Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: seasalto - Lokakuu 15, 2015, 11:33:02 ap

Otsikko: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Lokakuu 15, 2015, 11:33:02 ap
uutena guzzi harrastajana hieman ihmeissään laitteen kanssa.
Kytkimen kanssa ongelmia. Kytkin ei irrota kunnolla ja tyhjäkäynnillä pitää aivan kamalaa ääntä. Mitä kannattaa ottaa huomioon remonttia suunnitellessä ja mistä saa tarvittavat osat helposti ja järkihintaan.
Sähkövika: ei käynnisty, laite aivan mykkä ja vika satunnainen niin vaikea selvittää, kytkimen ja jalan anturit ohitettu. Ideoita??
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 15, 2015, 12:35:37 ip
Tästä ensiapua: http://www.motomatti.fi/2014/10/guzzitietoutta-netista.html
Gruppo Moto Guzzi Finlandian kotisivuilla on lisää linkkejä www.guzziclub.fi

Jos sulla on kaksilevyinen vaijerikäyttöinen kytkin niin se on hieman meluisa kun kone käy hieman nykivästi tyhjäkäyntiä. Onko melu suurempaa kytkinkahva pohjassa vai kahva vapautettuna?

Jossin vaiheessa tuli markkinoille 6-vaihteinen vaihteisto jossa kytkinvälitys nesteellä ja yksilevyinen kytkin.

Vaihteiston takana vaijerikäyttöisessä on kytkinvipu jossa on säätöruuvi. Ohjeita säätöön löytyy tästä keskustelupalstalta tekniikkaosiossa tai korjaamokäsikirjasta.

Palataan asiaan kun olet yksilöinyt mitä tyyppiä pyöräsi on. Rekisteröintitodistuksessa oleva vuosi ei ole vättämätttä mallivuosi. Oikea tieto löytyy tyyppikilvestä.

Kerro lisää sähkövaivasta: palavatko mittarivalot kun virta on päällä vian ilmetessä? Releiden ja sulakkeiden vaihto/puhdistus/kytkentöjen/liittimien tarkastus toisinaan auttaa.

Täällä on parempia V11 tietäjiä kuin minä. Odotellaan myös heidän kommenttejaan.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Lokakuu 15, 2015, 14:20:09 ip
Mopossa nestekäyttöinen kytkin 6 vaihteisella lootalla.
Pitää pahimman äänen kun kun kytkin vapautettuna vapaalla. kytkin pohjaan vedettynä vaimenee hieman ja kytkin pohjassa vaihde päällä vaimenee täysin.
Sähkövika vaikutti alkuun juurikin anturiongelmalta, releet, sulakkeet kyllä kanssa katsottuna ja putsattu. akun navat kunnolla kiinni...
Onkos näissä samantyyppistä kuolleen miehen kytkintä kuin japanin ruisku sukulaisissa. eli pyörän kallistuessa tarpeeksi, polttoaineen saanti katkeaa??? Jonkun sähkökaavion sain kaivettua netistä, mutta siitä en sitä paikallistanut. Mittarivalot palavat normaalisti kun tilanne päällä.
Pyörän kun saa käyntiin niin ei käyntiongelmia, sammutettaessa jännittää et milloin seuraavan kerran starttaa...
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: kvlm - Lokakuu 15, 2015, 18:48:29 ip
Uutena guzzi harrastajana kannattaisi kuunnella jotain vastaavaa verrokkia ettei luule ehjää laitetta vialliseksi -tai kuunnelluttaa omaansa jollain joka jo tuntee "normaali" käyntiäänen.

Sähköjuttu: vapaa-anturi ? tankki pois ja siinä vasemmalla tankin kumityynyjen luona olevat halvat abikoliittimet ?

vai onko niin mykkä ettei edes starttaa

  -KG-
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 15, 2015, 20:15:23 ip
Lainaus
V11 sport -01
V11 Rosso Mandello –erikoismallia tehtiin 2001, jos kyseessä on tämä malli ja kilometrejä on n.30.000 voi kytkin olla vielä alkuperäinen yksilevyinen.
Lainaus
Kytkin ei irrota kunnolla ja tyhjäkäynnillä pitää aivan kamalaa ääntä
Jos on Rosso Mandello, saattaa vauhtipyörä suunnitella itsensä ulkoistamista; tässä tapauksessa ei kannata käynnistellä ennen korjausta. Jos ei ole Rosso Mandello, on ääntä syytä tosiaan verrata toiseen samanmoiseen. V11 kytkin voi pitää oikein toimiessaan ”hirmuista” ääntä. 2 -levyinen/ei irrota: kytkinlevyjen kitkapinnat voivat olla irti.
Lainaus
Mitä kannattaa ottaa huomioon remonttia suunnitellessä ja mistä saa tarvittavat osat helposti ja järkihintaan
Foorumia selaamaan hakutoiminnolla. Jos tarvitsee vain joitain osia, edullisimmat saa yleensä jostain tunnetusta verkkokaupasta (englanti, saksa, italia). Jos on kyseessä 1 –levyisen vaihto 2 –levyiseen, edullisen vaihtoehdon löytyminen on tuurissaan (käytettyjä osia).
Lainaus
ei käynnisty, laite aivan mykkä ja vika satunnainen
Virrat muuten kaikkialla normaalisti: yksi yleinen aiheuttaja on ”tanko vasemmalle/oikealle –syndrooma. Jos käynnistyy tangon eri ääriasennoissa, aiheuttaja on johtoliitin tankin alla oikealla sivulla.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: lemppari - Lokakuu 15, 2015, 20:45:56 ip
Mulla oli Rosso Mandelloon vaihdettu EOM:n toimesta jo 2-levykytkin. Se rupesi sitten juurikin pitelemään ääntä ja alkoi irrottamaan huonosti. Kitkalevyt olivat mallia kevennetyt eli niissä oli keskiön ja kitkapintojen välissä vain ohuehkot 'puolat' jotka sitten olivat menneet kokonaan poikki. Ostin tilalle Stein-Dinsen nettimyymälästä vahvennetun version:

http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Clutch/New-Version/Clutch-Kit-new-version-big-Model::790.html

Tuppaavat nuo V11:n kytkimet pitämään iän myötä muutenkin aikamoista kolketta kun spoorit väljenevät, varsinkin jos ruiskurungot eivät ole balanssissa.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 16, 2015, 10:01:02 ap
Itsekin suosin noita "umpilevyjä". eivät ole vielä pettäneet. Ahdetussa Centaurossa kilometrit jo toisellasataatuhatta ja hyvin toimii. Kilkattelee ja kalkattelee mutta kunnossa on. Pari kertaa mielenkiinnosta vilkaissut mutta ihan ovat osat kohdallaan. Pölyt ja muu irtolika pois spooreista samalla kertaa.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Lokakuu 16, 2015, 10:43:37 ap
Kyllä kannatti kysellä

vika viittaa juurikin tuohon tangon asento syndroomaan. Eli ei ole ensimmäinen tapaus.

Pyörä on juurikin Rosso Mandello versio, ja siksi ollut hieman epävarma että mitkä kytkimen osat tuohon käy. Mittarilukema tuolla laitteella vasta 16000km, tosin seissyt jossakin todella kauan ja ollut ajamattomana. Takarengaskin vuodelta 2004

Kiitokset neuvoista. Palaamme varmasti asiaan jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 16, 2015, 19:22:22 ip
Lainaus
Pyörä on juurikin Rosso Mandello
Tervetuloa V11 omistajien joukkoon :). Suomesta ei puutu erikoismalleista kuin V11 LeMans Tenni... (Scura R:ää ei oteta, niitä lie < 20 tehty) kaikkia muita liikkuu teillämme. Lemppari on "jotain ehkä tietäisin" -mies Rosso Mandelloissa.

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5622.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5622.0)


Kun kilometrejä on noin vähän, voinee lähteä siitä että kytkin on alkuperäinen. Ei siis kannata käynnistää enää, eikä ainakaan antaa enemmälti kierroksia. Sen sijaan kannattaa alkaa etsimään hyväkuntoisena kaksilevyisen vauhtipyörää ja starttihammaspyörää. Kuluvat osat kannattaa mielestäni ostaa uutena.

Laitan liitteeksi aikanaan omassa tapauksessani (vaikka ei Rosso Mandello) vastaavassa vaihdossa tarvitut osat varaosanumeroineen ja lukumäärineen. Työntötangon pituus on jäänyt kaikilla foorumeilla ymmärtääkseni ratkaisemattomaksi. Oma varaosakirjani ei tarjoa eri varaosanumeroa 1/2 -levyisen työntötangoille. Minulla käytettiin 1 -levyisen työntötankoa edelleen, Lempparilla taisi olla saikkaamista sen kanssa. Huitaise lista vaikka tuonne ja kysy olisiko mitä käytettynä tarjolla niin pääset alkuun:http://www.rebootguzzispares.com/ (http://www.rebootguzzispares.com/)
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Lokakuu 16, 2015, 20:02:32 ip
terve

kyse juurikin tuosta kuopiossa myynnissä olleesta pyörästä.
Oli pakko päästä moottorikelkasta eroon ja aina haaveillut V11 sportista. Kaupat syntyivät ja molemmat oli tyytyväisiä.
Todellakin pyörä siinä kunnossa että remonttia ja siistimistä kaipaa. Maalaukseen menee kaikki punaiset osat. Kytkin ei temppuillut koeajossa, mutta ensimmäisen kerran kun vesisateessa päästeli niin rupesi olemaan irrotusongelmia.

Kytkin todellakin pitää kovaa ääntä. Kilometrejä kerkesin ajaa n.1000 vaikka tästä eo ole kuin kuukausi ostosta. käynnistysongelmia ja kytkimen metelöintiä lukuunottamatta toiminut hyvin.
Kelillä tai jollakin muulla on merkitystä käyntiin. välillä kone pelaa erittäin hyvin ja välillä hieman nuhaisen / räkäisen oloinen varsinkin kierrosalueella 3-4000. Power commanderin siihen on joku joskus laittanut. pitänee säädättää penkissä jossain vaiheessa niin tietää mistä johtuu.

Pyörässä todellakin paljon laittamista ja jonain päivänä toivon saavani sen siihen kuntoon että se talvehtii takkahuoneessani.

Yksi kauniimmista moottoripyöristä mitä ikinä valmistettu!!

 
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: lemppari - Lokakuu 16, 2015, 20:14:33 ip
Voit myös kysyä kaksilevysettiä HMB-Guzzista Saksasta, micha siellä puhuu ja kirjoittaa hyvää englantia. Häneltä saat varmasti pakettiin mukaan oikean pituisen tangon kun kysyt.

Joo, mulla oli 'hauska' episodi kytkimen vaihdon yhteydessä, kun aiemmin vaihdetun lootan mukana tullut kytkintanko olikin liian lyhyt uudelle kytkimelle. Vanhan kuluneen kytkimen kanssa se oli toiminut, joten en ihan ekaksi tajunnut miksei upouusi kytkin irrottanu. Tuli purettua ja koottua pyörä muutamaan kertaan ;D. Kyllä nyt naurattaa.

Tuossa viimeisessä moniosaisessa kytkinrempassa purin paketin peräpuolelta jenkkifoorumin neuvosta, mutta suosittelen tekemään sen etukautta. Myllyn irroittaminen rungosta on paljon helpompaa ja nopeampaa kuin koko takaosan purku. Spine-rungossa kun ei ole edes kehtoputkia, on myllyn pudotus paljon helpompi pala. Kytkin onkin sitten siinä kampiakselin jatkeena hyvin tarjolla.

Mulla on kanssa jossain hyllyllä yks PC, en sitten laittanut Rossoon kiinni kun sain TPS:n tyhjäkäyntiarvoa hiukan lisäämällä 3000 kuopan katoamaan myös avoimilla Mistraleilla.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 17, 2015, 02:48:41 ap
Lainaus
pitänee säädättää penkissä jossain vaiheessa niin tietää mistä johtuu.
Halutessasi voit unohtaa PC:n ja myydä sen pois. Pyöräsi moottorinohjausjärjestelmä on vapaasti ohjelmoitavissa uudelleen ja sen kanssa voi tehdä paljon monenlaisia säätöjä mihin PC ei kykene.

Tutustu aiheeseen: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5408.0
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: LeCa - Lokakuu 17, 2015, 08:45:36 ap
Itsellä V11 vuodelta 2005 (Nero Corsa). Kilsoja kellossa 26 000. Ei hajuakaan onko yhdellä vai kahdella levyllä. Voi olla, että puolellatoista. Pitää nimittäin aikamoista ääntä tuossa seasalton mainitsemassa tilanteessa, eli vapaalla ja kahva ylhäällä. Ilmenee silloin kun kone on lämmennyt.
Mutta eikö ducatimiehet maksa satasia siitä, että saavat rämisemään ihan helvetisti vastaavassa tilanteessa?

Mitä tulee tuohon huonoon irroittamiseen, niin varmaan kandee ottaa huomioon sekin vaihtoehto, että ongelmat johtuvat ruostumisesta tms. pitkän seisomisen (tarkoitan motukan seisomista) aiheuttamasta jutusta. Olin tappaa itseni vanhan Fergussonnin kanssa samassa tilanteessa. Peruutin vinniltä ulos ja ainoastaan ryydloikka ja vahva kaide pelasti, etten saanut kerrosta alempana Fergua selkääni. Homma korjaantui käytöllä ja ajolla.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 17, 2015, 10:36:08 ap
Lainaus
pitänee säädättää penkissä jossain vaiheessa niin tietää mistä johtuu.
Halutessasi voit unohtaa PC:n ja myydä sen pois. Pyöräsi moottorinohjausjärjestelmä on vapaasti ohjelmoitavissa uudelleen ja sen kanssa voi tehdä paljon monenlaisia säätöjä mihin PC ei kykene.

Tutustu aiheeseen: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5408.0

Jos kyseessä on Pc5. En missään nimessä heittäisi pois! Se on nimittäin työkalu. Sen autotune-toiminnolla saa ajamalla tehtyä hyvän kartan, jota muokkaamalla saa tehtyä loistavan. Tuon muutokset sitten siirtää omaan boksiin. Ja tietenkin sfifteriä ei saa omaan boksiin, vaikka kuinka toivoisi. Lisäksi tuota kolmosta säätää mielellään monikin penkittäjä, toisin kuin omaa lootaa. Penkissä saa kerralla kunnon säädöt, eikä tarvitse kultapersetuntumalla arvailla karttoja..
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 17, 2015, 18:53:34 ip
Lainaus
Yhdellä vai kahdella levyllä
Nero Corsa: kaksi edessä, kaksi keskellä ja yksi takana, tekee 5 , kaikki Brembon valmistamia.
Lainaus
Huonoon irrottamiseen
Mutta kun tekee vaihtotyön kaksilevyiseksi niin ei tarvitse enää miettiä että milloin vilistää alumiininen vauhtipyörä pitkin korvia.
Lainaus
PC5
Tuskin on 15M ecuun sovitettu PC5, sellaisista en ole kuullut kun puhuttavan. PCIII on yleisin näissä. Mitä tulee vetoon ja ajoiloon, juuri tähän katittomaan V11 malliin jossa on 15M ecu, on saatavilla hyviä valmiiksi optimoituja karttoja. Sisäänsyöttämiseen menee n. 30 sek.
Lainaus
Maalaukseen menee kaikki punaiset osat
Se onkin ihan spesiaaliväri, kuvittelen. Tällaisen olen joskus merkinnyt muistiin värikoodista "GUZ 96207" ja väri on Lechler -nimisen firman tuotteita, pääpaikka Comossa.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 17, 2015, 22:47:31 ip
.
Lainaus
PC5
Tuskin on 15M ecuun sovitettu PC5, sellaisista en ole kuullut kun puhuttavan. PCIII on yleisin näissä. Mitä tulee vetoon ja ajoiloon, juuri tähän katittomaan V11 malliin jossa on 15M ecu, on saatavilla hyviä valmiiksi optimoituja karttoja. Sisäänsyöttämiseen menee n. 30 sek.



Tuolla saa just sellaisen kartan, kuin jonkun muun mielestä tuntuu hyvältä. Parhaan omaan pyörään ja kokoonpanoon sopivan kartan saa vain tekemällä sen siihen.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Lokakuu 18, 2015, 00:32:01 ap

Hyviä ohjeita je neuvoja sekä kommentteja tullut paljon. Loistava foorumi ja loistavan avuliasta porukkaa. Täältä ei ensimmäisenä saa kuittailua tietämättömyydestä vaan oikeita neuvoja.

kytkin ja maalaus operaatio tulosssa ensimmäisinä eteen.  Ruiskurinkojen molemminpuolin olevat kumiset osat myös uusinnan tarpeessa. Hiilikuituinen etumaskikin ottanut vettä itseensä ja huonossa hapessa. Kunnostettavien osien lista on erittäin pitkä, mutta joku paivä kun laite kuvan mukaisessa kunnossa olen todella iloinen.

Pyörässä todellakin tuo PCIII, helpottaa huomattavasti säätämisoperaatiota, kunhan sinne asti joskus päästään

Kytkimen uusimisen hinta tosin hieman hirvittää... eurot vilisee silmissä jo nyt.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 18, 2015, 11:27:32 ap
Lainaus
Kytkimen uusimisen hinta tosin hieman hirvittää.
Kyse on kuitenkin "kertarysäyksestä". Kytkimen vaihdon jälkeen ei sen kanssa enää tule ongelmia tai ne ainakin siirtyvät todella kauas tulevaisuuteen.

Minkäslainen vika hiilikuitukatteessa on? Sellaisen korjaaminen vaatii hieman erikoisosaamista. Onko päässyt kosteutta kuituihin vaiko vain lakkaus ottanut itseensä?
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 18, 2015, 13:17:54 ip
Lainaus
Minkäslainen vika hiilikuitukatteessa on
V11 hiilikuituosien kohdalla on tosiaan se ongelma, että niitä ei ole enää alkuperäisvaraosina juuri saatavilla. Joskus jollain suunnalla käytettynä, mutta eBay -tyyppisissä tapauksissa huutokaupassa kertyy hintaa. Esitteen mukaan Rosso Mandellossa hiilikuitua on äänenvaimentimien ulkopinta, tuulisuoja, etulokasuoja ja mittaripaneeli. Olen aina ihaillut RM:n öljynjäähdytimen eturitilää, sellaista ei saa enää myöskään valmiina varaosana. Eri V11 malleissa on ollut tehtaan jäljiltä hiilikuitua myös startin päällä oleva "suojus" ja sivukappaleet imuilmakotelon sivuilla (joissa mallinimi) ja tankin päällä oleva "koristelista".

V11 mallisarjalle on hyvät foorumit englanniksi (http://www.v11lemans.com/forums (http://www.v11lemans.com/forums)/) ja saksaksi (http://www.v11sport.de/ (http://www.v11sport.de/)). Niillä yleensä aina joku on tekemässä tuota kytkinmuunnosta tai asentamassa hiilikuituosia. Englanninkielisen sivun yläosassa juuri nyt kuvia yksilevyisestä, siellä kaveri vaihtaa LeMans Tenniin käytettyä 2-levyisen kytkimen satsia (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19010&hl= rosso  mandello&page=5 (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19010&hl= rosso  mandello&page=5)). Jenkit ovat tilailleet hiilikuituosia viimeaikoina Millepercentolta (http://www.millepercento.it/wordpress/?page_id=2435&lang=it (http://www.millepercento.it/wordpress/?page_id=2435&lang=it)). Ainakin "huggereita" takapyörän niskaan ja ilmanohjainta öljypohjan alle.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Urpo ja Turpo - Lokakuu 21, 2015, 15:46:38 ip
Sakke Salomaa, www.sbt.fi duunasi muutama vuosi sitten
Turpon Ducatin hilseilleet hiilikuituosat uuttavastaavaan kuntoon,
ja vielä kohtuuhintaan.

Palajärventie 19 03150 Huhmari p. 09-224 5030, 050-3204010
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Maaliskuu 18, 2016, 11:50:25 ap
Moi

Nyt tarvitsisin värikoodin rosso mandellon maalausta varten ja mistä ko. väriä saatavilla.
Kenelläkään tietos???
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Maaliskuu 18, 2016, 22:42:10 ip
"Tällaisen olen joskus merkinnyt muistiin: "GUZ 96207" ja väri on Lechler -nimisen firman tuotteita, pääpaikka Comossa."

=> Tälläkö ei pääse yhtään eteenpäin ?
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: gringo - Maaliskuu 19, 2016, 11:03:59 ap
Pistin värikoodin googleen ja seuraava linkki löytyi;
http://www.spraydosen-shop.de/spray-can-water-basecoat-guzzi-bike-motocycle-96207-rosso-mandello-v11-sport-uni-water-basecoat
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Huhtikuu 01, 2016, 22:08:25 ip
Nyt on se värikoodi selvitelty. Kiitos siitä.
Todella hukassa tuon kytkimen kanssa. Yksilevyinen kytkin mutta ei alumiinista vauhtipyörää. Mopoa ropattu jälkien perusteella todella rankalla kädellä, vaihteistokin ollut levällään ja ongelmana oli vaihteiden siirtyminen kolmoselta alaspäin jos on käynyt kuutos vaihteella. Luulin sitä kytkin ongelmaksi, taitaa olla myös vaihteistossa sanomista.
Olisi hauska tai ei niin ei niinkään hauska tietää kuka tuota laitetta on ropannut joskus. Liekö ollut venäjällä jokus kun kaikki pultin kannat pistetty paskaksi.
No mieleinen pyörä kuitenkin ja saa arvostuksen mukaisen kunnostuksen.
ohjausiskari pöllitty tuosta jonnekin, onko kenelläkään tietoa minkä pituinen tuohon istuu.
Juu olen amatööri näiden kanssa ja töissäkin niin kiire ettei kerkiä itse ropaamaan, kaveri jeesaa.
Lisää vinkkejä mistä osia saa suht helposti??? Stein dinse ja toinen saksalainen toimittaja katseltu läpi. Lisää vinkkejä kaipaillaan.
-Toni-
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: TunturiTT - Huhtikuu 01, 2016, 22:20:27 ip
Siellä on tosissaan sitten käyty jollain jakoavaimella. Nuo Guzzin pultit eivät ole samanlaista kertakäyttöjuustoa, kuin japanilaisissa.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: motomatti - Huhtikuu 01, 2016, 22:23:38 ip
Vanhoja ja uusia osia:
http://www.gawa-guzzi.de/firma_frame_eng.html
http://www.tlm.nl/en/
http://www.rebootguzzispares.com/
https://www.boonstraparts.com/en/parts/mke=Moto%20Guzzi/

On niitä muitakin mutta nuo linkit oli heti tarjolla.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 01, 2016, 22:47:28 ip
Lainaus
Yksilevyinen kytkin mutta ei alumiinista vauhtipyörää
No johan. Ameritikan puolelta olen ainoastaan kerran lukenut että joku on tehnyt yksilevyisen Calin (ei alumiinia) vauhtipyörästä toiseen malliin sopivan. Jos haluaa huolettoman olisi löydettävä 2-levyisen normiosat. Kuva tuossa tarinassa: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5708.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5708.0)
Lainaus
myös vaihteistossa sanomista
Ei liene monikaan V11 vaihteistoa Suomessa avannut? kvlm? Normaalistihan se loksuu kun ihmisen mieli. Ettei vaan olisi se ainut V11 laatikon tyyppivika, siirtimen jousi poikki?
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1973.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1973.0)
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2779.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2779.0)
Jossain vaiheessa tuli säädettävä "epäkeskotappi" ohjaamaan juuri tätä siirrintä jossa on tuo jousi. Jos sellainen on (omassa 2002 mallissa on), säätämällä sen väärin saa siirtimen jumittamaan. Itse säädin sitä pieteetillä pitäen laippaa ja siirtimiä koottuina käsissä ja siinä "vaihtamalla". Workshop Manualissa on tästäkin ohjeet, löytyy tuon yllä olevan alemman linkin tarinasta liitteenä (sivu 2 "preselector cover"). Jos pitää purkaa sitten samalla laakerit varmaan ja erityinen paneutuminen tiivisteliimaan, siellähän ei ole erillisiä tiivisteitä.
Lainaus
onko kenelläkään tietoa minkä pituinen tuohon istuu
Öhlins versiossa lukee "SD1280 109758" ja se on käsitykseni mukaan Öhlins SD 110, stroke 90 mm, min length 34,5 mm, max length 275,5 mm. Dataa liitteenä.
Lainaus
mistä osia saa suht helposti
Tää on yks V11 -Guruja, erikoisosia: http://shop.daes-mototec.com/index.php?cat=c73_V11-1999-2002-V11-73.html&cPath=20_35_73&page=1 (http://shop.daes-mototec.com/index.php?cat=c73_V11-1999-2002-V11-73.html&cPath=20_35_73&page=1) sieltä näköjään sais (kuten HMB Guzzi) sen "race version" kytkinlevyistä ja niihin liittyvistä osista. Lienee hifistelyä ("jos on pätäkkää, olis kiva ottaa").
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: seasalto - Huhtikuu 10, 2016, 21:35:31 ip
Homma etenee!!!
Kytkimen osista saatu tarjous saksasta HMB guzzilta, hieman nettikauppaa halvemman hinnat.
Asiantunteva ja avulias tämä Michael.
Nyt toivotaan että asiat rupeaa selkeytymään.
Vaihdelaatikko on joskus ollut jollain auki ja kaikki lukituslevyt paskana. Rupeaa jo hieman kaduttamaan koko laitteen hankinta sillä rahaa tuntuu palavan aivan mielettömästi ja ylläreitä tulee varmasti vielä vastaan.
Jospa täältä löytyisi apuja laatikon avaamiseen, kaikki pultit on auki mutta loota ei vain aukea maalaisjärkeä käyttämällä. joku niksi tai specialisti. Voin vaikka lähettää lootan kokemusta omaavalle kaverille jos semmoinen täältä löytyisi
Toivoa vielä on että tuo laite liikkuisi tänävuonna!!!

Kiitokset vielä kaikille  vinkeistä ja neuvoista.

-Toni-
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Pekka - Huhtikuu 10, 2016, 23:35:17 ip
Onhan sinulla korjaamokirja käytössä? En ole koskaan V11 laatikkoa purkanut mutta
täytyy ilmeisesti irrottaa sivuluukun kautta siirtohaarukat ennen kuin katkeaa?
Myös nopeusmittarin vetolaite pitänee irrottaa ensin?
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 10, 2016, 23:56:10 ip
Siel on vajaa 10 sivua hankalaa korjaamoenglantijargonia ja kuvia... tässä ensimmäinen sivun puolikas malliksi... Sen verran tankkasin sitä että Pekka on 100% oikeassa, muun muassa hänen mainitsemansa nikaleet on irrotettava.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: kvlm - Huhtikuu 11, 2016, 16:53:19 ip
Ei vaadi mitään erikoistyökaluja , -eikä osaamista. Ohjeiden mukaan saa avattua. Tiivisteeksi Piikkiön Maken suosittelema  ja hyväksi todettu Loctite 5205

-KG-
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Huhtikuu 14, 2016, 20:55:08 ip
Selasin kuviani, pari vaihteistoon liittyvää sattui vastaan, Saksan V11 palstalta bongattuja.
Laakerit:
2x SKF 3NU04EC
1x SKF NJ 206 ECP
1x FAG NU203E-TVP2
Akselitiiviste: 40-56-7
Taka-akselin neulalaakeri (perävaihteistossa): INA HK 25 16 2RS
Holkki jossa neulalaakeri sijaitsee: INA IR20-25-18-IS1
(http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2516.0 (http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2516.0))

Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Helmikuu 06, 2018, 20:42:56 ip
Lainaus
"Scura 2002, loud noise at 25000km, getting more strange and louder at 32000km last year, made an appointment at the garage, on the way on the highway: suddenly no clutch/power transmission at around 100km/h, downshift hardly possible, no neutral found while hard breaking, so motor starved. Diagnosis: flywheel broke - expensive but survived."

V11lemans.com -palstalta tänään. Uskalikkoja (tai henkilöitä jotka eivät ole saaneet asiasta tietoa eivätkä reagoi hakkaavaan kovaan ääneen) yhä liikkeellä, kuka milloinkin, ja missä päin maailmaa. Tämä yllättäen Saksassa :o.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: TunturiTT - Helmikuu 06, 2018, 20:56:03 ip
Aika tuurilla jatkanut matkaa. Menee kuitenkin tuon ikäisestä omasta pussista korjaus.
Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
Kirjoitti: Camn - Helmikuu 13, 2018, 19:21:00 ip
Mistä näitä aina joskus putkahtaa, 430 mailia... uudelta näyttää, noita renkaita on ollut valmistusvuonna 2002. Kirjoittavat että Englannissa V11 pyynnit voivat olla korkealla mutta kauppahinnat alhaalla.  Kytkimenhän se vaihdattaa...

https://www.open-roadmotorcycles.co.uk/used-bikes/moto-guzzi-v11-farnborough-201711231519331 (https://www.open-roadmotorcycles.co.uk/used-bikes/moto-guzzi-v11-farnborough-201711231519331)

Tuolta peräisin tuo linkki, tässä muutama näyttelykuva ja video: http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=20302&hl= (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=20302&hl=)

Otsikko: Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti + vaihteet ei pelaa
Kirjoitti: seasalto - Toukokuu 16, 2018, 20:08:10 ip
Moro
Näin pitkän remonttiaikaikataulun jälkeen rupeaa olemaan vitsit vähissä tuon laitteen kanssa. Nyt on kytkin uusittu 2-levyiseksi. Suurten ongelmien jälkeen saatu mopo käyntiin ja liikkeelle.
Remontti ei mennyt ihan putkeen. 2 -vuotta ja kaksi eri tekijää (ei guzzi spesialistejä) puuhastellut pyörän kanssa koska itselläni ei juurikaan mielenkiintoa rassailuun ole.
Nyt ongelmia vain entistä enemmän. Vaihteet ei toimi, 1 ja 2 löytyy mutta muut kadoksissa. kytkin ei  irrota kunnolla ja rupeaa luistamaan 5000 kierroksen jälkeen.
Löytyisköhän täältä apuja laitteen kuntoon saamiseksi.