Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Marraskuu 18, 2015, 13:44:05 ip
-
Pari kesää sitten mentiin kerrankin autolla Baltian reissuun.
Hyvän matkailuauton sai sitikan farmarista kun rakensin sisälle mukavan sähkylavetin ja isommat irtotavarat sai suksiboksiin.
Kaikki fine kunnes satamassa kertoivat että boksi muutti auton pakettiautoksi heidän hinnotteluissa ja tuplamaksu!
Meni kiroiluksi kun pienellä budjetilla oltiin liikeellä.
No tullessa tiedettiin omituisuus ja lastattiin vinoillessa matkatavarat kattotelineelle just yhtä korkeaksi kuin laatikon kanssa olisi ollut.
Ja voi`la, olikin taas henkilöauto. Suksiboksi oli autossa sisällä lauttamatkan.
Voisko olla perua jostain lautasta jossa olisi ollut niin matalat autokannet ettei boksin kansa olisi mahtunut?
Nykyisissä ei ainakaan ole, mutta sama rahastus lienee edelleen.
-
mun mielestä siellä on korkeus raja eli ihan kuinka monta senttiä maasta, turun satamassa oli silloin semmonen paikka missä pääsi mittaamaankin, asuntovaunu kanssa kun kerran mentiin niin otin antennin pois päästiin rekka kaistalta pakettiauto kaistalle ja metri hinta putosi ihan kunnolla
olisiko siinä ollut moka amerikan tyyliin, perhe ei pääse mäkkäriin kyn sylivauvalla ei ole kenkiä jalassa . . .
-
Tallink sivuilla ainakin ilmoittavat tosiaan 1,9m sallituksi korkeudeksi.
Eli pykälien mukaan on kyllä toimittu menomatkalla.
Kun mittasin oman yhdistelmän, niin 1,97m.
Mistä tuo 1,9m on tempaistu, on sitten eri asia.
Citikassa on säädettävä maavara, ala-asennossa yhdistelmä on 1,92m.
Hah, on se pienistä, renkaista ilmaa pois niin riman ali..
Mutta jos tosiaan ovat tarkkoja tuon kanssa, niin moni suksilaatikon kanssa yllättyy.
-
Joskus on taisteltu sivuvaunun takia kun on ilmoitettu ja maksettu moottoripyörä + 2 henkilöä. Menikin auton hinta.
Trikeä en ole vielä yrittänyt viedä lautalle. On varmaan laivaväen mielestä auto sekin.
Pitänee koittaa keksiä L5-ajoneuvolle invastatus ainakin näennäisesti.
Moottoripyörää ja perävaunua en ole yrittänyt mutta kavereiden kertomana olen kuullut että hankaluuksia seuraa. Saksassa perärävaunua ei saa vetää moottoripyörällä. Toisaalta Suomesta Italiaan ja edestakaisin Saksan läpi on reissu onnistunut vaunu perässä.
Mutta lähdenpä nyt syömään ja tallille Jopolla ettei mene koko päivä netin ihmeitä selatessa....
-
Takavuosina tuli kärryn kanssa ajeltua lavamatkoja ja oli sivariyhdistelmiäkin mukana. Molemmanlaisista paketeista meni auton hinta mikä oli mielestäni loogista kun miltei auton verran veivät tilaa ja taisi hinnastossakin olla ainakin sivariyhdistelmä noin hinnoiteltu. Suomalaiset kun on tottuneet siihen Ruotsinlaivoilla ettei auton ja henkilöiden kuljetus sinänsä maksa paljon mitään niin jossakin Välimeren tienoilla on saanu muutaman kerran vetää syvään henkeä kun on ollut maksun aika.
-
Jep. Barista Igoumetsinaan vanhalla ruotsinlautalla oli hinnat ajoneuvoille ihan eri luokkaa. Huvitti suomen- ja ruotsinkieliset tekstit pitkin laivaa ja Ahvenanmaan kartta. Eikä ollut ruokakaan ihan samanlaista. Muitakin eroja oli.
-
Moi
Finlainsilla Saksaan on henkilöauton korkeus mitta 2,10. Kyllä sinne boksi katolla pääsee. Alakannellahan on rekka korkeus jos menee korkeammaksi. Hinta tietysti nousee.
Olen kyllä Saksassa nähnyt monta kertaa prätkän perässä peräkärryn.
-
Olen kyllä Saksassa nähnyt monta kertaa prätkän perässä peräkärryn.
Juu, ei liene kiellettyä mutta nopeusrajoitus taitaa olla 60. Voin olla väärässäkin, tämä on muistikuva muutaman vuoden takaisista keskusteluista....
-
Tanska se taitaa olla ainoita "kieltomaita" peräkärryn vedolle.
-
Tanska on aina ollut mallimaa monessa.
Muistan kun ulkoministeriltä kysyttiin miten on mahdollista että velkaantunein valtio asukaslukuun nähden (taisi olla -80 lukua), niin vastasi tyynesti että kaikkihan on menossa helvettiin, mutta Tanskassa mennään ensimmäisessä luokassa, ja oliko muita kysymyksiä?
Mutta polkupyörällä ainakin siellä saa sekä työntöistä että vedettävää kuskata.
Kai näitä käytäntöjä on koitettu yhtenäistää esim EU:n piirileikeissä.
Ei miliisi puutu pieniin on kai käytännön tasolla, mitäpä se lisäisi olennaista muuta kun paperisotaa .
-
Olen kyllä Saksassa nähnyt monta kertaa prätkän perässä peräkärryn.
Juu, ei liene kiellettyä mutta nopeusrajoitus taitaa olla 60. Voin olla väärässäkin, tämä on muistikuva muutaman vuoden takaisista keskusteluista....
..taitanee olla 80kmh saksan rajoitus edelleen..
-KG-
-
Tässä älyttömyys on siinä, että esim. Tallinnan lautoilla ei ole tämmöisiä.
Kuva on Rödby-Puttgarden väliltä ja näillä lautoilla moottoripyörät laitetaan siististi seinän viereen, kiinnitysliinat roikkuvat siististi seinällä eivätkä mene kuraisiksi tai öljyisiksi ja pyörän kiinnittäminen on todella helppoa ja siistiä.
Älytöntä, että joka lautalla ei ole näin.
-
Jos ei itse aja, niin ei sitä näkökulmaa helposti muodustu jostain muusta vinkkelistä.
Me tiedämme, sanoi Mannerhein aikanaan adjutantille kun kysyi missä ja miten kattaus olisi laitettava.