Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: rimpjar - Helmikuu 04, 2016, 15:41:14 ip
-
Niin tuo pitäisi saada asennettua noille nurkille ainaskin oletan niin. :)
-
vatkaako, oletko koittanut jäykistää pumppuja, naapuri aikanaan laittoi californiaan vaunun niin aika korkeat prikat laittoi jousien päälle pumppujen sisään että rauhoittui
-
Itse en laittaisi jousittamattoman massan puolelle ohjausvaimenninta. Kuten aiemmin mainitsin niin sillä pyritään vaimentamaan ohjauksen isosta jätöstä johtuvia heilahduksia eikä lisävaimennusta jousitukselle. Laita vaimennin pyörän keskilinjan suuntaisesti clampilla oikeaan tai vasempaan teleskooppiin. Tai suoraan alakolmioon. Vaunun puoli lienee otollisempi kun on noita kiinnityskohteita. Huomioi vaimentimen liikevara. Jätä kuitenkin molempiin päihin hieman liikevaraa. Jos vaimennin on asetukseltaan kovin jäykkä niin siinä tapauksessa lyhyempikin vipuvarsi riittää.
California Adamantiin tein vaimenninasennuksen. Ei onnistunut ihan eka- eikä toinenkaan kerta. Periaate on kuitenkin sama vaikka tässä trike-tapauksessa vaimennetaan muutetun keulan liian pientä jättöä.
http://www.motomatti.fi/2015/04/saaksjarvi-trike-ohjausvaimentimen.html
-
Tuo oliskin Matti optimaalisin neuvo ja paikka, mutta nyt on mietitty pää puhki miten sen voi toteuttaa. Suurin ongelma on nuo saatanan
Guzzin sylinterit kukahan ne on keksinyt poikittain laittaa ja toisekseen minkä takia kaikki huusi että osta mersun ohjausiskun vaimennin
se on paras (jota kyllä pahasti äpäilen) siinä on niin pitkä tuo liikeratakin 350/540mm. Sen takia tuo alakolmio ei käy tai käyhän se mutta mihin kiinnittää toisen pään. :(
-
Ultranopeissa urheilupyörissä on varmasti Matin ehdottama kiinnitys alakolmioon/ jousitettuun kohtaan on varmasti paras.
Suurin osa sivuvaunujen tehdasvalmistajista asentaa ohjausiskarin, niin kuin olet mallaillut. Sen lisäksi, että se vähentää etupään "woblausta" ,joka taitaa vaivata kaikkia sivareita ,jossakin nopeudessa. Se rauhoittaa, tuohon kohtaan asennettuna myös teleskooppi etupään "notkumista" pyörän pituus-suunnassa. Itsellä on asennuksessa käytetty molemmissa kiinnityskohdissa Uniball- osia ,antaa vähän liikkumatilaa. Takapään (sisäkierre) , Uniball on asennettu siten ,että yksi sivuvaunun kiinnityspultti on vaihdettu pitempään, sattui sopivasti kohdalle, ja etupää on kiinnitetty etupyörän akselin läpitulevaan "pulttiin" , jossa on vähän "vipuvartta". Olisin muuten käyttänyt jarrusatulan kiinnityspisteitä, mutta ko pyörässä ei niitä ole.
-
Löytyykö keneltäkään EV:en ohjaustankoa kiinnikkeineen kiinnostais. Tuo nykyinen ratkaisu ei oikein nyt sovellu tuon ohjausiskunvaimentimen asennuksen jälkeen, nuo kiinnikkeet antaa myöten. Tai taas ideat on tervetulleita. :(
-
Ota tuosta t-palasta ne tangon kiinnityskumit pois. Korvaat vaikka nylon holkeilla. Ei jousta enää.
-
Ota tuosta t-palasta ne tangon kiinnityskumit pois. Korvaat vaikka nylon holkeilla. Ei jousta enää.
No perkeles sillähän se tukevoituu. Piti jo hitsata tuon kiinnitysputken? sisällä oleva holkki takas oli ruostunut irti sitä ihmettelen miten se voi olla täynnä vettä. :)
-
No tuolla tavalla se lopuksi sitten asettui ja täytyy myöntää että apua on. Nyt on koko liikerata käytössä eikä ahista missään kohtaa.
-
Ihan fiksun näköinen asennus. Mutta riittääkö nivelissä liikerata joustoissa?
-
Palloniveliä kaipaisi. Toinen ilmiö voi syntyä kun etupyörän ajaa töyssyyn niin vääntää ohjausta vasemmalle. Riippuu ihan ohjausvaimentimen jämäkkyydestä. Onhan se säädettävissä?