Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: margelius - Tammikuu 04, 2016, 12:36:11 ip
-
Nyt kun on saatu moottori pöydälle, ja hiukan purettuakin, olis aika ruveta hankkimaan osia. Onko hyvä ehdotuksia mistä? Juu, R.M. Heino myy suomessa, mutta kun pitäs saada pyörä kasaan ennen enskesää. Tilasin syksyllä tuolta Heinolta Espoosta öljyn suodattimen ja öljypohjan tiivisteen, ja itseasiassa viellä pari sarjaa, niitä ei ole vielläkään näkynny. Eli toimitus on aika hidasta... ;) Tilaako joku ulkomailta osia? Pääsiskö samaan porukkaan? Näkkyy olevan noi Guzzin osat aikalailla halvempia euroopassa... Tarviis yhden tiivisteen, stefan, kytkinlevyt, ja jotain pientä...
-
Stein dinse,se toimii ja viikossa osat sulla,voit tilata vaikka puhelimella.Nettisivut on kyllä erinomaiset,varaosanumeroineen kaikkineen.
Heinon ovea en avaa ,ennenkuin ne on saaneet toimimaan kaikki,jos silloinkaan.
-
Stein dinse,se toimii ja viikossa osat sulla,voit tilata vaikka puhelimella.Nettisivut on kyllä erinomaiset,varaosanumeroineen kaikkineen.
Heinon ovea en avaa ,ennenkuin ne on saaneet toimimaan kaikki,jos silloinkaan.
Minä kanssa komppaan Viitalaa Tänne eteläiseen Ruotsiin tilannut Stein dinseltä niin parhaimmillaan osat on ollut kotona 3päivän päästä.
-
Tässä muutama monen hyväksi havaitsema lähde lisää:
http://www.hmb-guzzi.de/shop/index.php?language=en (http://www.hmb-guzzi.de/shop/index.php?language=en)
http://www.wendelmotorraeder.de/guzzi-ersatzteile-und-zubehoer-california-1100-c-30_3006_300601_30060104.html (http://www.wendelmotorraeder.de/guzzi-ersatzteile-und-zubehoer-california-1100-c-30_3006_300601_30060104.html)
http://www.tlm.nl/webshop/?___store=en (http://www.tlm.nl/webshop/?___store=en)
http://www.valpolini.com/home-en/catalogo/ (http://www.valpolini.com/home-en/catalogo/)
(täällä enemminkin "tarvikkeena" - mutta usein alkuperäiseltä toimittajalta)
-
Dinsen toimivuudessa kannattaa olla tarkkana että osa on "available", silloin nopea toimitus.
"delay possible" tapauksissa voi käydä kuten itselleni, että meni puoli vuotta ja lopputulos oli luovutus.
Firman kunniaksi täytyy sanoa että pitivät yhteyttä, tiesin koko ajan tilanteen.
Eivät vaan jostain syystä saaneet peruskorjattua jarrusylinteriä.
-
No niin! Menee vähän sivuun Stonesta, sori, mutta olen haeskellut cafe-projektiin pinnavanteita. Huonolla menestyksellä. Guzziladenilla oli joskus, mutta sitten häipyi koko linkki ja varmaan firmakin interwebistä. Nyt Camnin HMB-Guzzin linkissä ne oli heti eteisessä tarjolla. Pitää laittaa asia hoitumaan ... joo, tiedän, kallista on ... :-\
Ja toki pitää varmistaa, että saako käypäsen keskiösetin Lemppari 4selle.
-
Napa, vanne ja pinnasarja erikseen voi olla edukkaampi. Ei jää kuin pinnaaminen ja rihtaus tehtäväksi.
-
Jep. Puhut asiaa Matti. Melko varmasti tulisi edullisemmaksi. Täytyy miettiä vielä sitäkin.
Olen vain ollut koko ikäni kallellaan helppoihin ja kalliisiin ratkaisuihin. No, eipä kulu virantoimittajalta paljoa kallista aikaa perunkirjoituksessa ... kaik on mänt jo vainajan eläessä.
-
No, eipä kulu virantoimittajalta paljoa kallista aikaa perunkirjoituksessa ... kaik on mänt jo vainajan eläessä.
Tähän pyrin minäkin.
Tienatkoon itse!
-
Jäikin kertomatta että mullahan on täysin ylimääräinen käytetty Stonen pinnapyörä perävarastossa. Myös leveämpi takahaarukkakin lienee. Pitääkin tutkia.
-
Ylimääräinen? No nyt kuumottaa ... :o
-
Tarkennan: takapinnapyörä.
Kumikin vanteen suojana.
-
Jep, niin ymmärsinkin, että takapyörä. Mitenhän se napahomma? Onko ne miten universaaleja eri mallien välillä. Olen hakemassa -87 Le Mansiin.
-
Vetoboorin syvyydessä lienee ainoat erot. Helpolla mennee LeMansiin.
-
LM:ssa on kapea haarukka mutta uskoisin Stonen vanteen ja renkaan sinnekin nippanappa mahtuvan. Toki löytynee myös pitkällä nivelellä kardaani, Stonen peruskorjattu perävaihde 8/33 pitkällä spoorilla että takapyörä tulee keskelle ja Stonen takahaarukka käyttöön niin mahtuu varmasti.
Mutta Café-hommiin on parempi perä 7/33. Toki 7/33 perästä voi ottaa hammaspyöräparin ja laittaa sen Stonen perävaihteen koteloon ja päinvastoin. Normi asennushommaa pikku shimmailuin ja tarkastusvärisyynäyksineen. Taka-akseli on myös eri mittainen.
Spoorien erot ovat siis perävaihteiden puolella. Navat ovat samanlaisia.
-
Saman verran reaalitehoa molemmissa, Stonessa vaan tulee alempaa. Voi siksi tuntua lempparissa pitkältä välitykseltä.
-
Taitaa Stonen takavanne olla tuumaa matalampi kuin LM:n niin siinäkin tulee hieman tiuhennusta välitykseen.
Mutta vaihtoehtoja on tarjolla....
-
Ookoo. Tässähän tuli tietoa ihan hemmetisti. Kiitos poijaat.
Palataan tähän vaikka erillisellä säikeellä ettei tukita alkuperäistä aihetta "Stoneen varaosia ..."
Nyt tämä kääntyi "Stonesta varaosia ..." puolelle. ;D
-
Taitaa Stonen takavanne olla tuumaa matalampi kuin LM:n niin siinäkin tulee hieman tiuhennusta välitykseen.
Mutta vaihtoehtoja on tarjolla....
Ehkä vähän. Stonessahan on rengasprofiili jotain 80 tms ja LeMansin takanen on aika pieni nakki, vaikka on 18". Toki isompi kokonaisuudessaan.
-
Stonen vanteelle kun muljauttaa matalaprofiilisemman pitopinnan niin vaikutus on jo merkittävä.
-
Joo. Mulla on Jackalissa 150/70. On kieltämättä herkempi.