Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Ikkala - Lokakuu 18, 2006, 11:00:31 ap

Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: Ikkala - Lokakuu 18, 2006, 11:00:31 ap
http://www.vintagebike.co.uk/Bikes%20for%20Sale/Pages/Moto-Guzzi-400-GTS-77.htm (http://www.vintagebike.co.uk/Bikes%20for%20Sale/Pages/Moto-Guzzi-400-GTS-77.htm)

Tuommonen tuli vastaan netissä, mikäköhän tää tämmönen on? En ole moisesta koskaan kuullukkaan. Moottori näyttää  hondan nelikolta (350/500cc), tietääkö joku paremmin? 

Onkohan näitä tehty kuinka paljon ja onko tämmösiä suomessa?

 
Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: - Lokakuu 18, 2006, 11:31:30 ap
Hondalta näyttää mutta voisiko olla Benelli? Motomatti osannee sanoa ehken enempi.

Taitaa olla Benelli Quattro 400 kuutioisena

http://www.motorbikes.be/en/Benelli_500_Quattro_1977.aspx (http://www.motorbikes.be/en/Benelli_500_Quattro_1977.aspx)
Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: Urpo ja Turpo - Lokakuu 18, 2006, 11:43:08 ap
Benellihän se, tarroitettu Guzziksi.
Benellin rivikoneilla oli läheinen sukulaisuussuhde
Hondaan, siitä yhdennäköisyys.
Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: MikaA - Lokakuu 18, 2006, 12:03:21 ip
Näitä tehtiin vuosina 1974 - 79, ensin 350 ja sitten 400 kuutioisina. De Tomaso omisti silloin sekä Guzzin että Benellin. Siitä yhdennäköisyys. Moottori on kopio Hondan koneesta mutta pyörässä oli Italialainen runko, Brembon jarrut ja Boschin sähköt. 350 lykkää pihalle 38hv ja 400 40hv. Valmistus määrää toi mun opus ei kerro.

T: MikaA
Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 19, 2006, 10:50:17 ap
Tuosta kopioasiasta voidaan olla montaa mieltä. Kieltämättä vaikutteita on saatu johonkin suuntaan. Kun laitetaan H***an ja Benellin fourit rinnakkain alkaa eroja olemaan. H***an sylinteriryhmä on pystyssä ja Benellin eteen päin kallistettu. Kytkinmekanismi poikkeaa Hondan vastaavasta joltain osin kuten moottorin muu muotoilukin. Ikäväkseni myös olen todennut että valitettavasti osatkaan eivät ole ristiin sopivia.

Ihmetellä sopii miksi Benelli olisi vaivautunut ensin kopioimaan ja sitten vielä muuttamaankin rakennetta jos valmiita koneita olisi voinut ostaa Japaniasta. Benellillä oli jo kuuskymmentäluvulla nelisylinterinen rivikone mutta kahdella kannen yläpuolisella nokka-akselilla. Lopputulos lienee aika pitkälti markkinoiden sanelema ratkaisu. Tällaista kansa ostaa.

Koko neli- ja kuusimukisten rivikoneiden mallisarja: 250, 350, 400, 650 Quatro-malleja ja 750 ja 900 Sei-malleja ja niiden lukuisia eri versioita. Markkinolla tavattu Motobi, Benelli ja Moto Guzzi merkeillä markkina-alueesta ja diileristä sekä valmistajasta riippuen. Esim. toinen mun Benelli 750 Seistä on rakennettu Mandellossa.

Alkavat olla keräilykappaleita. Hyvin useat Guzzin osat yhteensopivia.

mm
Otsikko: Guzzi GTS 400?
Kirjoitti: poku - Lokakuu 21, 2006, 14:05:53 ip
Mannheimin Veteraamassa oli nelipyttyisiä Guzzeja myynnissä puolisen kymmentä eikä ollu hinnalla pilattuja muutaman sata euroa.