Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: GuzGuz - Heinäkuu 01, 2016, 14:58:56 ip

Otsikko: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: GuzGuz - Heinäkuu 01, 2016, 14:58:56 ip
Kirjataan nyt tämä kun tuli huolellisesti mittailtua.
Cali EV, 2002 kasattu, n.105000 ajettu, katalysaattoria ilman, kesän vaihtelevassa lämmössä ja pääosin maaseutuajoa ripeähkösti.
Iso pleksi ja isot kaikki laukut koko ajan kiinni.
Ehkä viidesosa ajosta matkustajan kanssa.
Pyörään on laitettu koneeseen ja laatikkoon RVS käsittely n 1000km ennen mittausten aloitusta.
2384km keskilutus on 4,61.
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: Harri Eronen - Heinäkuu 01, 2016, 16:57:51 ip
Vahvistan samanmoisen kulutuksen, samanlaisilla varusteilla  ,Jackal -01  56tkm ja kevyt matkustaja mukana 4358 km , vaimon amerikan pyörä meni puolilitraa pienemmällä.
Keskinopeus ko matkalla oli 89 km/ h ja lämpötila 20-25 astetta eikä erityisen tuulista.
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: MarkkuEVP - Heinäkuu 01, 2016, 17:58:53 ip
Kuusi litraa menee Jackalilla kevyesti... haitanneeko mitään ?? Ei kyllä ahista kun kapulasta kääntää.

Mr
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: Jouko S - Heinäkuu 01, 2016, 18:47:37 ip

Cali Vintage 2007 menee normiajossa ja rajoitusten puitteissa ajaessa keskimäärin 5,1-5,3l. Olipa sitten yksin tai kaksin. Suurin koskaan mitattu on Saksan autobahnillakin vain n.6l reissukamat ja kaksi päällä, kaasu aika tapissa. Ihan sopiva kulutus omasta mielestä. ;D

Jouko
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: GuzGuz - Heinäkuu 01, 2016, 19:45:10 ip
Mulla oli myös randomisisti aiempia mittauksia EV:stä, yleensä haarukassa 5,2-5,6.
7,2 kovaan vastatuuleen kaksi päällä etelään puskua n 1000km taisi oli huiput, viileassä kelissä vielä.
Kai ne jotain on muuttaneet hieman tehtaaltakin, onkos Vintaget jo eri päästönormituksessa?
Eikös niissä kevennetty mäntiä ja muutettiin hieman puristuksia muistelisin.
Ihan kohtuu kulutuslukemia kaikkiaan Caleissa.
Esim kaasutinversio Nevada vei enemmän, tosin sen seossuhteet ei varmaan olleet ihan optimaaliset omien säätöjeni jäljiltä.
Ameriikan pyörissä kiitettävän pientä polttoaineen tarvetta selittänee että ovat suunniteltukin ajettavaksi matalilla kierroksilla.
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: I.H. - Heinäkuu 02, 2016, 10:10:44 ap
Titaniumin kulutus 4,2 - 4,8 sekalaisessa ajossa.
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: motomatti - Heinäkuu 03, 2016, 22:20:04 ip
Polttoaineen kulutusta voi alentaa tai nostaa muokkaamalla moottorinohjauksen tiedostoja oman mielensä mukaan noin 1 - 2 litran haarukassa alkuperäiskulutukseen nähden. Joko taloudellisuutta tai kulkua lisää. Valmiita "karttojakin" on saatavissa jopa täältä foorumin kautta. Pienempi kulutus ei välttämättä edes syö "tehoja" kun homma tehdään oikein. Ne alkuperäissäädöt eivät välttämättä ole aivan parhaat. Myös lämpötila-anturin toimintaan voi kiinnittää huomiota.
http://www.motomatti.fi/2015/09/arkipyoran-kanssa-napertelya.html
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: GuzGuz - Heinäkuu 04, 2016, 10:52:20 ap
Joo, pitää tuossa Calissani jossain kohtaa katsoa karttojakin.
Putketkin kun muutettu, eikä papereissa mainintaa että olisi moottorinohjausta mukautettu samalla (?).
Parempi tehdä jonkun asiantuntijan avustuksella uutena asiana.
Kulkua lisää on aina houkutteleva idea, on kyllä mielestäni ripeässä kuosissa nytkin.
Lämpöanturin kuoren rikoin kiristettyäni liikaa parempaan asentoon, mutta saa nyt olla väliaikaisella korjauksella kauden loppuun kun kulutuskin on noin hyvissä lukemissa.
Tasakaasulla hitaassa kaupunkiajossa pikku vaihteilla ärsyttävästi vetää, pätkäisee, vetää.
Eli smuutisti ajo vaatii kytkintä. Ominaisuus vai korjattavissa ohjauksella?
Otsikko: Vs: Calin kulutus, EV
Kirjoitti: TunturiTT - Heinäkuu 04, 2016, 11:10:56 ap
Puoliominaisuus, jota voi säädöllä parantaa. Hivenen on pitkät välit, niin vaatii kytkintä mukaan.