Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: MasaV7 - Tammikuu 07, 2016, 16:20:30 ip
-
Tuli vuodenvaihteessa hommattua V7 Special 2014 ja olen sen myötä tuore Guzzi-harrastaja. Tarkoituksena olisi vaihtaa pyörään Mistralin tms. tarvikeputket hiukan muhevampien saundien toivossa. Kysynkin, täytyykö putkien vaihdon yhteydessä tehdä jotain myös koneelle/imupuolelle?
-
Jos vaan murinoita haluaa, niin ei tarvi.
-
Moottorinohjaus sallii tietyissä rajoissa muutokset ja osaa oppia uusille tavoille jos muutokset ovat, kuten TTT jo ilmaisikin, kohtuuden rajoissa. Ilmanotto on riittävän väljä, kunhan suodatin on puhdas ja kuiva, antamaan riittävästi ilmaa moottorin käyttöön. Ei siis tarvita vapaavirtausuodatinta tai muita muutoksia.
Jos äänenvaimennin on E-hyväksytty niin ei tule konstaapeleidenkaan kanssa ongelmia. Tosin Guzzit eivät taida muutenkaan olla heidän silmätikkuinaan.
-
osaa oppia uusille tavoille
Onnea uuden Guzzin johdosta !
Muistelen lukeneeni ameritikan puolelta että juurikin MIUG3 (V7:ssa käytössä)on nykysukupolven moottorinohjausjärjestelmiä, jotka osaavat enemmän mukautua muuttuneisiin olosuhteisiin kuin aikaisemmat. Ilmeisesti pitää jonkun aikaa kestää hiukan heikompaa vetoa ja sitten alkaa tokenemaan. Noin uuteen järjestelmään ei pääsekään helposti/edullisesti käsiksi muutosmielessä.
-
Kiitos kommenteista! Tämäpä mukava foorumi, kun asiantuntevat vastaukset tulevat kuin apteekin hyllyltä. Tuskin maltan odottaa ensi ajokautta, jolloin pääsen päräyttelemään uudella Guzzillani. Ja samalla kun pyörä vaihtui, vaihtui myös genre skootterista prätkään. Ajelin viimeiset 7 vuotta Vespalla, mutta sitä ennen vuosikaudet prätkillä, 16-kesäisestä lähtien. Paluumuuttajia siis ollaan 8)
-
Putkia löytyy mm Dinseltä:
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi:::1.html
-
Alerikkalaiset vannovat pikkulohkojen kanssa Staintunen putkiin. Ei taida suoraan saada Suomesta. Ovat aussipiippuja.
-
MasaKoo, tervetuloa porukoihin! Mä olen myös suht uusi guzzimies, noin vuoden ollut Gruppon jäsen. Havaitsin saman asian että täällä voi ja saa kysellä asioita jotka askarruttavat, täällä on läsnä muutama kävelevä korjausopas... ;D
-
Pyynikin muistoajoissa nolla-pyöränä letkan edessä olleessa V7 racer:ssa oli juuri oikeat (ei liian kovat) äänet moottoripyörään ,-taisi olla Arrow putket..
-KG-
-
Tervetuloa lupsakkaan porukkaan, MasaKoo.
Missäs päin sijaitset?
Jukka Tuusbyystä, admin ja secretary.
-
Piti ihan guuklettaa. Olipa ylläri, että Arrowilta saa tuollaisia klassisen mallisia sikareita! Luulin heidän siirtyneen pelkkiin pönttömalleihin.(http://images.mcn.bauercdn.com/upload/280928/images/Arrow-Guzzi-pipes.jpg)
-
Kiitos hyvistä linkeistä. Taidan valita joko Mistralit, Arrowsit tai Agostini Mandello del Lariot. Mulla on pyörässä Guzzin omat sivulaukut, joten putkissa ei saa olla liian jyrkkä kulma. Jukka Laine, asustan Helsingin Kampissa, Lapinlahdenkadulla. Liityin Gruppon jäseneksi viime keskiviikkona ja jo perjantaina posti toi liittymispaketin sekä kaksi kerholehteä. Olen kuulemma tämän vuoden ensimmäinen uusi jäsen 8)
-
Hintahaarukka on iso 300 - 1600€.
http://www.guzzitech.com/store/category/exhaust/v7-small-block/
-
Mustasta väristä huolimatta, aika herkullisen näköiset, sisäpuolelta. ;D
Kävin hiplaamassa.
E-hyväksyntää ei ole...
http://www.motonet.fi/fi/tuote/382085/Emgo-Cafe-Racer-yleismallin-aanenvaimennin-musta
-
Jotkut tommoset ajattelin rouvan -72 mallin scrambleriin koska alkuperäiset ovat räävittömän hintaiset niin hitsailen mustasta raudasta tarvikeputket. Kun ei ole tarkoitus museokatsastaa. Eikä tarvitse e-merkintöjä. 103 dB saa olla möykkää laillisesti sen ikäisessä.
-
Nuo on sitten tosi ahtaat. Veljelle on kirkkaana tuollainen yksimukisessa. Vaimentaa kyllä, mutta virtaus ei ole parsaa mahdollinen.
-
Eiköhän ne hengitä sen mitä 350 rivitwini puhkuu kun on kaksi päällekkäin.
-
Kyllä juu, mutta Guzzin tapausta peilaten.
-
Enpä kyllä edes harkitsisi Guzziin. Edes pieneen.
-
Tuo on veljelläkin sellainen pakollinen paha. Yksimukisessa tuo metelin tuotanto on vaikeammin hallittavaa, kuin monipyttyisessä.
-
Jaa, taitavat hengittää liian hyvin, jos on noista Motonetin myymistä Emgoista kysymys.
Ainakin jos Guzziin laittaa kaksi kappalein. Pikkulohkoon riittäisi sen puolesta yksikin.
Niissä on sisällä vain reikäputki, ei mitään väliseiniä tai kuristuksia matkalla.
Hyvin näkee läpi.
-
Stormilla on myös Emgon vaimentimia.
Ei mitään kokemusta, mutta hinnat ainakin edullisia:
https://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/aanenvaimentimet/
-
Valmistaja lienee joku nimetön kiinalainen, Emgo on vain käytännössä paketoija. Emgo on helposti muotoiltuna mopotarvikkeiden Pirkka.
-
No nyt on uudet putket hommattuna: Agostini Mandello del Lario irrotettavilla db-killereillä. Kyllä on hienot, pääsis vaan pian testaamaan :D
-
Ääninäytteet tänne kun on asennettu! Ainakin youtuben perusteella V7:n ääni muhevoituu hyvillä putkilla.
-
Terve, olen uusi foorumilla ja myös uusi Moto Guzzin omistaja. Tuollainen v7 classic vm-08 tuli hommattua ja nyt tässä korttia odotellessa on aikaa kaikkea pientä näprätä pyörään. Kovasti kiinnostaisi asentaa tuollaiset lafranconin competizione sliparit, kusymys kuuluukin että onko tuossa v7 classic vm-08 myös tuollainen mukautuva moottorinohjaus vai vaatiiko jotain säätöä pönttöjen asennuksen jälkeen?
-
Jos pelkät putket vaihtaa, niin lambda kyllä riittää hoitamaan tarvittavan rikastuksen. Voi toki paukkua välillä putkessa, esim moottorijarrutuksessa.
-
Jahas kiitos nopeasta vastauksesta! Okei, no onko siitä sitten mitään mainittavaa haittaa jos se nyt hieman paukkuu? Hienoltahan se vain kuulostaa jos vähän yskähtelee 8)
-
Jahas kiitos nopeasta vastauksesta! Okei, no onko siitä sitten mitään mainittavaa haittaa jos se nyt hieman paukkuu? Hienoltahan se vain kuulostaa jos vähän yskähtelee 8)
Se pauke pakoputkessa tarkoittaa että bensaa palaa muuallakin kuin palotilassa. Se mikä palaa muualla on lisää kulutuksessa ja vähemmän tehoa. Mitään ihmeempää muuta haittaa siitä ei ole.
Paitsi ehkä muille kanssakulkijoille.
Voi olla myös että saastenormit ei täyty kaikilta osin mutta sitä ei Suomessa varsinaisesti valvota.
-
Juu, ei ole haittaa. Ellei sitten joidenkin silmään käy kuumempien pakokaasujen sinistämät alkukäyrät. Sitäkään ei välttämättä tapahdu.
-
Lämpö- ja kulutussidonnaisuustestieni aikana 1400:n pakokäyrän ulkovaipat sinistyivät mutta äsken kävin hikoilemassa sinistymät pois. Hieman jäi rusehtavanpunaista jäljelle. Saa olla.
-
Sitä ihmettelin, kun ostaessani Jackalin, oli vakio pilleillä etukäyrät kirkkaat. Mahan aluspönttö oli aavistuksen kellertävä. No, takarengas oli kantikas ja etujarrulevy liki uuttavastaava, joten olisiko ollut rauhallisella ajolla. Nyt käyrät ovat vahvasti ruskeat alusta 2-1 kollektoria myöten. Eikä käy laihalla.
-
No onkos semmoista säätöä mahdollista tehdä ja jos on niin missä? Alkukäyrät ovat sinistyneet näköjään ihan originaalinakin, pyörällä on siis ajettu 8000km eli on lähes kuin uusi, nimenomaan noista sinistyksistä vain näkee että pyörällä on ajettu :)
-
Vakioboksia ei säätäne kukaan kaupallinen toimija. Kaiketi tuohon saa kyllä esim Dynojetin Power Commanderia. Ei suoraan listoilta löydy, mutta vahva veikkaus että silti saa.