Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: PetriV - Helmikuu 15, 2016, 10:48:10 ap
-
Kevättä kohti mennään, täs pitää alkaa varautua.
Norgen plexiä saa säädettyä hienosti säkömoottorilla, joka pyörittää trapetsikierteistä pulttia, johon kiinnitetty plexikiinnikkeet. En tiä onko tyyppivika vaiko vaan mulla menny se pultti poikki. Moottori kyllä pyörittää hienosti, mut ei paljo auta ku pultin pää pyörii tyhjää (tähän kait se sanonta, että pyörii ku hullun se mielettömän sielä).
Stein-Dinzen luettelo ei tunne pulttia varaosana, ehkä sen vois korjata sydäntapilla ja liimalla, mut saattaa olla turhaa vaivottelua. Onks tiatoo?
-
Tämä onkin ensimmäinen tietämäni tieto tästä viasta. Vai onko jollain muulla käynyt näin?
Ehkä mekanismin purkaminen voisi auttaa selventämään asiaa.
Noin äkkiä räjäytyskuvista katsoen moottori ja kierremekanismi ovat yhtä palikkaa.
SD:n varaosanumero on MG978060
-
Tuolla osalla hinta 328€ Wendel Motorräderilläkin eli kannattaa tutkia tarkemminkin ja voip saada hyvän tuntipalkan. Toistasataa tuhatta ajettuna omassani toimi ja toimii seuravallakin omistajalla edelleen. Ei se vissin mikä heikko kuitenkaan ole. Eihän sitä tosin tarvitse jatkuvasti säätää kun kuljettaja ja kypärä pysyy samana, huomasin itse.
-
No nyt se tuli tutkittua: trapetsikierteinen taipuisa "pultti" oli alapäästään irti. Moottorin akselin jatkona messinkinen holkki, johon tuo trapetsi istutettu. Nyt vaan liimaamalla, mikäköhän liima olis kätevintä messinki/teräsvaijeri? Varmaan joku hyvä epoksiliima.
-
Jos ei voi tinata, niin hyvä epoksi.