Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: rimpjar - Tammikuu 06, 2016, 21:28:54 ip
-
Niin minkälaiset renkaat olis parhaimmat tuohon sivuvaunu käyttöön tuo Guzzin rengaskoko ei anna mahdottomasti
vaihtoehtoja.
-
Tähän löytyy varmaan parhaiten täkyjä MotoJussin vaunuketjusta.
-
Niin täytyypä taas vaihteeksi käydä se läpi. :)
-
Elikkä käykö tuo rengas suoraan tuolle pinnavanteelle.http://www.dack365.se/hitta-produkt/dack/135-90r17-104m/sommardack/continental/cst17/17741
-
Tuo CST 17 (=Continental Spare Tire) on tarkoitettu vararenkaaksi väliaikaiseen/lyhytaikaiseen käyttöön.
Lainaus Rengas-Onlinen tuotetiedot osiosta:
Continental CST 17 vararengas on erittäin yleinen vararengasmalli uusissa henkilöautoissa.
Continental CST 17 vararengas mahdollistaa ajamisen 80 km/h nopeudella ja rengas on suunniteltu vain tilapäiseen käyttöön. Normaalisti Continental CST 17 vararengas asennetaan paikalleen vain lähimpään korjaamoon ajamisen ajaksi.
Ei taida oikein sopia kohtuullisen raskaaseen sivariveturikäyttöön.
Kaijus
-
Auton nurkassa tuo joutuu reilusti kovemmalla rasitulselle kuin minkään sivarimopon alla.
-
No jostuo Continental kestää sen 5-6000 km niin voi sitä ainaskin kokeilla ei siinä konkurssia tule. Ja pahasti epäilen tullaanko kertaakaan
sivarilla ajettua lähellekään tuo renkas valmistajan ilmoittamaa max nopeutta. :D
-
No kukin tietysti tekee niinkuin parhaaksi näkee. Minä en sivariini laittaisi rengasta, joka on suunniteltu ja valmistettu apuvälineenä väliaikaisesti käytettäväksi.
Kyllä se takarengas joutuu aika koville kuormatun sivariyhdistelmän kanssa. Ja mitä enemmän pääset sinuiksi laitteen kanssa, tulet yllättymään kuinka reippaasti ja kauas sillä haluatkaan ajaa ;D
-
Tulipa muuten mieleen eräs tuttava, joka ajoi tuollaisen vararenkaan autolla loppuun. Siihen meni kyllä koko kesä..
-
Minä löysin täältä Heidenau K60 140/70/17 hintakin oli sopiva 1000kr.
-
Kas rengasasiaa :)
Minulla on hyllyssä odottamassa tuollainen CST-rengas. Maksoi about satasen jostain saksalaisesta online-rengaskaupasta.
En ole vielä ehtinyt alle laittaa, mutta kun se tuli hankittua, ajattelin sen käyttää.
Jos nyt ajatellaan millaisia autoja ovat sellaiset joissa on 17" rengaskoko, niin aika raskaita ne taitavat olla. Ehkäpä kestää vaunupyörässäkin. Muutaman ei-suomalaisen vaunupyöräsivuston keskusteluita vilkaisin ja kyllä noita muutkin käyttävät. Joku käy niitä purkaamoilta keräämässä (puoli)ilmaiseksi ja ajaa niillä mitä ne kestävät.
Pintaa on hiton vähän, ja se saattaa olla se merkittävin rajoittava tekijä.
Heidenau 60 taitaa olla aika lähellä sitä mikä minulla on nyt takana. Kauhiaa meteliä pitää nuo isot nappulat.
Koittaisin löytää niin laakean profiilin kuin mitä mahdollista, ja luulisin että tämän linkin takaa löytyy ehkä juuri se mitä haetaan: https://www.google.fi/search?client=ubuntu&channel=fs&q=vintage+car+tires
Hitsit, tarjolla on vaikka mitä. Tietäisi vaan mikä noista oikeasti mahtuu takaswingin sisään: http://www.classictyres.com/products/car-tyres/cross-ply/17-inch
-
On sitä pintaa moottoripyörään tarpeeksi. Auton renkaat tahtoo olla korkeita, kun on sitä kulutuspintaa vähän liikaakin reservissä.
-
Noita uusvanhoja renkaita käyttäessä tulee periaatteelinen este: pitäisi joka rengas olla samaa kudostyyppiä alla jos käyttää cross-ply eli ristikudosrenkaita. Lisäksi rekisteröintitodistuksessa Trafin tiedostossa määritellään pyörän alkuperäinen rengastyyppi joka ei ole ristikudostyyppinen. Mutta jos muutoskatsastuksessa on kaikissa pyörissä ristikudoskumit niin pitäisi kelvata.
Se että onko kukaan katsastuksen jälkeen kiinnostunut asiasta on sitten eri juttu. Tuskinpa puskapoliisi ylinopeusmittausinnossaan ryhtyy tutkimaan kumiosien merkintöjä kovin aktiivisesti josko edes ymmärtävät niistä.
Itse kirjautuisin tälle rakenteluhenkiselle mp-foorumille ja tiedustelisin sieltä mikä rengas sopii millekin vanteelle: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php
Moottoripyörän ja auton vanteen rakenteessa on eroja jotka voivat aiheuttaa ongelmia kun renkaita ja vanteita ristisiitetään. Mp-rengas on helposti liian kireä auton vanteelle ja päinvastoin. Poikkeuksiakin on.
-
Auton alumiinivanteelle joo, peltivanteelle ei niinkään. Aluvanteen lukkoura on korkeaharjainen. Noita ovat sorvanneet matalaksi, kun laittavat yksipuoleisia haarukoita.
-
Auton alumiinivanteelle joo, peltivanteelle ei niinkään. Aluvanteen lukkoura on korkeaharjainen. Noita ovat sorvanneet matalaksi, kun laittavat yksipuoleisia haarukoita.
Täällä viitataan. http://www.motomatti.fi/2014/03/vannesorvi.html
-
Kas rengasasiaa :)
Minulla on hyllyssä odottamassa tuollainen CST-rengas. Maksoi about satasen jostain saksalaisesta online-rengaskaupasta.
En ole vielä ehtinyt alle laittaa, mutta kun se tuli hankittua, ajattelin sen käyttää.
Jos nyt ajatellaan millaisia autoja ovat sellaiset joissa on 17" rengaskoko, niin aika raskaita ne taitavat olla. Ehkäpä kestää vaunupyörässäkin. Muutaman ei-suomalaisen vaunupyöräsivuston keskusteluita vilkaisin ja kyllä noita muutkin käyttävät. Joku käy niitä purkaamoilta keräämässä (puoli)ilmaiseksi ja ajaa niillä mitä ne kestävät.
Pintaa on hiton vähän, ja se saattaa olla se merkittävin rajoittava tekijä.
Heidenau 60 taitaa olla aika lähellä sitä mikä minulla on nyt takana. Kauhiaa meteliä pitää nuo isot nappulat.
Koittaisin löytää niin laakean profiilin kuin mitä mahdollista, ja luulisin että tämän linkin takaa löytyy ehkä juuri se mitä haetaan: https://www.google.fi/search?client=ubuntu&channel=fs&q=vintage+car+tires
Hitsit, tarjolla on vaikka mitä. Tietäisi vaan mikä noista oikeasti mahtuu takaswingin sisään: http://www.classictyres.com/products/car-tyres/cross-ply/17-inch
Tätä renkasta kanssa löytyy täältä ja varmasti se mitä me haetaan eikä tuonkaan hinta ole paha.http://www.tirendo.se/heidenau-k-66-140-70-17-66h-345991.html