Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: MotoJussi - Lokakuu 17, 2015, 22:11:28 ip
-
Nyt kun kävi niin hassusti että vaihdoin noin neljänneksen hitaammat perän rattaat,
niin nehän on kerrassaan mainiot, paitsi maantiellä. Satasta vauhdikkaammin ei ole kauhian kiva ajaa kun kone kiertää niin kovin.
Tulipa mieleen etsiä Guzziologystä, olisiko jossain guzzissa nopeammat viitosen välitykset kuin Cali Jackalissa, ja kuinka ollakaan, sellainen pyörä löytyi.
Vaan kun en tunne vaihteiston rakennetta, kysyn viisaammilta: Onko mahdollista vaihtaa yhden vaihteen rattaat?
Jos, nimittäin, saisin vaihdettua pidemmät viitosen rattaat, olisi asiat aika mukavasti.
-
Ei ole nyt tässä osakuvaa käsillä, mutta yleensä isot vaihteet pystyy. Ja näkeehän sen niin, että katsoo vaikka Stein Dinseltä, myydäänkö ratasparia erikseen..
-
Ei ole nyt tässä osakuvaa käsillä, mutta yleensä isot vaihteet pystyy. Ja näkeehän sen niin, että katsoo vaikka Stein Dinseltä, myydäänkö ratasparia erikseen..
Jackalin viitosrattaat taitavat olla
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Gearbox/Gears/Getrieberad-5-Gang-Z%3D21-gr-Mod::482.html
ja
https://www.stein-dinse.biz/advanced_search_result.php?keywords=03212000&x=0&y=0&categories_id=&inc_subcat=1
Hinnoiltaan yhteensä noin 200 euroa.
Näillä rattailla viitosen välitys on 0.750.
Jos sen sijaan katsotaan LeMans IV SE tai late LeMans V, on rattaat 27/19 ja välitys 0.703 joka on aika paljon pidempi kuin 0.750. Tämä kompensoisi hienosti nykyisen ylitiheän perän.
En vaan onnistu löytämään tuollaisia rattaita SD:ltä. SD tarjoaa 28/21 rattaita LM IV:lle.
Vaan voiko "primary" rattaat vaihtaa?
-
Eikös niitäkin saa irrallaan?
-
Eikös niitäkin saa irrallaan?
Oisko tän kuvan perusteella niin että vetävä ratas on irto-osa (90+eur) mutta vedetty ratas on kiinteä osa akselia (640 eur)
http://www.stein-dinse.biz/eliste/?sid=2626g242b50ga01381c0g3aedd8ac&lg=en
-
Ja tämä "vedetty" ratas on samalla 3vaihteen ratasparin toinen puolisko.