Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: herrapii - Lokakuu 04, 2006, 14:20:53 ip
-
:prof:
stein dinse myy netissä Lafanconja Cali 2,3,1100 t5,sp2,3 satzia mahtaako tuommoiset käydä 06 classiciin hinta kävis 382.95€
-
Itseä kiinnostaa kanssa putkien vaihto. Onko kukaan koskaan laittanut dunstall merkkisiä putkia kustiin, mikä niissä on ääni ja kuinka pelaa. Nöösipoikana 70 luvun alkupuolella naapurissa oli jytä-jammu mihin oli laitettu 2-1 putket päässä dunstall ja isommat suuttimet äänet oli makeet ja äijä kehu et teho kasvoi.
Kuvan rööri 80 egee per yks
-
Se vaan teettää sitten muutakin hommaa jos outputtia avartaa.
-
Terve!
Herrapii: Ymmärsinkö oikein. Olihan tuo hinta parille vai onko se yksikköhinta?
Itseäni kiinnostaa myös putkien vaihto Vintageen talven aikana. Tosin meteliä ei kannata matkapyörään/cruiseriin liikaa laittaa. Ei sitä jaksa kauaa kuunnella pitkillä reissuilla. Lafranconit on hyvät siitä, että ne lisäävät matalaa "bassoa" eivät liikaa meteliä (kuuntelin viime viikolla Moto-Italiassa). Samalla asentaisin Power Commaderin säätämään vääntöä lisää alakierroksille. Muutama heppakin tulee samalla.
Ihan pienenpieni ongelma; hinta koko viripaketille putkineen, filttereineen, commadereineen ja asennuksineen 1200 - 1500 €:(
Yleisesti sanotaan, että jos vaihtaa osia, jotka vaikuttavat hengittävyyteen (putket, filtterit, kaasari jne.) Kaasarin säätöjä pitää muuttaa vastaavasti. Minun tapauksessani ruiskun "kartta" on muutettava jos haluaa optimaalisen hyödyn. Eli jos vaihtaa putket ilman säätöä, niin vaihto heikentää vääntöä ja/tai tehoja.
Säätöjä on siis tehtävä oli sitten kyseessä kaasari tai ruisku.
PekkaHml kirjoittaaa ihan oikein.
Täytyypi katsoa vielä, löytyykö tähän tee-se-itse ratkaisu.
-Lexa-
-
Terve!
Ihan pienenpieni ongelma; hinta koko viripaketille putkineen, filttereineen, commadereineen ja asennuksineen 1200 - 1500 €:(
- Lafranconi putket
- Vapaasti hengittävä ilmanputsarin kansi
- "tilkitsemätön" H-putki
- PowerCommander + pyörän uudelleen penkitys
Mulla on EV:ssä toi koko helahoito ja kokemuksesta voin sanoa että kerran se vaan kirpasee ja loppu onkin yhtä :D:):)
-
Muuta hommaa on tehty. Ilmanputsarin kotelossa on ylimääräiset reijät k&n suodatin ja seokset rikkaalla kun tässä vehkeessä joskus oli avarat putket. Kyselin puhelimitse Guy Wikströmmiltä (hän säätänyt) kun putket on taas alkuperäiset pitääkö säätää laihemmalle mut oli sitä mieltä jos menee alle 6 l niin on hyvä.
Noi Lafanconja putket on kyllä hyvän näköiset. Pitäiskö toi h-pönttö myös vaihtaa putki malliin
-
Hei!
Taitaa olla paras ja helpoin idea kuten "klain" kirjoittaa.
Siis olet sitä mieltä, että kannatta vaikka sattuu?
Tuliko pelkkää fiilistä vai tuntuiko sen lisäksi vääntöä lisääntyneen.
Katsoin Guzzi Vintagen vääntökäppyrää ja oletan sen muodostuvan tasaisemmaksi.
Lisäyksenä vielä, että Moto-Italiasta löytyy valmis "kartta", joten siinä säästää kun ei tarvitse enään penkittää. (siis ruiskupelissä).
(http://www.motociclismo.it/edisport/moto/gallery.nsf/HFoto/ComparativaH-DStreetBobeMotoGuzziCaliforniaVintage27FotoGrande/$File/27.jpg)
Täältähän löytyy vaikka mitä kivaa ;-) Ainakin mulle ihan uusi lehti.
http://www.motociclismo.it (http://www.motociclismo.it)
Sieltä löytyi tämäkin testivertailujuttu.
-Lexa-
-
ymmärtäisin että toi hinta olis parille koska muita malleja on samalla listalla n.180€ mutta kurkkaa itse sivuille jos selviäis
-
onkohan kyseessä se Bob 1450cm2 / 115nm@3000rpm (http://mailto:115nm@3000rpm)
-
ameeriikan pojat kertoivat laittaneensa Dunstallit ja kehuivat ääntä paremmaksi (kovemmax? )
ps. Supertrappiakin kehuivat hyväksi hinnat 300-600$ sarja
-
Hei!
Taitaa olla paras ja helpoin idea kuten "klain" kirjoittaa.
Siis olet sitä mieltä, että kannatta vaikka sattuu?
Tuliko pelkkää fiilistä vai tuntuiko sen lisäksi vääntöä lisääntyneen.
Katsoin Guzzi Vintagen vääntökäppyrää ja oletan sen muodostuvan tasaisemmaksi.
Lisäyksenä vielä, että Moto-Italiasta löytyy valmis "kartta", joten siinä säästää kun ei tarvitse enään penkittää. (siis ruisk
Motoitaliassa sanoivat laittaneensa PC:lle heillä samanlaisesta kokoonpanosta tehdyn kartan. Asennusten jälkeen pyörän käyttäytyminen alakierroksilla oli aika outo joten vein pyörän penkitettäväksi Viaberille jossa olen enenkin asioinut ja saanut hyvää palvelua. Penkityksen jälkeen tehoarvot kasvoivat yllättäen vieläkin ja alakierroksille tuli tasaisuutta ja alapään vääntökäyrä suoreni selvästi. Ihmettelivät Viaberillakin että yllättävän paljon tuli vielä muutoksia jo penkitetylle pelille. Samassa yhteydessa napsaistiin vielä Piikkiössä paikoilleen jäänyt lamda anturi pois. Olisiko Piikkiön pojilla tullut väärä kartta PC:lle ...
Tässä vielä tiedot Viaberissa takapyörästä mitattuna ennen ja jälkeen heidän penkitys säätöjen.
69hv/74hv
88Nm/93Nm
Kaiken kaikkiaan pyörä muutui tehdas asennuksiin verrattuna paljon varsinkin alapaan väännön ja kaasun käyttäytymisen pehmentymisenä alakierroksilla. En tiedä kuinka paljon H-putken vaihto vaikuttaa asiaan mutta siellä on myöskin äänen vaimennusta ja jos en ihan väärin muista niin myöskin "jotain" katalysaattori roipetta. Paremmin muistavat korjatkoon infon.
Ääni puoli on sitten sellainen että siitä joko tykkä tai sitten ei. Ilmanputsarin kannen vaihto vaikuttaa äänimaailmaan mukavasti niin että tossa 4000rpm jälkeen alkaa kuulua halvatun moinen mouruaminen joka vaan paranee ja paranee kun antaa koneelle satsia. Moottori jarrutusten äänet on kanssa tosi mannaa verrattuna tehdas asennuksilla oevaan pyörään. Joku voisi väittää liian äänekkääksi, minä en :D:D:D
Yllä olevat vertailu käyrät on Guzzin osalta aika oudot Viaberin käyriin verrattuna vaikka ovatkin eri paikassa mitattu.
-
Power Commander sitähän on asennettu vissiin moneen kustiin, mutta mikä on Techlusion Fuel Injection. Olisiko varteenotettava vaihtoehto vai humpuukia. Tuolla vähän juttua.
http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1 (http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1)
-
Hei!
Tässä juttu vertailusta:
http://www.motociclismo.it/edisport/moto/notizie.nsf/HPPub/Prove?OpenDocument
Valitse Pagina succesiva ja sieltä H-D Street vs G California
Tiedoksi: Käännös Italia-Englanti esim. http://babelfish.altavista.com/
Tässä vielä info, ettei termistöt mene sekaisin Guzzi potenza max 73,5 CV (54 kW) a 6.400 giri, coppia max 9,6 kgm (94 Nm) a 5.000 giri, Euro 3
-Lexa-
herrapii kirjoitti: onkohan kyseessä se Bob 1450cm2 / 115nm@3000rpm (http://mailto:115nm@3000rpm)
-
Terve!
Ei ole humpuukia ;-)
Mulla oli Buell X1: ssä moinen säätöboxi ja se oli helppo käsitellä. Ongelma oli Buell X1 -säätö josta ei tullut mitään. Buellin säätöihin ei päässyt vaikuttamaan koko alueella. Sama ongelma oli Buellin säädöissä oli sitten Techlusion tai Commander.
Techlusion ei perustu karttoihin. Se matkii kaasaria. Ruiskua säädetään potikoilla eri alueilla kuten kaasaria. Tämä on itseasiassa helpompaa kun suuttimia ei tarvita.
Kannattaa soittaa vaikka kyseiseen virmaan ja kysellä lisää. Kiitos Antsu hyvästä vinkistä.
Kiitos Klain myös hyvästä vinkistä. Otanpa yhteyttä Viaberiin.
Tässä lisätietoja Techlusionista http://www.techlusion.com/
Ostin Buelliin Techlusion boxin aikoinaan suoraan jenkeistä (Dobek performance) ja siitä ei ymmärretty silloin mitään Suomessa. Hyvä, että nyt joku on paneutunut siihen.
-Lexa-
Antsu kirjoitti: Power Commander sitähän on asennettu vissiin moneen kustiin, mutta mikä on Techlusion Fuel Injection. Olisiko varteenotettava vaihtoehto vai humpuukia. Tuolla vähän juttua.
http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1 (http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1)
-
Viaberin poikien mukaan Techlusion on hyvä mutta PowerCommander on parempi koska sillä saa säädöt tehtyä tarkemmin lue paremmin.
-
Toi Commanderin säätö pyöräkohtaisesti kohdalleen kuulostaa kyllä hyvältä, mutta lieneekö koko kartan ajaminen kallista/aikaavievää. Kuitenkin paketin osien hinta jo yli tonnin.:O
-
http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=kysymys1 (http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=kysymys1)
Tuolla kehuvat että homma kestää itse vingutus 10 sekkaa, hinnasta ei puhuta mitään.
Onko toi PowerCommander ihan merkki ja malli kohtainen, vai onko ev, spesial, jakal stone ja Vintage kaikkiin eri boksi, siis edellä mainitut on kait kaikki 1100cc moottorilla. Tälläin äkkä ajatellen luulis et noihin sopii sama toosa.
-
Ohjausyksikkö on mallikohtainen, ohessa linkki DynoJet'n kotisivuille ja listaukseen commanderin sopivuuksista eri malleihin.
http://www.powercommander.com/buynowbike.shtml (http://www.powercommander.com/buynowbike.shtml)
- pekjo
-
Kiitti pekjo, eipä näkynyt löytyvän 99 v spesiaaliin, no säästyypä rahat.
-
Omobono wrote:
Toi Commanderin säätö pyöräkohtaisesti kohdalleen kuulostaa kyllä hyvältä, mutta lieneekö koko kartan ajaminen kallista/aikaavievää. Kuitenkin paketin osien hinta jo yli tonnin.:O
Asennus ja säätö prosessiin menee aikaa 2 tuntia ja rahaa paloi muistaakseni 180e viime kesänä.
-
Antsu wrote:
Kiitti pekjo, eipä näkynyt löytyvän 99 v spesiaaliin, no säästyypä rahat.
PowerCommander boxi asentuu ruiskusta ECUun tulevan kaapelin väliin niin että kaapeli irti ECUsta ja kiinni PC:lle ja PC:ltä tuleva toinen kaapeli laitetaan ECUun kiinni. Tässä on sekin hyvä puoli että akuperäiseen kokoonpanoon ei tehdä mitään muutoksia. PC:n voi napsaista välistä milloin tahansa pois ja pyörä toimii taas ECUn oletus asetuksilla.
PowerCommanderin sivuilla ei varmaaankaan ole listattu kaikkia malleja mihinkä se mahdollisesti käy mutta käsittääkseni jos vain sopivilla liittimillä PC löytyy niin pitäisi toimia. Piikkiön pojat osaa kertoa löytyykö pyörääsi PC. Mulla on ollut PC 2004 Nevada Classicissa ja nyt 2005 EVssä ja sama PC malli toimii molemmissa pyörissä.
-
Jep pitänee tiedustella, onhan tässä pitkä ja pimeä talvi edessä. Aattelin jo et ostan säästyneillä euroilla suomalaista viinaa ja kiihdytän itseni hurmokseen :D
Muuten löytyykö keltään kiekkamittaria.
-
Entä toistakin kiekkamittaria? Se tampereen mittarikorjaamo korjaa, mutta tarvitsee sitä varten fiat unon kierroslukumittarista kelan tms. Unon mittareita ei enää missään ole... kaikki on käytetty guzzien kiekkamittarien elvyttämiseen...
Suven ajoin korvakuulolta, hyvin tuntui kiertävän. Seuraava mittari sitten jo kestääkin kun ei kone enää ole puoleen vuoteen niin vipattanut.
PS. osta virolaista, riittää kavereillekin...
-
klain kirjoitti:
PowerCommander boxi asentuu ruiskusta ECUun tulevan kaapelin väliin niin että kaapeli irti ECUsta ja kiinni PC:lle ja PC:ltä tuleva toinen kaapeli laitetaan ECUun kiinni. Tässä on sekin hyvä puoli että akuperäiseen kokoonpanoon ei tehdä mitään muutoksia. PC:n voi napsaista välistä milloin tahansa pois ja pyörä toimii taas ECUn oletus asetuksilla.
Sitten olen nähnyt sellaisen ei mallisidonnaisen woima komentajan joka kytketään pyörän omaan johtosarjaan. Siinä katkaistiin ruiskuille menevät johdot kytkettiin ne PCn kautta ja tarviko se sitten ynnän ja maan, laite sinänsä on varsin simppelitoiminen sehän vaan muokkaa (pidentää) ECUn antamaa avauskäskyä ruiskutus suuttimillä. Oikeeen kun muistia pinnistää niin taisi tarvita myös tiedon kaasiläpän asento potikalta. Tiedän sellaisia olevanmyös tämän palstan seuraajilla joten tarkentakoon he.
Pekka
-
Totta töriset, mutta myös 80 luvun 405 pösönen on käyttänyt vekkulin mittareita ja jopa jotkut muut kuten alffa ja lansia mutta niitä on vielä vähemmän kuin uunoja. Jos jonkun takapihalla seisoo 405 pösö niin käyppä katsomassa onko siellä veglian mittari.
Muuten eihän tämä liity pakoputkiin, ketä paukapää sekoittaa asioita vähän lipsuu:D
PekkaHml kirjoitti: Entä toistakin kiekkamittaria? Se tampereen mittarikorjaamo korjaa, mutta tarvitsee sitä varten fiat unon kierroslukumittarista kelan tms. Unon mittareita ei enää missään ole... kaikki on käytetty guzzien kiekkamittarien elvyttämiseen...
Suven ajoin korvakuulolta, hyvin tuntui kiertävän. Seuraava mittari sitten jo kestääkin kun ei kone enää ole puoleen vuoteen niin vipattanut.
PS. osta virolaista, riittää kavereillekin...
-
No niin ollaan vielä täällä pimeessä marraskuussa ja porukat tahkoo värkeistään entistä parempia ensi kesän reissuja varten. Ihan tässä kyselen josko olis tullu jotain selvyyttä tohon mekafooni puolelle, eli onko tohon stein dinse netissä myymä Lafanconja Cali 2,3,1100 t5,sp2,3 satzia mahtaako 382.95€ olla kappale vai pari hinta.
Muuten myykö piikkiö noita, ja mihin hintaan.
-
Näyttäis olevan "Satz", eli molemmille puolille saat tavaraa. Mutta; näyttääkin liikennevalo punaista, eli ei ole hyllyssä.
/edit: power commander asiaan: oisko tuolta http://www.guzzitech.com/PCIII.html (http://www.guzzitech.com/PCIII.html) apua asiaan? siellä näyttäis lukevan että: 96 -98 Cali EV:en käy P8 PCIIIusb ja 99 EV:en käy 1.5M PCIIIusb. Onko pyörässäsi WM 1.5 vai P 8 ECU? Todd varmaan mielellään vastailee kysymyksiin.
-
http://www.motogiovane.it/skart.php3?art_cod=AL024 (http://www.motogiovane.it/skart.php3?art_cod=AL024)
Giovanni kauppaa tuollaasia iiiiiihania pyrtöputkia, tuommosia mä oon aina halunnu. Mutta, jottei tulisi ( taas ) sika säkissä, kyselisin että onko kellään kokemuksia noista vaimentimista. Pitääkö kuinka kovettua metakkaa ja ovatko materiaaliltaan kuinka kestävää sorttia?
-
Ikkala kirjoitti:
http://www.motogiovane.it/skart.php3?art_cod=AL024 (http://www.motogiovane.it/skart.php3?art_cod=AL024)
Giovanni kauppaa tuollaasia iiiiiihania pyrtöputkia, tuommosia mä oon aina halunnu. Mutta, jottei tulisi ( taas ) sika säkissä, kyselisin että onko kellään kokemuksia noista vaimentimista. Pitääkö kuinka kovettua metakkaa ja ovatko materiaaliltaan kuinka kestävää sorttia?
Ei mitään käsitystä, mutta hienot on!
-
Pacobutkia kiillottelen.
Otin Classic in äänenvaimentimet irti puhdistusta varten ja kokeilin ääniä eipä juuri koventunut. Nyt pitäisi kokeilla tyhjää H-putkea ja alkuperäis vaimentajia koska teoriani on että tuo euro3 katalysaattori itseasiassa on se tukos ja hurmioni este. Olisi kuitenkin orggis ulkonäkö ja H-kappale maksaa netissä vain 110€..Pitääkö seokset ym. säätää tai jotain...
Mitä arvelette veljet näin ystävänpäivänä?
Olikohan Gay Wickströmmillä säätövehkeet jos ite vaihtais uuden tyhjän h-putken ja huollon yhteydessä teettäis säädöt?
-
Katalysaattori tuottaa varmaan melkoisen vastuksen, luulen sen olevan sellainen tiheä kennosto, joten arvelen sen poistamisen vaikuttavan hengitykseen melko paljon. Itse olen vaihtanut keskipöntön h-putkeen, tekemättä muita muutoksia, mutta minun pyörässäni ei ole kattia. Toisaalta, pyörässäsi on lambda anturi, jonka avulla seosta säädetään, ainakin ns. moottorin normaali toiminta-alueella. Kyllä se jotakin kompensoi.
-
Hello!
Pyhä mylväys!
Tänään sain paketin: Cali Vintageen Lafranconi Comp-vaimentimet, Mistral H-putkisto ja Power Commander.
Paketti heti auki ja pöntöt ja H-putkisto pyörään kiinni.
Mikä saundi: matala, pehmeä ja jytisevä mylvintä. :vau:
Tuli ihan ns. ilotippa :O
Huomenna avarran suodatinboxia ja laitan Commanderin kiinni. Tuskin maltan odottaa tielle pääsyä ja ajotestausta.
Hieno tunne vaikka lompakko tyhjä. Ollaan vaikka sitten syömättä jonkin aikaa. On se sen arvoista :D
-Lexa-
-
Saako noita Lafranconi Comp-vaimentimia jostain täält suomes.
Mulle ja
-
Tietty!
Moto Italia http://www.motoitalia.fi
Vaimentimissa on kauniit punaiset sisukset ainakin hetken :cool:
MIelestäni niissä on todellakin muhkeat saundit. Ne eivät kuitenkaan ole häiritsevän metelöivät.
Kävi mielessä myös rosterivaimentimet mutta mulla oli Buellissa rosteripönttö ja Trumpassa kaverilla on rosterivaimentimet. Ne on ihan OK fighteri ja kahvilapyörissä. Rosteripöntön ääni on "metallimaisempi" eli ääni soi niissä enemmän ja on terävempi. Mut jos tykkä sekkaisesta niin nää on niitä makuasioita joista kiistellään. :cool:
Älkää kysykö hintaa. En muista.. oli tarjouksessa....
Nää ostetaan salaa ja hinta unohdetaan nopeasti. :D
-
Kiitos Lexa
Pitänee kysellä piikiöstä.
Joo eihän niitä hintoja parane julkisesti huudella, sattuu vielä oma EUKKO lukeen palstaa niin sit ei hyvä heilu. Heh hee :D
-
Terve!
Tässä on kuvia putkien vaihdosta ym ja tietenkin saundinäyte.
http://web.mac.com/lexasgarage/iWeb/LexanTalli/Guzzi-California.html
-Lexa-
Edit: Kun nyt vaan pääsis testaamaan tienpäälle :vau:
-
Voi jösses mikä saundi! Olipa kerranki subbarilla jotakin tekemistä. Tuo sopii hyvänlaiseksi päivänavaukseksi. Hymy levisi heti lähennellen raja-arvoa niska. Ääni on pehmeä, mutta määrätietoinen, ehkä hieman viipyvä... Hyvä, hyvä!
-
Kuulostipa hyvältä :)
Kimmo
-
On varmaan kiva kiusata HEIMOVELJIÄ tollaisella postilla :(. Jus ajattelin että, kaikki on tehty, mutta nyt taas puuttuu jotakin, voi voi !! :(.
-
Tänään kyselin piikiöstä millainen lovi tulee perstaskuun satsista Lafranconi, H-putki ja PowerCommander noin 1000-1100 € niin ja toi olis asennettuna.
Nyt mietityttää kannattaako 8 vuotiaaseen mopediin kyseistä summaa hassata.
Ps: Eukko ei lue tätä palstaa :D
-
Hello!
Vacilandolle: Tämähän ei lopu ikinä. "biker´s work never ends" Ja jos rahat loppuu, niin väsätään itse :O
Tätähän tää poikien leikit on: esitellään leluja. Ennenhän ne elvisteli hevosilla :cool:
Antsulle: Kysy hinta siten, että asennat itse. Ton tekee ihan helposti parissa tunnissa. Jos asennusolutta ja hyvää musiikkia, niin... tarpeeksi kauan.
Säästät varmaan sata tai kaksi kunhan et juo niitä. Ja vaikka joisitkin, niin kaikki meni kuitenkin "ei niin tärkeään". Lopputuloksena saat mahtavan tunteen kun päristelet ja möykkäät kylillä. Tulee ihan macho olo ja sillä pärjää koko kesän.:D
-
Antsu: "Nyt mietityttää kannattaako 8 vuotiaaseen mopediin kyseistä summaa hassata."
Miksi ei kannattaisi? Saahan ne uudet osat irti tarvittaessa ja siirrettyä seuraavaan Guzziin.
-
Todennäköisesti ei kannata. Eikä koko mopedia olisi kannattanut hankkia. Moottoripyöräily on yksinkertaisesti harrastus, joka ei kannata.
Itsellä on ollut tuo kannattamiskysymys usein mielessä, kun vuoden 86 Lempparin myyntiarvo ei niin kaksinen ole. Itse olen päätellyt asian niin, että ajokunnossa pyörän käyttöarvo on minulle aina suurempi kuin sen myyntiarvo. Silloin kun pyörä on ollut ajokunnottomana (esim. toissakesänä venttiiliremontin takia), ei pyörällä hetkellisesti ollut juuri käyttöarvoa (jollei minun viihdyttämistä autotallissa lasketa), mutta tuskin siitä kukaan olisi juuri mitään maksanutkaan...
Toinen asia on se, että vanhan pyörän arvo ei myöskään juuri laske, jos sitä pitää hyvässä kunnossa.
Mutta filosofiat sikseen: ei varmasti kannata! :D Mutta laita silti ihmeessä!:vau:
-
Todennäköisesti ei kannata. Eikä koko mopedia olisi kannattanut hankkia. Moottoripyöräily on yksinkertaisesti harrastus, joka ei kannata.
Itsellä on ollut tuo kannattamiskysymys usein mielessä, kun vuoden 86 Lempparin myyntiarvo ei niin kaksinen ole. Itse olen päätellyt asian niin, että ajokunnossa pyörän käyttöarvo on minulle aina suurempi kuin sen myyntiarvo. Silloin kun pyörä on ollut ajokunnottomana (esim. toissakesänä venttiiliremontin takia), ei pyörällä hetkellisesti ollut juuri käyttöarvoa (jollei minun viihdyttämistä autotallissa lasketa), mutta tuskin siitä kukaan olisi juuri mitään maksanutkaan...
Toinen asia on se, että vanhan pyörän arvo ei myöskään juuri laske, jos sitä pitää hyvässä kunnossa.
Mutta filosofiat sikseen: ei varmasti kannata! :D Mutta laita silti ihmeessä!:vau:
-
Jos laskee pelkästään rahallisesti niin ei missään tapauksessa kannata.Vastaavat varat voi toki sijoittaa paljon paremminkin.Mutta jotakin hauskaa toki pitää olla,joten mielenvirkeyden kannalta ehdottomasti kannattaa ! ! :D Jos ajattelee asiaa koko harrastuksen kannalta .
-
heh heh, lähinnä herää kysymys kannattaako ostaa vain 8 v vanhaa pyörää . . .