Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Immu65 - Tammikuu 19, 2016, 20:18:14 ip
-
Arvoisat guzzistit. Ajoneuvostani, joka on Guzzi california ev vm. 2003, lopetti viimekesänä alhaisen pa.määrän varoitusvalo toimintansa. Missä vika voisi olla? Nostin tänään tankin pois ja tutkin johtoja, mutta niissä en silmämääräisesti havainnut mitään vikaa. Ihmetykseni herätti tankin alla, runkoputken oikealla puolella, omassa telineestään oleva pieni punainen "pallero". Tälle ko. ihmetykselle tulee johto, joka on siis myös tankille tuleviin liittimiin yhteydessä (ehkä). Mikäs kummajainen tämä, sähköiseltä komponentilta vaikuttava otus voisi olla?
-
Äkisti ei tule pallerosta ja punaisesta muuta mieleen kuin vallitsevan lämpötilan anturi. Mutta antaa vertaistukihenkilöiden pohtia asiaa. Edellä oleva on valistunut arvaus.
Pyörän varaosaluettelosta katsoen kyseinen hilke saattaa löytyä.
Polttoaineen varoitusvalon anturin toiminnassa vika on tunnettu ilmiö. Olen sen korvannut vanhemman tyyppisellä luotettavalla anturilla. Riippuu siitä onko bensapumppu ja suodatin tankin sisällä vai ulkopuolella.
-
Eikös noissa kaikissa 2000-lukulaisissa Caleissa ole se sama määräanturi? Eli se tötsä joka haistelee pintaa, jota bensa jäähdyttää.
-
Korvaavana osana olen käyttänyt tätä: 29103050-Z SteinDinsen varaosanumero. Cali Kolmosesta.
Maksaa noin 20€ ja on varmatoiminen jos ei välitä siitä että ennen valon jatkuvaa palamista se vilkkuu kun tankissa lainehtii. Toimii uudemmassakin johdotuksessa ilman kikkailua.
-
Saattaa omakin mahdollisesti vikaantuessaan vaihtua tuollaiseen. Jackaliin käypä maksaneet jotain 80-100 euron verran.
-
Mulla ko. Veneessä on pumppu ja suodatin tankin sisällä.
-
Onko määrämerkkivalon anturi samassa setissä kuin pumppu ja suodatin vai tankin vasemman reunan tietämillä?
-
Vasemman reunan alla tankin sisällä. Ulkopuolelle näkyy mutterikanta jossa kuminen huppu. Sen keskeltä lähtee johto pari.
-
Jos en väärin muista niin ainoastaan kierteessä taisi olla jossain mallissa eroa. Muuten toimii.
Samalla, jos haluaa, saa merkkivalosta täsmällisemmän kun kiinnittää anturin sentin - pari alemmaksi. Sitä varten pitää sorvata adapteri. Merkkivalo syttyy vasta sitten kun bensaa on enää vain lyhyeen matkaan.
-
Aiempaan lisäten, siitä alkuperäisestä anturista voi olla johto irti tyvestä. Tämä vika on ollut monesti esillä palstalla. Näppärä kaveri kaivaa johtoa esille ja kolvaa kiinni.
-
Sama juttu kuin sähköisen bensiinihanan suhteen. Siinä johdin voi katketa juurikin hartsivaloksen pinnan tasalta.
-
Taitaa tuo Guzzin tärinä syödä sen juuri tuosta kohtaa, kun hartsi loppuu ja vapaa lanka alkaa.
-
Enemmän epäilen johdon katkeamisen syynä olevaa tapaa nostaa tankki huollossa pois ja laskea se työpöydälle tai lattialle jolloin tukipisteenä on juurikin hanan johdotus. Siinä kun ei edes ole ollut kumisuojaa ympärillä.
Löysin kirjoittamani jutun sekä anturin kiinnityksestä että muutososasta jolla anturia siirrettiin alemmaksi. Ohessa myös korjattu polttoainehana.
http://www.motomatti.fi/2015/04/carillofornia-trike-polttoaineen.html