Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Toukokuu 21, 2016, 14:37:38 ip
-
Aamulla totesin huonosti nukkuneeni ja innottomaksi työasioihin, tai mihinkään "järkevään".
Sitten katselin pihalla että ei hitto, täydessä lyönnissä oleva pyörä ja aamukahville nyt jonnekin muualle.
Muistelin että Jaalasta sain hyvät sumpit joskus ja siis sinne, matkaakin vain jotain 90km.
Kyllähän piristi kummasti.
Menomatka tuli lasketeltua aika reippaasti sopivasti nopeamutkaisilla teillä missä viihdytään parhaiten pyörän kanssa.
Olin niin ripeästi perillä ettei kahvilat olleet vielä auki.
Pikku SEO 363-tien päässä aamupala järjestyi.
Antoi mulle vielä ilmaisen Suomen kartan mukaan omistajatar, aivan loistava kartta, siihen on merkitty vain asfaltoidut tiet (ilmeisesti muiltakin firman asemilta?).
T- risteyksessä mistä vasemmalle Heinola, oikealle Kouvola.
Ei noille väylille kiitos, vaan takaisin sama reitti rauhallisemmin.
Poikkesin näkötornille, muutama kilometri soratietä ei haitannut.
Paikalla oli tontin omistaja aamupuuhissa ja kertoili paikasta.
Oli ostanut kanuunankin näkötorninsa juureen ja Brysseliin kuulemma suuntaus..
Todella paljon oli aamusta liikkeellä elämää, jäniksiä varsinkin, haukkoja pari ja runsaasti kaikkia lintuja, kettukin.
Puolihissukseen kotiin melkein rajoitusten mukaan ja täytyy kyllä sanoa päivän muuttuneen tunnelmaltaan aivan toiseksi.
Càliinan kanssa ladattiin akkuja hyvin.
Italiettareni kanssa meillä on hyvä suhde.
-
Kävin nakkikeittolounaalla Botniaringillä.
Siellä oli kisatkin. Odotusten mukaisesti J. Luoma otti lauantaisen sadelähdön voiton luokassa 7A.
Toisena myös Guzzi Norjasta. Vuorotellen ajelivat johdossa kisaten toistensa kanssa Kunnes Jussi viimeisellä kierroksella nosti DellOrtojen luisteja sen verran että vastusta ei enää löytynyt. Ne muunmerkkiset pyörät ajelivat siellä peremmällä.
Huomenna samat lähdöt Jurvassa toisen kerran. Kiinnostaisi mutta eräästä syystä ajelen silloin Uudellamaalla.
Tänään ei tullut yhtään Guzzia vastaan, yhtään en ohittanut eikä minuakaan ohitettu. Ei ede se teinibemu joka rynnisti ohituskaistan alussa vauhtiin....
-
Tänään ei tullut yhtään Guzzia vastaan,
Mua tuli yksi Guzzi vastaan, noin 2km Matin pajasta etelään. Sininen EV oli. Ja harmaa parta :)
-
Kolmostiellä Seinäjoen ristillä hiljentelin aamukahdeksan jälkeen tänään ja aattelin että herättäisinkö Ikkalan uuteen päivään. Jatkoin kuitenkin suoraan kun kellokin oli jo niin paljon.
Ei muuten lauantaiaamuna ole ihmeemmin Etelä-Pohjanmaalla liikennettä. Yksin sai ajella pitkiä suoria. Vasta Jurvan Nesteellä näin eläviä ihmisiä. Koko tupa täynnä väkeä ja puheista selvisi sivulliselle kuunntelemalla että pesäpallokentälle oli kaikkien matka. Paljon keskenkasvuisia mukana.
-
Vasta Jurvan Nesteellä näin eläviä ihmisiä. Koko tupa täynnä väkeä ja puheista selvisi sivulliselle kuunntelemalla että pesäpallokentälle oli kaikkien matka. Paljon keskenkasvuisia mukana.
Jurvalaaset mitään pesäpallosta ymmärrä. Kuulemma.
-
Jos ne meni sinne kentälle näyttämään sille lapsikatraalle että tää on sitten se pesäpallokenttä.
Onkos ne jurvalaiset sitten enempi painin ystäviä. Hanuri soi ja niin eespäin?
-
...eikä HooRee -miehet moottoripyöräilystä... tarkoituksenani ei ole mollata tai muutenkaan väheksyä em. merkin kuljettajia... mutta olen havainnut että kun tulee moottoripyörä vastaan niin käsi nousee, paitsi jos vastaantulija on Ameriikan ihmemaassa valmistettu laite jonka kuljettaja on muiden motoristien yläpuolella, partoineen ja liiveineen... 883 moottoreineen... :) "Mullakin on HD koska muillakin on"... heh... Guzzimies hymähtää ja jatkaa matkaa auringonlaskuun, hyvällä itsetunnolla ja asenteella... ;)
-
Kottikärryä ei voi työntää yhdellä kädellä..
-
Onkos ne jurvalaiset sitten enempi painin ystäviä.
Ei, tuntuuvat olevan enempi tuota jääkiekkoporukkaa.
...eikä HooRee -miehet moottoripyöräilystä... tarkoituksenani ei ole mollata tai muutenkaan väheksyä em. merkin kuljettajia... mutta olen havainnut että kun tulee moottoripyörä vastaan niin käsi nousee, paitsi jos vastaantulija on Ameriikan ihmemaassa valmistettu laite jonka kuljettaja on muiden motoristien yläpuolella, partoineen ja liiveineen... 883 moottoreineen... :) "Mullakin on HD koska muillakin on"... heh... Guzzimies hymähtää ja jatkaa matkaa auringonlaskuun, hyvällä itsetunnolla ja asenteella... ;)
Mää olen tässä kevään aikana kovasti ihmetelly että miksi sille harrikkakuskille on niin vitun vaikeeta sitä kättä nostaa. Mutta olokoot. Nostaa joka pystyy.
-
Hianoo Sami, sää oot sittenkin meirän miehiä... ;D
-
miksi sille harrikkakuskille on niin vaikeeta sitä kättä nostaa
Minä olen ajatellut että jos itse nostan ensin käpälää, on ainakin ensimmäinen aloite tehty. Aina ei tosin tiedä että tohtiiko, kun on sen verran vähän kilometrejä takana. Mistä ne kerkeää huomaamaan mikä peli sieltä vastaan tulee - että sopiiko morjenstaa vai ei ? No, sure näitä, on enemmän sellanen nyanssi.
-
90% morjestaa. Muilla voi olla muuta puuhaa. Pyörämerkistä riippumatta.
Itseltäkin jää morjestuksia väliin kun ei havaitse tai on risteysalue tai käsillä muuta tekemistä.
Aika harva morjestaa moottoritien keskiviheriön yli. Siinäkin on se havaitsemisjuttu tai sitten ei katsota tarpeelliseksi niin kaukaa....
-
Jos olen lipumassa kytkin pohjassa risteyksessä tms, nyökkään vähintään näkyvästi kypärää. Ennen oli valkoinen lippa avokypärässä, niin sen keikuttelu näkyi varmaan paremmin kuin mustalla lipalla.
-
Polkupyöräilijöitä oikein letka koululaisia 7-8v oli tulossa poikittain tien yli.
Jarrutin siihen mielestäni kohteliaasti ja jokainen muksuista moikkaili.
Opekin hymyili ja kaikille jäi mieleen.
Mitä mopoihin tulee, niin sen pari kertaa kun on tienvarressa ollut jossain pulassa, niin yksikään ei ole ohi ajanut kysymättä voisiko auttaa.
Ja samaa tietysti omalta taholta, matkapyörässä varmaan hieman varustellumpi työkalupakkikin voisi apua tuoda.
Hyvää kulttuuria on moikata, alkaa vaan jollain seuduilla olemaan niin paljon pyöriä että pitäisi ajaa käsi pystyssä koko ajan?
On väkeä jotka ei kättä nosta, mutta heillä lienee joku erilaiseen tapoihin tarve.
-
Minä moikkaan kaikille mahdollisuuksien mukaan, vähintään nyökkään, kuten TunturiTT. Suurin osa morottaa takaisin, mutta nyt olen kiinnittänyt huomiota, että naiskuskit eivät ole kättä nostaneet. En tiedä, eivätkö uskalla irrottaa kättä tangosta, vai pitävätkö minua vastenmielisenä.
-
käsi pystyssä koko ajan
Kerran kun tuli aika hyvän vauhdin pitkässä kurvissa letka vastaan... sai ajaa koko kurvin yhdellä kädellä. Mutta mikäs, kun on keski-ikäinen Guzzi alla... suoraanhan se menee noilla nopeuksilla. Joskus tulee myös irrotettua kurvissa se toinen käsi ja osoitettua etusormella "paikka", kun tulee auto vastaan, joka on "varastanut" väärälle puolelle keskiviivaa.
-
Joku irvileuka väitti kerran, että Hardly-Dangerous -kuskit eivät uskalla irroittaa otetta toispuoleiseksi koska styyri alkaa tutisemaan siinä mitassa ettei otetta saa takaisin millään. GW-kuskien ongelma taas on se, että ohjaamossa on niin paljon tingeltangelia, ettei tankoa seasta löydy jos irrottaa otteen. ;D
-
Perjantaina pistelin 350 kilsaa lähes yhtä soittoa pitkin Uuttamaata (tai onkos se Uusimaata? väliäkös tuolla). Ja eilen 400 kilsaa Satakunnassa ja Pirkanmaalla. Veeykstoistasen satula sallii tuollaiset tempaukset, jos tankillisella ollessa malttaa kahvit naamaan heittää. Mutta satulan vetovoima on niin suuri, ettei millään malttais seisahtaa. Eilen aamusella lähdin niin valtoimenaan että unohdin syödä aamupalan. Söin vasta puoli kuuden aikaan illalla "aamupalan". Tänään sitten puunannut ötököitä pois, pesin ja vahasin ja suihkutimpas jopa vähän silikon-sprayta. Nyt on kuin pakasta vedetty. Kiva katsella viskilasi kädessä tuonne pihalle ja ihmetellä että onko tuo todellakin minun?
Satulasta kun oli puhe niin pakko pistää tähän jo varmasti vanha ja kulunut juttu: Mikä on köyhän miehen rodeo? Kun olet vaimon kanssa sillai doggy-style, niin toistele kiihkeästi naapurin hehkeän tädin nimeä. Yritäppä siinä pysyä "selässä" kun vaimo kiukkuisesti vikuroi.
Onpas mautonta
-
Jos olen lipumassa kytkin pohjassa risteyksessä tms, nyökkään vähintään näkyvästi kypärää. Ennen oli valkoinen lippa avokypärässä, niin sen keikuttelu näkyi varmaan paremmin kuin mustalla lipalla.
Tuttu näky vasemmanpuoleisessa liikenteessä. Eivät nosta ojan puoleista kättä vaan nyökkäävät kypärällä.