Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Joulukuu 02, 2015, 18:14:03 ip
		
			
			- 
				Ei hinnan kiroissa:http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/1845283
 On tosiaan vasta sisään ajetun kmetreillä ja siisti kuulemma kuten noilla maileilla olettaa sopii.
 Soittelin tuosta oikeastaan ihan kaverin asialla kun innostui kokeiltuaan EV:täni Guzzeista.
 Rahoitusongelmaa hänellä kuitenkin ja siirtyi ostopäätökset.
 Mutta mun mielestä jos ajattelee euroja suhteessa pyörään, niin oikein hyvältä vaikuttaa tämä.
 Yllättävän vähän ajettu ja ilmeisesti huollettu ihan ok.
 
 
- 
				Ahas, ei tullutkaan linkkiä:
 http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/1845283
- 
				Varsin edukas. Nyt on hiljaisinta aikaa mp-markkinoilla. Järkevä ostaa näihin aikoihin. Veronpalautukset peliin! Keväämmällä saattaa saada enemmänkin.
			
- 
				Viime vuosien Guzzikauppaa seuranneena; ei tuo bisnestä ole keväälläkään..
			
- 
				Olivat Heinolla eri mieltä kun poikkesin jutulla: Guzzikauppa on käynyt paremmin kuin muiden edustamiensa merkkien Bemaria lukuun ottamatta. Kyykkypyöräkauppa yleisesti on jäissä. Maailman mitassa Guzzien myynti on kasvanut 37% tänä vuonna edellisvuoteen verrattuna. Toki volyymit on silti pienet. Mutta pienelle vähäkin on paljon.
			
- 
				Tarkoitan tuota yksityisten harjoittamaa, käytettyjen kauppaa. Samat pyörät roikkuvat nettimotossa vuodesta toiseen..
			
- 
				Niin, onko Guzzit sitten kalliita/ edullisia?
 Markkinat kertoo että yläkanttiin muihin nähden käytetytyjen hinnat ja arvo säilyy ainakin hintapyynnöissä suht hyvin.
 Aika vähän pyöriä taidetaan ostaa kaikkiaan nyt.
- 
				Elokuulla sain hävitettyä ´12 Transalpin, joka oli vuoden myynnisssä. Vaihdossa tuli ´11 Tenere 660, joka meni sitten kuukaudessa. Hinnat olivat toisiinsa sopivassa suhteessa mutta Transu kun ei mikään kaksinen laite ole paitsi arkisena käyttöpyöränä mutta Tenere luokassaan oiva retkienduro.
 
 Titaniumia olen kaupitellut ja ottaisin jotakin kivaa, vaikka Derbi Mulhacenin, vaihdossakin mutta ei ole vielä flaksi käynyt. Toisaalta voisi jättää sen keskikesän matkailuihin ja hävittää Quotan kun noita kaksineuvoisia jää kuitenkin vielä. Quota kun vaan on osoittautunut oikein luottomopoksi kesät talvet niin ei oikein raaskisi. Joku on moittinut, että liki 100 tkm ajettu on laitaansa ajettu mutta en allekirjoita tuota. Se osoittaa toisaalta sen, että se toimii. Olen vuosien varrella kaupannut melko monta 70-100 tkm ajettua Guzzi ja Bemaria ja on näyttänyt siltä, että alan miehet ei noita kilometrejä pidä minään ja painotus on pyörän yleiskunnossa. 104 tkm ajettu Norgekin meni kaupaksi aivan vaivatta. No, aika tavarankin kaupitsee.
- 
				Tarkoitan tuota yksityisten harjoittamaa, käytettyjen kauppaa. Samat pyörät roikkuvat nettimotossa vuodesta toiseen..
 
 
 mulla on semmonen käsitys osittain omien jälkeläisten (alk. 23 v.) mukaan että nettimotossa on paljon tavaraa vaan näytillä hulluun hintaan jos joku vaikka maksaisi mitä pyytää, eivät ole sillä lailla oikeesti myynnissä että ei olisi käyttöä tai jo uusi ostettu, ihan vaan tyrkyllä kun ei kerran maksa mitään
- 
				Voi olla perääkin. Luvataan vaimolle, että pyörä laitetaan myyntiin..
			
- 
				Mutta toisaalta taas oikeasti myynnissä olevat pyörät menee heti kaupaksi. 
 Silloin ei kannata moneksi päivää jäädä emailia ja tekstareita lähettelemään.
 
 Siis tietenkin kun kyseessä on pyörä mikä kiinnostaa ihmisiä.
 Joku susukin bikkubandit voi olla haastellisempi myydä, koska tarjontaa on ja haluttavuutta ei ehkä niin paljoa.
- 
				Tarkoitan tuota yksityisten harjoittamaa, käytettyjen kauppaa. Samat pyörät roikkuvat nettimotossa vuodesta toiseen..
 
 
 mulla on semmonen käsitys osittain omien jälkeläisten (alk. 23 v.) mukaan että nettimotossa on paljon tavaraa vaan näytillä hulluun hintaan jos joku vaikka maksaisi mitä pyytää, eivät ole sillä lailla oikeesti myynnissä että ei olisi käyttöä tai jo uusi ostettu, ihan vaan tyrkyllä kun ei kerran maksa mitään
 
 
 Tästä on ollut ennenkin puhetta, mutta mikä vaikutus nettimotossa olisi hintatasoon, jos se olisi maksullinen. Esim. 10€ eka kuukausi ja sen jälkeen 5€ / viikko...
- 
				nettimoto on ihan hyvä ilmoitussaitti.
 Kaikki omat Guzzini löytyneet sen kautta.
 Ylihintoja joistakin pyydetään, mutta eihän se hidasta sopuhintaisten kauppaa.
 
 Mutta sanokaas mihin oikeasti loppuunajetut Guzzit Suomessa päätyy?
 Käyttökelpoista varaosaa kuitenkin kaikissa.
- 
				Mun talliin?
			
- 
				Mitäs raatoja Matilla on siellä?
			
- 
				Eikös se triken alku ollut sellainen ja tämä ex-Libanonilainen.
			
- 
				Eikös se triken alku ollut sellainen ja tämä ex-Libanonilainen. Jep. Puoli- tai täyspitoista tavaraa on nurkissa ja lisäksi irto-osina hankittua kamaa ja paperittomia kapineita. Myös paperiton Alkoholipyörä oli purkulasta ennen paloiksi panoa pelastettu. Joskus saa hyvää, kohtalaista tai huonoa rahallaan. Halpaa ja hyvää ei ole mutta kallista ja huonoa on. Valitettavasti. Kokemus opettaa.
 
 Nyt on ollut ryhtiliike päällä ja tarpeetonta kamaa on lähtenyt pois nurkista. Tosin rouvalla on oma keräilypyöräharrastuksensa vasta alussa.
 
 Tänä vuonna on paperillisten pyörien kokonaismäärä vähentynyt kolmella ja yhdellä paperittomalla. On kivaa kun varastossa voi liikkua jalan. Toiseksi uusin tulokas on juurikin tuo ex-libanonilainen. Senkin tekniikka on jo merkittävältä osalta kunnostettu. Lähinnä välikausivaraosiksi muihin/muiden pyöriin. Paljon siitä meni metallikierrätyslaatikkoon.
 
 Ensi vuodesta toivon että vielä kahdesta pääsisin eroon. Silloin talouteen jää Centauro, Alkoholipyörä, California Adamant ja vaimon keräily/sunnuntaipyörä.
 
 Varaston hyllyihin täytyisi saada myös tilaa. Pitänee jonkinlaiseen rompepäivään osallistua tai hankkia ainakin keväällä kirpparipöytä.
- 
				 Mutta sanokaas mihin oikeasti loppuunajetut Guzzit Suomessa päätyy?
 
 Sanokaas viisaat milloin se on loppuunajettu. Ilmeisesti suunnilleen silloin kun kohtuulliseen käyttökuntoon saattamisen hinta alkaa olla itsetehtynäkin vastaavan ehjän hintaa tonnin kaksi enemmän tms.
 
 
- 
				
 Niin, mikähän se mahtaa olla Nevadan hinta ? Sain juuri tänään vaihtotarjouksen omasta -99 mallisesta 33000 km ajetusta Nevadastani. Vaihdossa vuoden 2007 mallin Yamaha 900 DTM:ään, jolla ajettu 46000 km ja jonka hintapyyntö oli 5950 €, oli Biketeam-liikkeen tarjous huikeat 1000 €. Kyllä se taitaa niin olla, että kun Nevadasta täytyy joskus erooon päästä, se on parasta haudata omalle tontille.
- 
				
 Niin, mikähän se mahtaa olla Nevadan hinta ? Sain juuri tänään vaihtotarjouksen omasta -99 mallisesta 33000 km ajetusta Nevadastani. Vaihdossa vuoden 2007 mallin Yamaha 900 DTM:ään, jolla ajettu 46000 km ja jonka hintapyyntö oli 5950 €, oli Biketeam-liikkeen tarjous huikeat 1000 €. Kyllä se taitaa niin olla, että kun Nevadasta täytyy joskus erooon päästä, se on parasta haudata omalle tontille.
 
 
 Elekee hyvät ihmiset jamahaa, varsinkaan noita rivitwinejä. Pianon ne osaa tehdä mutta ei moottoripyörää.
 
 Ajelin aikanaan tuon DTM:n edeltäjällä 100-150tkm eikä kyllä huonompaa vekotetta voi olla. Kansiremontin väli oli 30-40tkm, runko poikki sieltä täältä joka vuosi tms. Ei jäänyt yhtään ikävä.
- 
				Niin, onko Guzzit sitten kalliita/ edullisia?
 
 Kun laittaa hakuun Nettimotoon 1000 ccm / 4000€ / Custom / vm 1999 =>   , niin kustit on jopa edullisia. Mutta nyt ei pyörät mene kaupaksi moneen vuoteen kohtuuhinnalla ja aina tarjotaan vaihtaria. Tosin minulla kaikki kolme Guzzia on mennyt  Nettimoton kautta. Ja eihän se ilmainen ole jos myydä meinaat ...etusivulle kuvailmoitus , päivitykset,  pitää uusia etc..
 
 Jos olisi valmis sarja niin saattaisi vielä ostaa Calin.  Hyvä triken saisi ;D. Vaan sarjat ainakin muihin merkkeihinkin  maksaa 7000 - 9000 euroa tuotuna.
 Stone / Jackal / Cali ei mikään kevyt ole käsitellä pienelle ihmiselle kun painopiste on suhteellisen korkealla . Onkos kukaan nähnyt valmista Trike sarjaa ??? .
 
 Ps. Käväisin Pekka P:n pajalla ( Kälviä Eläinpuiston liepeillä ) Siellä vaihteli rullanostimia Guzziin... ja rakentelee Trikejä... taisi yksi olla jopa automaattilaatikolla ...
 www.youtube.com/watch?v=sHxkMkkHHCc     mielenkiintoinen !!
 
 
 
 MR
 
- 
				Valmiista Guzzi-trikestä kannattaa keskustella Norsa Oy:n Repen kanssa jos sellaista haluaa. Jos omistaa ennestään paperillisen Californian (850 - 1100) niin sen tekniikan siirto paperilliseen triken runkoon on mahdollista. Kaksi runkoa - yksi tekniikka.
			
- 
				Liiketoiminta on sellaista, että jos pennillä ostaa niin kahdella on myytävä eteenpäin. Jos joku liike ottaa noin vähän ajetun Nevadan sisään tonnilla, niin pyörä pestään ja siihen laitetaan kolmen ja puolen tonnin hintalappu. Kaupat tehdään sillä hinnalla, joka sopivalta tuntuu. 
			
- 
				Sen mitä olen muutaman tonnin autoja tarjotellut liikkeeseen vaihdossa, on kaava ollut seuraava: liikkeen auton hinnasta ei tingitä, asiakkaan auton arvo puoliksi miinus 500-1000€. Eli ei mitään järkeä. He kuitenkin laittavat samaisen auton sittemmin riviinsä käypä arvo plus 500-1000€. Uusi ostaja sitten muutaman satasen tinkii ja kuvittelee tehneensä hyvät kaupat..
			
- 
				Itse sain liikkeestä vaihdossa Nevedasta EV:n saman kuin olin itse maksanut, 2800e.
 -02 vuotinen ja n 55.000 ajettuna.
 Myivät sen eteenpäin 2950e parissa viikossa, toissa keväänä.
 EV:n hinta oli hieman yläkanttiin ja siitä eivät tinkineet.