Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: Pexi - Syyskuu 29, 2006, 06:28:19 ap
-
On kallista hommaa tuo merkkihuollossa huollattaminen, kun samalla tulee kokeiltua noita muita fillareita. Norgesteria nyt viimeksi.
Ja ihan kohta on hopeinen Norge 1200 GT vapaana laukkaamassa mutkatietä auringonlaskuun. Sääkin suosii. Jeejee :cool:
-
Onneksi olkoon! Joskus tuo päivä koittaa mullekkin, saa vaan nähä montako vuotta siihen menee...:(
Mikä muuten on GT norgen listahinta sielä ei ryöstöverotuksen piirissä?
-
Pexi
Jos on edullinen, niin mulle vois ostaa kans yhden!
Lähettä vaikka pala palalta postitse niin kokoan salaa tallissa :vau: ja ajelen muina miehinä Nevadan kilvillä :O
-
Edullisesta en tiedä, mutta "halpa" kai tuo on: listahinta GT:lle on 14490 euroa. Ilman vaihtoesinettä olisi pyörä lähtenyt kaupasta 13620 eurolla. Tuohon sitten tulee yhteiskuntapalvelumaksu eli rekisteröinti 356e päälle.
Ehdin käydä heittämässä nyt illalla vajaan 100 km lenkin route Napoleonilla ja maukasta oli. Kummasti tuo isompi moottori on 1100 Brevaa kierrosherkempi, jonka huomaa eritoten alaspäin vaihdoissa kun blibbaa kaasua. Toinen moottorin ero on se, että moottorijarrutuksessa putkessa paukkuu - ilmiö jota en Brevassa huomannut. Jotenkin buuörrr-poks-bam-BAM. Koeajo-Norgesteri teki samaa, joten kai se on vakiosäädöt kun tuon aiheuttaa. Erittäin maukas saundi.
Ruiskun on-off vaihto on selvästi pehmeämpi kuin Brevassa, mutta toisaalta moottorin kilinät ja kolinat tulevat korviin matka-ajossa ihan eri tavalla kuin nakussa, jossa ajoviima vie kilinät maailman turuille. Toinen negatiivinen asia, jota jo osasin koeajon perusteella pelätäkin on se, että kuuma laite tuo on, kate toimii liian hyvin lämpimällä kelillä. Mitään viilentävää viimaa normaalinopeuksissa ei juuri ole.
/pexi
-
Juuh, kerro vielä ajokeleistä vähän lisää. Täällä +4 astetta ja vettä...
-
Koetan minäkin tarjota Brevaa vaihdossa Norgeen. Mutta vasta sitten kun GTL on tyrkyllä. Välirahan hankinta voi kyllä kestää mun ansaintavauhdilla parikin vuotta...
Vaikuttaa siltä että kohta on ylitarjontaa vähän käytetyistä Brevoista kun Norge houkuttaa. Norgen neekeriversion olen koeajanut ja kieltämättä isompi moottori tuntui puhdikkaamalta erityisesti isolla vaihteella. Vaikka ei siinä suhteessa Brevassakaan mitään valittamista.
Tuskinpa nuo katteitten takaiset liikalämpöasiat tule näillä leveysasteilla kovin usein haittaamaan. Syysajelulta tullessa ainakin toivoi että Breva olisi saanut hieman lämpöisempänäkin käydä! Vanhalla polvia kolottaa. Käärmesalvaa kotona niihin annoin hieroa.
mm
-
Johan tuolla melkein 300km tuli ajettuakin, kun meni etuvanne lommolle: täräytin kivilohkareisiin tutulla vuoristolenkillä. Perhanan perhana, ajoin liian rentoa cruisea auton perässä, kun mutkan takana odotti rinteeltä alas tullut kivikasa. Ja poks, hyppyä otettiin. No, matka jatkui ja ilmat tuntuu pysyvän kumissa sisällä, mutta uusi vanne on pakko laittaa tilaukseen, sen verran tuli muodonmuutosta vanteeseen. Paska säkä ja huono ajotaito, kun en ehtinyt väistää.
Ja se neekeriversio näyttää tältä vuoristotiellä:
-
tuolla vähän juttua
http://motopalsta.com/koeajot/Moto+Guzzi+Guzzi+haastaa+matkapy%F6rien+aatelin/59 (http://motopalsta.com/koeajot/Moto+Guzzi+Guzzi+haastaa+matkapy%F6rien+aatelin/59)