Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Tutmos - Syyskuu 13, 2015, 20:48:55 ip
-
Hei,
alkanut kiinnostaa uuden/uudehkon Nevadan hankinta. Mitähän muutoksia niissä on tapahtunut viime vuosina?
-
Moi,
Luulen (vaan en ihan varmaksi tiedä) että viimeisimmät isot muutokset tapahtuivat
2010:
http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2012models/2012-MotoGuzzi-NevadaClassic.htm
Polttoaineenruiskutus muuttui tuolloin yksinkertaisemmaksi, vaihteensiirrossakin jotain parannuksia yms.
Minulla on vuosimalli 2007 Nevada. Mainio laite!
T: Sami S
-
Koskikos nämä -15 mallin muutokset myös Nevadaa? Eli eteen kallistettu moottori ja kuusivaihteinen laatikko. Ja tietenkin ABS:it on tulleet jossain vaiheessa mukaan, olisko -14?
edit: itse itselleni vastaten, ei koskeneet, edelleen viisivaihteinen ja ilmeisesti vanha runko.
-
Muuttui sittenkin, V7 -> V7 II. Moottoria siirrettiin pystympään eli lisää polvitilaa. Satulakorkeus laski 805mm:stä 795:een. Ja tuli se 6-vaihteinen loota ja abs:kin. Vuosimalli ? 2014-2016 myyjästä riippuen.
http://www.motoguzzi-us.com/motorcycles/v7-ii-stone-abs.html
-
Muuttui sittenkin, V7 -> V7 II. Moottoria siirrettiin pystympään eli lisää polvitilaa. Satulakorkeus laski 805mm:stä 795:een. Ja tuli se 6-vaihteinen loota ja abs:kin. Vuosimalli ? 2014-2016 myyjästä riippuen.
http://www.motoguzzi-us.com/motorcycles/v7-ii-stone-abs.html
Ei ole V7 Stone läheistä sukua Nevadalle - eikä näyttäisi ko. sivujen mukaan Nevadaa olevan enää mallistossakaan. ???
-
Muuttui sittenkin, V7 -> V7 II. Moottoria siirrettiin pystympään eli lisää polvitilaa. Satulakorkeus laski 805mm:stä 795:een. Ja tuli se 6-vaihteinen loota ja abs:kin. Vuosimalli ? 2014-2016 myyjästä riippuen.
http://www.motoguzzi-us.com/motorcycles/v7-ii-stone-abs.html
Kuten Vierailija kirjoitti ei V7II ja Nevada ole sama pyörä eli Nevadassa ei ole esim. ABSeja eikä 6-vaihteista laatikkoa ja moottori on yhä entisessä asennossa.
Kyllä Nevada vielä tehtaan sivuilla löytyy vaikka sitä ei jenkeissä myydäkään. http://www.motoguzzi.com/en/scuderia
Hauska pyörä, meillä on 2012 mallinen.
-
Joo, sieltähän se löytyi. Tuodaanko Suomeen?
Oikein kiva pyörä on Nevada, tykkäsin kovasti omastani, mutta se meni lunastukseen peurakolarissa. Ainoa miinus on pieni bensatankki.
-
Muuttui sittenkin, V7 -> V7 II. Moottoria siirrettiin pystympään eli lisää polvitilaa. Satulakorkeus laski 805mm:stä 795:een. Ja tuli se 6-vaihteinen loota ja abs:kin. Vuosimalli ? 2014-2016 myyjästä riippuen.
http://www.motoguzzi-us.com/motorcycles/v7-ii-stone-abs.html
Kuten Vierailija kirjoitti ei V7II ja Nevada ole sama pyörä eli Nevadassa ei ole esim. ABSeja eikä 6-vaihteista laatikkoa ja moottori on yhä entisessä asennossa.
Kyllä Nevada vielä tehtaan sivuilla löytyy vaikka sitä ei jenkeissä myydäkään. http://www.motoguzzi.com/en/scuderia
Hauska pyörä, meillä on 2012 mallinen.
Itsekin kävin tuolta tehtaan sivuilta katsomassa ja siellä sanotaan olevan yhä viisivaihteinen.
-
Joo, sieltähän se löytyi. Tuodaanko Suomeen?
Oikein kiva pyörä on Nevada, tykkäsin kovasti omastani, mutta se meni lunastukseen peurakolarissa. Ainoa miinus on pieni bensatankki.
Heinon sivuilla Nevada löytyy - maininnalla "tilaustuote".
Saas nähdä miten ensi vuonna Nevadalle käy, kun voimaan astuu tuo EU:n määräämä ABS pakko moottoripyöriin (yli 125cc).
Juu, bensatankki saisi olla vähän tilavampi vaikka kyllähän tuollakin (14 l ) varovaisesti ajaen lähes 300 km pääsee.
-
"Hauska pyörä" on oikea määritelmä Nevadalle!
-
Ei ole V7 Stone läheistä sukua Nevadalle...
Joo, huups. Oma moka. Tottunut tuon vanhemman 2003-2009 kanssa, että pikkulohkoissa (Breva/Nevada) sama tekniikka, vaikka eri "sukua". Hauskan ketterä "kaupunkimopo" on Nevada.
Valmistus on lopetettu Mandellon tehtaan modernisoinnin (the Arrocco project) myötä v.2012 ja samalla loppui myös Bellagion sekä vanhan 1100 Californian (90 anni) valmistus. Uusina joitakin vielä myydään, mutta ovat ylivuotista varastoa. Suomen sivuilla http://www.motoguzzi.fi/mallisto15.html on myynnissä olevat hyvin esillä. Tuotannossa on vain V7 II, 1200 ja 1400 mallit. Nyt huhutaan, että syksyn EICMAssa esitellään uusi n.1000cc moottori "1400 ja 750 mallien väliin". Tuo väliin voisi tarkoittaa, että 1200 jää pois, kun se Piaggiolta katsottuna (=haluttavuus/myynti) on varmaan seuraava uudistettava. Niitäkin on varmaan varastossa vielä pari vuotta myytäväksi.
-
Olisko jo aika 940cc, lyhytiskuiselle kolmiventtiilille? Kelpais.