Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: prontomg - Joulukuu 02, 2015, 21:42:23 ip
-
Tervehdys
Vaihteensiirtäjän jousiongelma on korjattu, kunhan löytyi laadukkaat lyhyellä päällä olevat kuusiokoloavaimet - made in USA- erikoisliike Motonetin (!) hyllystä...
Mutta vaihteistosta kuuluu karmea ulina ja vonkuna alkaen n. nelosvaihteelta...tarkoittanee "formulavaihteiston" uudelleen laakerointia...onko kokemusta kellää, että millaista erikoistyökaluvalikoimaa tämä tarkoittaa? Hiukan purkamista, kardaani yms...
Ja sitten viimeinen reissu mahtavissa pienten teitten ympäristössä Lahti-Nastola-Vuolenkoski-Vierumäki päättyi todelliseen öljykylpyyn jokapuolella moottoria ja vaihteistoa n 5 asteen ulkolämmössä...no nyt vanha rouva Lemans 2001 kyynelehtii omiaan tallissa hetken aikaa...voiko olla joku huohotusongelma tms ?
Ja onko jollain jarrupolkimen vipua ylimääräisenä V11-malliin...vaihteensiirtäjäjousen vaihdon yhteydessä se saattoi katketa...älkää kysykö enempää...;-)
-
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta kyseessä olevaan kuusivaihteiseen vaihteistoon. Mutta oireiden perusteella (ulina ja vonkuna) eivät kaikkien vaihteiden hammaskosketukset ja laakerointi ole kunnossa. Suositteln hankkimaan mallikohtaisen korjaamokäsikirjan. Sieltä selviää mitä työkaluja tarvitaan remontin suorittamiseksi. Ja se miten itse remontti tehdään.
Myös kardaani ja perävaihdekin, kytkimen ohella, voisi olla myös tarkastelun kohteena jos pyörä on paljon ajettu.
Tuo öljyvuotoasia: oliko vuoto vaihteisto- vai moottoriöljyä? Jos jälkimmäistä niin huohotusjärjestelmä kannattanee tutkia ensin. Kumiletkut eivät ole ikuisia.
Korjaamokäsikirjoja:http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm
http://www.pdfmotomanual.com/index.php?r=site/page&view=manuales&order=t&key=M&make=1179&lang=ENG
Varaosia: http://www.tlm.nl/webshop/en/
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi:::1.html
http://www.gawa-guzzi.de/firma_frame_eng.html
Noin vain esimerkiksi.
-
V11 suorahampainen laatikko voi pitää kyllä ääntä ihan kunnossa olevanakin , ainakin omassa on joka vaihteella oma saundinsa -ja nelosella minullakin "häiritsevin" ääni siinä 80kmh vauhdissa.
Vonkunat ei ole oleelisesti muuttuneet -tai olen niihin tottunut- tänä aikana mitä pyörä ollut ajossa. 21tkm ostaessa nyt 156tkm.. Öljyn vaihdon jälkeen tuntuu hiljaisemmalta mutta nopeasti saundi palaa ennalleen.
-KG-
-
Mulla on V11:n loota jouten, kun toi Griso halus tulla meille. Ensimmäiset 5 vaihdetta pelasi hyvin, vain 6. piti melkoista urinaa. Kuuluisa jousi toimi hyvin, joten restauraatioon tai varaosiksi joutais jollekin tarvitsevalle sopivaa korvausta vastaan.
-
öljykylpyyn jokapuolella moottoria
Moottorin takaosasta päältä runkoputkeen ("öljynerotin") menevä paksu pitkä kumiputki (huohotus) tahtoo joskus rikkoutua. Sieltä voisi kuvitella tulevan aikamoiset pöllyt, jos ihan irtikatkipoikki menee? Hankalassa paikassa runkoputkea vasten kaikkien sähköjohtojen yms. alla. Tuo paksu ("punainen") letku kuvassa "huohotus_v11": http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4175.60 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4175.60). Vaihdevipu leluineen on melko kallis varaosana (arvelen >200€ Suomessa). Voi hitsauttaa paikassa jossa alumiinihitsaus on ammattina. Toisaalla oli ajatus että vipuun kohdistuva kova isku voisi vahingoittaa vaihteistoa - lienee asiaa että vipu on tässä mallissa melko kevytrakenteinen :P.