Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Pexi - Marraskuu 11, 2006, 05:33:00 ap
-
Mitäs veikkaatte, onko Guzzilta yllätysuutuuksia esillä Milanossa ensi viikolla? Huhuja näkynyt kaikenlaista, Grisoa 4V padalla, isoa supermotoa etseteraa.
Oma veikkaukseni on että esillä on vain Griso 1200 2V koneella ja jonkinlainen puolikatettu Breva-muunnos.
Menen tiistaina Milanoon ja palailen kai keskiviikkoiltasella - kuvia pukkaan blogiin loppuviikolla jahka ehdin.
-
Tuskin mitään ihmeempiä, ehkä parille mallille on tehty facelift jos sallitaan autopuolen termi.
Eihän Guzzilta ole tullut pitkään aikaan mitään ihmeempiä uutuuksia.
-
No, riippuu varmaan mikä on pitkä aika ja mikä merkittävä uutuus... vuosi sitten Guzzi esitteli Milanossa Norgen, joka oli merkin ensimmäinen matkapyörä aikoihin.
Muutenkin tuo pikkutehdas on pukannut parin vuoden sisällä uutuutta tosi reippaaseen tahtiin, vuosien hiljaiselon jälkeen. Breva 1100, Griso 1100, Breva 850, Griso 850, Norge 1200, 1200 Sport. Kaksi kokonaan uutta runkoa ja kolme uutta moottoria ja vielä lisäksi vanhan lämmitys, eli Cali Vintage. En vähättelisi Guzzin aikaansaannoksia, vauhti on kova. Toivottavasti ei liian kova kuitenkaan.
-
Kyllä pitäisi jo esitellä MGS-01 :n katuversio virallisesti
-
Jospa siinä grisossa onkin 4 venttiiliä? Tämä selittää ne OHC lohkot?
http://www.repubblica.it/2006/11/motori/iniziative/novembre-2006/gruppo-piaggio/gruppo-piaggio.html (http://www.repubblica.it/2006/11/motori/iniziative/novembre-2006/gruppo-piaggio/gruppo-piaggio.html)
/edit:
ja syy miksi sport 1200 esiteltiin ennen EICMAa; ettei jää muiden varjoon.. ja sitten voidaan alkaa spekulointi koska pulttaavat sen 4-v koneen tähän uuteen sporttiin?
-
Hyvä linkki - ja onhan sieltä tulossa: Griso 8V 1200cc, 940 Custom, Norge 850.
Mielenkiintoista!
-
http://www.motoguzzi.it/eicma_06/home.asp?lin=eng (http://www.motoguzzi.it/eicma_06/home.asp?lin=eng)
Joitain kuviakin...
Olli
-
Nyt on jo kuviakin uusista malleista Guzzin sivuilla!
http://www.motoguzzi.it/servonline/news/dettaglio.asp?indice=267 (http://www.motoguzzi.it/servonline/news/dettaglio.asp?indice=267)
Jotenkin tuo uusi kustomi on aika räyhäkkään näköinen! Liekö perustuu Brevan runkoon? Ei taida olla enään Calin runko kyseessä vai mitä sanotte?
Kimmo
-
Ei voi olla totta! Kun griso tuli markkinoille, siinä oli ehkä rumin putki kaikista.
Nyt ne on taas petranneet!!
http://www.guzzisti.it/saloni_eventi/milano_2006/images/guzzigriso8v_2.jpg (http://www.guzzisti.it/saloni_eventi/milano_2006/images/guzzigriso8v_2.jpg)
-
2V Grisossa sitävastoin oli jo näytillä aika rauhallinen tuubi:
(http://pexi.mediterrum.com/photos/guzzi_at_eicma_2007/img_5081.jpg)
Muita kuvia paikan päältä täällä (http://pexi.mediterrum.com/photos/guzzi_at_eicma_2007/index.html)
-
Ei voi olla totta! Kun griso tuli markkinoille, siinä oli ehkä rumin putki kaikista.
Nyt ne on taas petranneet!!
Olishan ne voinut laittaa sen putken sojottamaan eteenpäinkin, ei se paljoa rumempi olis voinut olla. Kyllä vähän ihmetyttää toi moottori politiikka tehtaalla. Juuri äsken tuli sport 1200 ja siihen ne löysi jostain normaalin koneen. Nyt 4-venttilikone keksitään laittaa Grisoon. Onkohan tässä jotain sellaista joka ei vaan aukene mulle? No ehkä joskus näemme MGS stradan jossa on nevadan kone tai jotain muuta yhtä radikaalia.
-
... Kyllä vähän ihmetyttää toi moottori politiikka tehtaalla. Juuri äsken tuli sport 1200 ja siihen ne löysi jostain normaalin koneen. Nyt 4-venttilikone keksitään laittaa Grisoon. Onkohan tässä jotain sellaista joka ei vaan aukene mulle? No ehkä joskus näemme MGS stradan jossa on nevadan kone tai jotain muuta yhtä radikaalia.
Eikös se ollut niin että jo takavuosina kun Griso eka kerran pääsi julkisuuteen, siinä oli tarkoitus olla neliventtiilikone, joten ei se ihan viime päivien keksintöä ole. Ihan perstunalla sanoisin, että parempi tuo tehokkaampi mylly Grisossa on kuin Brevassa, Grisossahan oli alustakin jo enempi valmiina...
Kehitys kehittyy. Se kakstoistasatanen kone Brevan rungossa eli 1200 Sport on jo myynnissä ja aika looginen jatko Brevan mallisarjaan (väärän mielikuvan antavalla nimellä kyllä). Kun taas quattro valvole konetta Grisossa odotellaan vasta ensi kesäksi, vaikka se julkaistiinkin jo nyt Milanossa suurena uutuutena, samoin kuin se 940 Custom.
Kyllä minun mielestä on hemmetin paljon parempi että tapahtuu ja uutuutta pukkaa, kuin se että vuodesta toiseen ei muuta kuin maalit vaihtuu kymmenen vuotta vanhoissa kikkuloissa. Mutta niinhän se menee, että toiset harmittelee kuin ei tule mitään oikeaa uutta ja toiset sitä että uutta tulee liian paljon... makuasia.
-
Eihän uutuudet koskaan huono asia ole. Nyt vaan pilattiin legendaarinen nimi (sport) huonolla kokoonpanolla. Kaikki mikä 4-v grisossa on (moottori, radiaali jarrut, parempi alusta...) olisi voinut laittaa sporttiin niin se olisi vähän paremmin vastannut nimeään. Onhan se vähän kornia että sportin ostaneet ja ehkä vielä siihen vielä performance kitin hankkineet, huomaavat yhtäkkiä että uudessa grisossa on enemmän löylyä vakiona kuin heidän vehkeessä modausten jälkeen. Eikä tämä uusi griso vieläkään poista sporttipyörän puutetta Guzzin valikoimasta.
-
Ei poista sporttipyörän puutosta ei... mutta eikös Guzzia profiloida enempi tuonne "seurustelupyörä"-segmenttiin ja Aprilialle olisi konsernissa varattu sporttileima. Jos näin olisi, niin ei Guzzilta oikeaa sporttipyörää koskaan tulisikaan. Vaikka mistäpä näitä tietää, tirehtöörit ja omistajat kun vaihtuu, niin strategiat vaihdetaan tarvittaessa vaikka joka vuosi.
Mielenkiintoista olisi tietää sekin, että millaisille väännöille ja tehoille tuo CARC on nykyisellään mitoitettu.
-
näin kesällä Helsingissä italiankilpisen Grison kahdella putkella yksi putki perpuoli hyvältä näytti vanhan silmään muuten
-
Minusta tuo 8V Grison putki on sopivan erikoinen, jotta erottu kaikista muista mopoista. Vaikka kyllähän Griso erottuu muutenkin edukseen, mutta pitääkö niillä kaikilla olla samanlainen savuutin perässä?
Varsinkin takavinkkelistä "kaksoisputki" ei ole hassumman näköinen!
Kimmo
-
MikaA kirjoitti:
Eihän uutuudet koskaan huono asia ole. Nyt vaan pilattiin legendaarinen nimi (sport) huonolla kokoonpanolla. Kaikki mikä 4-v grisossa on (moottori, radiaali jarrut, parempi alusta...) olisi voinut laittaa sporttiin niin se olisi vähän paremmin vastannut nimeään. Onhan se vähän kornia että sportin ostaneet ja ehkä vielä siihen vielä performance kitin hankkineet, huomaavat yhtäkkiä että uudessa grisossa on enemmän löylyä vakiona kuin heidän vehkeessä modausten jälkeen. Eikä tämä uusi griso vieläkään poista sporttipyörän puutetta Guzzin valikoimasta.
Olen samaa mieltä, että Grison 8V kone pitäisi ehdottomasti asentaa sport 1200 versioon jo nimensäkin puolesta samoin etupää.
-
Ja nyt kaikki maininnat Griso 8v:stä ovat kadonneet motoguzzi.it sivuilta??? Siellä on jäljellä vain 940 ja mallivuoden 2007 kuvaukset.
Olli
-
Kummalliselta tuntuu , toivatko raakileen maailmalle !? Ja vetivät sen pois tuotantosuunnitelmista .
-
Vetää velipojankin ihan sanattomaksi! Tosiaan kaikki maininnat esillä olleesta 8V:stä ovat kadonneet, nyt salaliittoteorioita kehittämään...
- olivatko Guzzilaiset omin päin pukanneet standille pyörän, jota Piaggion HQ ei ollut hyväksynyt, ja nyt lähti pyörä ja joukko päitä tehtaan tuotekehityksestä?
- 8V:n kansi näytti aivan OHV koneen kannelta, ei itse asiassa lainkaan OHC:ltä - onko tuollaista konetta oikeasti olemassa lainkaan?
- 8V kone muuttuukin Aprilia lohkoiseksi 65 asteen V4 koneeksi?
- mitä ttua?
Prkl, kun ei tullut otettua tuosta vehkeestä enemmän ja tarkempia kuvia.
-
Jostain liki kymmenen vuoden takaa (lue: motomatin miesmuisti) on mulla kammarin seinällä juliste jossa Griso varustettuna 1250cc ohc-koneella. (Venakoppa saman näköinen kuin ohv-Grisossa) Noissa Pexin kuvissakin olin näkevinäni tuon nokka-akselin lisäpötikän kannen etu-sisäkulmassa ja remmikotelot. Tuossa omassa Centaurossa kun on samankaltainen kansi, niin siksi olin tunnistavinani tuon koneen.
Ymppäilivät siis jo varhain MGS:n konetta Grison raamiin. MGS:n konehan on suurennettu päivitys Daytonan moottorista. On muuten moottori jota diggaan ihan täpöllä!
Muuten olen samaa mieltä tuon Brevan näköisen tönärisportin imagosta kuin joku muukin täällä kirjoittanut. Liian pliisu sportiksi!
mm
-
Täältä voi katsella 4V Grison kuvia. Milano 2006-linkistä
http://www.animaguzzista.it (http://www.animaguzzista.it)
-
Oiskohan lukennu v11lemans -foorumilla, että joku (admin jaap?) oli kuullut, että ko. kone olisi ollut veistetty puusta..! eli siis englanniksi ns. 'mock-up'.
Pexi kirjoitti: - 8V:n kansi näytti aivan OHV koneen kannelta, ei itse asiassa lainkaan OHC:ltä - onko tuollaista konetta oikeasti olemassa lainkaan?
-
Pakko kompata tässä Markoa, ihmettelin nimittäin tuossa aiemmin, kun näin lähikuvia 8v:n kansista, että miten voi olla noin maalatun näköinen? Eli siis niiden mustien lisujen ja kannen hopean välinen raja oli kuin käsinmaalattu, eikä muovi vs. alumiini, kuten sen vissiin tulisi olla. Oli raja kuin kittiin kaiverrettu tms.
Salaliittoteorioita odotellen.. :D
-
Eikös tuolta Animaguzzistan sivuilta löydy myös vielä villimpi huhu, joka toteutuessaan taitaisi saada hiljaiseksi kaikki sporttiguzzia haikailevat. Ketjuvetoinen (!), poikittaisella koneella (!), vesijäähdytteinen (!) 1200 kuutioinen V8 (!) Guzzi. Melkein sanoisin, että syön hattuni jos tuo on yhtään mitään muuta kuin italialaisen piirtäjän märkä uni. Vai pitäiskö sanoa, että ostan tollasen, jos niitä oikeesti aletaan tekemään? Ei - voi mennä sormi suuhun tuon huoltamisen kanssa.
(http://www.guzzisti.it/moto/Design/Bezzi5/images/v8.jpg)