Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum

Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Camn - Syyskuu 16, 2015, 15:58:18 ip

Otsikko: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 16, 2015, 15:58:18 ip
Maailman Guzzifoorumeilla ja täälläkin aina välillä sivutaan tätä suosittua teemaa. ABS -pakko pudottaa pois vanhoja malleja ja menestyksekästä monelle ostajalle mieluisaa V7 -sarjaa moititaan joskus tehon ja jousituksen osalta. Laitan tähän taas yhden "vapaan käännöksen" Widguzzi -palstalta, ystävämme P.Roper kirjoittaa moottoreiden historian perusteella odotettavissa olevasta oman näkemyksensä. Pohjaksi asiasta tietävien mahdollisille kommenteille.

Ehkä viime viikonlopun avoimilla ovilla käyneet Gruppolaiset tuovat tullessaan lisätietoja... joitakin videon pätkiä näkyy tippunene jo jakoon: https://www.youtube.com/watch?v=hJrEsUfNL9I (https://www.youtube.com/watch?v=hJrEsUfNL9I)

Prologi: Lehtimies tehtaalla - tarinoimme henkilökunnan kanssa ja yksi heistä mainitsi että melko erikoinen V7 liikuskelee tätä nykyä Pohjois-Italiassa. Moottoristä lähtee 65 hv ja vielä sitäkin enemmän vääntöä, se tulee täyttämään kaikki toiveet.

”He eivät olisi vaivautuneet suunnittelemaan ja varustamaan vaihdelaatikkoa uusiksi mallille, jota odotetaan myytävän vain muutaman vuoden. Jos katsotaan Guzzityylistä tuotekehitystä ensimmäisistä V-twineistä lähtien, näkyy erittäin vähän suunnittelua ”puhtaalta pöydältä”.  On ollut tapana että yksi tai useampi pääkomponentti vaihdetaan ja luodaan tuotelinja, mikä jatkuu paljon pidempään kuin muilla valmistajilla. Miksi ?  Siksi että Guzzi  -vaikka on osa suurempaa valmistusorganisaatiota- on liian pieni tuottamaan täysin uusia rakenteita ja varustautumaan niiden tuotantoon vain muutamiksi vuosiksi.  Aina kun tuota koettua toimintatapaa on jätetty noudattamatta, tulos on ollut yleensä erittäin riskialtis ellei katastrofaalinen.

Isolohkot
V7-700ccm, loop frame, nelivaihteinen => 750 ccm Ambo. Siitä eteenpäin 100 ccm ja yksi vaihde lisää.  Seuraava suuri muutos oli Tonti –runko ja iskunvaimennus.  Tonti –runkoisissa oli pieniä muutoksia sekä moottorissa että vetotiessä mutta se pysyi pääosiltaan samana vuosikymmeniä. Seuraava suuri muutos oli ensimmäinen 4V moottori ja vaihto Spine –runkoon. Tämä oli suuri katastrofi ja meinasi kaataa yhtiön lopullisesti, moottori imi jokaisen liiran mikä löytyi ja oli silti valitettavasti pettymys. Se myös ylirasitti muita komponentteja ja toi tullessaan luotettavuusongelmia sekä vetotiehen että lisälaitteisiin. Valitettavasti 4V moottorin kehitys hylättiin, insinöörit hioivat sen sijaan taas vanhaa 2V moottoria. Sen seuraavat piristettävät pääkomponentit olivat vaihteisto ja perä, joita parannettiin paljon ja merkittävästi Spine –runkoista V11 mallisarjaa varten. Tuo paketti lisättynä kunnianarvoisalla mutta jo järkyttävän vanhentuneella Tonti –sarjalla antoi mahdollisuuden isolohkolle taistella eteenpäin kunnes yhtiö sai lopulta sen verran rahaa kasaan, että oli mahdollista suunnitella ja rakentaa ensimmäiset carc –pyörät. Kun näiden myynti oli jo käynnissä, 4V moottori otettiin vihdoin uudestaan esille. Kaikki hyvä otettiin mukaan ja huono hylättiin. Uusi moottori oli kevyempi, tehokkaampi ja helpompi rakentaa ja huoltaa kuin edeltäjänsä. Tämä keskeinen paketti liikkuvia osia on ollut isolohkon selkäranka nyt melkein vuosikymmenen ja huolimatta ongelmista venttiilinnostimen kanssa, rakenne on osoittautunut yleisesti suosituksi ja laatuunkäyväksi.

Pikkulohkot
Pikkulohkojen kehityshistoria on samanlainen mutta vähemmän vaihteleva. Päämuutos oli porausta ja iskunpituutta lukuun ottamatta vaihto huonon kohtalon kokeneisiin 4V kansiin Lario- ja Imola/Targa –malleissa. Pikkulohkon rakenne on ollut huomattava menestys sen jälkeen kun se otettiin käyttöön ”retro styling” –pyöriin. On päivänselvää, että jos tätä kahisevaa tuottavaa lypsylehmää on tarkoitus hyödyntää edelleen, havaitut heikkoudet on korjattava. Ensimmäinen näistä on ”tehon puute” mikä on ihan ok mutta se fakta asiassa on, että pienikin tehonlisäys pitää silti johtaa sen saman vanhan vaihdelaatikon läpi joka on suunniteltu halvalla rakennettavaksi 70 –luvulla. Rakenne oli jo pantu ottamaan 50% hyppäys kuutiotilavuudessa ja sen mukanaan tuomassa väännössä. On olemassa rajat siinä mitä voidaan tehdä, jotta luotettavuus ei kärsi. Kun kaikki tämä ja mallisarjan suosio oli tiedossa, oli välttämätöntä että ennen mitään merkittäviä muutoksia moottoriin vaihteisto, kytkin ja perä kaipasivat uutta suunnittelua. Ja mitä tapahtui viime vuonna? Tuli uusi V7-II jonka tärkein muutos (vaikkakin yleisesti vähemmän arvostettu) oli uusi 6 vaihteinen vaihteisto. Monet sanovat ”en tarvitse ylimääräistä vaihdetta”. Niin voikin nyt olla  mutta jos seuraava kehitysaskel on korkeammalle kiertävä lyhytiskuinen 4VPC moottori jossa on enemmän Piaggion modernia teknologiaa kuten kolme karttaa, abs ja tc niiden hienostuneemmassa muodossa, 5 tai 7SM ecun ohjaamana tai kokonaan uusi ecu, sitten ylimääräinen vaihde tulee tarpeeseen. Joka tapauksessa markkinat odottavat sitä.

Jos ja kun tämä uusi moottori tekee ensiesiintymisensä toivon että sen lisäksi että se on asennettu klassisen tyylin pyöriin hipstereiden ja ikääntyneiden Guzzistien käyttöön se tulee olemaan myös yhdistetty modernimpaan runkoon ja jousitukseen.  Ehkä jopa kuten isolohkon voimanlähde, se olisi moottorina sarjalle joka alkaisi urheilullisesta kevytpyörästä ja päättyisi mini Stelvioon.  Uusi pikkulohko, pieni, kevyt, 75/80 hv, kunnon etuteleskoopit, reaktiivinen voimansiirto ja kunniallinen jousitus takana, lyhyt akseliväli ja pieni kokonaispaino. Kun Grison mahdollisesta päättymisestä nykyisessä muodossaan puhutaan, tuntuisi järkevältä tuoda markkinoille jotain, joka edes yrittäisi täyttää tuota aukkoa. Ehkä jotain vielä sporttisempaa?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 16, 2015, 17:29:34 ip
Se olisikin tervetullut. Ehkäpä Piaggiolla on tajuttu segmentin veto. Harrikka jo omansa tuohon pikkukategoriaan teki, joten italialaisilla on varmaan jo kiire uudistaa pikkulohkonsa konstruktiota. Tajuaisivat vaan kerralla tehdä kunnon muutos runkoihin ja osoittaa uusi mallisto setämiehiä nuoremmalle polvelle.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 16, 2015, 18:15:31 ip
Jos olen oikein ymmärtänyt, ne kaksi joilla on lentokonemoottorin "Aero" -kannet Lariossa mittasivat 45 hv ja 46,6 hv dynossa. Mutta tämä yksi painaa silmät kiiluen vaan eteenpäin... 2016 V7-II Racer pohjana.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78943.msg1240921#msg1240921 (http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78943.msg1240921#msg1240921)
Vakio 39 hv, nyt 55 hv, tehonlisä maksanut tähän mennessä reilu 8000 USD… nyt tulossa 820 ccm –kit ja neliventtiilikannet, jotka eivät ole Guzzin tekemät. Kivoja harrastuksia ja finanssipuoli kunnossa...
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Syyskuu 16, 2015, 18:26:25 ip
Joskus aikoinaan esitin täällä arvauksen, että pikkulohkon tehon rajoituksena voisi olla vaihdelaatikko, mutta sehän tyrmättiin perusteellisesti.  ;)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 16, 2015, 19:20:13 ip
Jos olen oikein ymmärtänyt, ne kaksi joilla on lentokonemoottorin "Aero" -kannet Lariossa mittasivat 45 hv ja 46,6 hv dynossa. Mutta tämä yksi painaa silmät kiiluen vaan eteenpäin... 2016 V7-II Racer pohjana.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78943.msg1240921#msg1240921 (http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78943.msg1240921#msg1240921)
Vakio 39 hv, nyt 55 hv, tehonlisä maksanut tähän mennessä reilu 8000 USD… nyt tulossa 820 ccm –kit ja neliventtiilikannet, jotka eivät ole Guzzin tekemät. Kivoja harrastuksia ja finanssipuoli kunnossa...

Jonkun muun tekemät, vai ei tehtaan spekseissä vaan kairatut kannet? Ihan Larion hatuilta näytti.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 16, 2015, 22:48:18 ip
Piaggion 2014 vuosikatsauksen (linkki (http://www.piaggiogroup.com/en/investors/annual-report-2014/sustainability/production-units)) Pontedera Sites kohdasta LÖYTYYKIN MIELENKIINTOINEN LAUSE:
" Prototypes of the new 900 Moto Guzzi drive shaft were also developed. "
Olisiko siis sittenkin tulossa "Bellagio" II:nen - V95 anni. Pikkulohko (?) 1200:sen 4V kansilla ? Nami, nami...

Vuosikatsauksen Mandello Del Lario Plant kohdasta näkyy, että neuvottelevat tehdasalueen läpi kulkevan kastelukanavan maan ostosta "ennakoiden tehtaan tulevaa laajentamista". 2011-2014 modernisointi oli iso muutos Guzzi historiassa, sillä omasta valmistamisesta siirryttiin enimmäkseen vain kokoonpanoon, jossa pyritään hyödyntämään laajasti muun Piaggio konsernin tuotteita, suunnittelua ja osaamista. Alu- ja metalliosat valmistetaan nykyään Pontederan tehtailla.
Moottorit on viimevuodet (2011->) suunniteltu Noale (https://en.wikipedia.org/wiki/Noale)ssa ja niistä on vastuussa Mattia Maritan. BMW Motorsportilta (98-06) Aprilia Racingille (07-10) ja sieltä Piaggiolle tullut pääinsinööri (linkki (https://it.linkedin.com/pub/mattia-maritan/27/707/6ab)).
p.s. Aprilia Racingillä: Head of Race Engine Department: Design & Development - Mattia siis ymmärtää, että väännön lisäksi on punaviivaa kiva kutitella.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 16, 2015, 22:59:06 ip
Tätä tarjottelinkin tuolla toisessa säikeessä. Kelpaisi sellainen lyhytiskuinen ysisatanen.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 16, 2015, 23:48:42 ip
Lainaus
new 900 Moto Guzzi drive shaft
Oho, suoraa tekstiä. Moni ei tietty arvaa kaivaa tietoja noilta rahoittajille sunnatuilta sivuilta. Selkeä kuva muodostuu siitä että siellä kaltevan tornin suunnalla valmistetaan osia ja valmiita osakokonaisuuksia (ne joita ei tilata suoraan ulkopuoliselta alihankkijalta) ja kokoonpano tehdään sitten Mandellossa (Guzzi) tai Scorzessa (Aprilia) näiden "isojen moottoripyörien" osalta. Kumma että Mandellon tehtaita pitäisi laajentaa, (myös museon kerrottiin saavan uudet tilat), vaikka siellä kootaan niin vähän pyöriä vuosittain. Toisaalta, 95 vuotta ei ole mikään pikkujuttu, juhlamalli...Se on selvää että Piaggiolla osataan (esim. Aprilia RSV4 RF), se on epäselvää mitä strategit ovat päättäneet Guzzin osalle 95v juhlien vuoksi.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 17, 2015, 02:27:47 ap
... että Mandellon tehtaita pitäisi laajentaa,
Ainakin siihen halutaan varautua. V7 Racerin suosio taisi yllättää "housut kintuissa". Sen piti kai alkujaan olla vain pieni rajoitettu valmistuserä. USAssa kuolattiin kovasti Bellagionkin perään, muttei sitä kai lopulta virallisesti viety lainkaan.
Lainaus käyttäjältä: Pete Roper
Youse blokes in the USA have no idea how much fun the Bellagio is. Its like they left the very best till last. There has never been a pushrod engined Guzzi like it. It really is cretinous fun.
Jos isoilla markkinoilla alkaa menestyä, niin Mandellossa tulee työtä käsille ja tuleva 900 on varmaan myös useana eri mallina, V7 ja 1400 tapaan. California, Eldorado ja Audace ovat saaneet ainakin lehdistöltä USAssa hyvän vastaanoton.
Lainaus
At the moment, Piaggio is spending a lot of money on the Guzzi brand, including re-working the ancient Mandello del Lario factory, so it clearly sees a future in the retro/quirky sector. A “Super V7” would extend the V7 range very nicely indeed.
Tuore testiraportti (linkki (http://www.motorcycle-usa.com/2015/08/article/2015-moto-guzzi-v7-ii-first-ride/)), jossa tehtaan työntekijä maininnut myös tuosta 65 hp "Special V7" sta Pohjois-Italiassa.
Onhan V7 Racerkin jo upea. Siis että voi ostaa suoraan kaupasta jonkun noin hienon ja tyylikkään ajokin.
Kevari iän jälkeen, kun tuollaisella kurvailee kahville, niin heti kaikki pitävät jo vanhana ratakettuna.
Artikkelin kirjoittaja on kanssani samoilla linjoilla ihmetellessä miksei ostaja voisi suoraan yksilöidä haluamansa kokoonpanon ja varustelun, kuten uusien autojen kohdalla on tehty jo iät ja ajat.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: LeCa - Syyskuu 17, 2015, 11:07:39 ap
Tuohon Alin viimeiseen kommenttiin liittyen, katselin RM Heinolla paksua pahvitaulua nimeltä Ducati puzzle. Siinä oli Ducati Scramblerin muotoinen aukko johon asiakas voi mättää erilaisia palikoita aina takin poskista pakoputkiin. Tulee mieluinen laite ainakin ulkonäön suhteen. Miksei voisi olla koneenkin. Vähän kuin aikanaan Apu-lehden paperinuket joissa penskat sai vaihdella Dannylle ja Sammy Babitsinille erilaisia esiintymiasuja.

Koskaan et muuttua/muuttaa saa juttu on varmasti hankala paikka Guzzille jos ja kun menekki vetää. Mandellon tehdas on logistinen painajainen. Ajatus perustuu siihen mitä olen joskus keskustellut sieltä pyöriä hakeneen rekkakuskin kanssa. No, onhan Tampereellakin pahvitehdas keskellä kaupunkia.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 17, 2015, 12:25:06 ip
Tuohon Alin viimeiseen kommenttiin liittyen, katselin RM Heinolla paksua pahvitaulua nimeltä Ducati puzzle. Siinä oli Ducati Scramblerin muotoinen aukko johon asiakas voi mättää erilaisia palikoita aina takin poskista pakoputkiin. Tulee mieluinen laite ainakin ulkonäön suhteen. Miksei voisi olla koneenkin. Vähän kuin aikanaan Apu-lehden paperinuket joissa penskat sai vaihdella Dannylle ja Sammy Babitsinille erilaisia esiintymiasuja.


Onhan Guzzin pikkulohkoille samanlainen. Saa eri putkia ja kilkkeitä liimailla ja tilata. Löytyy nettisivuilta.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 17, 2015, 19:56:58 ip
Muotojen suunnittelija Miguel Galluzzi neljä viikkoa sitten haastattelussa:
Lainaus käyttäjältä: http://italianmotor.blogspot.fi/2015/08/back-to-mandello-moto-guzzi-eldroado.html
"Everyone wants more power all the time," he laughed. "The V7 has plenty for what most people want. But yes, we are working on something - you will see something new at the EICMA show this year."
Kokoluokasta on pudonnut Bellagio ja Griso/Norge/Breva 850. Onkohan se uusi sport/touring/street/custom vai kaikkia niitä ?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Syyskuu 18, 2015, 07:34:14 ap
Moi!
Jos Stelviolle tulisi kevyempi painos, uskoisin sille löytyvän asiakkaita!
t. Kimmo
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Syyskuu 18, 2015, 10:01:08 ap
Mielellään alle 200 kg, noin 70 - 100 hp, alavääntöinen, hieman enemmän maastopainotteinen katuenduro lienisi monen toiveissa. Ettei vain näyttäisi endurolta kuten on monien nykyisten katu- ja matkaenduroiden kohdalla vaan oikeasti kunnon jousituksella ja mahdollisuudella käyttää rupulikumeja haluttaessa. Lisävarusteina tietysti sekä metsä- että matkahenkisiä varusteita.

Useita oikeita enduroita ja katuenduroita omistaneena en näe ongelmaa siinä jos pyörä olisikin hieman enemmän maastopainotteinen vaikka tarkoitettukin seikkailupyöräksi lähinnä maantielle. Monet tarkoitukseen tehdyt pyörät on pilattu matalalla satulakorkeudella, lyhyillä ja pehmeillä joustoilla sekä "siisteillä" katteilla. Aja sellaisella sitten risukossa....
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 18, 2015, 11:05:16 ap
Sinänsä ihme, ettei NTX:ää ole jatkettu ruiskuaikakaudella. Bemari on kuitenkin pitänyt ison ja pikku Gessun koko ajan mallistossa. Aika monella japanilaisellakin on pienet ja isot endurot.
Kai se vaan on ollut Guzzille vaikeata pitää montaa mallia ja tyyliä luettelossa. Ennen myi Cali, nyt myy pikkulohko. Pakkorako, ei scramblertyylinen katupyörä oikein tulevaisuuden markkinoilla riitä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 18, 2015, 11:24:18 ap
Suuntaus on ollut riisuttuihin malleihin. Scrambler lisäsi Ducatilla myyntiä 22% (linkki (http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/2797)). Uudet V7 II set ja Eldo/Audace ovat myös nakuja. Guzzilla juhlavuosi, että haluavat varmaan juhlistaa sitä jotain ex-mallia Daytona/Le Mans/Florida(/Quota) kunnioittaen. 95 juhlaan olisi kiva saada sama hv määrä  ;D . Mielenkiintoiset ajat edessä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Syyskuu 18, 2015, 11:28:40 ap
Scrambler on nykyään lähinnä vain tyylilaji. Alkuaan se oli tavallisesta yleiskäyttöisestä pyörästä tehty hieman maastokelpoisempi malli joilla jopa kilpailtiin. Siitä sitten alkoi eriytyminen maastokäyttöisempään suuntaa ja siihen tarkoitukseen kehitettyine jousituksineen ja runkoineen.

Aikanaa ex-tyttöystävällä, nykyisellä rouvalla, oli Honda CB350 Scrambler. Täysin näytösluontoiseti tehty pyörä Amerikan markkinoille. Ns. maasto-ominaisuuksia siitä ei löytynyt muuta kuin että äänenvaimentimet eivät raapineet maata jos maastoon meni ja pystyssä pysyi. Mutta muuten hauska laite. Ei vain millään pysynyt liikenteen rytmissä mukana ja vaihtui aika pian 800-kuutioiseen Bemariin.

Liitekuvan näköinen laite väreineen kaikkineen.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 18, 2015, 11:42:41 ap
Villitys tuli 1970-luvun alussa, kun Hollywood ikoni Steve Mc Queen kilpa-ajeli leffassa On Any Sunday (linkki (http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/629/Legendaarisen-On-Any-Sunday--mp-leffan-uusi-versio---katso-video.htm)) ja esitteli omaa Husqvarna 400 pyöräänsä menestyksen myötä lehdissä (linkki (http://selvedgeyard.com/2011/02/16/steve-mcqueens-1971-husky-400-cross-up-for-auction-buy-it-now/)). Syntyi Scrambler kysyntä, johon kaikki merkit halusivat tuoda oman mallinsa. Riitti, kun katumalliin laitettiin nappularenkaat ja ylös nostettu pakoputki.
Elokuva on näemmä kokonaisena juutuubissa (linkki (https://www.youtube.com/watch?v=2iDfmhZAiUA)). Lopun 10 min yhtä scrambling juhlaa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 18, 2015, 12:02:52 ip
Se olisi tuon pikkulohkomatkaenduron kannaltakin oivallinen tilaisuus uudistaa runkoajattelua. Saisi kunnollisen, pitkän takahaarukan enskaan. Saisi olla vaikka kaksiaisainen, sillä ei niin ole väliä. Siitä haarukasta saisi enemmän korkeusvariaatioita ulos.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 27, 2015, 22:58:07 ip
Lainaus
ennakoiden tehtaan tulevaa laajentamista
Jo kuulemma melko vanha video, loppupäässä uudet suunnitelmat: https://vimeo.com/112038067 (https://vimeo.com/112038067)

Tuotantoalue 35.000 m2, museoitava tehdasalue 19.000 m2, varsinainen museoalue 7360 m2, museohuoneisto 1050 m2, pysyvä näyttely 2640 m2, nuova Piazza 5000 m2. Alkaa olla viimeiset hetket nähdä "vanha tehdas" ?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Syyskuu 28, 2015, 10:11:02 ap
Alkaa olla viimeiset hetket nähdä "vanha tehdas" ?
Muotoilija Galluzzi kertoi Piaggion 10 vuotis-Guzzi-suunnitelman olevan puolivälissä, joten ei liene aivan hullunrohkeata arvata tavoitteena olevan uuden tehtaan avajaisjuhlallisuudet merkkivuoden 2021 kunniaksi ? "Primo 100 anni" - Första 100 år - First 100 years - Ekat 100 vuotta...
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 28, 2015, 20:44:27 ip
http://www.laprovinciadilecco.it/stories/Cronaca/la-guzzi-lavora-ad-una-nuova-moto_1142994_11/ (http://www.laprovinciadilecco.it/stories/Cronaca/la-guzzi-lavora-ad-una-nuova-moto_1142994_11/)

Jotain tähän tapaan paikallislehti kirjoittaa:
"
Via Parodilla on aloitettu uuden mallin esisarjan (n.20 kpl) tuotanto. 850 cc, 4V moottori. Uutuuksia tulee kaksi, kohdistettuna keski- ja ylempään segmenttiin, kuten uudet California johdannaiset Bold ja Eldorado. V7 jää tuotantoon, koska se on kysytty malli. Suuret renkaat sekä edessä että takana, abs ja kuusi vaihdetta. Pyörä vastaa markkinoiden kysyntään ja on orientoitunut amerikkalaiseen ”great traveler” tyyliin. Nimen arvellaan olevan todennäköisesti Runner tai Bomber, väritys pääosin mustaa.
"
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Syyskuu 28, 2015, 20:57:56 ip
850cc 4v (uusi) Cali-johdannainen? Nyt kuulostaa hyvältä! Kunhan kokisi samalla kunnollisen laihdutuskuurin..
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Syyskuu 28, 2015, 22:36:24 ip
Lainaus
uudet California johdannaiset Bold ja Eldorado
Tuo saattaa olla hyvinkin väärinymmärrys, kunhan nopeasti katsoin googlekääntäjällä, nuo mallit "Bold ja Eldodrado" saattavat olla ne "Calijohdannaiset". LeCa:han opasti että Eldorado ei ole California, vaan Eldorado... Mutta jos kerran Noalessa asuu osaaminen, ei voi tietää...
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Lokakuu 07, 2015, 19:03:31 ip
"The bike was spotted outside the Moto Guzzi factory in Northern Italy"

http://www.motorcyclenews.com/news/2015/october/new-guzzi-v7-gets-chunky/ (http://www.motorcyclenews.com/news/2015/october/new-guzzi-v7-gets-chunky/)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Lokakuu 07, 2015, 22:00:11 ip
Harleyn Sportsterin mistään mallista ei pitäisi ottaa vaikutteita.  >:(
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Aapo - Lokakuu 07, 2015, 22:35:17 ip
Venttiilikannet muistuttaa Lariota. Neliventtiilikannet?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 07, 2015, 22:36:26 ip
Moottorissa äkkiseltään katsottuna uusi yläkerta. Rungossa näkyy vielä pikku-Tontin vaikutteet. Takahaarukkakin näkyisi olevan päivitetty ja pidennetty versio aiemmasta. Vihdoinkin!
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 07, 2015, 22:37:39 ip
Venttiilikannet muistuttaa Lariota. Neliventtiilikannet?

Tai Californian tapaan kolmireikäkannet?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Lokakuu 08, 2015, 09:25:39 ap
Näkyy kuitenkin perustuvan pikkulohkokoneen rakennetyyppiin: lohko halkeaa kampiakselin kohdalta ylä- ja alalohkoon. Haarukan pituuden lisäys on plussaa. Polttoainetankki lienee vain tankki tankkien joukossa. Ilmeisimmin tekniikan käytännön testausta ja hämäystä varten laitettu.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 08, 2015, 09:38:33 ap
Tuohan voi muutenkin olla vielä osiltaan muulipyörä. Kokeillaan vaan järjestelmien toimintaa. Tuotantoon sitten siistitty ja korjattu versio. Nuo Calityylin vanteet on kyllä maukkaat.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Lokakuu 08, 2015, 16:35:50 ip
Näyttää voimalinjan testikappaleelta. 1400 ja V7 II julkistusten tapaan lienee tulossa useampi malli uudella tekniikalla. Tämä Audacen tyylinen bomber, mutta Nevadakin (takavuosina eniten myyty malli) kaipaa seuraajaa. Guzzin uuteen "retro-genreen" joku Eldoradon tyylinen värikäs ja tyylitelty voisi myös sopia mallistoon. Neliventtiili-pikkulohkosta saisi näppärän sportin ja vaikka enduronkin.
p.s. Missä nuo TTTn mainitsemat kolmireikäkannet ovat ?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 08, 2015, 19:31:52 ip
Höhöö! Mulla tuli muistiraidalta väärää tietoa.  :-[  Silloin kun 1400:sta poristiin ennen julkistusta, liikkui huhu sen kolmiventtiilisestä kannesta. Vaikka sen jälkeen olen nähnyt kuvia Calin neliventtiilikansista, jostain puljahti kolmivettiilikannen haamu. Hups. Onkohan dementia tulossa..
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 08, 2015, 19:46:12 ip
Tämmönenkin on kuitenkin ollut protona. Siitä ne huhut varmaan alunperin lähti.(http://www.motocorse.com/foto/32508/1.jpg)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Lokakuu 08, 2015, 23:04:13 ip
Ihan mielenkiintoinen kyllä tuo 3V rullanokka-OHC ratkaisu, joka on Piaggion Vespa LX:ssä.
Tuleva Guzzin pikkulohko uutuus ei nyt meinaa pysyä enää lehdistöltä piilossa: http://carzudrive.com/tag/moto/
Lähinnä kuvia ja arvailua muttei tietoja, joita ilmeni moottoreiden (850cc/4valve) esituotantoerän valmistus jutusta (linkki (https://translate.google.fi/translate?sl=it&tl=en&js=y&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.laprovinciadilecco.it%2Fstories%2FCronaca%2Fla-guzzi-lavora-ad-una-nuova-moto_1142994_11%2F&edit-text=)). Siinä kerrotaan uutuuksia tulevan kaksi mallia.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Lokakuu 11, 2015, 14:18:41 ip
Polttoainetankki lienee vain tankki tankkien joukossa. Ilmeisimmin tekniikan käytännön testausta ja hämäystä varten laitettu.
Tankin muodolle löytyisi kyllä (valitettavasti) Guzzi-historiallista taustaa. Benelli 350 RS, jota valmistettiin myös Guzzi 350 GTS nimellä oli tuon tyylisellä tankilla. Malli muuttui sitten V35ii:ksi ja siitä V35 C customiksi, jota voinee pitää Cali Stone/Jackal ja Bellagionkin "esikuvana". V35C:n seuraaja Florida onkin jo sitten selvä Nevadan edeltäjä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Lokakuu 24, 2015, 19:29:14 ip
Tuo on ihan luonnollinen jatkumo Cali-sarjaan, jos haluaa isoille merkeille pärjätä. Eikös tuollainen bagger ollut makustelumallina jo viime vuonna? Siis kierteli näyttelyitä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 12, 2015, 21:59:56 ip
Ei muuta uutta, mutta mallin nimenä nyt V9 ->  http://www.motoguzzi.it/
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 12, 2015, 22:37:30 ip
Suoraan Harrikan fortyeight tms mallista otettu vaikutteet.  Eli nuo läskirenkaat jää pysyäkseen. Yäks. Onneksi renkaita saa matalampana kaupasta.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 13, 2015, 19:05:03 ip
http://www.moto.it/news/eicma-2015-moto-guzzi-v9-roamer.html (http://www.moto.it/news/eicma-2015-moto-guzzi-v9-roamer.html)
http://www.moto.it/fiere/eicma-2015-moto-guzzi-v9-bobber.html (http://www.moto.it/fiere/eicma-2015-moto-guzzi-v9-bobber.html)
http://teamsicilia.org/wp-content/uploads/moto_guzzi_v9_bobber_anteprima.jpg (http://teamsicilia.org/wp-content/uploads/moto_guzzi_v9_bobber_anteprima.jpg)

Bobber ja Roamer. Liikaa Ippogrifoa ja Nevadaa omaan makuuni (katselen cafe racer/sport -silmälasien läpi). Karkeasti google kääntäjällä joitain kohtia tekstistä: "Keskikokoinen customi. Mukava ajaa ja huolellisesti viimeistelty. Jatkamaan sitä mitä Nevada teki yli 20 vuotta. Pieni ja matala, paino alle 200 kg. Täysin uusi moottori, 850 cc, mikä on ollut menneisyydessä käytössä monissa Moto Guzzeissa. Suhteellisen pitkä isku, 62 Nm/3000 rpm, Euro 4. ABS on toki vakiona, säädettävä luistonesto, ajonesto ja USB pistoke.  Optiona MG-MP, joka tarjoaa liitettävyyden smartphone navigaattoriin.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 13, 2015, 19:28:22 ip
Mun mielestä mukavan näköinen pyörä! Menis ihan tuolleen. Tämä ei ole semmonen pullarengas, kuin se bobber.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 13, 2015, 19:40:03 ip
Omaan silmään puuttuu jotain Guzzimaista, ehkä liian kopio scrambler.
Mielenkiintoinen uusi integraalijarrupoljin säiliöineen.
Ja tyylikkäät ohjaustangon riserit.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 13, 2015, 23:37:55 ip
Pahasti näyttää paksurenkaisen kuvan mukaiselta:

http://www.motorcycledaily.com/2015/11/moto-guzzi-teases-new-v9-before-eicma-debut/

Mutta varmaan tulee muitakin versioita.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 14, 2015, 00:38:27 ap
Jahas, EICMA:ssa julkaistu.
Ihan hyvältähän tuo näyttää nykypyöräksi.
Mukavasti vanhahtavaa keveyttä britti/ italohenkeen.
Tankkia olisi ollut varaa hieman paisuttaa istuakseen satulalinjaan ja lisää tilavuutta samalla. On varmaan aika pieni nyt.
Jaa, näkyy olevan eri satulapaksuus muuten mustassa versiossa..
Takalokasuoja on pikkuisen massiivinen ja eturenkaan lihavuudesta TT:n kanssa samaa mieltä, täysin turhaa markkinamatkivat jenkkejä.
Guzzin vahvuus olisi tehdä omaansa.
Vanteet tykkäisin pinnotettuina ja jotain muuta mukinaa estetiikasta, mutta konseptina ei paha ollenkaan.
Näyttää moorroripyörältä.

Julkaisko ne teknisiä? Muuta kuin että paino alle 200, vääntö 62N 3000:ssa ja tilavuus 850.
HP jäänee alle odotusten, 65 edes?
Saattaa olla hyvinkin raikas veto myyntiin, v7 on myynyt suht hyvin ja paremmaltahan tää näyttää.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 14, 2015, 09:36:58 ap
V9 Bobberissa näyttää eturenkaan mitat olevan 130/90-16. Sama mitä käytetään HD:ssäkin. Nevadasta tuollainen löytyy takapyöränä. Voi olla notkea kääntymään kaupunkiajossa. Roamer on ihan mieleinen, kun alkuodotuksilta vähän rimaa laskee eli sportti- ja/tai custom tulokkaasta. Perus/naku/scrambler on se mikä nyt myy ja V9 varmaan houkuttelee monia V7 omistajia "päivittämään" isompaan. Toivotaan, että kone on lyhytiskuinen ja korkeapuristeinen  :P
p.s. Voisihan tuohon sovittaa pullean tankin ja GP satulan, jos koneessa on luonnetta.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 14, 2015, 21:40:37 ip
http://www.bing.com/images/search?q=moto+guzzi+v9+roamer&view=detailv2&qpvt=moto+guzzi+v9+roamer&id=B5EA9C9648DFA11BAB48326FEDE3F1D3F95A46F2&ccid=4iw4GhYL&simid=287015962355&thid=HG.287015962355&ajaxhist=0&first=1 (http://www.bing.com/images/search?q=moto+guzzi+v9+roamer&view=detailv2&qpvt=moto+guzzi+v9+roamer&id=B5EA9C9648DFA11BAB48326FEDE3F1D3F95A46F2&ccid=4iw4GhYL&simid=287015962355&thid=HG.287015962355&ajaxhist=0&first=1)

Ja muutkin yrittää :D
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/bmw-ninet-scrambler/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AsphaltandRubber+%28Asphalt+%26+Rubber%29 (http://www.asphaltandrubber.com/bikes/bmw-ninet-scrambler/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+AsphaltandRubber+%28Asphalt+%26+Rubber%29)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 15, 2015, 09:24:15 ap
BMW:n paketti on aika sillisalaatti muotoilullisesti.
Mutta 110hv Gessun kone ja ilmeisesti hyvät ajo-ominaisuudet tulee varmaan myymäänkin hyvin.
Guzzin pitäisi kutittaa vähän enemmän tehoja koneistaan ollakseen haluttavampi.
Onko jo julkaistu mitä speksit on uudessa V9:ssä?
Kuvan Bellagion rakentanut kannattaisi palkata Mondelloon, kai jotain yhteistyötä tekevätkin.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 16, 2015, 10:32:43 ap
Alkoi kiinnostaa tuo paksurenkainen versio. Siitä voisi saada mukavan keskipitkänmatkapyörän varustamalla sen. Esimerkiksi T3 Californian alkuperäisen laukkusarjan ja satulan asentamalla saa jatkettua retronäköä ja lisättyä mukavuutta. Jonkinlainen keskikoinen kate eteen myös. Siten tehtiin aikanaan moottoripyörästä matkamoottoripyörä. Miksei nytkin kun aihiona on riisuttu retropyörä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: I.H. - Marraskuu 16, 2015, 14:21:14 ip
Kyllä minun silmään sopii tuo V9 Roamer paremmin, tyylikäs perus retro   ;D
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Pekka - Marraskuu 16, 2015, 14:31:17 ip
Ei paksurenkaisessa ole ulkonäön puolesta muuta vikaa kuin käsittämättömän synkkä ulkoinen olemus.
Ei ymmärrä miten joku voi ostaa tuon värisen :'(
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 16, 2015, 17:38:28 ip
Musta on aina muodissa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 16, 2015, 19:20:46 ip
Lainaus
Ei ymmärrä miten joku voi ostaa tuon värisen
Väri on helppo vaihtaa. Lokasuojat voinevat olla mustat mutta tankki kaksiväriseksi ja sivukotelot myös. Ei siinä ole paljon maalaamista. Jos maalari aloittaa huomisaamuna niin ylihuomenna pääset jo asentamaan maalattuja osia paikoilleen.

Itse en pidä myöskään mustista pakoputkista mutta tuossa rinnakkaismallissa on kirkkaat. Kaipa niitä varaosana saa.

Taannoin vein 1100 Brevan tankin maalarille naarmuuntumisen vuoksi. Sivu- ja peräpaneelit sekä etulokarin jätin entiselleen. Maalari lähetti kuvan maalatusta tankista niin nyt harmittaa että en laittanut nuukuuttani niitä muitakin osia värjättaväksi. Pitänee lumppulaikalla päästellä kiiltoa pintaan.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 16, 2015, 19:47:17 ip
Halvemmalla ja todennäköisesti helpommalla pääsee, kun teippauttaa uutuudeltaan haluamaansa väriin. Saa vaikka kuviot pintaan jos siltä tuntuu.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Pekka - Marraskuu 16, 2015, 23:13:34 ip
Niin puolivalmisteita nämäkin, toiset teippaa keltaisen mustaksi ja toiset mustan keltaiseksi.
Kovin ovat säästäväisiä jos tarjolla on vain mustaa "pohjaväriä" ::)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 17, 2015, 00:23:02 ap
Lainaus
puolivalmisteita nämäkin
Niin jos puolet venttiileistä on jätetty pois ja V9 on hemi/2V/55hv/62Nm ?  Uskottavilta tuntuvat edelleen ne ajatukset, että Piaggio tekee lähitulevaisuudessa sitä millä arvelee eniten tienaavansa. V7-II, V9 ja Cali1400 plus kaikki niiden "versiot".

http://www.motorbox.com/moto/magazine-moto/moto-novita/moto-guzzi-v9-bobber-le-prime-foto (http://www.motorbox.com/moto/magazine-moto/moto-novita/moto-guzzi-v9-bobber-le-prime-foto)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 17, 2015, 14:42:30 ip
Teho "nell'ordine dei 55 cv", mutta tuhtia vääntöä. Harrikkaa on silmäilty (vaikka ei ne Harrikoiden väännöt kovin kummallisia ole).
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 17, 2015, 18:59:31 ip
Virallista tietoa: http://v9.motoguzzi.com/en/ (http://v9.motoguzzi.com/en/)
(http://www.motoguzzi.com/motoguzzi/EN/en/news/Moto-Guzzi-at-Eicma-2015.html (http://www.motoguzzi.com/motoguzzi/EN/en/news/Moto-Guzzi-at-Eicma-2015.html))

"New but faithful to the most authentic Moto Guzzi values - - We wanted to create a bike easy to ride but beautiful to look at. Every so often it's fun to arm wrestle with friends. And you know what? It is not just a matter of brute force - - absolute power is not everything. The V9, with its new 850cc V2 heart, designed to deliver a vigorous torque - - Responsive and ready when needed."

Tarkkaan tuotteistettu, moottoria myöten. Noin kaupallisessa mielessä - ei hassumpaa.
Rohkeaa esitellä uusi moottori, joka on 2V työntötankokone 8).

Spy shots Eicma: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=79195.330 (http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=79195.330)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 17, 2015, 20:00:00 ip
Alkoi kiinnostaa, erityisesti Roamer - mutta 15 litran tankki - aargh  >:(
Matkaile sillä sitten. Ja satulakin näyttää ikävän ohuelta.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: I.H. - Marraskuu 17, 2015, 20:10:18 ip
Yritin tuolla "virallista tietoa" kirjautua tekn. tietoja katsoakseni, mutta ei onnistunut  :(
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 17, 2015, 20:13:58 ip
Lainaus
tekn. tietoja katsoakseni
Täältä löytyy: http://www.motorcycledaily.com/2015/11/new-moto-guzzi-v9-roamer-and-bobber-feature-850cc-v-twin/ (http://www.motorcycledaily.com/2015/11/new-moto-guzzi-v9-roamer-and-bobber-feature-850cc-v-twin/)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: I.H. - Marraskuu 17, 2015, 21:07:53 ip
Tuo V9:n teho , 55 hv tuntuu melko alhaiselta, kun v-83 850 T5:n teho on 68,5 hv, vääntöä toki on .
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 17, 2015, 21:30:54 ip
Mulla on merkitty rekisteröintitodistukseen vm-82 California T3:sen tehoksi 51kW eli rapiat 68hv. Ennen ahtamista. Vääntömomenttia en muista. Nuo päästörajoitukset syövät tehot nykyään ja ahtaminenkaan ei tule enää kysymykseen kun tarvitsisi olla päästömittaustulokset sellaiset että päästöarvot eivät nouse. Ei se mahdotonta tietenkään ole mutta todennäköisesti tulee hintoihinsa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 17, 2015, 21:50:31 ip
Lainaus
tekn. tietoja katsoakseni
Täältä löytyy: http://www.motorcycledaily.com/2015/11/new-moto-guzzi-v9-roamer-and-bobber-feature-850cc-v-twin/ (http://www.motorcycledaily.com/2015/11/new-moto-guzzi-v9-roamer-and-bobber-feature-850cc-v-twin/)

Niinpä: 62 Nm of torque at just 3,000 revs/min... taitaa olla turha peli meikäläisen näkökulmasta.  :(
Toivottavasti V7 säilyy.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 17, 2015, 21:54:04 ip
Mulla on merkitty rekisteröintitodistukseen vm-82 California T3:sen tehoksi 51kW eli rapiat 68hv. Ennen ahtamista. Vääntömomenttia en muista. Nuo päästörajoitukset syövät tehot nykyään ja ahtaminenkaan ei tule enää kysymykseen kun tarvitsisi olla päästömittaustulokset sellaiset että päästöarvot eivät nouse. Ei se mahdotonta tietenkään ole mutta todennäköisesti tulee hintoihinsa.

Saman ikäisestä Sp:sta taidettiin ilmoittaa 61 heppaa. Tuohon aikaan tehot on ollut mitä on sattunut vaan joku Lapualla riipustamaan. Todelliset tehot sitten mitä tahansa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 17, 2015, 22:18:30 ip
Joka tapauksessa ennen oli paremmin.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 17, 2015, 22:25:18 ip
Niinpä, urheilupyörän statuksen sai jo 70 heposella.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 17, 2015, 23:30:04 ip
Tarkkaan tuotteistettu, moottoria myöten. Noin kaupallisessa mielessä - ei hassumpaa.
Rohkeaa esitellä uusi moottori, joka on 2V työntötankokone 8).
Ilmeisen pitkälle hiottu Piaggion täsmäisku HD 883 markkinaan - Bobber nimeä myöden. Jopa sama värivalikoima ym.
USAssa huomioarvo, äänet ja hienot yksityiskohdat ratkaisee ja tekniikan yksinkertaisuus on vain plussaa.
Guzzi on selvästi tehty niin, että lehtien parivertailussa varmistuu paremmuus kaikilla osa-alueilla.

Euroopassa uutuus on varmaan monille pettymys, kun tehoa ja temperamenttia puuttuu.
  Joka tapauksessa ennen oli paremmin.
  Niinpä, urheilupyörän statuksen sai jo 70 heposella.
Sisäänajetun Bellagion houkutus kasvoi taas :P  Prosenteissa ehkä noin 120  ;D

V7 uutuus Stornello löytyy sekin nyt täältä -> Guzzi EICMA 2015 (http://www.motoguzzi.it/motoguzzi/IT/it/news-promo/Moto-Guzzi-ad-Eicma-2015.html)
EDIT: Lisäys. Stornelloa tulossa vain rajoitettu 1000 kpl erä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 20, 2015, 23:11:39 ip
https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A (https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A)
Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä. Kun tankki on pieni, sylinterit ovat hyvin esillä.

Mutta tämäkin P.Roperin mielipide on hyvin perusteltu: "The problem I have with the V9 is that it is regressive, it's not continuing the forward momentum. Look at the history! First production bike with FI on the entire range, first bike to use a reactive drive at the rear end, first machine to use a single TB and branched manifolds with twin lambda input. The list goes on. And now it stops. The V7-II begs for a smaller version of the Hi-Cam and a modern chassis. What do we get instead? Fashion accessories! It breaks my heart."
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=80161.msg1262602#msg1262602 (http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=80161.msg1262602#msg1262602)

Ja sitten syy V9 olemassaoloon: "the largest selling segment in the U.S. (where I think the V9 is targeted) is "Low" 800+ lb. cruisers with very little ground clearance, and ponderous handling"
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 21, 2015, 00:13:08 ap
https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A (https://goo.gl/photos/MoAKWDjh9cMWzPG5A)
Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä. Kun tankki on pieni, sylinterit ovat hyvin esillä.
<snip>

Tankin ja sylinterin välillä näkyy olevan aika paljon ilmaa, kyllä mahtuisi muutama litra suurempi tankki ja sylinterit olisivat silti hyvin esillä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 21, 2015, 09:47:39 ap
Ihan positiivista, että on välillä hoikempi tankki. Keventää yleisilmettä mukavasti. Silloin kun V7 tuli, oli se malliston hoikin pyörä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 21, 2015, 12:31:13 ip
Teho, vääntö, paino ja päästöt viittaa myös pieneen kulutukseen. 350km tankillisella saattaa toteutua.

Yksityiskohdat vaikuttavat viimeistellyiltä.
Lainaus käyttäjältä: P.Roperin mielipide:
What do we get instead? Fashion accessories!
Piaggio brändää Apriliaa, Vespaa ja Guzzia teemalla tyyli, laatu ja historia. Ovat juuri lanseeranneet muodin metropoleihin uuden Motoplex Store konseptin: Linkki 1 (http://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-vespa-manhattan-new-piaggio-group-flagship-concept-store) ja linkki 2 (http://www.motoplexpiaggio.com/). Ei siis bulkkituotteita, vaan luxusta. Armanin, Cuccin, Ferrarin, Lamborghinin ym tapaan, joista Italia saa olla ylpeä. Tekniikkaa on yksinkertaistettu ja tuunattu hi-life-style suuntaan.

p.s.Optimistisesti ajateltuna V9:n 77mm iskunpituuteen kun yhdistetään 8V koneen 95mm männät, niin saadaan 1091cc. Uusi V11 on siis vain tekemistä vaille valmis.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 21, 2015, 12:55:53 ip
Ainakin huollettavuus on parempi kun tankki ei ole edessä. Toivottavasti ilmansuodattimenkin saa vaihdetuksi vain penkkiä nostamalla. Olen kyllä jotenkin tykästynyt tähän V9-tuotesarjaan. Hyvin perinteistä ja yksinkertaista tekniikkaa.
Itselläni on ollut kaksi pikkulohkoista NTX750 ja TT65. Ensin mainittu oli lievä pettymys mutta jälkimmäinen oli ihan asiallinen peli. Jokohan kasvatuksen myötä modernimmalle pikkulohkoiselle avautuu uudet markkinat keskikokoisten pyörien luokassa.

Pikkulohkokone lienee hieman kevyempi rakenteeltaan kuin vanha isolohko jos verrataan saman kuutiotilavuuden osalta. Lieneekö nyt lohkon valuja muokattu suuremmiksi kun tilavuutta on kasvatettu. Tehoahan osasta vanhoista pikkulohkoista irtosi enemmän kuin tästä V9:stä on luvattu. Samalla tehosuhteella ei kuutiotilavuuden kasvattaminen kauheasti tehoja nosta. Ilmajäähdytteinen työntötankokone on siinä suhteessa kovin melu- ja päästörajoitteinen.

Paljonko tuossa V9-koneessa sitten on "säätövaraa" ja alkaako saamaan viritysosia? Josko tällekin moottorinohjaukselle saadaan mahdollisuus muokata karttoja?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: ALi - Marraskuu 21, 2015, 18:01:27 ip
"Hyvin perinteistä ja yksinkertaista tekniikkaa", kuten MM sanoi. Siinä on kyllä omat hyvät puolensa ja ajettavuudessa on haettu helppoutta. Alavääntö tuo mukavuutta pienillä kaasukahvan avauksilla, eikä taida enää tässä olla vääntökuoppaa, joka pitäisi karttakorjauksella saada oikaistua.
Vertailussa vanhaan (Nevada) ei kuutiotilavuuden jälkeen ole mitoissa paljonkaan muuttunut.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Aapo - Marraskuu 21, 2015, 19:24:20 ip
Mua ihmetyttää tuo vääntömomentin pienuus. 850 ccm koneesta pitäisi kyllä löytyä enemmän "vääntöä". Varsinkin kun sitä ei ole tarvinnut tehon etsimiseen hukata. Eihän se ole lisääntynyt kuin kälyset 4Nm Nevadaan verrattuna.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Pekka - Marraskuu 21, 2015, 20:47:43 ip
Sitä on "kuristettu" reippaasti, hyvin hengittävä kone tuottaa vääntöä 10kpm/litra.
Jos nyt olisi toimittu näin, litratehokin asettuisi lukemaan 100hv/litra, eli 85 hv kampi-
akselilta tässä tapauksessa. Näin ei kuitenkaan ole haluttu toimia jostain syystä.
Ehkä syynä on ollut saaste pakoputkesta ja ympäristölle haitallinen melu. Ehkä myös
voimansiirto olisi pitänyt ottaa isolohkosta jos pikkulohko itsessään olisi moiset lihakset
kestänyt :o.
Siitä olisi tullut liian kallis :-\
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 22, 2015, 00:25:42 ap
Lainaus
saaste pakoputkesta ja ympäristölle haitallinen melu
Edelleen kaikki merkit viittaavat siihen että niin siinä tosiaan kävi. Vanhat meluavat ja Guzziksi tehokkaat pelit ovat harrastajien talleissa - eikä uusia tule (lie päätetty Piaggiolla kolmannen naisen laulun sanoin: "Sulle mua rakkaampaa on sun unelmas, olkoon niin, pidä siitä kii").

Sattui silmään toisella foorumilla kun kysyttiin että oliko Griso, Norge tai Stelvio esillä: "Olen tällä hetkellä vielä Milanossa ja olin eilen EICMA:ssa. Guzzilla ei ollut ainuttakaan ("vanhaa") neliventtiilistä esillä.  Vain V7, V9 ja Cali1400."

Että sellainen tapaus tällä kertaa ja tästä eteenpäin. Jos kuka tehojen perässä kulkee, voi mennä Piaggion puolesta vaikka Aprilian osastolle ja tutkia RSV4 Factory Works -malleja >230 hv...

Kuva Wildguzzi -palstalta:
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Makestain - Marraskuu 22, 2015, 07:52:52 ap
Vähän on tehottoman olonen tuo uusi V9 - tosin huippuväännön ottaa mukavan alhaalta. Jos Guzzikauppaa käydään kolmella mallilla eri varusteversioineen, ei oikein mikään noista saa silmiä kiilumaan - V9 todennäköisimmin jos teho olisi saatu tuonne 70-80 hp'n välille. Täytyy siis parsia nykyistä pyörää ja sitten ku se joutaa verkonpainoksi hommata käytetty Guzzi tilalle jos merkissä meinaa pysyä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Aapo - Marraskuu 22, 2015, 12:08:10 ip
Niin se taitaa olla, minun Guzzini lienevät jo tallissa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vklnuppi - Marraskuu 22, 2015, 12:13:06 ip
Oli pakko tännekin rekistöröityä kun Guzzeja on tullut katseltua. Voisiko joku avata vähän tässäkin topicissa pyörineitä "pikkulohko" ja "isolohko" termejä ?

V9 Bobber on kyllä hieno, mutta vähän turhan customi. Eturengas vähintään pitäisi vaihtaa ja perälle tehdä jotain. Harmi kun ehdin toivoa jotain scrambler-kopiota. V7 taas on aavistuksen liian retro minun makuuni ja kyllä sitä tehoa saisi olla 10-20heppaa enemmän. Ilmeisesti sama tauti tulee vaivaamaan myös V9:siä ? Googlettelun perusteella V7:n kone ei ilmeisesti kestä alkaa virittämäänkään ja mitä nyt ymmärsin niin tämä perustuu samaan mottiin ?

Bellagio kelpaisi tehoiltaan, mutta se on puhdas customi :/ Ducati Scrambler olisi ulkonäöllisesti täydellinen, mutta siitä puuttuu tuo järjettömän hienon ja "sopimattoman" näköinen kone :D
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 22, 2015, 13:07:51 ip
Kuten tuolla jo mainittiin niin vanhoissa malleissa on paremmin kulkua.

"Isolohko" on nimensä mukaan isompi ja sen kampikammio on tehty yhdestä valusta. Kampiakselin saa pois vain moottorin takapään laakerin laakeripesän irrottamalla. Tuli markkinoille 60-luvun puolenvälin jälkeen. Insinööri G. C. Carcanon luomus. Tyypillisiä edustajia ovat LAPD:n poliisipyörät, 70-luvun alun sportit ja matkapyörät ja viime aikoina 1100 ja 1400 customit. Siis kaikki isot Guzzit kokoluokissa 750 - 1400. Tyypillinen mallimerkintä on V7.
Nyt harhautusmielessä eli markkinamiesten toimesta tämä V7-merkintä onkin siirretty koskemaan pikkulohkoisia ja onpa markkinoinnissa harhautettu luulemaan että nykyinen V7-merkintä olisi suoraa perua alkuperäisistä legendaarsista V7:sta.

Tämän "pikkulohkon" kehitti Lino Tonti. Tuli vasta 70-luvun puolivälin jälkeen markkinoille. Kampikammio halkeaa ylä- ja alaosaan kampiakselin laakeroinnin keskilinjan kohdalta. Siinä suhteessa siis modernia tekniikkaa. Kuutiotilavuuksia on alkaen 350 cc malleista 750 cc kokoon ja nyt sitten suurennettuna 850 kuutiosenttimetriin. Eli iso- ja pikkulohkoisten kuutiotilavuudet limittyvät entistä enemmän.
Isolohkoisia pidetään erittäin luotettavina moottoreina.

Molemmista konetyypeistä on runsaasti eri variaatioita. Eniten isolohkoisemmasta.

Sitten on vielä eri runkotyypit jotka jakavat mallistoa. Pikkulohkoiset ovat helppo sarka: käytetty pääasiassa Lino Tontin suunnittelemaa runkoratkaisua.
Isolohkoisessa on ollut mallisarjan alussa Carcanon loop-runkoa mutta pääasiassa Tontin suunnittelemaa runkoa jossa rungon alaputket ovat irrotettavissa.
Spine- eli selkärankarunko on ollut muutamissa sporttimalleissa. Nyt mennään pitkälti C.A.R.C.-jousitusratkaisun sanelemalla putkirunkotyypillä. 1400-malleissa on aivan oma runkonsa kuten oli aikoinaan myös Quota 1000 ja 1100-malleissa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi
https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Moto_Guzzi_motorcycles
https://de.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi

Kaikki edellämainitut lähteet ovat epätäydellisä mutta jonkinlaisen kehityksen niistä saa mallisarjataulukoita katselemalla. Erityisesti tuo saksankielinen sivu on selkeä mutta siitäkin puuttuu useita malleja.

Guzzi-info linkistä Gruppon kotisivuilta löytyy kaikenlaista: http://www.guzziclub.fi/

Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 22, 2015, 17:03:54 ip
Ei tuon uuden pikkulohkon tehoa olisi voinut nostaa korkeammalle. Pienimmät isolohkot olisivat jääneet hyllyyn. Pienen tehon on oltava isojen alle. Siis oman merkin sisällä.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Marraskuu 22, 2015, 17:27:48 ip
Lainaus
minun Guzzini lienevät jo tallissa
Ellei satu siten sopivaa käytettyä tulemaan vastaan... Muualta luettua: "1200 ccm moottori ei täytä uusia tiukempia pakokaasunormeja, jotka tulevat 2017 alkaen pakollisiksi."  => Nykymallin Griso, Stelvio ja Norge jäävät siis viimeistään tuolloin pois. Vaan jospa 2016 vielä mennään näillä (myydään jo tehdyt pyörät pois) ja 2017 tulee sittenkin se jo valmiiksi suunniteltu vesijäähy, (pelkän) moottorin esittely on ehkä säästetty syyskuuhun 2016 tehtaan 95v juhlille (liukuhihnalla näkynee tuolloin V9)... varsinaiset moottoripyörät sillä moottorilla sitten 2016 EICMA:ssa.
Lainaus
järjettömän hienon ja "sopimattoman" näköinen kone
Niinpä...
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 23, 2015, 19:33:57 ip
1200cc ei täytä..
Toi on kyllä erikoista ettei saada täyttymään normeja.

Miten olisi kahden pakoputken taktiikka?
EVV versio.
Kolme Cattia peräkkäin arkiputkeen ja niin tukkoon muutenkin ettei ääntä kuulu.
Tehoa 22hv ilmajäähteisestä V2 1200cc moottorista ja vakuutusmaksut sen mukaan.
Ja "sport" vaihtöläppä joka suuntaa kaiken vain ratakäyttöön tarkoitettuun putkeen täysin eri kartoilla ja sylintereistäkin jo toinen mukaan.
Jolloin paljastuu päästöjä ja melua olevan aavistuksen yli vaadittujen, tehoa kohtuulliset 130hv ja niin sopeutuva ajotietokone että tunnistaa päästömittauksen automaattisesti ja vaihtaa putkea jos joku kysyy.

Tai sitten kysyä neuvoja VW korsernilta päästöistä...

Mutta onko Piaggiolla tosiaan mielessä että Guzzin on oltava tehoton, nykytekniikalla.?
V9 Roamer ei näytä ollenkaan pahalta, jos edes 70hv ja 80Nm, niin kevyenä kulkisi myös mediaseksikkäämmin.
Onhan tää naurettavaa että "leskentekijä" Kawasta otettiin vastaavat lukemat 750cc koneesta 1972, olkoon 2-tahti (päästömittarit taisi olla keksimättä).
Mutta MG rungot on hieman toista ja noilla tehoilla tuskin kovin radikaalisia muutoksia tarvittaisiin, laatikko ja perä?
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: GuzGuz - Marraskuu 23, 2015, 19:38:42 ip
Norge on ollut pitkään tuotannossa, kuinkahan monta välivuotta seuraavaan?:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi#/media/File:GT500Norge01.jpg
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 23, 2015, 20:33:44 ip
Huipputeho kasipätkästä on just noin vaatimaton, jos tavoite on Harrikan tyyppisen vääntökäyrän metsästys. Tulee liian piikikäs tehontuotto kuvitellulle kohderyhmälle. Joutuisi ihan kierroksia antamaan, jopa kolmekin tuhatta, ehkä enemmänkin..
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Marraskuu 23, 2015, 21:54:52 ip
Tarkkaan en ole päässyt näkemään mutta lieneekö V9:ssä erilainen perävaihde kuin V7:ssa jossa on se seitsemänkymmentäluvulta peritty laite? Ainakin haarukka näyttää jämäkämmälle je perävaihde isommalle.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 23, 2015, 21:57:49 ip
On se vähän erinäköinen, mutta mitoitus kovin tutun makuinen.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Kaijus - Marraskuu 23, 2015, 22:37:50 ip
Cycleworld.com kirjoittaa
"Also new are the larger-diameter dry clutch and shaft final drive, the latter now featuring two universal joints for smoother operation. The chassis appears substantially unchanged except for a new longer, wider, cast-aluminum swingarm that increases wheelbase from 57 to 58.2 inches. The steering geometry has also been altered with a reduction in rake from 27.5 to 26.4 degrees, and an increase in trail from 117 to 125mm."

Eli halkaisijaltaan isompi kytkin ja kardaani kahdella ristinivelellä. Takahaarukka vähän pidempi ja leveämpi. Perämurikasta ei mainintaa..
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Vierailija - Marraskuu 24, 2015, 10:15:58 ap
<snip>
Eli halkaisijaltaan isompi kytkin ja kardaani kahdella ristinivelellä. Takahaarukka vähän pidempi ja leveämpi. Perämurikasta ei mainintaa..

Toivomuksena olisi kyllä sellainen perävaihde, joka ei ottaisi sateella vettä sisään - sitä kun on pirun vaikea saada sieltä pois.  ;D
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Marraskuu 24, 2015, 10:38:18 ap
Cycleworld.com kirjoittaa
"Also new are the larger-diameter dry clutch and shaft final drive, the latter now featuring two universal joints for smoother operation. The chassis appears substantially unchanged except for a new longer, wider, cast-aluminum swingarm that increases wheelbase from 57 to 58.2 inches. The steering geometry has also been altered with a reduction in rake from 27.5 to 26.4 degrees, and an increase in trail from 117 to 125mm."


Tasan siksi kaksi niveltä, että voidaan käyttää leveämpiä takarenkaita.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: I.H. - Marraskuu 27, 2015, 19:54:18 ip
mielenkiintoista
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Makestain - Marraskuu 27, 2015, 20:33:00 ip
Joo niinpä oli useampi muodollisesti pätevä tarakkaharakaksi  ;D

Lisää yksityiskohtia messuilta, myös uusista V9 malleista: https://goo.gl/photos/NxcD7cyx5MXPiL6F6 (https://goo.gl/photos/NxcD7cyx5MXPiL6F6)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Joulukuu 06, 2015, 01:30:27 ap
Toisaalla ihmetellään kalliita Guzzihintoja Suomessa. Yllättävää jos V9 tulee maksamaan vaan tonnin enemmän kuin V7-II?
http://www.motoguzzi.fi/mallisto15.html (http://www.motoguzzi.fi/mallisto15.html)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Joulukuu 06, 2015, 02:15:41 ap
Olisko tuo hinta vielä veroa vailla? Eli pari tonnia veroja päälle, jolloin ei olis jotain kaksi kolme tuhatta euroa.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Kimmo Saarelainen - Joulukuu 06, 2015, 06:41:30 ap
http://www.motoguzzi.fi/mallisto15.html#m16_v9roamer

Hinta on tosin vasta alustava, mutta eiköhän se anna suunnan?
T. Kimmo
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Elokuu 04, 2016, 21:05:51 ip
Yksi dealer -tieto on, että 10/2016 alkaen tulee linjalta pelkästään Euro4 moottoreita. Siis uusimmat 900ccm ja 1400ccm moottorit.  Ne istutetaan myynnissä oleviin malleihin.  V7-III saa 900 ccm moottorin ja "Nuovo Stelvio" 1400 ccm moottorin? Mikä liekään sitten viritys- ja muutostaso V9 ja Cali1400 versioiden nähden.

http://www.motorcycle.com/manufacturer/moto-guzzi/moto-guzzi-v7-iii-series-coming-for-2017.html (http://www.motorcycle.com/manufacturer/moto-guzzi/moto-guzzi-v7-iii-series-coming-for-2017.html)
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Aapo - Elokuu 04, 2016, 23:35:08 ip
Eipä taida Guzzit enää Suomessa juurikaan lisääntyä :-(
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Elokuu 05, 2016, 21:19:41 ip
Saahan noiden kahden moottorin ympärille vaikka mitä. Tässä Oberdan Bezzin hahmotelma Diavel kuskien pään menoksi.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Elokuu 05, 2016, 22:03:18 ip
Tuollainen pitäisi muutenkin saada California-mallistoon. Kaikki muut paitsi se nakuin malli (olisko Audace) on varttuneemmille tarkoitettu. Nuorekkaampaa mallistoa kiitos.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: kvlm - Elokuu 05, 2016, 22:52:30 ip
..kyllä Motomatti oli aikaansa edellä , -20v?...


-KG-
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: Camn - Elokuu 07, 2016, 01:06:42 ap
Minustakin perä on ihan MM Kompressori-Centauron näköinen...
Sattui ajatuksia herättävä mielipide vastaan... Jos mietitään paljonko Piaggio satsaa Aprilian markkinointiin (koko tavattoman kallis kilvanajo) ja mikä on Aprilian myynti ja merkin status ostajien taholla  -  tätä jos vertaa Guzzin markkinointikustannuksiin, merkin statukseen ja kaikesta tästä saatavaan myyntiin...  Jossain vaiheessa Piaggion ajatusmaailma voi alkaa muuttua.  Ei voi tietää...  Ehkä 95v juhlissa vilahtaa jotain, taisi olla 90v multimedia -shown lopuksi myös vilahtaa - oliko Cali1400 tulevan moottorin aihio, vai mikä - taisi mennä minulta silloin ohi.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: motomatti - Elokuu 07, 2016, 21:12:06 ip
Lainaus
..kyllä Motomatti oli aikaansa edellä , -20v?...
Kävin yhdeksänkymmenluvun loppupuolella Centaurolla World Ducati Weekend -tapahtumassa Misanon radalla. Paljon kuvasivat Centauroa sekä radan varikolla että leirintäalueella. Pyörä näkyy vilaukselta myös Ducatin eräässä promovideossa kyseisestä tapahtumasta.

Sivumennen sanoen oli hieman haastavaa ajaa koko matka Travemündesta Faenzaan,  Riminille, Misanon radalle, Lodiin ja takaisin Travemündeen. Mutta silloin oli vielä selkä ehjä ja seikkailumieltä. Silloinen naisystävä ajoi reissun 906 Pasolla. Matkavauhti oli melko reipas. Tankillinen ja tauko. Hauskaa oli.
Otsikko: Vs: Uusi pikkulohko putkessa ?
Kirjoitti: TunturiTT - Elokuu 08, 2016, 12:47:14 ip
Samannäköinen?
(http://2.bp.blogspot.com/-yitHjeIsiGM/URada2jkNZI/AAAAAAAAHj0/KwWzq3S9adc/s400/CentauroV10.JPG)

Minun mielestäni perässä on enemmän Grisoa, kuin tuota.