Entä jos pykälää/ paria pienemmälle vaihde, niin mikä jäi ohittamatta halutessa ripeästi.
 Jotenkin tuntuu välillä ettei kansalaiset oikein tajua miten sähäkkä teho/paino suhde m-pyörässä on.
 Tai sitten ei osata käyttää sitä mikä tarvittaessa pyörästä lähtisi?
 Veikkaan jälkimmäistä.
 
- 
				Tuossa yllä kirjoitin, että en epäile ettei riittäisi, mutta muitakin mittauksia on nähty. Ja kaikissa on ollut tuossa sadan pinnassa väännöt. 
			
- 
				Kuvassa yksikkönä on lbf.
 Yksi lbf on n. 1,35Nm, joten sadan Nm pintaan Guzzilla päästään.
 
 
 
- 
				Veikkauksesi voi olla hyvinkin osuva. Kiihdytetään vain nopeusrajoituksen puitteissa. Eipä siinä mitään jos suoraa ja tilaa riittää. Nykypyörillä tehon käyttö on valmiiksi hallittua: luistonesto estää luistamasta kiihdytyksissä.
 
 Tähän aiheeseen kuulinkin Mustassalahdessa jutun kun eräs kaveri oli säikähtänyt kesken ohituskiihdytyksen kun mittaristossa olivat alkaneet valot vilkkua ja oli ryhtynyt jarruttamaan. Takana tullut ehti väistämään. Niin tekee nykyGuzzeissakin mikäli luistonesto on säädetty tiukimpaan asetukseensa. Kyseisellä asetuksella ei pääse soratiellä ylämäkeen. Tehot vain katoavat. Pitää vaihtaa asetusta sallivampaan.
 
 Tuosta ohittamisesta muutoin: jos ajetaan porukassa niin vain yksi ohittaa kerrallaan. Ei lähdetä heti kaverin perään. Siinä voi tulla ahdasta jos tulee tilanne päälle. Kyllä niitä ohituskohtia löytyy myöhemminkin.
- 
				Kuvassa yksikkönä on lbf.
 Yksi lbf on n. 1,35Nm, joten sadan Nm pintaan Guzzilla päästään.
 
 Päässälasku takkuaa mutta käytin laskuria että muunto onnistuu: http://muunnin.com/momentti/
 
 
- 
				Kuvassa yksikkönä on lbf.
 Yksi lbf on n. 1,35Nm, joten sadan Nm pintaan Guzzilla päästään.
 
 
 
 
 
 Juu, osaan kyllä muunnoksen. Silti jää lupauksista ja siitä, mitä voisi koneessa olla.
- 
				Tämä vääntö ja sen puute on aika mielenkiintoinen juttu. Numerot ovat tietysti faktaa, mutta taitaa perstuntumalla olevan asian kanssa aika paljon tekemistä, eli ajotyylillä, odotuksilla ja kokemuksilla aiemmista kulkineista. Juffellakin tuntuma Guzzin alaväännöstä on eri kuin hänen odotuksensa(?) Kuitenkin se on numeroissa ihan samaa luokkaa (95 Nm/2500 rpm) kuin edeltävällä Bemarillaankin. Guzzilla toki se jääkin samoihin lukemiin hamaan punaviivaan asti, kun taas Bemulla vääntö kasvaa 6000 asti (120 Nm).
 
 Eli alavääntö (2500 ->) on itseasiassa numeroissa ihan ok, mutta tuntuma ei.. Pyörän paino ja moottorin muu luonne tehnevät tehtävänsä..
 
 Tuhatkuussatasella varmasti vääntöä piisaa.. (mihin ikinä sitä sitten tarvitaankaan  :o)
 
 Toivottavasti Juffe kuitenkin jatkat Gruppon jäsenyyttäsi, koska sinussa on selvästi kauneutta (Jennifer L.) arvostavaa Guzzi-henkeä  ;D
 
 
- 
				Tien päällä.., mitä hiton on väliä Guzzin koneiden tehokäyrillä.
 Onko ohitukset liikenteessä jotenkin liian hitaita?
 Entä jos pykälää/ paria pienemmälle vaihde, niin mikä jäi ohittamatta halutessa ripeästi.
 Jotenkin tuntuu välillä ettei kansalaiset oikein tajua miten sähäkkä teho/paino suhde m-pyörässä on.
 Tai sitten ei osata käyttää sitä mikä tarvittaessa pyörästä lähtisi?
 Veikkaan jälkimmäistä.
 
 
 Tien päällähän Guzzi toimiikin hyvin. Mulla on paljon taajama-ajoakin, ja siinä tuo alle 3000 olisi toivottava alue. Suorituskyky laulattamalla on tosiaan hämmästyttävänkin hyvä, eli siitä ei ole kyse.
- 
				Juu, se näkyy noissa vääntökäyrissä, että Guzzissa riittää lähes täyttä vääntöä pari tuhatta kierrosta ylemmäksi kuin vertailuryhmässä. Kun huuhtelu ajoitetaan niin, että vääntökäyrä saa alkaa sukeltaa alle 6000 rpm, niin alakierroksillle saa maksimivääntöä lisää. Kardaanipyöräällä on matalilla kierroksilla vedätys melkoista vaihdelaatikon hakkaamista. Jos kampiakseli on poikittain ja ensiövedossa välitystä vaikka 1:3 niin laatikko pyörii paljon hitaammin ja siellä jää kiihtyvyydet pienemmiksi ja moottorin epätasaisesta käynnistä johtuva kolkatus pienemmäksi. Sehän on tuttu asia ihan V7 ja GT 850:stä lähtien, että laatikon saa vonkumaan nopeastikin jos ottaa tavaksi ajella kaupungilla isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. En usko, että 1400 olisi täysin immuuni samalle ilmiölle. 
			
- 
				Sehän on tuttu asia ihan V7 ja GT 850:stä lähtien, että laatikon saa vonkumaan nopeastikin jos ottaa tavaksi ajella kaupungilla isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla. En usko, että 1400 olisi täysin immuuni samalle ilmiölle.  
 Ei ole immuuni ei.
 Vaikka C.14 onkin teknisesti tehty niin että pienilläkin kierroksilla voi ajaa hitaasti ilman isompia kolinoita voimansiirrossa niin ahterissa tuntuu nyintää ja moottori ravistaa kiinnityksissään. Aiemmissa Guzzimalleissa on usein mukana myös voimansiirron välysten kolinat joita meikäläisen korvat eivät siedä. Mieluimmin ajan aina 3000 kierroksen päältä mikäli se on mahdollista.
 
 Monta 5-vaihteista olen korjannut ja monissa on 5-vaihteen hammaspyörät vikaantuneet. Käytännössä ajettu liian hiljaa isolla vaihteella.
 
 Ykkösvaihde on onneksi varsin "lyhyt" 1400 malleissa ja sillä toki joutuu taajamissa ja muualla missä hidasajoa joutuu harjoittamaan, ajamaan liki tyhjäkäyntikierroksia. Moottorinohjaus estää moottoria "tumppaamasta" jos kierrokset ovat liian pienet. Se voi tulla yllätyksenä että moottori kiihdyttää itsekseen eli niissä tilanteissa on kytkimen käyttö suotavaa. Sama toiminto, mutta lievempänä, on myös CARC-malleissa. Kaasukahvaan koskematta voi kytkimen nostaa niin pyörä lähtee liikkeelle.
 
 Palaan vielä mieliaiheeseeni eli takapyörän navan kahteen sysäyksenvaimentimeen. Navassa on sekä kumivaimennin ja kitkavaimennin. Molempia pitää huoltaa. Kitkalevy voi olla kulunut ja kumit kovettuneet tai murtuneet. Jopa vaimentimen keskiö on ruostunut voitelun puutteesta jumiin. Silloin saa vaihteisto kestää kaikki nykäykset. Vaihteistossa on myös 5-vaihteisessa sysäyksenvaimennin. (On myös osassa CARC-malleja.) Sen kunto on hyvä tarkistaa silloin tällöin. Kitkavaimenninta on kahta tyyppiä. Tässä toinen: http://www.motomatti.fi/2012/02/californian-takanapa.html
- 
				Tämä vääntö ja sen puute on aika mielenkiintoinen juttu. Numerot ovat tietysti faktaa, mutta taitaa perstuntumalla olevan asian kanssa aika paljon tekemistä, eli ajotyylillä, odotuksilla ja kokemuksilla aiemmista kulkineista. Juffellakin tuntuma Guzzin alaväännöstä on eri kuin hänen odotuksensa(?) Kuitenkin se on numeroissa ihan samaa luokkaa (95 Nm/2500 rpm) kuin edeltävällä Bemarillaankin. Guzzilla toki se jääkin samoihin lukemiin hamaan punaviivaan asti, kun taas Bemulla v..
 
 
 
 
 Tämä on todella perstuntumajuttuja. Kun penkitin omaa Californiaani, saatiin ulos pöydän mallinen vääntökäyrä. Penkittäjä sanoi, että tuo on sitä tylsää voimaa, kiihdytyksessä ei juuri tunnu kiihtyvän, mutta suoran päässä onkin yllättäen reilusti vauhtia. Vääntö kun omassakin nousee muutaman sadan kierroksen alueella parista-kolmestakympistä täyteen mittaansa.
- 
				No entisenä Guzzikuskina vähän huomioita tähän asiaan. Entinen pyöräni oli siis Cali -06 Classic. 1100 cc kone, vääntöä ja heppojaki piisas omiin tarpeisiin tavaroineen kaksi päällä. No, kuitenkin mieli teki isommalla koneella olevaa customia ja sitten tuli Triumph 1600 T-bird. Hevosvoimia on hyvä olla mutta jossain menee (missä kelläkin) se raja, että siitä ylimenevä usein turhaa. Saman huomasin oikeastaan väännönkin suhteen Triumpilla ajellessa, jossa sitä vääntöä kyllä piisaa. Varjopuoli  "liiallisessa" väännössä on minusta moottorin tunnottomuus, jolloin moottori voi alkaa tuntumaan jotenkin tylsältä. Hiukan se häiritsi T-Birdin kohdalla kun ei tarvinnut muuta kuin latoa vaihdetta sisään välittämättä missä asennossa kaasu on, näin karrikoidusta sanottuna. Nämä on näitä perstuntuma-asioita, mutta jotenkin itse tykkään, että moottorissa on tietynlaista tarvetta kaasun vasteelle, jolloin ajotuntuma on mukavampi. Ehkä siksi varmaan tykkäsin oikeastaan enemmän Calin 1100 cc moottorista kuin Triumphin 1600cc myllystä, vaikka heppoja ja vääntöä vähemmän. Itselle nämä 1000 - 1200 cc V2:set tuntuvat mukavilta ajaa, kun sitä vääntöä on mukavasti mutta ei "liikaa", jolloin moottori ei tunnut tunnottomalta. Nykyinen Aprilia Caponordin 90 asteinen 1200cc V2 on mukavan piristävä jatkumo entiselle Guzzille, hienon pehmeä ja tehokas moottori. Hyviä syksyn ajoja vaan vielä kaikille :)
 
 Nämä analyysit siis omien perskarvojen tutinasta 10 vuotisella ajotuntumalla... :)
- 
				Tehon määrällä ja sen ulostulotuntumalla on merkitystä. Nyt kun muutamia kertoja pääsi radalle piikillä, voi sanoa senkin olevan koukuttavaa! Tehoa on kolmenkympin nurkilla ja sitä on kapealla alueella, mutta miten se tulee ulos. Varmaan vajaan tuhannen kierroksen alueella kaikki. Voi veljet.
			
- 
				 California 3 -88 Tampereelle :) 
			
- 
				Tervetuloa joukkoon matmakela!
 T. Kimmo
- 
				Mulla on Tampere - Ylöjärvi - akselilla melkoinen määrä Kolmosen osia. Uusia ja vanhoja. Jos satut tarvitsemaan....
			
- 
				 California 3 -88 Tampereelle :) 
 
 
 Ihan mielenkiinnosta; minkälainen pyörähistoria on takana? Onneksi olkoon silti mainiosta valinnasta!
- 
				Kiitoksia! Kytkinvikaisena ostin ja nyt tänään 100km ajon jälkeen sain ensimmäisen kerran luistamaan kiihdytyksessä paikaltaan. Aiemmin ei luistanut Lukonmäen mäessäkään(tamperelaiset tietää) nelosella kiihdytettäessä. Eli pitänee avata talvella. Itsellä ei tiloja joten täytyy löytää tekijä. 
 Motomatille kiitoksia vinkistä varaosiin! Kierroslukumittari on ainakin rikki.
 Pyörähistoriaa itsellä vähänlaisesti. Lapsena mopoilua ja viiskymppisenä bmw k100 josta siskonmies muokkasi raaseria. Homma jäi selvittämättömien sähkövikojen takia vaiheeseen ja k taitaa mennä paaliin.
 Guzzi on kiehtonut pitkään ja nyt kun sopivan hintainen osui niin hain pois.
 Oletteko muuten seuranneet, kun nuorimies Hollannista? ajaa samanlaisella pyörällä kuin itselläni New Yorkista ensin Alaskaan ja sieltä Cap Horniin? https://www.youtube.com/watch?v=zzEVYgupQ9Q
 Lähti viime keväänä ja pitää tubessa matkapäiväkirjaa. Muutaman jakson kun katselee, niin rupeaa hollantikin? taipumaan :)
- 
				The Longest Road videopätkät on tosiaan mielenkiintoisia seurata.
 Mahtavia maisemia!
 Ja hienoa mainosta Guzzeille, reissumies on yli 35v ikäisellä pyörällä kuitenkin liikkeellä.
 
 Iso pleksi on jätetty pois pyörästä ilmeisesti kuvauksellisista syistä.
 Alaskassa kesällä, mutta mites Chilessä mahtaa käydä?
 En tiedä millaisella aikataululla reissua on heitetty, mutta talvihan siellä on silloin kun kesä pohjoisessa.
 
 Innostavaa kaikkiaan!
 Kyllä niin kauan kun tielle kykenee olisi heitettävä edes euroopassa hieman vastaavaa pohjoisimmasta eteläisimpään.
 Eiköhän tuosta 10.000e budjetilla selviäisi kun keksisi jonkun pyörittämään firmaa siksi aikaa, iisisti pari kuukautta ja totaalisen vain nautiskellen.
 Pyöräkin nyökkäilee ihan selvästi, pikku huoltopiteillä olisi vaikka heti valmis.