Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Tiina - Helmikuu 19, 2016, 20:52:59 ip
-
Olen ehkä hankkimassa -07 Nevadan, jossa ei ole laukkuja eikä plexiä. Itsellä on Hepco & Beckerin laukut, mutta raudat puuttuu.
Katselin vähän netistä niin ovat aivan sairaan kalliita.
Saakos niitä mistään edullisemmin?
Varmaan mitkään yleismallit ei sovi?
-
Stein-Dinsellä näkyy kustantavan 321,90e laukkujen tukiraudat, siinä taisi olla kyllä mukana takaritsikin.
-
Tuli mieleen että uudemmissa Nevadoissa nousee pakoputket huomattavasti ylemmäksi kuin vanhemmissa.
Ilmeisesti 2004 mallista ylöspäin.
Seikalla on merkitystä laukuttamisen kannalta.
Kun katselee sivukuvissa, niin sivulaukut on uudemmissa reippaasti ylempänä.
Laukut lienee samalla istutuksella, mutta kiinnikeraudat on erilaiset?
Tietysti jos olisi mahdollisuus vaihtaa vanhasta pakoputket ja siirtäisi siitä kiinnikeraudat..
-
Jaa, näyttäisi löytyvän uudempiinkin telineet Dinseltä.
Kuva.
-
Tuli mieleen että uudemmissa Nevadoissa nousee pakoputket huomatti ylemmäksi kuin vanhemmissa.
Ilmeisesti 2004 mallista ylöspäin.
Seikalla on merkitystä laukuttamisen kannalta.
Kun katselee sivukuvissa, niin sivulaukut on uudemmissa reippaasti ylempänä.
Laukut lienee samalla istutuksella, mutta kiinnikeraudat on erilaiset?
Tietysti jos olisi mahdollisuus vaihtaa vanhasta pakoputket ja siirtäisi siitä kiinnikeraudat..
En itse laittaisi kaasarimallin putkia ruiskupyörään. Taitaa konstit olla ulospäin tai ylöspäin. Eikös ne laukut ole suht kapeallaan vanhassa? Eli vähän voisi ulommaskin asentaa.
-
Ylöspäin helpointa.
-
Onkos tuo 229 parin hinta vai yhden kappaleen? Ostin tänään sen pyörän.
-
Dinsen hinta laukkukannakkeista on molemmin puoleisesta.
-04-08 Nevadoihin, sen jälkeen muutui taas jotain..
-
Onnea uuden kulkineen johdosta, Tiina.
Hyvä pyörä, parempi mieli.
-
Onnea vaan! Ensi kesänä saanemme kuulla kokemuksia, miten saman mallisen pyörän päivittäminen ruiskumalliin vaikuttaa fiiliksiin?
-
Kiitokset onnitteluista, pojat!
Se uudempi pyörä vaikuttaa jotenkin helpommalta käsitellä. Näkyy tehdyn monia uudistuksia verrattuna viittä vuotta vanhempaan. Mm. ohjauslukko on virtalukossa ja satula irtoaa avaimella kun vanhassa oli mutteri takalokasuojan alla. Digitaaliset mittaritkin ovat hienot.
Sitä vähän ihmettelin kun valoja ei saa pois päältä ollenkaan. Ja satula on kovempi kuin vanhassa.
Mahtoikohan nuo 229,- maksavat laukkuraudat olla nahkaisiin satulalaukkuihin? Mulla on ne kovat muovilaukut.
-
Menikös ne edelliset laukkuraudat sen edellisen pyörän mukana? Jos ei niin muutamalla putkenpätkällä ja muutoksilla ne vanhat voi sovitella uudelleen. Tarvitsee vain mennä pyörän, laukkujen ja rautojen kanssa hitsarin pajalle niin homma onnistuu. Sen jälkeen hiekkapuhallus ja pulverimaalaus.
-
Näyttäisi kyllä oikeanlaisilta nuo H&B:n laukkuraudat, tosin pieni kuva.
Eli epävarmaa.
Asia kannattaisi varmistaa soittamalla Dinselle, tai sähköpostilla, osaavat ainakin englantia siellä saksan lisäksi.
-
Eikös tuo Storm-motor siellä Turussa ole noiden hepcojen maahantuoja. Sieltä varmaan kannattaa kysäistä kanssa raudoista tiukka tarjous.
-
Minulla on Nevada ´99 raudat kolmellekin laukulle tarpeettomina jos on tarvis.
-
Kiitos, mutta eivät ne taida sopia tuohon minun pyörääni.
Kyselen Stormista hintaa telineille.
-
Entäs jos kysyy Hepco&Beckeriltä ihan suoraan?
Minä taannoin ostin sivulaukun väripanelin sieltä tällä tapaa: Lähetin kyselyn maililla ja liitin jostain kopsaamani mainoskuvan mukaan.
Meni pari päivää ja ilmoittivat saatavuuden ja mitä maksaa. Ilmoitin OK ja pyysin PDF-muodossa ( en halunnut maksaa netin kautta kortilla: "I trust You, but not internet." ) laskun lisättynä halvin toim.kulu.
Pyysin toimittamaan kun ovat saaneet rahat, kiirehän asialla ei ole. Ja kas, meni jokunen päivä ja DHL-kuriiri toi paketin työmaalle.
Hintaa oli yli 100€ vähemmän kuin paikallisesti hankittuna...
-
Tiina jo mainitsikin Stormin.
Heidän uuden luettelon just selasin ja löytyy sopivat sivutelineet.
HEP-650.543-00-02
Lähtöhinta 256e.
-
Kiitoksia vinkeistä.
Voin Saksastakin kysyä suoraan.
Saksan kieli multa kyllä sujuu ja toinen kotinikin on Lyypekissä.
-
En avaa uutta ketjua.
Yritän etsiä Hepco & Becker junior laukkuihin blanco-avainta, kun yhden avaimen kanss atouhuaminen voi jossain vaiheessa napsahtaa
En haluais tilata kuutta avainta ja lukkosylinteriä.
Joten, onko joku onnistunut löytämään Hepco & Beckern tyhjää avainta?
Tuossa olisi 15 taalaa ja rahti 67 taalaa ;D
https://www.ebay.com/itm/Hepco-Becker-Lock-barrel-Key-932-for-Hepco-Becker-Cases/283445459422?hash=item41feaa79de:g:bUIAAOSwk2pcq6iN (https://www.ebay.com/itm/Hepco-Becker-Lock-barrel-Key-932-for-Hepco-Becker-Cases/283445459422?hash=item41feaa79de:g:bUIAAOSwk2pcq6iN)
Tommonen avain olisi hakusessa
(https://i.ebayimg.com/images/g/yZAAAOSw5KBcq6iR/s-l500.jpg)
Niin ja SHADin takalaukkukin kaipailee tyhjää avainta ja internetin 20 punnalla saisi uuden lukkopesän ja kaksi avainta.
Kävin paikallisella avainmestarilla ja se sanoi, että valokuvalla voisi etsiä...
-
Itse itselleni vastaten.
Hepco & Beckerin avain tehtiin sovellutyusti, eli liikoja poistamalla JMA SSO2 voi olla myös JMO SS02
SHADin avain tehtiin suoraan 80/90-luvun datsunin avainaihiosta.
Mutta asiasta on tietoinen Mikkelin lukkosepät. Peukku heille.
https://www.mikkelinlukkosepat.fi/ (https://www.mikkelinlukkosepat.fi/)
Asia ei selvinnyt valokuvalla, vaan avaimet piti toimittaa paikan päälle.
Koska tänään oli kaunis ilma ja uusi pätkä 5-tietä avattu, niin mikäs se oli Mikkelin keikka heittää prätkällä.